11 Mayıs 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

11 Mayıs 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

Bu o Değil! Camgöz Ceo için Bay- burttan gelen cevap İki polisimizin ölümüne sebo- biyet vererek maktul düşen şeri- rin hüviyeti resmen ( Estoayalı Lublik Vülyus olarak teşhis edil. mmişti, Bununla beraber bir akşam gazetesi hu şeririnBayburt'lu cam göz Ceo isminde bir Ermeni ko- mitecisi olması ihtimalinden çok kuvvetle bahis ve kısmen de ısrar Yarmıksm Zen Beydi yemi ymakamı Zeki Beyden ve malümat varın bildirmesini ri ca etmiştik. Dün şu cevabı aldık: “BAYBURT 9 (Telgraf) — 50 yaslarında ince ve uzun boylu ©- an camgöz Keşiş ağ di ğer Gano 1333 senesinde firaren buradan ayrılmıştır. Kaymakam: Zeki” Keke dir. de maktl şerir idin edildiği giz bi camgöz Ceo katiyyen değildir. Şirketlerin tecili istenen taksitleri ANKARA, 10 — Hükümetten alacaklı ecnebi şirket ve müssse- selerle bu seneki borç taksitleri- "in tecili etrafında cereyan eden müzakerat bir tevekkuf devresi ir. Doyçe Bank müdürü Alman sirketlerile temasta bulunmak ü- teçi Mk Komerçiyale müdürü M. Pomi Maliye vekületile temaslar» da bulunmuş ve İstanbula dön- Müstür, İzmir ihtikâr tetkik komisyonu İZMİR, 10. A. A, — Vülüyet ma- *amında toplanan iktikâr tetkik ko- Misyonu, kahve tüccartarından 3 ki- 3iye ait evrakı müddeiumumiliğe tevdi etmiştir. Damızlık mübayası İZMİR, 10, A, A.— Vilâyet, sığar dayvanatı için Balya ve Karacabey amme —— İzmirde yaz saatı erinin tebdili vilâyetçe tekarrür et- miştir, Halkevi hars şubeleri Halkevi umumi idare heyeti dün içtima ederek hars şubeleri Nin mesai programlarını tetkik et mişlerdir. Mübadillerin tapuları 931 senesi haziranından son Küçük Haberler * Vilâyet sıhhiyesi mübayaa komisyonu dün müdür Ali Re Zâ Beyin riyaseti altında içtima £derek müessesatı sıhhiyeye 2- İt malzemenin mübayaası ile iş tigal etmiştir, * İstanbul Evkaf müdiriyeti tasmurlarınm mayıs ve hade- Mei hayratın nisan maaşlarının tevzintı ikmal edilmiştir. Gülhane müsamereleri Bu seneki Gülbene tıbbi müsa- onuncusu 8 Mayıs 932 Pözar günü Gülhane konferans sa- e yapılmıştır: > iye » Raif ta rafamdan (Parkeci tümörü) Dar hiliye kapdan (Batın ente sarkomu) Da- feiye muavini Dr. Refik bey tarm- lom Kebet üstünde müstaraz ko- 13) Muallim Abdülkadir Lütfi bey alim dan (Broneoktuzi vakaları gm Tini çi mir. Münakaşale muavini Dr. Nurullah bey t- sel Beticesi kapıız oğullarından 23 li ia Mehmet oğlu Mustafa kenarında saklanarak dan gelmekte olan Amca za 35 yaşlarında Osmanın evve- albine ansızın bıçak saplamış ve müteaddit mahallerinden cerh eylemiştir. Biçare Osman derhal ölmüştür. Keyfiyet jandarma dairesince haber almır alınmaz yüzbaşı Hamdi Bey bizzat doktor Cema- leddin Beyle mahalli o vak'aya gitmiş hemen tahkikata başlayıp katil Mustafayı tevkif etmiştir. Balıkesirde koopera- tifçilik ; — Ve Baltkesirden yazılıyor: — Vi lâyetimiz dahilinde kooperntifçi- lik en ileri dereceyi bulmuştur. Geçen sene teşkil edilen kos- poratiflerden maada bu sene de birçok köylerde yeni kooperatif « ler teşkil edilecektir. | Balıkesir mıntakasmdaki kooperatifler, ar- taklarına şimdiye kadar 91653,50 lira ikrazatta bulunmuşlardır. Tarsusta bir mensu- cat fabrikası Tarsustan bildiriliyor: — Şeh- rimizin müteşebbiş şahsiyetlerin” dön Sadık Paşa ve Kara Mehmet zadeler (Çukurova) ismi altında son sistem vesaitle mücehbez bir mensucat fabrikası