26 Şubat 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

26 Şubat 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

YURTTA OLUP BİTENLEN boyunca olduğu, gibi. bu-deta ray gt m herkesin kaçması, mi lâzi Bölükbaşı, Devrim lilik de yaratıcısı olan Orhan Alpi Bayın. dirlik Bakanlığına getirmekle halko- yu öhünde aldığı yaranın paha büyü- günü zaten iyice erimiş olan partisin. de bir büyük. çatlak daha açılmasıyla alırken diğer partiler tarafından da âdeta Jâllfe konusu haline getirildi. İ- fâde edildiğine (ogöre, parti Jlderleri Bölükbaşıya ( Bayındırlık Bakanlığını verirlerken “Memduh Erğâemin . tayin etmemek şartıyla” demişlerdir. Bölük başı bu müdahaleye rağmen işi pişkin- diğe vurmuş ve birde Turizm Bâkan. Ciğını istemiştir. AP Bu talebi okendi içindeki çatlakları önlemek için âlela- , cele kabul ederken; hazret, bağlı oldu- ğu Bakanlığı elde etmekle başlıca pro. pağanda organı gözüyle baktığı dev- letin muhtar radyosunu avladığını sa- narak keyiflenmiştir. Nitekim bunun İlk teşebbüsünü de yapmış; fakat hüsrana çabuk uğra. mi Mezaltan sonra İskemlelerin bölüşülmesi tamamlan- dıktan sonradır (kı Protokol üzerin- de çalışmalar başladı. Parti liderler! Gruplarında ve vetkili organlarında kararlaştırılan “prensiplerle müceh. hez olgrak bir araya geldiklerinde, tek yazılı teklifin CKMP tarafından ha zırlandığı görüldü. Bunun üzerine gö- rTüşmele”, büyük ölçüde bu metin üze. rinde geçli ve dış politika ile reform- lar hakkındaki ileri cümleler, diğer Ko alisyon ortaklarına göre sosyal ger- çeklere daha yakın bir durum takın- olan bu partinin ısrarı Ve diğer Mderlerin de "Şu CHP'nin silâhlarını alıverelim” gibi bir kurnazlıklarının sonucu olarak Protokola girdi. Bu a. rada: MP lideri politikaya girdiğinden beri bazeri haklı, bazen haksız, durma- dan tekrarladığı partizanlık şikâyetle- rini maddeler içine serpiştirdi. Bu a. rada Başbakan Ürgüplü de 27: Mayısa, Atatürk ilkelerine, Anayasaya bağlılık gibi 1960'dân bu yana her protokola giren klişeleşmiş lâflarım bu protökola alınmasında İtina gösterdi. o Böylece “Orduya selâm — İşler'tamam” fasli da halledildi ve dört tane partiyi rekor denecek kadar kısa zamanda, lafzen de olsa, ortanın sağından ortanın soluna geçiren eser yaratılıverdi. “İktidar” yl an zaferi” şeklindeki sloga- azip proto«olu ve Orhan Alpii, ilemi kei Akdoğanlı, Mehmet Tur “ iularına gutlu Kabine Jistesi tamamlandıktan ve bir tâkım özel sebeplerle İhsan Sab- ri Çağlayangil Milli Eğitimden Çalış- ma Bakanlığına alındıktan sonra, Sıra iktidarın devralınmasına geldi. CHP'li Bakanların ve özellikle İnönünün ya. rabtığı son derecede kibar ve samimi hava içinde Bakanlar . makamlarına, Başbakan beyaz koltuğuna yerleştiler ve beyanatlar vermeye başladılar. Ancak, “İnönünün Anayasadan bah bakılacak olursa pek uzun zaman de- vam edeceğe benzememektedir. Bölükba anın sağ kolu Memduh Erdemirin, MP'nin, istifa eden Senatörlere haka ret yağdıran açıklamasının radyoda o- kunması için muhtar TRT'nin sörüm- “Turizm Bakanı bizdendir. Sonra karışmam haaa!” tarzında yö. nelttiği tehdit, bir Başbakanlık ilgi- lisinin Akdoğanın tetkiklerine dair ha beri bilmem kaçincı defa yayınlamaları için yine TRT ilgililerine “Başbakanın emrini tebliğ ediyorum” diye yaptığı usulsüz ve kanunsuz müdahale, Zzihin- lerde büyük endişeler yaratmıştır. He. le, Koalisyon Protokolü yüzünden sa- ga sola “kömünisi” çamuru atamıya- Cak hale gelmiş olan AP'li basının C.H.P, Genel Başkanı İnönü eski Bakanlarla birlikte yemekte ız Sübik Buşbukan olman keyfi AKİS, 26 SUBAT 1965