20 Şubat 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

20 Şubat 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

—0 Şubat 1929 C Sinamada tabiilik Sinema gün geçtikçe daha zi- yade hakikate yaklaşmaktadır. Evelce bir filim çeki icabı bir artistin bir Aatlaması Jazım gelince hemen İöprüden aşağı artiste benzeyen bir manken atılır. ve bunun fotografı çekilirdi. Filim eanasında F artistin ağlaması icap ederse izlerinin altına liserin sürerdi. Halbuki şimdi Sinema artistleri oynayacakları — rolleri" - mümkün olduğu kadar hakikate yakın olması için haftalarca, hattâ ay- larca çalışırlar. Bu mesainin yarı- gından fazlası objektif. karşısına geçmeden evel bi Artistler filme çekilecek rom: tekrar okuyup, yapacakları rolleri, temessül edecekleri şahsiyetleri iyice anlamağa çalışırlar. Fi artistlerin bu tetki devresinden sonra çekilir. alınırken de artistleri heyecana tirmek için ekseriya musi bökde ll gemelm “çal Sesi fevkalâde güzel olar lares del Rio bir şirket he: doldurduğu — plâkları, karşısında rol yaparken çaldır- makta ve kendisini dinleyerek oynamaktadır. Tüdeksin - filimleri Bir zamanlar çok şöhret kazan- mış olan Tüdeks genç yaşta öl - müş ve ailesi sefalet içinde kal - mıştı. Tüdeksin zevcesi sefalet izünden — intihara kalkışmıştır. imdi Fransada bir Tüdeks haf - fası yapılacak ve artistin filimleri gösterilerek hasılatı artistin aile - sine verilecektir. Yeni bir yıldız keşfedildi Bir Fransız sinema mecmuası, büyük istidat sahibi oldukları artistleri arasında bir müsabaka yapmış, birinciliği Nansi Karol kazanmıştır. Nansi Karol 24 ya- gında çok güzel bir kızdır; oyna- dığı filimlerde de pek ziyade mu- waffak olmaktadır. eben bir Anni Son zamanlarda Avrupa sinema aleminde yeni bir yıldız. parla- mıştır: Anni Ondra... Aslen Çe- koslovakyalı olan bu yıldız ğüzel- liği, filimlerdeki muvaffakiyeti ile büyük bir şohret kazanmıştır. Anni iptida Pragda bir kaç filim çevirmiş ve derhal alman rejisörlerinin nazarı dikkatini cel- bederek kendisile bir: mukavele yopılmıştır. Anmi bu mukavele mucibince — Almanyada 3 filim çevirecek, fakat başka yerlerde Bir kaç hafta evel — Holivutta bir güzel bacak | müsabakası ya- pılmıştir. Müsa- bakaya — sinema yıldızlarından bir çoğu iştirak et - miştir. H.ıkîjrg.ığıâyeü ölçüp biçtikten, bit Fok tetkikat ve “muayeneler yaptıktan sonra Dik Damitanm bacaklarını çok beğenmiştir. Bu | süretle — sinema yıldızı güzel bi Cak şampiyonh Şunu kazanmışta Tik Damita uzun müddet Avrupada filim çevirmiş ve geçenlerde Ame- Tikaya gitmişti. | Aslen Fransiz | olan bu sanatkö- | ı filimleri Ame | rikada ve bilhas sa İngilterede çok İ ragbet görmek- tedir. Hürriyeti paıray tercih sanatkâr Anni Ondra hiç bir zaman Amerikaya gitmeyeceğini söyliyor Ondra filim çevirmekte olacaktır. Anni Ondra bu kayitan istifade ederek Pariste de bir kaç filim çevirecektir. Fransız sinema mec- muaları Arminin büyük bir istik- bali olduğunu yazıyorlar. Anni Ondra Amerikaya gidip gitmeyeceğini soran bir maharrire Amerikada artistlerin çok sıkı kaytlarla bağlandığını, hiç bir