20 Mart 1935 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 1

20 Mart 1935 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 1

FİATI 5 KURUŞTUR Son vaziyet Nedir? İngiliz nazırlar Fran- Bay Hitler nasyonal sosyalist üniformasile BARLIN, 19 (A.A.) — Propagan- da nazırı Bay Göbel, (Mantıki vuzuh) | hamiyle weşvetmiş olduğu bir makale de bilhasıa diyor ki: © «Alman eficiri umumiyesi, Almam © Yada mecburi askerlik hizmetinin ye Miden tesis edilmesinin ecnebi paytaht- nda hasıl etmiş olduğu aksülümel- den pek sizede hayrete düşmüştür.» ay Göbele, resmi ecn/bi mahafi - lin Almanyanm teelihatı haklemda vuzuh Ye sarahat istemiştir. Nazıra göre, Avrupanın sükünunü Üslâl eden müsellâh o Almanya değil, “ilâhlarından tecrit edilmiş olna Alman- Yadır. Mecburi askerlik hizmetinin yeni - den tesis edilmesi cihan Zeneyi vücuda Ja, gerek kendisi için ve gerek diğer Milletler için lâzım olan sulhü temin i- $in teşriki mesaiyi arzu etmektedir. Şimdi görüşebiliriz BERLİN, 19 CAL.) — Alman İs- (Devamı $ inci sahifede) Mahmud Muhtar Pş.nın ölümü Paşa Napoliden Mısıra gelirken vapurda öldü | “(Devamı 8 inci sahifede) Umumi Meclis yıllık büdce dışında yapılacak işler için Belediyeye 750 bin lira is- tikraz salâhiyeti verdi. EE Bükreşten bir ihtar: caristan, Almanyanın son hareketini kendilerine bir örnek diye alamaz Sovyetler Hitlerin öcalmağa hazırlandığı iddia sında bulunuyorlar — Almanlar da: “Şimdi beraber oturup görüşebiliriz ,, diyorlar Sahib ve Ba Siird Saylavı Mahmud SOYDAN 10 uncu sene No. No. 3270 Bulgaris- tanla Ma- | İngiliz nazırları Berlinde neler görüşecekler ? LONDRA, 198 A.A.— Dış işleri Sir Say men, Bay Eden ile pa zar günü tayyare ile Londradan kalkacaklar ve Alman hükümeti ida recileri ile görüşmek ür zere gi Sremlee) dir, Almanyanm İngiliz notasma verdiği cevab, tetkik edildikten sonra, bu seyahat için evvelce alınmış olan kararların. sında mesi t rür BE «I9AA — ii il.> | alsanlarının xi yare © | kararın dan kullanılan yeni diplomasi ella rinin bariz bir muvaffakıyeti eseri gi- bi tefsir edilmektedir. Yarı resmi mah eller, son hareketin dünyada yapa- lie endişe ie ikten vebal i sonr. devletlerin ne Berlinde, na de Cenev. rede müşterek bir hareket yapmamış g' nalarmı kaydetmektedirler. İngi - y;lerin protestosuna müphem bir 46- kilde temas edilmektedir. (Korenpon dans diplomatik) , munhedeleri bir ta raflı değiştirmek hususundaki mem nuiyete dair yapıları bu protestoyu sadece bir üslüb vesikas olarak tolâk- ki etmektedir. Hukuk müsavatımı el. de edilmiş telâkki eden Alman idare- cileri, sıkı bir müzakere yapacaklar- taya haber vermeden İngilizler: muahedenin hep birden mi Berline giyerler. iyöniden tetkikini mi teklif edecekler? dır. Almanya hava misakıma girerek barbda emniyeti zâman altına almak istiyorsa da, şarkta bir emniyet siste- mini kabule dünden daha fazla müte- mayil değildir. İngilizler umumü anlaşma ümidinde LONDRA, 19 (A.A.) — Bu sabah- ki gazetelerin ekserisme göre, Sir enin Berline dün gönderilen In- giliz notasına gelen cevabdan sonra Berline gitmek için alış olduğu ka - rar, bütün ümidleri uyandıracak şekil dedir. yazıyor: ingiltere hükümetini: Fransız - İngiliz. tebliğinde bildirdiği iğ) Jayanı bastıran Yunan o Kıtaatı aodet ediyor Yunan harb divanı muhakemeye başladı Hacizler devam ediyor. Haliçteki son Yunan vapuru da geri veriliyor ATİNA, 19 (Milliyet) — Fevkalâ- de Divanı Harb dünden itibaren âsi - a muhakemelerine başlamıştır. Di yanı Harbe Atina muhafızı General Bakopulas reislik etmetkedir. Ik mu- hakeme edilenler Miralay Sarafin, kay makam Çigandes dahil olrak üzere yirmi iki kişidirler. Suçlu vekilleri mabkemenin teşekkül tarzını kanmu #sasiye uygun görmemişlerdir. Vekil- lerin daha bu yoldaki iddiaları Diva nı Harbçe reddedildikten sonra şa hid olarak dinlenen General Polidis âsiler tarafından Hasbiye mektebinin nasıl işgal edildiğini anlatımı; hakemeye devam edilm. ağir? Malları haczedilecek olanlar ATINA, 19 (Milliyet) — Atina Defterdarlığı olbabtaki kanun muci - bince isyanla alâkadar olup ta emval ve emlâki haczedileceklere dair bi: ci ve ikinci listeyi neşreylemi; rinci Bstede 98 kişinin ismi vardır. Bunlar arasmda Venizelos ve oğlu Kiryakos, fabrikatör Fiks biraderler, Eleftron Vima gazetesi sahibi Lam prakis, Emerisiskiriks gazetesi sahi - (Devam Sinci sahifede) ÇARŞAMBA 20 MART 1935 Yale Kazanç vergisin- de değişiklik Maliye bakanlığı yeni projeler hazırladı | Muafiyetler kalkıyor ANKARA, 19 (Telefonla) — Maliye Bakanlığında vergi kanun - larımız üzerinde yapılacak değişik- liklere dair devam eden hazırlık - lar etrafmda bugün elde ettiğim mütemmim malümatı bildiriyorum: Muhtelif maddelerden alnan is tihlâk resmi kanununda yapılacak değişiklikten maksad mümasilleri vergiye tâbi tutulmuş bazı madde- lerden de vergi alınması teminidir. Meselâ, pencere camından olduğu gibi kristal ve diğer cam mamulâ- tn da vergiye tâbi tutulması, oto- mobil Jâstiğinden olduğu gibi di - ğer mamül kauçuk eşyadan da is tihlâk vergisi alınması mukarrerdir. (Devamı 2 inci sahifede) Ankarada neler Görüşülmüş ? Eski Posta U. Müdürünün muhakemesindeki şahitler dün dinlenildi B. Hanses nasu şehadet ediyor Eski posta ve telgraf umum müdü- rü Bay Fahri ile telgraf işleri müdürü Bay Ihsan Cemalin Ankara asliye birin- mehkeme- telefon şirketi mü dürü Bay Anderson, elektrik şirketi mü- dürü Bay Hanses, eski şürayi devlet maliye dairesi reisi ve sadrazam Seit Paşanın damadı Bay Nuri, © banker Bay Ilyasko Nikoladır. Bunların şahit alarak dinlenişleri - Bin sebebi telefon şirketi mali encüme- Bay Hanses (Devam: 5 inci sahifede) Yeni karşılıklar Klavuzu Bu hafta sekiz bin kadar karşılığın neşrine başlanacak Fırka kongresinden ön- ce bütün karşılıkların neşri bitmiş olalacaktır ANKARA, 19 (A.A.) — Dil «- raştırma kurumunun bu hafta için- de yeni karşılıklar klavuzunu neş retmeye başlayacağı haber alın - muşter. Yeni