vücude getir mektir. Tesbit edilen osasa maza- ran fabrika 4000 kirmenle çalışa cak Japon ve kaput bezleri, göm leklik renkli sadakorlar ve buna mümasil mensucat dokuyacaktır. Bir kamyonete yaylım ateş Maçkadan yazılıyor: — Evvel ki gece Erzurumdan gelmekte 0- lan ve içinde bir muallimle 10 ka dar tezkereli jandarma bulunan bir kamyonet, Maçka ile Trabzon arasında (o Mataracı mevkiinde meçhul eşhasın yaylım © ateşine maruz tır. Şoförün ifadesi- ne göre hâdise şöyle olmuş:: Mataracıdan aşağı inmekte i- mişler, küçük köprüye yanaştıkla rı esnada birden bire yaylım ate- delmiş ve arası kesilmiyen kur. şunlardan iki tanesi Karı mual- limferinden bir yolcuya isabetle muallimin caketinim cebinde bu- lunan bir deste bankanotu del- miş ve diğeri de hafifçe yaralan. unaştar. Vaziyetin vehametini anlayan şoför metanetini muhaza ederek kamyoneti kurşunların sağna ğın- dan kurtarmak için sür'atı artır- mış, alabildiğine kaçmağa başla. mış ve muvaffak ta © olmuştur. Soyguncular kamyoneti kaçırdık- tan sonra çekilip gitmişlerdir. Bu esnada geriden gelen oto- mobil geri dönmüş ve Trabzon- dan gelen posta kamyoneti de ge ri dönerek sabahı beşlemeğe mec bur kalmıştır. Yaylım ateşe maruz (o kalan kamyonet te delik deşik olarak şehrimize gelmiştir Adanada ucuzluk iriliyor: — Şeh nisbetle ne derece ucuz veya pa- halı olduğu hakkında — bir fikir vermek üzere bazı gıda ve mekü lât fiatlerini bildiriyorum. Ekmek kilosu 7,5 kuruş, koyan eti okkası 40 (Memleket sıcak ol- duğu için akşama yakın 20 kuru- #a kadat elden satılır) keçi 30, sığır 20 - 25, Karataş balıkları, kefal 15 - 20, karagöz 25, levrek, Kifer 30 - 35 kuruş, bakla 100 pa va, turfanda kabak okkası 12,5, bezelye 10, taze patates 16, yir- mi deste maydanoz 5, 25 deste mane 5 kuruş, kırmızı turp 5 des tesi 5-kuruğ, taze yaprak okkası 10, marul yemek için iyisi aza beş kuruş, dolmalık marlun yir- mi tanesi beş kuruş, taze soğan okkası bej küruş, sarımsak 10 ku rü, halis yayık tereyağı 95 ku- rüp makine tereyağı 75 - 80 ku- rüğ nevi Kilis zeytinyağı olıkası 45, taze peynirin dört ok- —— ri cins) 80 kuruş, yu- Tütün yerine buğday MANİSA, 9.— Ziraat müdür ve fen memurlarının son günlerde yap makta oldukları tetkikatta ova kı sımlarmdaki mezruatın pek güzel ye öşmekte olduğu, köylerdeki zeriya- on geçen seneden fazla bulunduğu- nu hassaten tütün zirmatine ait sa- İki ezeli rakip karşı karşıya cuma günü oynayor.. Merkezi umuminin bu son içtimaında verdiği kararlar ve boykot cezası Enosis takımı maalesef gelemiyor, onun yerine Galatasaray-Fener oynayacak Keşif bedeli 2356 lira 95 kuruş olan Hakimiyeti Milli; k il iye mek- > tamiratı pazarlıkla yaptırılacaktır. Talip olanlar tafsilât al mak ve keşif evrakını görmek için ber gün Levazım müdürlüğü ne ve pazarlık için de 165/932 pazartesi günü 177 liralık temi- nat makbuz veya mektubu ile saat on beşe kadar Daimi Encüme- De müracaat etmelidirler, (1954) ; Keşif bedeli 12822 lira 59 kuruş olan İstanbul San'at mektebi nin tamiri kapalı zarfla münakasaya konmuştur, Talipler şartna- me almak ve keşif evrakını görmek için her gün Levazım Müdür lüği e ihale günü olan 30-5-932 pazartesi günü de 963 lirslik teminat makbuz veya metkubu ile teklif mektuplarını saat on be- şe kadar Daimi Encümene vermelidirler, (1961) Gedikpaşada Jandarma satınalma Komisyonu riyasetinden: 10,000 ilâ 10,500 kaput imaliyesinin kapalı zarfla müna kasası 