15 Eylül 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

15 Eylül 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

— MM e er 2s Hakla olmuş Yeki fırkadal ŞEHİR HABERLERİ Dünkü içtimada | AnadoluHisarında vaz! esas neler görüşüldü? Dün sabah Serbest Cümburiyet Fir- kası merkez ocak heyeti 'Taksimdeki yeni merkez binasında Lider Fethi Be- Yin riyasetinde bir içtima aktetmiştir. Ba içtimada vilâyetlerden fırka ceşkilân unda gönderilen raporlar tetkik olun- e Lider İzmir ve Balikesir seyahatı nkkında heyete bazı maltmat ve izahat Yermiş . bilmukabele kendisine merkez heyetinin faaliyeti izah edilmiştir. Fitka vilâyeeler teşkilânn: biran ev- Vel bitirilmesi için çalışmaktadır. İzmir, Bursa, Denizli, Aydin, Balıke. sirde vilâyet merkezleri teşekkül etmiştir Buralarda kaza ocakları ds tamamlanmak Gzeredir. Ankarada bulunan Ağı oğlu Ahmet Beyin bugün şehrimize avdeti miyor. Ahmet Beyin avdetinden Sonra Fırka gazetesinin intişar hazırlıkla mma başlanacaktır. Mai Beyin ziyaretleri dün sabah fırka merkez ocağı İçimuma riyaset ettikten sonra fırkadan Çıkmış ve husus bazı davetlere icabet etmiştir. Pr Şoförler intihabı İntihaba fesat karış- ğı tahakkuk etti ğinden feshedildi gündenberi devam gtmekte olan şoförler cemiyeti iyeti intihabatı dün ticaret müdüri- fondan gönderilen mürakıp Ismail Beyin tahkikatile sabit. intihap kalümıze kadar yapılan Yı unmuştur. Nunltimler Birliğinden aldığımız bir mek. fupta bazı eşhasın birlik namına ötede Deride vapur tenezzühü biletleri, sattıkları haltyuki birliğin bu işle katiydn alası olmadığı bildirilmektedir. akademisinde diploma Merasimi — İlarp akademisinde bo Sene mezun Ola genç zabitlerimize bu- gün merasimle diploma tevzi edilecek. tr. Pu seneki mezunlar 92 gençtir. Bir intihap — Sultanhlsırdan Son pona gazetesine çekilen bir teigrafn gö- #8 de Sultanhisar belediye Intihabatını 7 reye kargı 77 reyle $. C.F. namzet. leri kazanmıştır. Bakkallar cemiyeti — Hesapla m cekik edilerek dört bin firn açık bu- Monmaştar, Vilâyetin yaptıracağı 23 mektepten on dördün- cüsünün temeli dün atıldı Dün 3 buçukta Anadolu Hi- sarı ilk mektebinin vaz'ı esas resmi (yapılmıştır. e Merasimde istanbul meb'usu Tevfik Kâmil, vali Mabittin, encümeni vilâyet âzasından Ziyaettin Beylerle ma- arif erkânından bazı zevat ve halk hazır bulunuyordu. Mektep sahilde ve güzel bir tabii man- zara arasındadır. Vali Muhittin Bey içine para ve imzalı kâğıt konan bir şişeyi temele koyduktan sonra üzerine mala ile çimento sürmüştür. Vali Bey: — Yaptıracağımız 23 mektep- ten 14 üncüsünün < vaz'ı esas Bir dikiş meşheri “Dün Divanyolunda açıldı resmini yapıyoruz. Böyle güzel bir manzara arasından ilk ter- biyeyi alacak çocuklarımız ne kadar bahtiyardır, demiştir. Bu ayın. yirmisinde beş mektebin küşat resmi olacaktır. Bunların ikisi Nişantaşında, diğerleri Ye- şilköy, Bakırköy, Çarşanbadadır. Küşat resmi yapılacak bu mek- teplerde 1 Teşrini evvelden itibaren tedr'sata başlanacaktır. Hisarda ayni zamanda Göksu deresi üzerine asri tesisatla gü- zel bir