hürriyeti kalmadığını, kendisir lürriyeti paraya — tercih ettiğini söylemiştir. de — serbest Güzel bacak şampiyonu! Yapılan müsabakada Damitanın bacakları birinciliği kazandı! Hik Damita Amerikada Boston — şehrinde garip bir talâk vakası olmuştur. Çarles Benet isminde bir genç iki sene evel Norma Losi ismin: de bir kü fanışmış, sevişmiş ve evledmi Karı koca bir sene gayet mesut bir hayat geçirmiş- lerdir. İki ay evel Norma her zaman alış veriş ettiği meyvacı dükkâ- mına gitmiş. Öte beri alırken, dükkânda meyvacı kadının üç aylık siska bir çocuğunu görmüş, acımış ve kadıma bir. cemile ol- mak üzere “Aman güzel çocuğunuz var,, demiştir. Bir tesadüf eseri olarak o gece spazmos gelmiş ve çocuk Meyvacı kadın bu hadise üze- rine, her tamdığına Normanır bakışı fena olduğunu, her baktığı şeye nazarı değdiğini söylemeğe başlamış, ve kendi çocuğunun Normanın nazarma - kurban gitti- ğini ilân etmiştir. üdaları bu sözlere ehemmiyet vermemiştir. Bir akşam | Çarlesin bir arkadaşı kendilerini ziyarete gelerek, borsada gayet eyi bir iş yapılmak üüzre olduğunu söylemişir. Oynayacağı eshamlar- dan bahsetmiş ve alâkadar olan Normaya - bu iş hakkında uzun tafsilât vermiştir. Ertesi gün hiç bir sebep yokken bu esham düş- müş ve kâr etmeği bekleyen genç açıktan 20,000 dolar zarar etmiştir. Bir kaç gün sonra Norma hem- şiresini ziyarete gitmiş ve orada bulduğu bir arkadaşının ayak kabıların pek beğenmiş uzun uzadıya muayene etmiştir. Arka- | daşı evine gitmek için oradan çık-. tığı zaman merdivenden inerken | ayağı kaymış, düşmüş ve bacağını | kırmıştır. W Bir kaç gün içinde vuku bu- lan bu hadiseler Normayı düşün- Dans müsabakaları Londrada yapılan tahammül müsaba- iki çocuk da iştirak etti | kasına Avrupa ve Ame- rikada bir zaman- lar yapılan dans (l tahammül müsaba- kaları bu sene tek- yar moda olmuştar. Bir kaç günden beri Londrada meşhur Albert Hall salo- nunda dans şampi- yonluğu - için bir müsabaka — yapılr yor. Bu müsabaka- da sona kalanlar arasında iki çocuk tan mürekkep b çift vardır. Bunlar on iki yaşında Mis Silvia Paperele ile dokuz yaşında Edmonds namındaki erkektir Bu küçük çift şam- piyonluk için en küvvetli namzet addediliyor. İki çocuk dans ederken kızin an- mesi kendilerine yiyecek vermekte, ara sıra masaj yap- maktadır. — Nazar değmesinden talâk... Genç kadının bakışları şeamet saçıyormuş.. Madam .. | dürmeğe başlamış ve kendisinin 'nazarının — pek fena — olduğuna kanaat getirmiştir. Buna çare olarak bir çift dümanlı gözlük alarak gözüne takmıştır. Sonra nazar değmemesi için kocasının yüzüne kat'iyen bakmaz olmuştur. Nihayet bir gün Çarlese | “Seni ne kadar çok sevdiğimi | in; fakat nazarım değer diye yüzüne bakamaz oldum. bu ha- yata tahammül edemem, ayrılalım,, demiştir. Çarles önceleri kat'iyen — razi olmamış, fakat bir müddet sonra hastalanmış, daha sonra da işleri bozulduğundan hakikaten karısının nazarı değdine kanaat getirmiş müracaat etmiştir. la iki tarafı - cereyan — eden vekayüi dinled. — sonra hakikaten kadınm na — fena olduğuna karar vermiş ve iki genç birbirinden ayrılmışt bil