9 Temmuz 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

9 Temmuz 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

Başlangıç —— İsviçre'nin Lükerni'sinde V. gast dolü bir — kitab — neşredil. miştir. Bu kitabın muhteviyatı smomi barpte Fransa ve AL Matya namına İki cepheden O camslük — yaparak — İeraatında — tam manasile foyası meydana çıkmıyan ve Matahari'den daha — böyük gergüzeştler — yaşayarak — müvaffak — olmuş de — Artaan'ın — macoralorı do - ludur. — Süzen de Artaan namı müstea — Tile yaşıyan bu kadının bakiki Anna Zommer'dir: O ların doktor — teşkilâtinin en kiymetli ozüv — İarından biri mertebesine var — mişti. O kadar. mahirene çalış Oomaştıki, biç keşfedilmeksizin nihayete kadar lerastını stermadi ettiren foyası çıkmıyan sustur. Birinci Kısım Birinci Fasıl (6 eylâl 1916 Sonra Floka pasi Sonbaharın rözgürı Makedonya'nın merkezini serin Tetiyorda. Bu — serinlik — ayoi — gemanda kışın yaklaştığını da Müjdeliyorda. Hava daha bir “ müddet için — Selânik'in — sabil gezinolarında — otüran — hsikın dışarıda oturmalerına müsande © kâr görünüyordu. Zabitan kısımı #ahli gazlnolarından en ziyade Floka'nın paatahanesine rağbet — gösteriyorlardı. - İtitar gelmezden “Yüksek tabakaya mensub olan bu Süzan ile Alman Frolaya ve meydana yögüne kadın ca: günü — öğleden aesinde) terin devtetleri — Selânik'e evvel 1 pastaha devam — Selânik'e geldikten sonca O pastahane bazı — tadilâtla kabare, çayhane ve — lokantayı — çevrilmişti. Günün bütün eat lerlnde masalar boş kaln bar, mak gartile İulâf devletleri zabitanı, İogiliz — hemşireleri, artistleri, yüksek kokotlar, -— Arnavud firari ricall siyasiye Ve akla her ne iosan — geliyorsa Floka'nın eski pasta- /— haoesinin müdavimleri — İdller. müstemleke Zabıtanıb, kocauman kırmızı fes leri İle sabahin — saat — ba kabarada şampanya içerken teünüz. Bunlardan boşka Tacgız'ların İcek savari kıt'a — Bina mensab eski Türk harem — derinin giydiği nehif kölotlerile — Mmütemadiyen — bira — içtikleri göze çarpar. Daha aşağıkl ma- salarda Fransız, İogiliy, Sırb — hava küvvetine mensub - zabi — tanın gürültü İle pek sevdikleri Ve fakat fasanı - sehirliyen ap- sent — İçtikleri de — görülen ahraldendir. — Cepheden İzleli — veyahud — Bbaşka soretle merkeze " mker ve zabltan kadına susamış bir çılgınlıkla Floka'nın kaba . Bundan do Floka kabaresinin mun. lesl dünya borsalarının mua lesinden daha hararelli Idi fatkla ki, Floka borsası dasi Asarina tipte yent Fransız onunda her zamaa gelen rdı, Selânik'te | - diliyorlardı. —İtilâf — Gdevletleri A | ba | kabare | müamele | miktarda İngiliz zebiti geldi. glade Floka borsasında derinin — fiati Yarım gün süren beyaz yükseliyordu. bir akşam Çayı için kadının kıymetl dört logiliz lirası çay kadar devam edersa oniki fıtlardı. ve geceya kambiyo kadar İngiliz Urasına Yakarıda arzettiğimiz 6 eylâl 1916 günü akşamından Floka gününü evvel beraretli — bir Kabare © kudar kalabalıktı ki, oturacak yer kalmamıştı. Akşamın — soat kabarası yaşıyordu. yedisl — Jozel, İçmek için buzlu birşey getir! Peki madam Süzan redersiniz, hemen şimdi.. bana, em Sarışın, uzun boylü, güzel ve son moda üzerine fevykalâde eğir tüvaletli — blr kadın, Floka kabaresi gerson larınden birine bu emrl yordu. Biraz kadının biç te yabancım olmyan bu garson madam Süzan'ın musa: dimpone — İle birkaç tozlanmış badem koyda, bitirir — bitirmez giylnmiş, verl sonvra &oa sifonlu bhir Jozef servlsl sarışın kadın: Pekalâ! Diye azaklaştırdı