16 Kasım 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

16 Kasım 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

| HALKIN *GÖZÜ HALRIN KUDAĞI HAVRENŞDİ Sene S — No, 1541 Bulgaristanda Da Prag v.-. işleri telefonu 20203 — — ae aa eee S a — — — Rahatsız!ık Var Sefiri Mösyö Dorefı Azlettyler Ortaya (,,ıkan Bir ] Takım Şayialar Tekzip Ediliyor Sofya 15 — Kıralın bir emire | namesile İkiniciteşrinin birinden itibar etmek üzere Bulgaristanın Prag sefiri M. Doref vazlfesinden azlolunmuştur. Bu mllnasebetle kıral ve hükümete karşı suikast hazırlandığına dair çıkan şayialar dekzip ediliyor. ——— İstanbulda Hergü Bin Torik Bulgar kırali Boris n 100 Tutuluyor İki Ay İçinde Harice 120 Bin Liralık - Bahk Sattık Son iki aydanberi ıılıv imizden Yunanistan ve Bulgaristana külk Hiyetli miktarda balık ihracati başlamıştır. Bu sene, balık bok luğu ve güzelliği hariçte bize birçok piyasalar açmış, İhracat işi bugünlerde çok faal bir dev- reye girmiştir. Yaptığımız tahki- kata göre, bu ihracatın Bulgaris- tanla olan kismı, daha riyade takas muamelesi Üzerinde devam etmektedir. Anadolu Feneri ve Kilyos ile İrva arasında hergün tutulan ba- hkların miktarı 50 bin çifti buk maktadir. Bunlar toriktir. Torik- lerden büyük bir kısmı Yunanis- tana, diğer bir kısm Bulgaristana ve geriye kalanlar da memleket dahiline, Izmir, Samsun, Ankara, Konya, Bursa vesair yerlere sev- kedilmektedir. Geçen senelere nispetle bu sene harice sevkiyat daha büyük bir faal almıştır. Balık mevsimi başlangıcından şimdiye kadar dışarıya verdiğimiz balık, memlekete 120 bin İira- dan fazla büyük bir servet temin etmiştir. Balıklar sepetlerle mavnalara Bıu IH ay içinde 120 bin lira gibi büyük bir servet ge- tiren bu bereketli yerli mahsulle» rimizin, evvelki gün ve dün flat- larında derhal büyük bir düş-« künlük ariz olmuştur. Balık tüc- carlarının — söylediklerine çifti 25 kuruştan ihraç edilen balıkların bazı gazetelerde sehirli olmasına dair çıkan yazılar derhal Flatı 10-12 kuruşa düşürmüştür. Birçok Yunan ve Bulgar alıcıları bu vaziyetten ziyadesile Ürkmüşler ve muamelelerini azaltmışlardır. Eylülde başlayan balık mevsi- minde balıklar çifti 330 kuruştan muameleye girmiş, 60 kuruş ola- rak bir ay davam etmişti. Müte- akıben bu fiat 10 kuruşa kadar düşmüşken, —Yunan alıcılarının yeni bir hücumu, fiatları 20 - 25 kuruşa yükseltmiştir. Bundan başka Romanyaya ve İtalyaya da sevki- yat yapılmaktadır. Aldığımız ma- lümata göre geçen sene çifti 4-4,5 kilo gelen torikler bu sene 6,5 kilo kadardır. nakledilmiye hasırlanıyorlar göre, | Almanyaya, Yazı işleri - telelonu Son Posta — CUMA — 16 İKİNCİ TEŞRİN 20203 Fiatı 5 kuruş Romanyada Buyuk Tevkifat Evvelki Gün Bütün Memlekette Bir Anda Araştırma Yapıldı 12000 Kişi Yakalandı. Bunun (4000) Tanesı Bırakıldı Bükreş, 15 — Müsellâh zabit ve jandarma kuvvetleri Roman- | iltica etmiş yabancı tethiş- çilere karşı umumi bir tevkif ha- reketine geçmiştir. Dün öğleden sonra Bükreşte baş'ıyan bu hare- ket, ayni zamanda memleketin her tarafında ayni saatta yapı- mıştır. Dahiliye Nazıri memleke- | tin şüpheli ve yolsuz unsurlardan temizlenmesi için tatbik edilen | umum! bir tedbir mevzuubahs ol- duğunu söylemiştir. Tevkif edilen kimselerin adedi (12 ) bindir. Bunlardan ( 8000 ) kişi hakkındaki tevkif kararı Londra 15 (A. A.) — Lordlar Kamarasında — Harbiye Nazırından İngilterenin ne kadar deniz, kara ve su kuvvetine Tmuhtlaç olduğu — sorul- Harbiye Nazırı Lord Haile- Mele nin hemen ye- nileştirilmeler söylemiştir. — Lord, deniz konferansının — gelecek — sene toplanabileceğini Ümit ettiğini kay- detmiştir. Amerika Israr Etti Londra, 15 (A. A.) — Amerika ve İngiliz murahhasları deniz silâhlarının tahdidine ait yeni bir görüşme mışlardır. Amerika — murahha Vaşington — muahedesindeki muhafazası hususunda israr. etmişler- dir. İngiliz murahhasları —ise ikiye ayrılmışlardır. - Bazıları — Amerikanın fikrime taraftar olmuş, bir kusmı ise Jeponyanın tatmin — edilmösini ileri sürmüşlerdir. ' muvakkaten uzatılmıştır. Bunların çoğu, hüviyet varakasına dahi sahip bulunmıyan veya evrakları sahte olan yıbıncılııdır Mühim araştırmalara sahne olan Bükreş şehri Bir kısmı İse Romanyaya giz- lice girmeye muvaffak olmuş Ma- kedonya komitecileri ile Hırvat tethişçileridir. Son Suikast Marsilya İşile Alâkadar Olarak İtalyada Birisi Yakalandı Roma, 15 — Fransız zabıta- | sının Marsilya faclası münasebe- tiyle yaptığı tahkikat — neticesi wlmak üÜzere ve Fransız zabıtası- nın isteğile Cenova'da — Doktor Mile Budak isimli — bir Hırvat tevkif edilmiştir. Bu adamın da Marsilya facinsile alâkası bulun- duğu zannediliyordu. Doktor Budak verdiği ifadede şunları söylemiştir. * — Eylülün 20, sinden Birin- titeşrinin yedisine kadar hiçbir yere ayrılmaksızın Berlinde kak dım, Berline Mayısın on sekizin- de gelmiştim. Beraberimde mun- tazam Yugoslavya pasaportu var- dı. Birinciteşrinin sekizinde Kufa- tein gümrük noktasından Alman- yayı terkettim. Esasen bu nokta l pasaporlumda da kayitlidir. Ayni gün Brenner yolile İtalyaya git- tim, Hudut İtalyan memurlarına sakte bir Çek pasaportu göster- dim. Bu pasaportu — taşımaktan maksadım korkumdandı, Çünkü bir defa beni öldürmek istemiş- lerdi. Fakat İtalyaya girdikten sonra bu pasaportu imha ettim ve doğruca karımın hasta bulun- duğu Bolonya şehrine — gittim. Bolonyadan da Cenovaya geldim, Allemle beraber burada oturuyo- rum, Marsilya suikastini Bolonya- da bulunduğum zaman gazeteler- den öğrendim. Bu sulkastten hiçe bir suretle haberim yoktur. Ba işle alâkadar kimselerle de mü- nasebetim yoktur. —— Bu sene kış gayet hafif geçecekmiş.. — Belediye Meclisinde bir münakaşa açılmazsa belki...