köprü yakılmaktadır. Vaz'ı €sas resmine gelen davet- lilere limonata ve pasta ikram edilmiştir. veya ii bir köşe Divanyolunda Teşviki Sanayi biçki, dikiş mektebinde dün tale- çok davetlilerin huzurile genç talebe Parça kostüm tayyör, tuvalet ve ye tedir. Sergi on beş gün açık bidayetinde başlıyacaktır. mahsulü mesailerini göstermek üzere bir sergi açılmıştır. serginin küşat resmi yapılmıştır. Hanımları tarafından yapılmış olan 500 el işleri üç salonda teşhir edil- duracaktır. Mektepten bu sene diploma almıştır. Dördüncü senei dersiye teşrinievvel ————em—— e e— Yilayette Yeni teşkilât Dahiliye müsteşarı dün vilâyette tahkikatta bulundu gelim müfettişleri dün saat Bin Dahiliye müsteşarı Hilmi rTİyasetinde mışlardır. kimya yal in B. de e tı a yeni teşkilât bakima ani ve yapılmış, teşkilâtın noks-! dair müsteşar Beye i- zabat verilmiştir, Gü teşkilâtın tamamen tatbiki için lâzım gelen tedbirler alınmıştır. Müsteşar B. bugin Ankaraya dönecektir. Mülkiye müfettişleri kazaları, nahiyeleri ve polis merkezlerini teftiş etmekte ve yanlış muame- Polis işlerinin bir elden çıka- rlıp kaymakamların idaresine verilmiş olmasının mahzurlu ol- duğu yazılmışsa da bunun gerek inzibat, gerek kontrol cihetinden çi faydalı olduğu söylenilmek- t . 5 tellit mübadecde Aile reisi! Onuncu madde de kullenılen bu kelimenin metlülü müze- kere edilecek Muhtelit mübadele komisyo- nunde Türk ve Yunan murab- hasları yakinda toplanarak son itilâfın onuncu maddesinde kul- lanılan âile reisi tabirinin med- Mu lerdir. sinde “Etabli tanınmış olan ka- cuklar, reşit bile olsa evlenme- miş kızlar aile reislerin nezdine avdete mecburdurlar ,, denmek- tedir, Bu itilâfname yunanistana firar etmiş bir aile reisinin ço- cukları yunanistana gitmeğe mec- bur bulunmaktadırlar. Bu maddede kullamlan aile reisi tabirile kimlerin gösteril mek istenildiğini hali münakaşa- dadır. Yunanlılar bu tabirde daha şumullü bir mana bulmak- tadırlar. Türk azalı ise sile reisi tabirile baba, amca, kardeş kastedildiğini o söylemektedirler. Bu mesele yakında komisyonun bir heyeti umumiye içtimaında müzakere edilecektir. Gayri mübadiller Meliye vekiline ne hususta müracast ettiler? Maliye vekili Saraç oğlu Şükrü Beyin şebrimizde bulunduğu es- İ nada gayri mübadiller namına yapılan bazı müracaatları kabul ettiği yazılmıştı. Dün bir murarririmiz cemiyet reisi İstanbul meb'usu Hüseyin Beyden şü izahatı almıştır. — Maliye vekâletine yaptığı- mız müracaatlarda gerek Yunan- lardan alınarak gayri mübadil- lere verilecek olan yüz elli bin Ingiliz lirası tevziatına gerekse bono tevziatına biran evel baş- lanmasını rica ettik, Vekil B. bu işlerin vekâletçe ülmekte oldugunu az bir zaman içinde hepsinin balledil- miş olacağını söyledi. Biz firari Rumlardan kalan emlâkle Anadoluda terkedilen Yunan emlâkinin ve tazminat olarak Yunanlılardan alınarak gayrı mubadillere verilecek olan 150 bin liranın bizim istihkakımıza aşağı yukarı tekabül edeceği kanâatindeyiz. Cemil Hadi B. Kıymetli bir zabitimizi kaybettik Berlinden gelen bir habere