27 Mart 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

27 Mart 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

Sabife 5 İçki yasağı meselesi Papa işe karıştı, memnui- yetin aleyhinde bulunuyor Papaya göre içki memnuiyeti hıristi- yanlık esasına Vatikandan bir yok; Amerikada içki memnuiyeti ye- | niden günün meselesi oldu. Son | intibap esasen bu mesele etra- fında cereyan etmişti. Huver içi yasağının teşdidine, rakibi Smit İse tahliline taraftardır. Huver Antihabatta kazanıp İş başına geçince ilk işi men'i müskirat kanununu şiddetlendirmek olmuş- tur. Bu teşebbüs her tarafta büyük bir heyecan tevlit etmiştir. İ yasağının tahfifine taraflar olan- İar galeyana gelerek hükümete karşı mücadeleye - başlamışlardır. X Son haberlere bu işe karışmıştır. Romadan gelen bir habere naza- ren Papa, Amerikadaki içki aleyh- | tarlığını, hiristiyan dinine muhalif göre Papa da Daktilografın ölümü Fransada feci bir vak'a 'Terkedilen bir kadın kendini öldürdü, vicdan azabına kapılan genç intihar etti Fransada Liyon şehrinde feci bir vak'a elmuştur: Liyonun zengin tüccarlarından M. Lümyer, karısı ile bir - türlü geçinememiş, nihayet iki taraf rizasiyle ayrılmağa karar vermiş- lerdir. Karı koca üç dört ay evel ay- rılmışlar, fakat daha talâka mah- keme tarafından karar verilmemiş ken, Lümyer Parise bir iş için gitmiştir. M. Lümyer Pariste ziya- #etettiği bir dostunun büro sunda daktiloluk eden matmazel Di Marmon isminde 22 yaşında gayet güzel bir genç kız görmüş ve Sevmiştir. M. Lümyer, Liyona avdet eder- ken Dönizi de almış, beraber yaşamağa başlamışlardır. Bir kaç gün evel M. Lümyere karısından gelen bir mektupta genç kadın, kocasından, ayrı yaşa- yamadığını, ve çocuklarının hatırı , için talâktan vaz geçmesini rica | etmiştir. | | | | M. Lümiyer bu mektubu Dönize göstermiş ve çocuklarının istikbali için karısiyle yaşaması lâzım geldiğini söylemiştir. Dönizin *Eger beni terkedersen kendimi öldürürüm, dimesine ehemmiyet beraber ŞÜĞ anadim ai e la Papalık erkânından iki kardinal ntihar eden genç kız Matmazeli mugayir imiş Papa, İtalya Kralı, Musolini, addetmektedir. Papa Avustralya ve Yenizeland rahiplerine şarap içilmesini teşvik etmeleri için emirler göndermiştir Sidney baş rahibi Avustralya ve bütün amerika papaslarına gön- derilecek bir emirname imza et- miştir. Bu emirnamede içki aleyb-, tarlığı“şiddetle - protesto — edi- mektedir. Papanın — bu — işe — karışması Amerikada — içki — aleyhtarlarını işkil bir vaziyete sokacaktır, çünki Amerika “halkının mühim bir kısmı katoliktir. Papanın müdahalesi kanunun tadili şiddet- lendirilmesine mani olacağı ümit ediliyor. temin etmese Marmon yermemiş ve karısına çocuklarla Liyona gelmesini yazmıştır. | Ertesi günü Dönizi odasında ölü olarak bulmuşlardır, M. Lüm- 'yer bu intihardan kendini mesul | addetmiş, ve tabancasını kalbine | dayayarak sıkmış, eda ölmüştür. | '(EV.KADIN MODA Son moda Kundra ve çantalar Bu sene kadınlar arasında en çok gazal derisinden eşya moda- dir, Resmimizde yukarıda mavi, altında lâcivert gazal derisinden iki ayakkabı görünüyor. Ortadaki çanta kırmızı renkte | yılan derisindendir; ayakkabı da aynı deridendir. Çay masası için Muslin gatosu Bir kâsenin içine yarım çay fin- cahı ince toz şekeri ve döl yumurta koyarak — reni bembeyaz oluncaya kadar işle- meli. 80 gram kavrulmuş ve di gülmüş fındık, 40 gram un ve 40 ,gram patates unu ilâve etmeli, En sonra 40 gram eridilmiş tere- yağı ile beş yumurtanın katıla- şincaya kadar döğülmüş aklarını karıştırmalı. Yağlanmış bir kahp | ve ya tepsiye dökerek hafif | fırında 45 dakika/ pişirmeli. Ta- | bağa çevirdikten sonra | gayet ince şekeri serpmelidir. Vanilyalı biski şekeri 3 çorba kaşığı eritmeli 250 gram una bir çay kaşığı bikarbonat dö sut ilâve ederek 125 gram tereyağı ile karış- - tırmak suretile şekerli süt ile yu- | ğur malı. Hamuru yarım santimetro | kalınlığında Aaçarak keskin bir | pıçakla ay, yıldız ve muühtelif şekillerde keserek saç üstüne dizmeli ve kızgım fırında pişirmeli. Bademli pasta 5 Yumurtayı ” iyice —döğerek gram un, tereyağ ve ince toz şekeri ile yuğurunuz. 