8 Mayıs 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

8 Mayıs 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

inşaatı vesair hizmetlerin 15 milyon li- ra olmak üzere, cem'an yekün 25 mil- yon liraya ihtiyaç olduğunu, Spor ve Sergi Sarayının ise bu konu için dar ve gayeye hizmet edecek vasıfta Ol- madığını ilgililer belirttiler. Gelsin dış yardım! u arada daimi sergi sitesinin tesisi için A.İ.D. teşkilâtından 20-25 mil- yon liraya yakın bir yardım temini- nin imkân dahilinde olduğu belirtildi. Ancak amerikanlardan bu yardımın alınabilmesi için teferruatlı bir proje- nin hazırlanması gerekmekteydi. Bazı temsilciler ise sanayi mamul- lerinin teşhiri konusunda böyle alelâ- cele davranmaya lüzum olup olma- dığını sormaktaydılar. Yani mesele e- nine boyuna etüd edilmeli, bu konuda yavaş yavaş karara varılmalıydı. Sa- nayiciler- bilhassa sınai mamul ihraca- tı kampanyasına girişildiği şu sırada böyle bir serginin büyük bir ehem- miyeti olduğunu okesin bir ifade ile belirttiler. | Bunun üzerine, yavaşlık taraflısı delegenin bu fikrinden cay- dığı müşahede edildi. Aslına bakılacak olursa, sanayicile- rin şiddetli bir şekilde daimi sanayi sergisi kurulmasını istemelerine rağ- men henüz ortalarda ne fol vardır, ne laştırılmıştır. e Yani sergiyi Sanayi O- dası tek başına mı hazırlayacaktır. yoksa Ticaret Odası ile Borsa da bu işe katılacaklar mıdır veya her oüç teşekkül oOOdalar Birliğinin patrona- jında mı bu işi yapacaklardır, henüz tespit edilmiş değildir. Herhalde şimdilik belli olan hu- sus, İmar ve İskân Bakanlığının bu konu ile ilgisini kesmek (hususunda şöyle içten içten bir karârı olduğudur. Zira toplantılara Bakanlığın temsilci- si falan iştirak etmemektedir. Esasen sergi için bu yıl vakit geç- vaşlıyacaktır. o Belki gelecek yıla bu sergi işi hararetlenebilirse, 1966 yılın- da İstanbulda bir sanayi sergisi tertip edilmiş olabilecektir. Türkiye ölçülerine göre ( İstanbul çapında bir serginin iki yıl sonra, ha- zırlanması da hakikaten bir muvaf- fakiyet sayılmalıdır. Mesele, şimdiki halde, akademik münakaşalar ve teşekküllerin birbir- lerini tartmaları seviyesinde cereyan etmektedir. Tartışma, tabii ki kimin ne kadar paradan çıkacağı konusuna dayanmaktadır. AKİS/29 (AKİS - 929)