31 Mayıs 932 tarihine müsadif salı günü saat orda yapıla. caktır. Taliplerin şartname ve nümuneyi görmek üzere her gün ve münakasaya iştirak için teminat ve teklifnamelerile beraber mezkür günde muayyen saate kadar komisyonumuza müracaat Galatasaray maçına hefteym arasında limon yerken. Ayni maçta Fener takımının temayüz eden oyuncuları. (Altta) Meşhur Gazi kupası maçı Takriben bir seneden beri kar | tinkâf ediyorlar. Bunu da sebep m karşıya göremediğimiz Galata- | takımların nasıl şekkül edece saray ve Fenerbahçe klüplerini | ğini şimdiden bildirmemektir. bu cuma günü birbirlerine rakip | ( Fakat her iki takımın aşağı 8 olarak oynadıklarını göreceğiz. | karı şöyle çıkacağı ağlebi ihtimal Geçen sene mıntakanın lik maç | dir. ve larma bu iki güzide klübü Galatasaray iştirak etmemesi üzerine çok ii ka ile takip edilen maçlarını gör Bürhan © Vahi mek fırsatını elde edemedik. Mithat © Nihat © Suphi Hic şüphe yok ki bu klüpleri | Rebii K. Faruki Necdet Celâl 5. mizin her ikisi de Türk futbolü- Mehmet. ne çok büyük hizmetler yapmış Fenerbahçe: ve milli formamızı topraklarımız Hüsamettin da ve hariçte iftiharla yadetti Cevat Hadi ren elemanlar | yetiştirmişlerdir. Ziya © Sadi © Reşat İşte bu sebeplerden dolayıdır ki, | Fikret Muzaffer Zeki Alâcddir bu klüplerimiz halkın umumi Niyazi sempatisini kazanmışlardır. Her Türk vatandaşı Galatasaray - Fe nerbahçe maçını büyük bir işti- yakle bekler. Artık bu esma bu moktadaki zevkini cuma (ogünü İ tatmin edebilecektir. Ne mes'ut tesadüfdür ki: şok büyük ve heyecanlı spor nüne tesadüf eden tarih o klüpl rimizin birinin sahasinm - resmı küşadına rast gelmektedir. Onun içindir ki 13 mayıs cuma günü iki noktadan mühimdir. Gelelim çarpnacak olan takım larm bu günkü haline. Spor havası içinde insan bu 1,5 senelik ma; göz önüne getirecek olursa galiliyet inn» | ç İ Galatasarayın kaptanı Nihat Bey bugün çıkarabileceği en kuvvetli şekillerdir. Bu maç asıl fikrimizi ve tenkitlerimizi maçtan sonraya bı- rakmak daha doğru olacağı kana atindeyiz. Merkezi umumü kararları İdman cemiyetleri İttifaki mer kezi umumisi bu hafta içinde Am- karada bir içtima aktederek şu kararları vermiştir: 1 — 20 haziranda umumi İon bir zaman esas kadrosu bir maç yapmadı. Halbuki buzün 3 iyetinde bulunan Fener bahçeliler hemen kendi sahaların da ayrı bir lik yaptılar ve formala rini kaybetmemek için uğraşma - ğa ve sik sık ciddi maçlar yapma ğa başladılar. Tabiatile bu fena netice vermedi, bilâkis iyi mıntakasma tebliği. redilen be- badia olan vazi Yer bu hessusa Air Mekezi örne 2 Zeki şahane göllerinden birini atarken ler hâsıl oldu. Halbuki Sarı kır- muzılılar bu vaziyette değildiler. Hattâ şunu da söyleyebilirim ki, Galatasaray - Ecnebi temasları harıç - hiç sıkı maç yapmadılar. Bundan dolayıdırki normal ve kul ray'dan büyük bir şey beklemek olmaz. Ancak şurası var ki bu klüplerin maçları farasiye ve nazariyelere şığmaz. Bundan baş mi namına mezkür mntakayı tef tiye memur Bürhan ve Mahmut bat ve gösterdiği vesaik ve İstati bul mıntakasının gönde af fassal izahname tetkik edilerek mezkür maçların (B) milli profes yonel Macar takımı ile Türk mi takımı arasmda yapılmış beynel. milel maç olduğuna ve futbol fe- derasyonunun bu meseledeki vazi yeti dürüst ve Nizami bulunduğu İ nu ve İstanbul mıntakası merkez heyetinin bu Beyannamesi fenni sıl oynayacağı olam futbol | ıkımların tarzı teşekkülüne ge | hususta mafevki vi! | Galatasaray takımı eski bir Fener başlamadan mllli marş hâsıl olmuştur. — Semih ve Mehmet Ali Bey lerin mütebaki cezaları refedil- İnlenirken, miştir. 