Fakat Jezef derbal değil, gecikezek yapmışti. Çün: kü servle cacasların birbirlerile idi. mırıldandı, — garsonu servisi ir nevi anlaşmak şekli Yapılan servis: — Bir &nt sonra öç numa raya gelinte! Manasinı — ifade — ediyordu. Üç numaralı birleşme mahalli bir sifonla dimpone ile ifade edilirdi. Eter Jozef sarışın kadına İstekliler elitme kanununun Mv. sa, al, ko. dan: trılacaklır. | mektublarımı ihale nuna vermeleri. Ankara M. M. v. muştur. yabilirler. delerinde yazılı ihale günü olan 29 temmuz 915 TüA den bir saat evvel Ankara M. M, v. satın alma ko- bir vermat getirseydi bu numarays gel) mabasını edecekti. — Buzlu da başka bir maoası vardı en dirayetli, tecrübeli (Bir ifade Hmonatabın ve zabıta memurunun kadınım etrafındak! adamları İle anlaş ma şeklini keşfe muvaffak - ol: ması imkân herlelade İdi. Sarışın kahramanımız çantasından bir beyaz takım fle bir sigara taba- kam çıkardı. Sigerasını yakmak yözündeki tülü kaldırmağa hazırlanırken mev- cadiyetini o dakikaye — kadar farketmediği — mechal — birlel, altın çakmağile ateş uzatırken gördü. Sarışın kadın, teşekkür yerlne: Conson - dedi parça arkadaşlık yapınız Bu ikfocl şabaı karilerimize tanıtacağız. Biri İngiliz erkânı harbiye relel generel Mpriks'in yaveri ve İstihbarat şef1 yüzbaşı Noke kadın da Selânik'in — beyaz kulesi sarışın aktirlel Süzan de Artosr.. Yözbaşı Noha Ihtiram kâr bir vaziyetle sarışının ya- mıbaşında oturdü. İngilla yöz kadınlara karâı — pek Bir kokotla bile hürmett- — kusur üzere ince bana başısı hürmetkârdı. oturss ona etmezdi Sarıpın, yözbaşıya dönerek: — BSize bir düble kacanti ısmarlarsam — dünkü basdırır — ganne yan klüp sarhoşluğu derim. Dedi. — Birçok noktalar nasıl ki güzel gözlerinizden kaçmıyorsa şimdi masanıza gelmekteki mak sasımın — keşfinde de zorlak çekmediniz. madam. — Devam Edecek — Kışlada Müs. Mev. satın alma komisyo- nunda ibaleleri yapılacak ilânlar Müstahkem mv. 6& al, ko. nundan: Tayyare kıtaatı ihtiyacı için vsüllle satın alınacaktır. İhalesi 22,7,935 Dü saat osnaltı buçukta İzmirde alma komlsyonunda yac Şartnamesini hergân komisyonda görebilirler. Mecmuunun tabinin edilen bedell 7920 liradır. Beher kilosunun tahmin edilen fiati onbir kuruştur. Temloatı muvakkate akçesi 504 liradır. tlcaret odasında vestika göstermek meeburiyetindedirler. Eksilemiye Iştirak edecekler 2490 sayılı artırma ve ek. ikincl ve üçüncü şartnamesinde yazılı vesikaları teminatı mavakkate mak- buzlarını ve teklif mektublarını bir sant evel komlsyona vermiş bulanacaklardır. 00 kilo ekmek kapalı zarf pezartesi gü- kışlada Ms. mv. satın aktır. mukayyet olduklarına dalr maddelerinde ve ibale asaatinden enaz LA YR ' | 1994 Ura karşılığında kamyon keroserisi kapalı zarfla yap İünlesi 20,7,935 cumartesi günü &ı 7 kuraşa almak İstiyenler hergün komisyona uğtı- yabllirler. Ekelitmiye girecekler 3 ncüâ maddelerlede yazılı vesikalarla birlikte 3691 llra 88 ku. ruşlük muvakkat teminat mektub veya makbuzlarını havi teklif saatinden bir t 11 dedir. Şart 2490 sayılı kanunun 2 ncl ve M. M. v. sa. ko, 1978 at evvel e Mi7 iv, &a. al. ko. dan: 1 — Beherinin tabmin edilen flatl 6 kuraş olun İki milyon muhtellf renkte makara kapalı zarfla eksiltmiye konul Şartnameslal altıyüz kuruşa almak ve örneklerini gör- mek İstiyenler hergön öğleden sonra komlayonu uğrı Eksiltmiye girecekler 7250 İlra teminat mektubu veya makbuzlarile 2490 sayılı kanunun iki ve üçüncü mad kalarla birlikte teklif mektublarını Demiryolları Genel Direktö- rüyle Konuştuk. —— — — Baştarslı 1 inci yöüzde zarori olan değişiklikleri yap cekinmiyeceğiz. İstih sal meyalminde bulunduğumuz için — tarifelerde — yapacağımız yenllikler, ençok 20 gün son koadar — tatbik mevkiline girmiş bulanocaktır. Battın tesllmile maktan raya meşgal bu lonuyoraz, —bu esnada raslıya eoğımız gorlükları derhal orta dan kaldıracak — ve balkımızın lehine yeni bir şekle ifrağ ede cegiz, gerek vakliyat ve gerek seyrüsefer İşleri tedrici surette intizama girecek ve herşey dü zelecektir. Yalnız bilirsiniz ki, bütün bu İşler, bir azda para için bet üzerinde esaslı İster, onun yapacağımız zamanla olacaktır. Şimdilik yapılacak işler, tey- risefer ve nakliyat Gzerindeki kolaylıklardır. Bayındırlık Ba kanımız, on gün sonra İzmir'i teşrif etmiş bulunacaklardır. Kendileri de bir. kere hbattı gözden — geçireceklerdir. Ben, İki güne kadar tetkikatımı bi treceğimi — zannediyorum. Bu radaki İşlerimi bitirir. bitirmez Ankara'ya döncceğim.,, yenilikler, .. Tarifeler hususunda Anado- lanun ileri sürdüğü filirlerin, | yavaş yavaş gerçekleştiğini gö Hatırlarda — olduğu | veçhile gazetemiz çok — yakın güvlerde bu büsüsta sık sik Heşriyat yapmış ve — tarilenlü bilhassa bazı maddelerde derbal tenzili lüzümuünü İzah etmişti. Bu dileğimizin haklı görül mesli yalnız bizi değil, bötün Ege mintakasını — sevindirmiş olacaktır. Genel direktör, Ay: dın'da da özel mubabirimizle konuşmuştur, muhbabirimizden aldığımız mektab da şudur: Aydın, ( Husust ) — Aydın demiryolunu teslim —almak ve yol üzerlede İnceleme yapmak üzere gün İzmir'den ayrılan devlet demiryolları ge nel direktörü İbrahim — Bora, tecim direktörü Naki, yol di rektörü Foad, cer direktörü Sedad, hareket direktörü Nüz het ve B nel mintaka espekter vekili Tahsln ve arkadaşları dün öğleden sonra özel katarla Söke'den Aydın'a geldiler. Ku rzal şeref ine durak donatılmıştı, Halkevl muzikası da durakta konukları selâmladı. Konuk lar; otomobillerle top yatağını gezdiler. İlbayı, şarbayı ziyaret ettller. Sant 16 da Nazilli'ye gitiler. Durakta genel direktör rahim — Bora — ile Guzetemiz adına verdiler: — Bu gezlatiden — maksadı ederek elimsel ve durumu inçelemek, eeki kumpauyanın tatbik ettiği turifeden — doğan şikâyetleri dinliyerek ona göre tedbir almak ve yenl tarifeleri tesplit etmektir. Ürün elde edilince — tatbik etmek Özre bugünkü iİncir ta rifesinden yözde 40 50, yolcu tarifesinden de normal bir had olurak yöüzde 40 Indirilecektir. Yolcu vagonlarını wslâh ede- tönelisi bıraka rüyoruz. evvelki tb konuştum. yu digevi miz; halkla temas to ökonomsal ceğla. Aziziye rak demiryolunu tünelin arka- sından geçirmek ve yol üzerin: pazartesi gönü sant de lâzımgelen islâbatı yaparak trenlerla sür'atini artırmak İs- | — Yök taşımada iki tarife tat bik edeceğiz. Biri dökme ta- | sıma, biri de kap içinde taşıma j tarilerl olacaktır. | — Yapacığımız tarife özerinden | yit sonundü. “Ülde edilecek so nunca göre gelecek yıl darumu tesbli edeceğle. Teclmen direktörü Naki de, | halk biletlerinin bu yolda da verileceğini ve geçen yıl olduğa | gibi İzmir'e otokarlar İşletme- nin döşünüldüğünü söyledi, Kurul pazar günü İzmir'e dönecektir. Ziyafet: tesellâmü münasebotile çehri mize gelmiş bulunan devlet de miryolları amum — İşletme mü dürü İbrahim Kemal, şirketin vabık ecnebi müdür ve relsleri genel | | — Aydın demiryolunun devlotçe | | tan, bayıltan 120 kilometrelik 9 Tommuz HNYUN Ziyalette İlbay Genersl K4 zım Dirik, şarbay