göre, orada bir hastanede bir smeliyat geçiren kıymedi zabitlerimizden Cemil Hadi B. bu ameliyan müteakip ebediyet meğreiki- ne intikal etmiştir. Merhum, geçen sene Harbiye mekte- bi müdürlüğünde bulunmuş, daha evvelde orduda deruhce ettiği mubtelif vazifeler. de büyük bir iktidar ve liyakat göster. mişti. Vefan döleyisile ailesine ve ordu. ya taziye ederiz. Merhum, Berlin Türk mezarlığına gömülmüş, mezarinın başında Sami Pş tarafından bir nutuk söylenmiştir. ——o— Romanyalı doktorlar Şehrimizde bulunmakta olan Romen doktorlar dün sabah saat on birde Tıp fakültesini ziyaret etmişler ve fakülte reisi Süreyya (o Ali, muderrislerden Ismail Derviş ve Fahrettin Ke- rim Beyler tarafından karşılan- * mmışlardır. lâlti hakkında bir karar verecek- | Mukavelenin onuncu madde- | dınlar, kız ve erkek küçük ço- | — VAKIT 15 Eylül 1930 se VAKIT 15 Eylül Pazartesi 930 Dahilde | Hariçte 1 aylığı Kuruş 150 - Bük a e EML RN © 5 : 750 1450 2, <0 2700 Rebiülahır 1349 Bu geceki Ay Güneşm doğuşu: 5,40 — batıp < 18,20 | Ayn doğuşu : 21.28 — baş: 45,07 Namaz vakitleri Sabah Öğle İkindi Akşam Yatın İren 416 1210 1543 imz? 1984 353 | Hava: ii P İİ Dün azamet hararer 2öderece olmuş” tur. Bugün mutavsmı şiddetle poyraz | esecek, hava bulutla” olacaknır. Radvo : Bu akşam Istanbulda Saat Sekizden ona kadar alarorka Sinemalar : Alkaza — Kırmızı bulet Alemdar — Aksayi şarkta vahşet Beşiktaş Hilâl — Verdün Ekler — Lükres Borjuya Elhamra — Bir kadın yalanı Opera — Evanjelin Fransız — Memnu ssadet Melek — Define ararken Şık — Renkli fener | SüreyyaKadıköy- Mahkümun ği * Sesli, sözlü amm Adliyede; Yüzde sabit kalan iz Yüzün umumi shengini boz- muş mudur ? Tıbbiadil, bunun teyinini salâhiyet harici gördü. Istanbul ağır ceza wâhkeme- sinde dün gazetemizin müdürü Gireson meb'usu Hakkı Tarık B.i yüzünden cerheden Bedi B. in muhakemesine Temyizden nakzen devam olunmuştur. Son celsede Bedi B. in veki- © linin talebi üzere, Tarık B.'n $ yüzündeki izin, yüzünün umumi Xi görünüş ahengini bozup bozma- dığı Tıbbıadliden sorulmuştu, Dünkü celsede gelen cevap okunmuştur. Tıbbıadli, evvelce bildirdiği © gibi, yüzdeki kurşun izinin sabit * olduğunu tekrar ediyor, yözün © umumi ahenginin bozulup bozuk madığı bahsine gelince, Tıbbıadli kendisini bu hususta mütalen beyanına salâhiyettar görmüyor, tabben bu hususta hüküm veri- lemiyeceğini ileri sürüyordu. Müddei umumi Cemil B., “sa- bit iz kaldığı anlaşılmıştır. Ka- nunun istihdaf ettiği gaye, bu- nun tesbitidir. Kanuni maksat istihsal olunmuştur. Artık vazi- yetin daha fazla tamikine lüzum yoktur.,, demiştir. Bedi B. in vekili Seniyüttin B., bu babiste tetkikat yapıp cevap vereceğini söylemiş, bunun Üze- rine muhakeme 21 Eylül pazar- tesi sabahına bırakılmıştır. Galata gümrüğünde Sutistimal yapıldığı haber veriliyor Galata gümrüğünde kâğıtların tabrifi suretile antreplara giren ve çıkan mallardan eksik rüsum alındığı hakkında gümrükler u- mum müdürlüğüne bir ihbar ya- pılmıştır. Hazinenin bu yüzden 20 bin liraya yakın bir zarar gördüğü söylenmektedir.