karşılıklar, araştırma karumunun kontrolü altında Anka- rada (Ulas) gazetesinde çıkacak, diğer gazeteler (Ulus) gazetesin - den iktibas edeceklerdir. Her türlü kargaşalıkların önü a- lınmak üzere bu karşılıklar telefon ve telgrafla verilmiyecektir. Her gün iki yüze yakın kelime karşılığı neşrolunarak az zamanda klavuz tamamlanmış olacaktır. Dil araştırma kurumu (Ulus)da ilk liste çıktığı gün bir de beyan - name neşrederek hem izahat vere- cek, hem de bir ay içinde yabancı kelimelere daha uygun bir karşılık gönderecek olan yurddaşların tek - liflerinin tetkik edileceğini bildire- cektir. Yeni karşılıkların sekiz bini bu- lacağı tahmin ediliyor. Fırka kon - gresinden evvel bütün karşılıklar neşredilmiş olacaktır. Habeşistanın şimalinde askeri harekât haber veriliyor. Hin- distanda yeniden kanlı bir çarpışma oldu. Müdür: 24318, Yazı işleri müdürür 24310 İdare ve Matbanı 24310 Tel: ( iş Bankası memleket dışında yeni şubeler açmayı düşünüyor Bay Muammer Eriş'in gazetemize verdiği izahat ve İ e Banka heyeti umumiyesi 24 Mi 24 Martta ep İki yıldanberi İş Ban sının Umum Müdür vekilliğini yapan B. Mu “| ammer Erişin bü vazife ye asaleten tayin edildi ini dün memnuniyetle karilerimize bildirmiş - tik. Bay Muammer Eriş tevazu ile çalışan başa- rıcı bir bankacımızdır. P Kendisi 313 te Bursada | | doğmuş ve 1920 yılında ilk defa olarak Holanda | Bankasında vazife al - ( mak suretile bankacılı- | ğa başlamıştır. Bay Eriş, az zaman sonra bu ban- kadan Doyçe Oryant Banka o nakletmiş ve , | 1924 yılında da umum muhasebe müdürü ola - rak Ankarada İş Ban - kasına intisab etmiştir. Bay Erişin bu milli mü- esseseye intisabı, İş Ban © kası namına büyük bir kazanç teşkil etmiş ve az zaman içinde büyük kabiliyetine karşı ka - B zandığı itimad ve gös - 15 terdiği ehliyet sayesin » de 1924 de İstanbul şu- besi ikinci müdürlüğü - ne ve hemen biraz som ra da İstanbul müdürlü- ğüne tayin edilmiş ve 1933 yılı Teş- riniovvelinden beri de bankanın umum Terkos mu haklı, Halk mı? MILLIYET: Bu sorgusu ile şehir halkının dilek beraberiiğine tercüman oluyor Bugün B. Nazmi Nuri'nin anketimize verdiği cevabı szgkimtrie Terkos idaresinin halktan mu- kaveleye aykırı olarak vakitsiz ve PR haksız olarak fazla su bedeli al « ması hakkındaki anketimize hu « PED aim (Devam: $ inci sahitede) niyetimiz mutlaka terkos idaresi- nin aleyhinde bulunanların rey « lerini yazmak değildir. Nitekim bugün de halktan vakitsiz para tab sil eden terkosa hak veren bir za- tın reyini yazıyoruz. Bu zat (ter- (Devamı Sinci sahifede) LAN. Bay Nazmi Nuri i Milliyet bu Ismi alıyor | TAN | TEKNIK BAKIMINDAN: Yeni bir makinede, Mükemmel bir baskı ile, BUTUN HABERLERİ, YAZILARI, RENKLİ VE RENKSİZ BİR ÇOK CANLI VE GUZEL RESİMLERLE KUVVETLENDİRİLEREK YAZI BAKIMINDAN: Memleketin en değerli gazete- cilerinden ve yazrıcılarından seçilmiş bir kadro ile Özü sözüne uygun yalnız doğruyu yazar Büyük bir gündelik halinde çıkmak için hazırlanıyor