17 Ekim 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 19

17 Ekim 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 19

758 UYANIŞ No. 1731—46 İngiliz donanmasının limanımızı ziyareti İngilterenin Akdeniz filosundan müfrez ve başta Çueen Eli- zabeth ( Küvin Elizabet ) zırhlı diritnotu olmak üzre üç torpido muhribi, içinde 37 tayyare taşıyan muazzani bir tayyare gemisi ve kumandanın rukübuna mahsus bir yat- tan müteşekkil olan filo 12 - 10 - 1929 Cu- martesi günü dostane bir ziyaret kastile li- manımıza muvasalat etmiştir. Dolmadahçe önünde demirleyen Küvin Elizabet zıhılısından saat on buçukta karaya çıkan Amiral (Faedrik Field) cenapları saat kulesi önünde askeri merasimle karşılandık- tan sonra, refakatindeki mihmandarla, evvelâ Vilâyet makamına giderek Vali Beye bade- hu Kolordu kumandanlığı dairesinde Kolor- du kumandanını ziyaret etmiştir. Bu resmi ziyaretlerin ifasından sonra gemiye avdet eden Jeneral cenapları öğleden sonra Vali ve Kolordu kumandanının ziyaretlerini kabul etmiştir. O gün öğleden sonra resmi ziyaretler kendisine iade olunmuştur. Amiral cenapları ertesi günü akşam hükümet merkezimiz resmen ziyaret ve Reis Cumhur Hazretlerine tazimatını arzet- mek üzre Ankaraya hareket etmiştir. Bu zi- yaret resmi mahiyette bnlunduğu için Anka- raya muvasalatında askeri merasimle selâ- mlanmışftır. Amiral cenaplarına Ankara se- yahatınde İngiliz Sefiri Cenapları, Erkân harbiyesinden bazı yüksek rütbeli zabitan ve İngiliz Amiralı ve erkânı harbiyesi «Evvelâ kaydetmek isterim ki Türk Hükümeti tarafından gösterilen hüsnü kabul bizi çok mütehas- sis etmiştir. On altı aydanberi Akdeniz filosu Baş- kumandanlığını ifa etmekteyim. Altı senedenberi İngiliz filosunun Türkiyeye vakı olan ilk ziyaretin Kumandanlığım zemanına tesadüf etmesinden dolayı kendimi bahtiyar addediyorum. Bu ziyaretin Türkiya ile İngiltere münasebatının daha ziyade iyileştireceğinden ve mevcut ananevi dostloğu bir kat daha tak- viye edeceğinden eminim. Türk ve İngiliz bahriyelileri arasında esasen eski bir dostluk ta vardır. Bu te- mas ve Ziyaretimiz bu dostluğu artıracaktır. Amiral cenaplarının, Anadolu Ajansı muhabirine söylediği sözler meyanında şu cümle bilhassa kayda şayandır. « Türkiye ile İngiltere arasındaki bahri münasebatın daima muhabbetkârane olduğunu unutmamalısınız ! » Amiral (Field) kimdir ? Amiral Field, umumi harpte Şimal de- nizinde bulunmuş ve harbi müteakip İngil- tere bahriye nezareti fen şubesinde ifayi va- “Klişe Cumhuriyet Guceen Elizabeth dretnotu mihmandarları refakat etmektedir. Ankara'da Amiral cenaplarının şerefine müteaddit ziyafetler tertip olunmuştur. Bu meyanda İngil- iere sefarethanesi de, Butun vekilleri, bir kısım meb'uslar ve hü- kümet erkânını ihtiva edecek eya bir ziyafet tertip etmiştir. Muhterem misafirlerin ikametine OAnkara-palâs oteli tahsis olunmuş ve kendileri hükümetin mdestirleri addolunmnştur. Amiral cenablarının ihtisasları Amiral cenapları Küvin Elizabet üzerinde kabul ettigi gaze- tecilerle Ajans muhabrine ihtisaslarini şöyle bildirmiştir ; Ahmet İhsan Matbaası Limitet Şirketi Klişe Cumhuriyet zife etmiştir. Bilâhere İngiliz müstemlikelerini ziyaret eden filo kumandanlığında bulunmuş ve Londraya avdetinde bahriye erkânı harbiyei umumiye ikinci reisliğine tayin edilmiştir. İngiliz filosu teşrinievvelin 20 inci pazar günü limanımızdan mufarakatla Korfuya gidecek ve oradan Maltaya avdet edecektir. Filo nekadar kalacak: İngiliz filosu limanımızda bir hafta kadar kalacak ve bu müddet zarfında bir dostluk nişanesi olmak üzere kara sularımız dahilinde ta'limler icra edecektir. MAHMUT SADIK Mes'ul m id