28 Ocak 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

28 Ocak 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

Futbol Eşfak Aykaç Seç seç al !, Milli Maç Tek — seçici Eşfak Aykaç'ın tesbit et- tiği onyedi kişilik namzet kadro- su ilan edilmişti. Şöhretli bir ekip o- lan Macar milli takımı karşısında na- sıl bir tertiple yer alacağımız aşağı yukarı belli olmuştu. Hân edilen kadro, şimdiye kadar görülmemiş bir sebepten dolayı olduk- ça sert bir şekilde tenkit edildi: Eş- fak Aykaç eski bir Galatasaraylı idi. Milli takımı tesbit ederken mensup oldugu kulüp lehine hareket etme- mek için kendini zorlamıştı. O kadar ki, Galatasaraydan birçok — oyuncu formda olmalarına rağmen Milli kad- ronun dışında kalmıştı. Tek seçici tarafsız hareket etme endişesi ile bir başka türlü tarafgirlik yapmış bulu- nuyordu. İkinci itiraz sesi de İzmirden yük- seldi. Macarların şehirlerinde de bir maç yapmasında ısrar eden İzmirli- ler, federasyonun mukavemetı yüzün- den bu arzularını gerçekleştirememiş- lerdi. Hân edilen kadroda bir tek İz- mirli futbolcunun bile bulunmaması bardağı taşıran son damla oldu. Federasyon ve tek seçıcı İzmirli- leri memnun edememişti. Galatasaray Ankara'da Geçen hafta, İstanbul'un profesyo- nel lig lideri Galatasaray Anka- ra'ya geldi, cumartesi ve pazar gün- leri iki maç yaptı. Galatasaraylılar, cumartesi günü Gençlerbirliği ile, pa- zar günü de Hacettepe ile oynadılar. Ve maçları 8-1, 6-1 kazandılar. Ankara'lı seyircilere, hem gol ade- di, hem de oyun düzeni bakımından bugüne kadar erişilmemiş derecede mükemmel oyunlar gösteren — Sarı AKİS, 28 OCAK 1956 s P O R Kırmızılıların lig liderliğini ellerinde tutmalarının sihri çözülmesi güç Ur mesele olmaktan çıkmıştır. Çün kü, takım halinde — oynamanın ve W sistemini en iyi şekli ile tatbik etmenin bütün hususiyetlerini Gala- tasaraylılar gösterdiler, bu tatbike bir ilâve yapmışlardı: Bol gol atmak ve kale önünde fuzuli gayretlere, çalım- lara girmeden netice istihsal etmek;,. W sistemi bugüne kadar Avrupa- daki tatbik şekline bakılırsa, netice- si daima galibiyet ile biten, fakat bol gol atmadan bu galibiyete ulaşan sis- temdir. Yerden kısa paslı ve daha zi- yade üç kişilik kombinelerle kaleye doğru gitmek W nin en büyük şar- tıdır ve bunun yanına Galatasaraylı- lar gol atmak gücünü ilâve etme sureti ile bir yenilik getirmiş sayıla- bilirler. Bugün neticeli bir oyun oyna- mak bakımından İstanbul'da Gala- tasaray'dan daha elverişli Ur takım yoktur, denilebilir. Forvet hattı, her elemanı ile - sadece Suat müstesna - göolcü ve akıllı oyunu ile kendisini göstermiştir. Bilhassa Rober ile Coş- kunun forvet hattını destekleyen 0- yunları mukabil akınlarda derhal ge- riye kaçarak defansa yardım etme- leri gözden kaçmıyacak mükemmel çalışmalardır. Yalnız, Turgay Anka- ra'daki maçlarda pek tatminkâr de- ğildi. Bu, belki de takım kaptanlığı- nın verdiği sorumluluktan, dikkatle oyunu takip edip, direktif vermekten ılerı geliyordu. Ancal > Turgay gibi bir kalecinin pazar günü kapadığı za- vıyeden gol kabul etmesi, hem de bu- u bir acemi kaleci gibi hareketsiz bır halde karşılaması doğru değildi. Galatasaray on birlik ekibinin on bı— ri ile mükemmel ve anlaşmış idi. arada iki oyuncuyu bilhassa soyle- mek lâzımdır. İsfendiyar, bütün for- vet hattının en çok çalışan, göollerde en çok hissesi olan oyuncusu idi, bu- nun yanında atak bir Metin uhak- kak ki, takımı fazla gollu galibiyet- lere götürüyordu. Kadri'nin arkadaş- larının destekliyen ve pas tevzi eden çalışması moral bakımından, gol bakımından — takımı kamçılıyordu. Denilebilir ki, birkaç haftadır Anka- ralıların seyrettikleri İstanbul takım- ları arasında en göz dolduranı Gala- tasaray idi. Kulüpler Fenerbahçenin tebliği Fenerbahçe Klübü azaları bundan böyle kulübün iç işlerini alâkadar eden hadiseler hakkında yazı yazamı- yacaklar ve tenkid yapamayacaklar- dır. Bunu ihlâl edenler Haysiyet Di- vanına sevkedileceklerdir. Fenerbahçe İdare Heyetinin haf- ta içinde başına verilen tebliğinde ay- nen böyle deniliyordu. Bu sert tebliğ hayret uyandırdı. Bir müddetten be- ri gazetelerde kulübe ait muhtelif haberler çıkmıştı. Bunlardan bir ço- ğu dedikodulara da yol açmıştı. Ce- miyet azaları birbirinin aleyhinde it- hamda bulunma yarışına çıkmış gi- biydiler. Mevcut hâdiselere (Ut çe- virerek azalara göz dağı verilmesi cıhetme gıdılmesını anlamak kolay değildi. kararın alındığı toplantıya Osman Kavrakoğlu'nun da geleceği ve anlaşmazlıklara son verecek tek- liflerde bulunacağı duyul uştu. yüzden perşembe günü kendisi heye- canla beklendi. Fakat Kavrakoğlu Ankaradaki vazifesinin müsaadesiz- lıgı yuzunden "çok sevdiği kulübü- nün" bu toplantısında da hazır bu- lunamadı. Fakat teklifinin mahiyeti anlaşıldı: Rüştü Dağlaroğlu ve Mu- hittin Bulgurlu kulüpten ihraç edil- meliydi. Onumuzdekı günlerde Fenerbahçe Kulübün "tesanüt" bahsinde hayli alâka çekıcı kararlar alacağı anlaşıl- maktadır. Basketbol Lig maçları Bir üddetten beri muhtelif sebep- lerle tehir edilen ve adeta heyeca- nı zorla unutturulan basketbol lig maçlarına geçen hafta devam edildi. Fenerbahçe ile Modaspor arasında ya- pılan haftanın en çetin karşılaşması- nı Fenerbahçeliler 63-53 kazandılar. Spor ve Sergi Sarayı bu maçı sey- retmeye gelen seyircilerle tamamen dolu idi. Modalılar kuvvetli rakipleri- ne karşı ilk devrede gayet iyi dayan- dılar. Fakat oyunun sonuna doğru hücum — insiyatifi Fenerbahçelilere geçti. Lig maçları bu hafta gene te- hir edilecektir. Çünkü sökülecek 0- lan tribünler Macar Milli maçı için Mithatpaşa stadına konacaktır. Sert münakaşalar Bölge müdürünün bu fikri ortaya atması ve Vali Gökay'ı da ikna etmesi basketbol muhitinde menfi Güzel Galatasaraylılar Cim.. Bom.. Rom.. 33