1 Kasım 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 40

1 Kasım 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 40

tesis için belli bir para alınır. Eğer oyuna başlarken zorluk derecesi olarak EASY seçliyse- niz oyuna $20000 dolar ile başlarsınız. Gerçi binaların bi- rim fiyatları o kadar fazla ol- ,Masa da oyun esnasında bu binalardan yüzlerce yapaca- ğımız için, paramızın çokluğu- na kanıp bol bol harcamayın. İlk iş olarak şehrimizin elek- trik ihtiyacını karşılayacak olan elektrik santralini kuralım. Oyunda iki türlü elekirik sant- rali mevcuttur. 1 Kömürlü SANTRAL 2 Nükleer SANTRAL Kömürlü santraller: Nükleer Santrale göre daha ucuz ol- masına karşın kentin büyüme- siyle bazı sorunlar çıkarabilir ve yetersiz kaldığında verilen uyarıyı zamanında değerlen- diremezsek santralimizi büyük bir patlama ile kaybedebiliriz. Aynı zamanda patlayan sanit- ral çevresinde büyük zararlar verebilir. Nükleer Santraller: Aynı ihti- yaçlara rahatlıkla karşılık ve- rebilirler. Kömürlü santraller gi- bi dayanıksız değildirler. $5000 dolarlık fiyatına karşın bunlardan iki tanesi rahatlıkla bir metropolis'in elektrik ihtiya- cını karşılayabilirler. Elektrik Santralleri kurmak İçin ana ekranın sağında ba- stan-polisixxx Maps Graphs zı İconlar göreceksiniz. Bu iconlar içerisinden elektrik santrali iconunu seçin sonra santrali nereye kurmak istiyor- sak haritada o yere gidip uy- gun gördüğünüz bir yerde Santrali inşa edin. Hemen arkasından hiç vakit kaybetmeden Fabrika iconu- nu seçip fabrikaları kurmaya başlayın. Fakat deniz ve nehir kıyılarına fabrika kurmaktan çekinin. Çünkü bu yerleri da- ha çok ticaret merkezleri kur- mak için değerlendireceğiz. Elektrik santralinin hemen ya- nına on veya önbeş fabrika kurun. Fabrikalardan en az üç Apı-' 2896 G7 Ualmı _ 5 İ HS gea İ-;q beş blok öteye fabrikada ça- lişacak olan işçilerin evlerini İnşa edin. Evleri yapmak için sağdaki İconlardan ev İconu- nu seçin ve nereye kurmak İs- tiyorsanız oraya gidip evleri kurun. Fabrikaların ve evlerin imarını yaptıktan sonra o ala- na elektrik ulaştırmamız gere- kir. Eğer İmar edilmiş olan bu alanlara elektrik vermezsek binaların İnşaatını kesinlikle başlatamayız. Elektrik hatları- nı döşemek için, Elektrik dire- ği şeklindeki İconu seçip Elek- trik santralinden başlayarak binaların İnşa edildiği yere ka- dar hat döşeyin. Santral ile in- şaatların elektrik bağlantıları- nı eksiksiz yaptığımız anda o binanın İnşaatı başlamış de- mektir. Bundan sonra diğer yapacağımız evlere de elek- trik ağını santralden yapmanı- za gerek yoktur, o binanın en yakınında elektrik alan başka binadan hat döşeyebilirsiniz. Böylece fazla bir para harca- mamiış olursunuz. Artık şehrimizin evleri ve fab- rikaları hazır. Şimdi sıra evler ve fabrikalar arası ulaşıma geldi. Karayolu İconunu seçe- rek fabrikaların etrafını yollar ile çevirin. Ve bu yolların uy- gun bir yerinden evlere doğ- ru yolu uzatın evlerin etrafını yollar İle çevirmenize gerek