doktor Beh: çet Uz, milit banka müdürleri, Ticaret odamı — relil ve umum kâtibi, ofla müdürü ve mat buat erkânı bazır bulanmuş lardır. Ziyafet geç veakte kudar devam etmiş ve samimi hasbı hallerde bulunulmuştur. Öğrendiğimize güre demiryollurımn Avrupa'dan ge tirttiği son elstem ©0 — kişilik otobüsler bu yol üzerinde he men — İşletilmeğe — başlanacağı gibi, çok toz yapan ve yazın en gıcak aylarında yolculara pencere camlarını —açtırmıyan ve dar sık vagonlarda bunal: Devlet tozlü kısmına bulas dökülmesi için emir verllmiştir İncir, zeytloyağı, miyankökü ve yölev tarifelerinde -hemen şerefine evvelkl akşam Şehtr | tatbik edilmek. kaydiyle bir ay gazlnosunda bir ziyalet içinde tenzilâtlı tarife tatbik miştir. | edilecektir. Sağır Dilsiz ve Körler Enstitüsü Direktörlüğünden: İsteklisi çıkmıyan aşağıda yazılı yiyecek ve yakacak gereken- lerinin eksiltmesi on gün müddetle uzatılinıştır. İsteklilerin şart: larını görmek — üzere her gün enstitü İdaresine ve ihbale günü olan 10 temmuz 938 salı saat 10 da teminat makbozlarile sıh- hiye direktörlüğünde toplanack komlayona başvarmaları — ilân olunür, ver: Kilo ve adedin muhammenatı kuruş santim 8 50 35 20 10 15 3 devlet raylcine göre Cinasi en &z adet 1 inel nevi ekmek Koyun ve kuzua eti Dana eti Sât Yoğurt Odan kömürü | Kok kömürü en çok enaz adet — kile 9000 2000 1500 800 800 3000 10000 en çok ktio 12000 2500 1700 1000 1000 4000 14000 Yumurta 8000 1000 Patates Kouru soğan Tomates Tazo fasulye Limon Patlıca Denizli Vilâyeti Daimi Encüme- ninden: Denizli vilâyeti muhasebei husasiyesi için yaptırılacak defter, makbuz ve kâğıtlarının basım İşi açık eksiltmeye konulmuştur. 1 — Muhammen bedeli 560 İlradır. ı 2 — 1İlk teminat akçesi 41 İradır. 8 — İhale 17-7-1935 Çorşamba günü esat 16 da vilâyet da- lmi eneâmeninde yapılacaktır. 4 — Şartname ve listesi İzmir vilâyeti mühasebet husnslya müdürlüğünde ve Denizli vilâyeti encümen kalemindedir. Gör- mek İstiyenlerin bi yurmaları gerektir. 9 14 — 2035 Izmir Milli Emlâk Müdürlüğünden: Lira 1500 1000 1250 600 3500 — 4000 2000 1500 1500 700 Karşıyaka alaybey süreyya sokağında 12 12 no, hi 68,25 metre mürebbat arsa Seydiköy yeşil mahalle arsa Barnava ikinci tarla başında rabbar arsa Hurşidiye mahallesini çelebi zade sokağında | kapı no, h 282 metre murabbs: arsanın 162 hlascel İkinci karantina musırlı caddesinde 167 taj no.lı metre murabbaı artva 1 Yakarıda yazılı arsaların milkiyetler! peşin pars Ilo ödenmek üzere müzayedeye konulmuş ise de baddi lâyıkile talip zubur etmediğinden dahu ou gün müddetle termdidine karar verlimlştir. Taliplerin 15 7 935 pezartesi günü saat 15 de milli emlâk mü- dürlüğüne müt li 2029 İzmir Milli Emlâk müdürlüğünden Lira Darağaç tramvay c. 41 No. l1 arsadan müfrez 318,25 — 412,80 murabbar arda, Darağaç tramvay e. 41 No. lı arsadan müfrez 281,25 metre murabbar arsa, tramvay ceddesinde 41 No. b ursadan müfrez $ metre murabbal arsa. Yukarıda yazılı arsaların mülkiyetleri! peşla para Ile ödenmek üzere 22 *7- 935 pazartesi günü saat 15 te ihale edilmek üzere müzayedeye konulmuştur. Taliblerin o saatte Milli emlâk müdür- löğüne müracsatları. 2031 Askeri Fabrikalar Silâh Tamirha- nesi Müdüriyetinden: İzmir silâh taalrhanesi ihtiyacı İçin Gereti şehriye ile bir ros. sam slınacaktır. Talipler şeraiti anlamak üzere bergün tamirhane müdürlyetine ve İmtihana İştirak etmek üzere de 22 Temmuz 935 38 bilâ no. hh 463 metre murabbar bilâ mo. li 320 metre mu- 122 281,60 145,860 )