4 Temmuz 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 20

4 Temmuz 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 20

498 UYANIŞ No. 1716—31 II AFTADAN HAFTA YA Bir cevap Mensup olduğu cinsi Yeni camide katırcılık eden hilkat ucubelerinden biri, —zazete hayatına gündelik küfrü getiren, ve boynuna taktığı lüks boyunbağı ve başına geçirdiği melon şapka altında, seviyyesi omamalüm kahvehanelerinde konuşulan bir şiveyle müte- kellim bir gazetede, hiç lüzumu yokken, sataştı Şukadar varki. O gazetenin geçen nüshasında kirlettiği için, bu nushada, çamaşır değiş- tirir gibi imza degiştirmek mecburiyetinde okalmıştır. Meş'alecilere taarruz etti. 'Türkiyeda bir Türk şehri olan İstanbul, « Meşhedi»nin beldesi değildir;ve topal Eşe- kle kendisinde karışılmaz. Eğer damarlarında bir irşat kabiliyyeti o vehemediyorsa Yeni Caminin merdivenleri mahalle imzasını boşduruyor.Orada verilecek olan vrizlığa kanaat etmedik- leri takdirde topal Eşşek- lerini Meşhedinin memle- ketine sürsünler. Ve bilsin lerki, biz râkip oldukları şeyin ne kuyruğunu çekdik ve nede kendilerini mah- muzladık. Bir insan şivesile ve nezaketle konuşmadıkları zaman Meş'alecilerin kol- lektif yumruğunu kafaların- da bulacaklarını, Kafala- rının selâmeti namına ihtar ediyorum. Fdebiyat, birliginde Edebiyat birliğinin hara- retli mensudlarının olanca gayretlerine rağmen son gü- nlerde, encümen teşekkülleri arasında bir inhilâl vukua gelmiştir. Bir iki hafta evvel toplanan kon- &rada— Halit Fahri beyin haberler sütunumuzda haber verdiği gibi—mmuhtelif encümenler toplan- mış ve hele bir mecmua neşri kuvvei karibeye gelmiş bulunuyordu. Fakat bu ne türlü bir ây- inadirki, içine vuran akisler başka şekiller Ahmet Ihsan Matbaası Limited Şirketi Sinema aktirislerinden PHİLBİN (Güzel giyinmek ile müştehirdir. Aynı zamanda aynı suretle iyi bir artisttir.| göstermeğe başladı: Encümenlerden istifa eden âzalar görüyoruz. Mesele apaçık ve apaşikâr meydandadır: kâtibi umumiyi istifaya mecbur eetmek. Fakat bu ni- çin?.. Bir çokları gibi bizde bu mecburiyetin sebebini bir türlü bulamıyor ve anlayamayoruz. Ortada rivayetler muhteliftir. Encümenlerden bu derece istifadan sonra elbette ki kongra yeni kararlar vermek için tekrar toplanmak omecburiyetinde kalacaktır. Münakaşalar Geçen nushamızda bahse- tmiş olduğumuz «Hareket» gazetesi münakaşalarına 27 Haziran tarihli İkdam gaze- tesinde Yakup Kadri bey mülâkat suretile bir ,cevap Öyle zannediyoruz ki, bu cevabı vermiş bulunuyor. verirken kalemin bu vadiye dökülmesinden dolayı pek fazla muğberdir. Bu münakaşalardan sonra artık bir hakikattırki, bizde söz söylemesini bilen kimse Ve artık her Şeyi, evvelkinden bir dere- kalmamıştır. ce dahı yüksek olan küfrün halledebilecegi znnolunuyor Daha sonra, küfreden adama mükabeleden daha ziyade dayak atmak taraftarıyım. Edebi nezaha- tın ancak bu zaman teessüs edecegi muhakkakdır. K.H. Mes'ni müdürü: MAHMÜT SADİK