5 — 55000 lira olarak yapıl sş olan i Bütçesinin hükü- metin tensibi üzerine 40000 lira ya indirilmesi için bütçe üzerinde tenkihat icrası. 6 — Futbol Balkan kupasına gi eği futbol federasyonu reisi tarafından nim resmi suret- te söylenmiştir. Bu maddelerden başka bazı tali maddeler tezekkür edilmiş ve karara raptedilmiştir. Enosis neden gelmiyor" Cuma günü şehrimizde Enosis takımile oynayacaktık. Ancak son dakika da barı esa sat üzerinde uyuşulamadığı için bu takım şehrimize gelmiyecek- tir. Macarlar iki gencimizi tahsil ler Son günlerde atletizm federas- yonu reisi Bürhan Beye (o Macar Federasyonu ikinci reisi ve Peşte yüksek terbiyei bedeniye darül - muallimi müderrislerinden profe. | len hususi bir mektupta bir kız | ve bir erkek Türk gencinin bir se ne müddetle Avrupanın en mun. tazam terbiyci bedeniye müesse- selerinden biri olan Peşte yüksek İ terbiyei bedeniye darülmuallimi- ninde mecanni ve Macar milleti- ne misafir olarak tahsile davet © dildiği bildirilr.iştir. Profesör Mişangyi 928 de Türk Olimpik kafilesi reisi olarak Peş- tede bulunmuş olan Bürhaneddin Beyle tanışmış ve kendisinin as- len Türk olduğunu ve Mişangyi isminde — Nişanci kelimesinden | muhharef olduğunu söyleyerek, İ bizi ırkdaş telâkki etmek suretile hususi bir muhabbet göstermiştir. si için bir müsabaka tasavvur edilmektedir. Teşekkür Refikamm ziyar ebedisinden mütevellit hüzün ve kederime iş- tirak ve cenazeyi teşyi lütfunda bulunan zevat kirama © ve aziz kardeşlerime arzı şükran ederim. Ankara Gazi Terbiye Enstitüsü Muallimle- den yapılması Cevat Memduh Müsamere tehiri Ka 5/932 de vereceği müsa- mere tehir edilmiştir. Konferans C. H. F. Şişli İdareHeyeti Ri- Müderris Nizamettin Âli Bey ta- rafından Cabi caddesindeki Far. ka merkezinde iktisat © buhranı mevzulu bir konferan: verilece- ğinden arzu edenlerin teşrifleri ilân olunur. KADIKÖY SÜREYYA TİYATROSU Bu akşam 2130 da BİR KUYURUK, AÇISI ları, (1901) Gedikpaşada Jandarma satınalma Komisyonu riyasetinden: Şapka ve tozluğu ile beraber on altı bin takım kışlık elbise imaliyesi kapalı zarfla münakı 1932 tarihine müsadıf salı g lerin nümune ve şartname; örmek üzere her gün ve münakasa. m altı bin beş yüz Ya iştirak için teminat ve teklifnamelerile beraber mezkür günde muayyen saate kadar komisyonumuza müracaatları, (1900) Gedikpaşada Jandarma Satınalma komisyonundan: Jandarma matbaası için pazarlıkla mücellit levazımı alınacak. tır. Taliplerin 12 Mayıs 932 perşembe günü saat öndan on bire kadar komisyona müracaatları. (1952) Yeni neşriyat Mülkiye mecmuası Her ay intişar eden “Mülki- ye” mecmuasının omü; i sa“ Yısı intişar etmiştir. Her nüsha sında bariz bir tekâmül eseri gösteren bu kıymetli ilim mec muasında Mustafa Şekip, İs- mail Müştak, Sıddık Sami, Ab- dülhak Kemal, K. Naci, Dr. Kilisli Rifat, Hâzm Atıf Beyle rin makaleleri şayan dikkattir. İçtimai, hukuki ve iktisadi saha da memleketimizin en ciddi mecmuası olan Mülkiye mecmu asımı karilerimize bilhassa tav. siye ederiz. SATILIK ve KİRALIK HANE Beşiktaşta Kılıç Alide Alemji Kadın sokağında 12 No. hane (SÜ oda mutbah, bahçe, kayu ve tu-jğ lumbası, terkos ve elektriği havı) satılık ve kirakktır. Görmek iste Beyoğlu Dördüncü sulh hukuk | mahkemesinden: Terekesine mahke- | mece vaziyet olunan Onnik namı di | eri Ohanis Karagöryan efendinin | uhdesinde bulunan: 1 — Tavuk pa: | sarımda Hüseyin» ağa mahallesinde | Çilengirler caddesinde 3440 No; ba ve kaması 800 lira kıymeti muham- meneli iki adet kapu alatçı gediğin 28 hisve itibarile 2 hisvesi, 2 — Çar #iy: kebirde Çuhacı hanı derununda 21 No, lu ve tamamı 400 lira kıyme- ti muhammeneli bir bap oda gediğin 84 hisse itibarile 6 hiscesi, 3 — Mah mutpaşada Daya hatun mahallesin- de Çinili han fevkinde 10 No. lu ve tamamı 400 lira kaymeti maharmme- seli oda gediğin . 84 hisse iibarile Bozcaada icrasından: Bozca ada- sında Riga Salto efendiye man mas- val (9103)kuruş borçlu kezalik Boz- a adalı olup meskeni bilinemiyen Grigor Hıristodulonun balâda ya gal bu masrafların o tamamına veya bir İısmına ve yahut alacaklının ta- kibat icrası hakkına dair bir itirazı varsa işbu ilân tarihinden itibaren 7 gün zarfında daireye tahriren ve- ya şifahen bildirmesi ve borcun bir kısmına itiraz eylediği taktirde bu- nu açıkça göstermesi lizumdır. Aksi takdirde bu müddete itiraz olunmaz veya yazılan borç işbu ilân tarihin- den itibaren 15 gün içinde ödenmez. se hakkında cebri icra yapılacağı i- Hn olumur. Istanbul birinci iflâs memeli. ğundan: Müflis Beyoğlunda meşru. tiyet caddesinde (52) numerolu dük kânda kolonya ve hitiriyat tüc car Hiriste o Kara © Manopu- lo efendinin kayit ve tesbiti deyun müddeti hilam bulmuş ve tanzim © lunan sıra defteri alacaklılara be rayi tebliğ gönderilmiştir. Müflis & lacaklılarına kongurdato teklif ot miştir. Vaziyetin ve teklifin tetkik ve müzakeresi zımmında ikinci ala takılar toplanmasının mukarrer ol. duğu 315.932 salı yünü saat 13 de dairede hazır bulunmaları ilân olu- sar. Kongordato komiserliğinden: İs. tanbulda Mahınutpaşada çorapçı ha nı karşısında 244 numaralı mağaza: da İtriyat ve hırdavat ticaretile müş tegil Hanna ve Cemil Kazakya nam kollektif şirketinin k mi bi İstanbul icra riyasetince nazarı i- tibare alınarak borçlu girkete iki ay mehil verilmiş ve komiser tayin edil niş olduğundan şirketi mezkürede alacakları olan ashabı matlubun ta rihi ilândan itibaren yirmi gün zar fında bilcümle evrük ve müstenidat. larile beraber ber gün sabah ondan 12 ye kadar komiser Galatada Ömer Abit hanımda 3 üncü kat 16 No, Iu yazihanede avukat Burhanettin Tak sin beye müracaatla matluplarını 12 hissesi. Açık artırma suretile rü- ; Sayit ettirmeleri ve aksi taktirde kon sumu deliâliye ve ihale pulu müşte- | risine ait olmak üzere 16 haziran MZ perşembe günü 17 da satılacak- ZAYI — 459662 numere ve 8-5-932 | tarihli yetmiş bir ira elli dört im- ruşluk İstanbul İthalât gümrüğüne ait bir kıt'a gümrük makpuzu zayet tim. Yenisini alacağımdan eskisinin hülemü yoktur. Galata, Adelet Han No 27. Keresteciyan. İ ef. sin merhun esham ve tahvilâtm- gordato müzakeresinden hariç hira- kılacakları ve alacaklıların kongor. dato müzakeresi için 22 Hariran 332 çarşamba günü saat onda mez kür yazihaneye gelmeleri've 22 Ha: ziran 932 den evvel on gün içinde alacaklıların vesikaları tetkik edebi: lecekleri ilân olunur , Istanbul ikinci ticaret maher: sinden: Memaliki şarkiye Fransrz bankasına medyun Mişel G. Elyades dan 30 adet Arılan çimento müessis hisse senedetı ve beş adet Haydar paşa Liman mümessil hisse sensda- İt ve 25 adet İzmir Pakers İncirle, ri hisse senedatı 18-5-932 pazartesi sant 10 da İstanbul Esbam ve tah-