1 Temmuz 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 44

1 Temmuz 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 44
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

DT AA CG4 için Püf Noktaları Can ÖZTÜRK MAKİNE DİLİ ON-GOTO Bu komutu kullanırken, alt programdan dönüşte A yazmacının içerdiği değer, bizi ilgilendirmeyecektir. Alt programdan geri dönmek için RTS yerine JMP ko- mutunu kullanmak yeterli olacaktır. Mesela, 2000 LDA $96 2002 CMP $50 2004 BNE $2009 2006 JMP $5000 ; sicak yaz 2009 CMP - Sö4 200B BNE $2010 200D JMP $5020 ; çok sıcak yaz 2010CMP 578 2012 BNE $2017 20414 JMP 55038 ; ilık yaz 2017 NOP Bütün alt programlar görevlerini tamamladıkların- da $2017 nolu adrese JMP komutu ile geri dönecek- ler. Bu tür kullanımın bir sakıncası var; Eğer program- da birçok JMP komutu kullanırsak, bir süre sonra ne- yin nereye atladığını karıştırabiliriz. Bu şekilde yazılmış ve birçok JMP komutu içeren bir programa bir süre sonra baktığımızda ne yapmış olduğumuzu anlamak zor olacaktır. READ Makine dilinde veri okumanın bir anlamı yoktur, çünkü değişken değerleri BASIC'de olduğu gibi DA- TA satırlarında yer almaz. Programlama sırcasında, bi- zim için gerekli olacak verileri hafızada ayırmış oldu- gumuz bölgelere tablolar halinde yerleştiririz. BASIC'- de READ komutunun amacı değişkenlere değerleri- ni yüklemek veya bir grup veriyi alıp başka bir yere taşımaktır. Bu tür işlemler makine diliyle uğraşırken bil- gisayar tarafından değil, bizim tarafımızdan halledilir. Eğer bir veriye ihtiyaç duyarsak, bu veriyi sakladı- ğımız adresleri ve verinin nereye aktarılacağını bildi- rerek İstediğimiz veriyi kullanırız. Makine diliyle prog- ram yaparken, değişkenlerimizi hangi adreslerde tut- tuğumuzu devamlı olarak takip etmemiz gerekeceklir. REM Eğer makine dili programları bir assembler kullana- rak hazırlıyorsak, program içinde alt rutinlerin ne yap- tığını yazmak çok yararlı olur. Özellikle, aradan bir sü- re geçtikten sonra yapmış olduğumuz programın ne işe yaradığını anlamak kolaylaşır. Bunun için her sa- tırın sonuna noktalı virgül koyup istediğimiz açıklamayı yazabiliriz. Assembler bu yazıları görmeyecektir. OYUNLAR İÇİN KOLAYLIKLAR Şimdi de oyunlar için çeşitli kolaylıklar gönderen ar- kadaşlarımızdan sözedelim.

Bu sayıdan diğer sayfalar: