1 Aralık 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 12

1 Aralık 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 12

Yapay Zeka Şimği : yöneticiler İçin Düşünüyor üzyıldan uzun bir süredir araştırmacılar bir gün in- san bilincini taklit etme- yip, İnsan gibi düşünebi- len makineler yaratmaya söz ver- mişlerdi. Ve yine bu kadar uzun bir süre boyunca bu İşe İnanma- yanlar bilgisayar bilimcilerle alay etmişlerdir ki bu alayın konusu ge- nellikle bilgisayar bilimcilerin amaçlarına erişememe yetenek- sizliği olmuştur. Ve bazen bunun- la da kalmayıp bilgisayar bilim- cileri, gerçekten iyi düşünen bil- gisayarların canlandırdığı ölesiye çalışan makinelerin kâbus imajla- rını, beraberlerinde getirdikleri için kınamışlardı. Şimdi bu kurtuluş ve kıyamet ke- hanetleri sınanma aşamasına gelmiştir. Yapay Zeka (YZ), düşü- nen makineler teknolojisi, artık la- boratuvarların dışına taşmıştır ve ikinci bir bilgisayar devrimi ile beslenerek, gözlemcilerin görüşü- ne göre, en azından endüstri devrimi kadar geniş sınırlara ula- şacaktır. “Şurası kesin ki yüzlerce değil, onlarca yıl sonra silikon makine- 10001010058 ler önce rakiplerine yetişecek ve sonra da insan ataklarını geride bırakacaklardır” diyor. Sir Clive Sinelair, Sineclair Research Ltd. England'un başkanı “Prensipte bu durdurulabilirdi. Bunu da de- neyenler olacaktır. Fakat her şe- ye rağmen bu gerçekleşecek. Pandora'nın kutusunun kapağı açılmaya başladı.” “Yöneticiliğin gerekleri geniş kapsamlı ve köklüdür. YZ rekabe- ti ve teknik ustalık düzeyi bugün başında pek çok İnsan bulundur- Mayı gerektiren işleri tehdit ede- 12 Commodore -T