8 Ocak 1931 Tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 1

8 Ocak 1931 tarihli Yarın Gazetesi Sayfa 1

8 KÂNUNUSANİ — PERŞEMBE 1931 SENE :2 Abone Şeraiti DAHİL İÇİN HARİÇ - İÇİN İst. Ankara caddesinde —| Tel. Santral İst: 500-501 Seneliği — :1400 kuruş | Seneliği — : 2700 kuruş dairei mahsusa Dıhik:jo.ı AltrAyhğı: 800 « Altı Aylığı : 1500 « Tetgraf İste (YARIN) — | * No- 2 Müdiriyet Üç Ayhör £ 85 5 : | İ Üc Aylığı 3 450 < | Üç Aylığı: 850 « Posta kutusu İst: 398 | £ bt Byr aa Gönderilen evrak iade olunmaz. Nüshası her yerde 5 kuruş Başmuharriri: ARİF ORUÇ | Demokrasinin, hürriyetin feyyaz ve nurlu DÜSTURLARI İÇİNDE EBEDİYEN YAŞAMAK İSTEYEN BİR MİLLET BİR KAÇ FIRKAYA ŞİDDETLE MUHTAÇTIR.. Bu siyasi ihtiyacatı çoktan hisseden büyük Türk milleti ve onun ateşin, inkılâpçı nesli yeni fırkalar bekliyor!... Pek yakında doğacak olan bu samimi, milli, vatani teşekküller memlekete, hayat, refah ve can verecektir. Türkiyede hukuku beşere istinat edecek bu yeni hizipler milli vahdetin, İnkılâbı yalnız adalet yaşatır! Falih Rıflu—Beye cevaptır: Birkaç gündenberi Avrupa Büzetelerinin aleyhimizdeki bethahane yozılarından hep Müştekiyiz. Koca Yunus Nadi Y dostumuz bile neşriyatı ,Vakından müteemsiren ( Yahu hâlâ biz şu Avrupaya kendi- Mizi tanıtamamışız) diye hay- Tetler ediyor. Hayret edecek ne var? “Türk Cümhuriyetinin ve mil- letinin bütün faziletlerini nef- tinde cemeden yalnız biziz, diyen bazı ileri gelir vatan- daşlarımız var ki, yazarken, töylerken, söylediklerinin ne- Teye varacağını — düşünerek Yazmazlarsa, — Cümhuriyetin Medeniyet âlemindeki —mev- int, bilmiyerek onlar'da düş manlar kadar sarstıklarının farkında olmazlarsa, Avru- Pa âleminden hayırlı bir in- Uba bekliyebilir miyiz? Avrupa bilâdında matbu- ttın vazifesi çok büyük bir ehemmiyetle tesbit edilmiş- tir. Bugün “Tan, gazetesi dendi mi, Faranş siyasetinin rometresi demektir. O ga- Zetenin baş makalelerini mut- laka çok tecrübeli ve ansik- lopedik adamlar, mütahassıs- T yazar. O makalelerin he- defi Fransa hükümetinin si- Yazetine mecra vermektir. “Taymis,, “Berliner Tağıb- ta ve safre, ve saire hep böy- ledir. Bizde de böyle olması lüzimgelen bir gazele var ki illiyet, tir. Herkes ve bilhassa Avrupa bunu nim resmi tanıyor. Bu- Tada çıkan baş makaleler, da- ima teknik, dalma yüksek fi- kirler ve ilim nefhalarile mali Olmaklâzımgelir. Meselâ aynı &üzetenin bazen baş makaleleri tiddidir ve cidden ilmidir. Şahsen tanımadığımız bir » Zeki Mesut Bey, her Te Yazıyorsa, seve seve okur, Nür alırsınız. O, bütün yaze- larında ilmi İzlerden yürüye- rek, nihayet şuurlu bir hükü- Metçidir.. Keza Siirt meb'usu Mahmut B. bu da ağır başlı Yazmakta, — içtihat hataları ( 2 inci sahifede) leri mucibince ve20 eylül tarihli medeni şuurun, ve vatani faziletin tekâmülüne çalışacaklardır. | Divanı harp heyeti var kuvveti ile çalışıyor | Konyada bir kaç mevlevi şeyhi tevkif edildi. Serbest bırakılan avukat dün şehrimize geldi İnkılâp şehitleri için Reisicümhura hergün yüzlerce teessür ve matem telgrafları gelmektedir Ankarada mühim ' müzakere oluyor Ankara, 7 (Yarın) — Ankarada çok mühim siyasi müzakereler, münakaşalar yapılmakta- dır. Diplomatik mahafilde cereyan eden bu münakaşaların esasları hakkında malümat el- de etmek imkânsızdır. Fakat sağdan, soldan tereşşuh eden malümata nazaran son günler- de mühim işlerin yapılacağı zannedilmektedir. Bu