125 gram ayıklanmış ve döğülmüş badem ile rendelenmiş yarım limon ka- buğu ve bir çay kaşığı bikarbo- nat dö sut ilâve ederek ya; bir tepside ve mutedil bir fırı da pişiriniz. Tamamile soğumadan üstüne ince toz şekeri serpiniz. Hurma benyesi T Haurmaları bir az kayntıp yu- | muşatmalı. Sularını süzsrek bez | ile kurulamalı. Bir bardak hurma | suyuna on parça şeker ve bir bar- dak süt ilave ederek kaynamağa başlayınca “mütemadiyen - karıştı- rarak alabildiği kadar un ilâve et- meli, Koyu bir hamur haline ge kaşıkla kaldırıldığı zaman t 'den ayrılıncaya kadar karıştırarak pişirmeli, Bir az soğuyunca birer birer — karıp içine / karıştırmak suretile dört beş yumurta kattnalı Bir tutam tarçın ilâve ederek bu hamura — hurmaları birer birer bulamalı ve bolca yağda kızart- malı, Üstüne ince toz şekeri | serpmeli » Bir hint racasının ı:ılgmlıkları Bankgor racası soruyor Medeniyet nerede ? “Kan,, şehrinde yüilerce atlı ile gezen mihrace, tavuklara yem atar gibi kadınlara inci serpiyor Kan şehrinde at yarış mahalli ve yarışta bulunanlar, kenarda kazinonun bahçesi Hindistan racalarından — Bank- gar mehracesinin geçende Fran- sada Nis civarındaki kan şehrine gittiğini, geceleri bakarada ka- zandığı milyonlarca frangı bahşiş olarak garsonlara verdiğini yaz- miştik. Fransız —gazetelerinin — verdiği malümata göre mehracenin bu seyahatı — Avrupayı ilk ziyareti imiş. Raca Kana gider gitmez ilk işi bir çok beygir satın almak, ve bir çok kimseleri de maiyetine toplamak olmuştur. Mehrace eski bir Rus ceneralını kendisine daj tindeki adamlar ve ahırındaki beygirlerle — muazzam alay vücude getirmiştir. | Mehrace ilk günleri kendisi, | otomobilde, maiyeti erkânı atları ile beraber etrafında zevceleri arkasında olduğu halde Kan cad- delerinde pür haşmet dolaşmıştır. | Lâkin şehrim intizamının bozuldu- | | | ğunu gören Kan belediyesi işe müdahale etmiş ve Mehrace Haz- retlerinin yalnız otomobil ile so- kağa çıkabileceğini kendisine bil- dirmiştir. Bunun üzerine Bankgor Mehra- cesi fena halde kızmış, küplere binmiş: — Medeni memleket dedikleri burası mı ? Hani “Avrupada hür- | riyet vardı.. Insanın sokaklarında | anının istediği gibi dolaşamadığı l şehirde hürriyet yoktur.. Diye bağırmıştır. Belediyenin bu kararı üzerine bittabi alayı ” dağıtmak lâzım. gelmiştir. Mehrace — düşünmüş — taşınmış, ve alayı dağıttıktan sonra beygir- leri de denize atıp bogdurmağa karar vermiştir. Lâkin daire mü- dürü Mehracenin bu kararına | mani olmuüş: — Aman efendim ne yapıyor- | sunuz? | Efendimiz atları denize attıkla- | ı takdirde himayeci hayvanat | cemiyeli dava açar, belediye sa- | bili kirlettiğiniz için sizden ceza | | İ alır. Diyerek — hayvanların hayatını Fransanın Amey kurtarmıştır . Bu da Mehraceyi büsbütün kızdırmış, çileden çıkar- mıştir. Bir akşam Mehrace her biri 15, 18 yaşında olan zevceleri ile M vceleri :çılnmmı sllamdi bulük Mehraceyi köpürtmüştür. O akşam Mehrace geri dönmüş ertesi günü yalmız olarak gazinoya gitmiştir. Mehrace o gece iki cebini ağız ağıza inci doldurmuş.. Kazinodan içeri girdikten sonra etrafa avuç avuç saçmağa — başlamıştır. Kazinoda ne kadar hafif meşrep kadın varsa Mehracenin etrafını sarmışlar ve yerdeki — incileri yem toplayan tavuklar gibi kapış- mağa Başlamışlardır. Mehracc bir aralık köşede otu- ran gayet güzel bir kadının önüne latmıştır. Lâkin bu kadın, çok zengin bir ingiliz olduğu için bir incilere bir de Mehraceye hakaretle bak- tıktan sonra çekilip gitmiştir Mehrace bu hareketin mana- katiyen anlamayarak etrafın- dakilere: — Buranın kadınlarda - tuhafl, kimisine — inci verirsin — sevinir kimisi de kızar... Mehrace Avrupanın her şeyine olduğu gibi kadınlarına da /akıl erdirememiştir. Bankgor Mehracesi şimdi Kanın €n meşhur simasıdır. Koca şehirde yegâne dedikodu mevzuu Meh> intihar sa.lguu n şehrinde her gün bir kaç kişi intihar ediyor. Fransanın Amyen şehrinde iki haftadan beri bir intihar salğını hüküm sürmektedir, her gün bir kaç kişi kendisini asmı reden atmak, - yahat zi gibi surette intihar ediyor. Bu salgının sebebi henüz anla- şılmamıştır. Doktorlar bunu — şid- detli kış ve soğukların asap üze- rindeki tesirinin bir neticesi adde- diyorlar. Bezüii