6 Mart 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

6 Mart 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

6 Mürt 1929 Sahife 5 Zaif kadınlar kendilerini şişman gösterecek başlamışlardır, moda umumileşirse balolarda dahns yıldızlarını yüz kiloluklar teşkil edecek! Şişmanlamamak E: perhiz yapan üjdel.. “Z. e istedikleri yemek- tep bol bol yiye- bilirler. Çünkü şışmanlık tekrar moda oluyur! Avrupada görls denilen İngiliz dan- sözleri meşhurdur. Bu dansözler son Çok şükür doya doya yemek yiyebiliyorum şişmanlayıp - işlerini —. yemezler , bir. kere de Taktığım görmüş ve tool mürekkep bir revü hey'eti vücuda getirmeğe karar, vermiştir. Tiyatro müdürü tonbul dansöz aradığını bütün gazetelerle ilân edince bütün kadınları bir heyı çandır sardı.. Şimdi bütün salor lın yogüne dedikodusmu bu. Evelden şişmanlamamak — için abahları şekersiz Çay içenlerin hallerini görmeyin.. Gözle- açar açmaz derhal kahvaltı sisinin başına geçiyorlar ve peynir, Lereyag, reıçelwk yanaşiş *e sütle mükemmel a.")'erln Milyonerin köpeği !... Sahibi gibi pipo içiyor, yor, gözlük takıyor bekâr yaşıyor!... ve Resmini dercettiği- wiz Köpek Bop İz- Amerikalı milyonerin baş arkadaşıdır. Milyone- vin bütün zevki bu böpekle birlikte pipo içmek, kırlarda dolaş- maktır. Milyoner Bobu pipo içmeğe Alışır k için çok müşki- &i çekmiştir. Fakat şimdi köpek Pipoya — alışmış ve t 4 Ği adam akıllı tütün tir- p yakisi olmuştur ledir, Milyonerin köpeği Bop fatrolarında yeni dansözler -hep böyle toinbullardır Tombulluk yenıden moda oluyor Düne kadar yarı aç gezen kadınlar şimdi karınlarını tika basa dolduruyorlari... | elbiseler ısmarlamağa Evelce öğle ve akşam yemek- lerini gayet” hafif yiyenler “şimdi | beş altı tabağı boşaltıveriyorlar. | Şişmanlık modasından — yalnız. | perhiz yapanlar degil terziler, | kumaşcılar da fevkalâde memnun- durlar . Daha şimdiden bir çok | kadınlar terzilere vucutlarını şişman | gösterecek elbiseleri smarlamağa Başlamışlardır. Bu gidişle bir sene sonra ba- dolarda, suvarelerde dans ” yıldız- larını yüz kiloluklar teçkil edecek.. Artık bir. kadın güzelliğinden bahseden iki arkadaş şöyle ko- nuşacaklar : İ — Monşer ibir kolları var, sı ba borüsu Hele - bir gö | iyünden yapılmış pulla yasdık., Ger- dam yeni yay apartımanlar - gibi kat kat.. Geçen gün tardıldık, tam T0 kilo geldi... Böyle kelepir ne- rede bulnur ? Bir şey değil ko- calara yeni bir masraf kapısı daha cıktı. Artık hanımlar: | Aman zayıfla- iüyelik FO | yürümeyecekler, o- tomobilsiz şuradan B gitmiyecek- Milyoner her hangi bir sebeple | pipo vermeği unutacak olursa hav- lamakta, boş piposunu getirerek milyonerin “nazarı dikkatini cel betmektedir. Miyoner gözlüklü / oldğu için | köpeğine “de Kendisi gibi iri camlı | bir gözlük takıyor. Bop bu göz: lüğe de alışmış ve gözlüksüz gö () arememeğe başlamıştır. İşin en garip ciheti milyonerin izdivaç aleydarı olması yüzünden köpeğini de çapkınlık yapmasına müsaade etmemesidir!. Milyoner ile köpeği geçende | Avrupa seyahatına çıkmışlar, bi bafta kadar Pariste kalmışlardır Bu müddet zarfında milyonerle köpeği bütün gün Paris cadde lerinde aşağı yukarı delaşmakla vakit — ğeçirmişlerdir. — Milyoner Paris — yosmalarının / davetlerine kulak asmadığı gibi Bop te beş kâretini muhafaza etmiş Avrupada kış yeniden başladı İngilterede sütler dondu, terazi ile satılıyor Baltik denizi başlan başa buz tuttu, " vapurlar hareket edemıyorlar Ğ Bu seke şubat ayı bütün Avrupar da çok soğuk geçti her tarafta sene - lerden beri” görül- memiş — derecede çok kar yağdı. Şu- batın son. - haftası hava birden bire değişti, kar kesib di, buzlar erimeğe başladı. Fakat bu bal çok — devarı etmedi; Bir “ kaç gün evel yeniden soğuklar başladı. Balık denizi baştan — başa “buz tutmuştur. Alman- ya ile İsveç ve Danimarka ile Nörveç — arasında işleyen araba yapurları seferleri: tatil etmişlerdir. Bunlardan - biri denizin ortasında; buzlar arasında kalmış pek büyük müşkilâtla en yakın bir. limana iltica edebil- ön . Baltık - filosu lar arasındadır. İngilterede soğuklar o dereceyi bulmuştur ki bütün sötler donmuş, tere yağ gibi. bir hal almıştır . Şimdi süt biter ve ölçü ile değil teraziye vurularak kilo ve gramla satılıyor - Bunlar uzün - müddet soba yakında, hararete maruz kaldıktah sonra ancak Erimeğe ve mayi halini almağa' başlıyorlar. Fransada da bir kaç günlük fasıladan sonra — yeniden hava soğumuştur. Şubatın son günleri zarfında Skandinavya, — Almanya, — Dani- marka ve Lehistana kar yağma- | ğa başlamış, kar fırtısası cenube | doğru Baltık denizinde buzl alman zı İngilterede süt tereyağ gibi satılıyor Sabih adalardan birincisi inşa ediliyor Sabih ada 43 kişiden ibaret mürettebatı ile denizin or'tasında demirleyecek Avrupa ile Amerika “arasında müntazaman işliyecek tayyareler için istasyon olmak üzere mü- bendis M Armstrong' tarafından inşası tasavvur olunan sekiz sabih adadan birincini yalada; * gev, namındaki İnşaatı bahriye şirketi tarafından inşa - olunacak- tır. Bu birinci deniz hava limanı ikmal edildikten sonra Müttel dei Amerika ile Bermuda lan arasinda könulacaktır. Sabih adanın tulü 1200 ve armı uclarından 200 ve ortasında 400 kadam olacaktı Sabih ada zencirler ile deniz amakma raptolunacaktır. Tayya- relerin iskelesi denizin sathından 100 kadem irtifada olacaktır. Adanın dubaları denize S0 ka- dem batacaktır. Senelerden beri plânları bazırlanan bu ada 180 kadem” irtifamdaki — dalgalardan bile müteessir olmuyacaktır. Sabih adamın mürettebatı 43 kişi olaaktır. Sabih adada tay- yare hangarı, — telsiz istasyor ötel; lokanta, tamirhane bulun: caktır. Bu adaların sekizi de - ik- mal edildikten Atlantik denizine dizilecektir.