işler için henüz siyasi bir program ve İrtica hâdisesi - dolayısile şehrimizdo — tevkif — edilerek esas yoktur. Manisa -- Müddelumumiliğine n ila ö K u aei Ülle vatalli nn M. meclisinde bugünkü müzakereler Fehmi Bey isticvabını akip serbest bırakılmıştır. İr- tica ile alâkası görülmiyen bu avukat dün şehrimize av- det etmiştir. Konya 7 ( Yarın ) — Burada birkaç mevlevi şeyhi tevkif edildi. İrtica Çeşmede tel'in edildi. Çeşme, 5 (H. m.) — Bu gün hafıf bafif yağmur yağ- dığı halde bütün Çeşme halkı Türk ocağının önüne toplandı. Menemen irtica hâdivesi nefretle yad ve Kublâyin ru- Ankara, 7 (A.A.) — Büyük Millet meclisinin yarınki rüznamesinde muallim maaşlarına — dair bir kanun İâyihası vardır. Bu teklife göre hususi idareler bütçelerinin tahsilât noksanlığı yüzünden muallim maaşatını vaktinde tediye ede- * medikleri anlaşıldığından bu gibi vilâyetlere hususi bütçeler | den maarif vekâleti bütçesine verilen yüzde onlardan 80 bin liraya kadar muavenette bulunulması hususunda maliye ve maarif vekâletlerine mezuniyet verilmesi istenmektedir. Serbest bırakılan avukat Hasan Fehmi Bey hunu taziz etti. Türk ocağı re- isi Mehmet Sirri ve ilk mek- tepler müfettişi Şeref bey ve ( Devamı 3üncü sakifede) Son dakik. Divanı harbin oturacağı yer hazır İzmir, 7 (Yarın) — Kubilây mektebinde divanı harp he- yet ve maznun yerleri ihzar edilmiştir. Mevkuflar 128 ol- muştur. Menemene girip ç- kanlardan vesika soruyorlar. Menemende akşam sant 8 dem sonra gezmek ya sak İzmir, 7 (Yarın) — Bugün Menemende tellâllar bağıra- rak akşam saat 8 den sonra her kesin hanesine kapana- caklarını dışarda görülenlerin derhal divanı harbe - verile- ceklerini ilân etmişlerdir. Foça hüdisesi ehemmiyet kesbetti İzmir,/(Yarın) — Foça hâ- diseşi gittikçe ehemmiyet kes- betmektedir. Kaymakamın vü- cudünun ortadan kaldırılma- sına dair müşevviklerin mek- * tepte yaptıkları içtimada ka- rar yerilmiştir. Tahkikat tevsi ediliyor. Menemendeki maz- nunlar ihtilâttan menedildiler, Mevlevi şeyhlerinden birisinin tipi Icrav ekiller heyeti İdarei örfiye hakkında dün mühim kararlar verdi. 2- Tecemmü ve içtimaat, 3- İdarei örfiye mintakası dahi- linde ve haricinde neşredilen yevmi mevkut risale ve her nevi evrakın idareli örfiye minta- takası dahilinde dühul ve in- tişarı; 4 - hususi ve gayri resmi alelümum muhaberat ve mü- rasilât hakkında icap eden haz ve İcrası Ankara, 7 Yarın — Ald- mız malümata göre örfi ida- re ilân edilen mıntakalarda mülki ve zabit yazifelerinden ciheti askeriyeye tntikali icap edenler hakkında heyeti ve kilenin bugünkü içtimaında atideki kararlar ittihaz olun- muştur. Teşkilâtı esasiye ka- münün seksen altıncı maddesi hükmüne — müsteniden Mene- men kazasile Manisa ve Ba- hkesir merkez kazalarında örfi idare ilân edilmiş bulun- duğundan teşkilâtı esasiye ka- nununun 78 ve 81 inci madde- kararların örfiyenin devam ettiği müd- çe cihetifaskeriyeye intikal et- mişlerdir. Gazi Hz. ziraat sergisini gezdiler Ankara. 7 (A.A) — Re- isicümhur Hazretleri bugün sant beşte beynelmilel zira- at teknik sergisini ve pavl- yonları gezmiştir. idarel örfiye kararnamesinin 3 üncü maddesinin delâletile mezkür kararname hükümle- rinin tatbikı ve 1 - Seyrüsefer Avukat — Haydi canım okadar düşünmea, be ... Kızlar! nasıl iğfal ettiğini bana anlat ki ben de seni kurtarmak için masumiyetini İsbat edecek uydurma fikirler loat edeyim..