1 Mart 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 21

1 Mart 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 21

programın kendisi tarafından yer- leştiriliyor. Cümleyi bu şekilde ha- zırladıktan sonra komutu joystick ile seçerek kullanabilirsiniz. En alt- ta İse taşınan eşyalar var. Oyunda Knight Orc bildiğimiz Level 9 ad- venture'larından biraz farklı bir oyun. Öncelikle oyunda Level 9'un basit ve sade grafiklerinin yerini tablo gibi dijitize edilmiş grafikler almış. Ancak asıl değişiklik oyunun oynanış biçiminde yapılmış. Bu de- ğişiklikler başta oyuna eklenen bir- takım yeni komutlarla sağlanıyor. Bu komutlar sayesinde pek çok zahmetli iş birkaç komutla halledi- liyor. Mesela herhangi bir yerde bı- raktığınız bir şeyi almak için önce O yeri hatırlayıp uzun yoldan gide- rek geri dönmek yerine 'Find' ko- mutuyla otomatik olarak kendinizi o eşyanın bulunduğu yerde bulu- yorsunuz. Yine 'Go to' komutuyla nerede olursanız olun gideceğiniz yerin adını bildikten ve yolunuz üzerinde çözmeniz gereken bir bil- mece olmadıktan sonra en kısa yol- dan istediğiniz yere varabiliyorsu- nuz. Bu esnada geçtiğiniz yerler hakkında kısa bilgiler veriliyor. Oyunda sizden başka 15 ayrı ka- rakter var. İsterseniz bunların ba- zılarına emirler verebiliyorsunuz (birinci bölümde sadece Denzyl ad- lı birine emir verebilirsiniz). Mese- la oyunda şöyle bir komut vermek mümkün: “Denzyi, find the knife, her karakter kendi aldığı eşyayı ta- şıyor. Cümle kurarken bu bölüm- den de yararlanılıyor. Bütün bunlar size uzun iş gibi gözükse de oyunu oynarken büyük “ . 'e  get it, find me and give the knife to me''. Böylece zamandan da tasar- ruf etmiş oluyorsunuz. Ancak ka- rakterler komutlarınıza her zaman uymayabiliyorlar. Ya da uysalar bi- le verdiğiniz komutu başaramayıp elleri boş döndükleri oluyor. Oyun- daki diğer komutlar, herhangi bir kimseyi takip etme (follow...), Ram- save, Ramload ve yanlış bir hare- ket yaptığınızda sizi bir komut geri ölçüde kolaylık sağlıyorlar. Özellik- le 'walk to' ve 'what is?' komutları ile bulunduğunuz yerleri inceleme imkanınız son derece geniş. Evdeki odaların bazılarını karanlık bulacak- sınız. Bu yüzden yanınızda bir fe- ner bulunması yararlı olacaktır. Yoksa zifiri karanlıkta elektrik düğ- mesini aramak zorunda kalırsınız. Fener ise karanlıkta belli bir bölgeyi aydınlatabiliyor. Grafikler, sprite'lar ve ses efek- tlerine kadar her şey özenle hazır- lanmış. Sprite'ların animasyonu ise gerçekten görülmeye değer. So- nuçta Maniac Mansion zevkle oy- nanabilecek hoş bir oyun. İnsan bu oyuna bakınca 64'ün henüz emekli olma vaktinin gelmediğini anlıyor. Oyunun Değerlendirmesi: Grafik: 8 Zorluk: 7 Oynanabilirlik: 9 Genel: götüren Oops. Ayrıca kursor tuş- larına basarak daha önce verdiği- niz komutları görebiliyorsunuz. Oyun birkaç bölümden oluşuyor. Birinci bölümde Grindleguts adın- da, arkadaşları tarafından bir ata bağlanıp arenada dövülmeye ter- kedilmiş bir ork rolündesiniz. Are- naya çıktığınızda dev gibi bir şöval- yeyle karşılaşıyorsunuz. Dövüşe başlar başlamaz şövalye mızrağını size fırlatıp isabet ettiriyor. Bu çarpmanın etkisiyle bağlarınızdan kurtulup yere düşerek kendinizden geçiyorsunuz. Bir süre sonra uya- nıp gece olduğu hissine kapılarak