10 Mayıs 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

10 Mayıs 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

» "—mmmm L - | | Sahife 6 Akşam 10 Mayıs 1929 | Haftalık siyasi icmâl ' Terki teslihat hazırlıkları, İtalyan hariciye müsteşarının Peşteyi ziyareti Yeni Inşa edilen tayare gemileri Terki teslihat — konferansıa — jtalya - Macaristan program bazırlamak için teşkil edilen ve bir kaç seneden beri müzakerelerle vakit geçiren ihzari komisyonun bu sene akteylediği altıncı içtmal epice mühim neti- celer vermiştir. bu komisyonun asıl konferansa müsbet neticeler hazırlıya bile- ceği kuvetli surette ümit oluna- bilir. — | Binaenaleyh terki teslihat kon- feransının pek uzak olmayan bir istikbalde toplanabileceğine inti- Zar edilebilir. İhzari komisyonun bu defaki müzakeratının ilerletmekte olma- — sında Amerik yeni Reis cumhuru Huverin büyük tesiri olmuştur. 3, Yakın zamana kadar Avrupa “işlerine bigâne kalan Amerikanın faal bir surette terki teslihat ko- misyonuna iştirak eylemesi kamis- yonun geçen beş devrei içtima- iyesinde çıkmaza giren gayet mü- “him ve nazik meseleleri harekete getirmiş ve bunların halli için bir yol açmıştır. Terki teslihat — işlerinin ilerle- mesine mani olan mes'elelerden biri tahdidat ve tenkisat yapıldığı / zaman — depolardaki — esliha ve mühimmatın tenkis edilip edilmi- yeceği meselesidir. Almanya gibi esliha ve mühimmatı tenkis ve tahdit —olunan — devletler — ile Savyetler ve diğer bazı bükümet- ler depolardaki eslihanın tenkisi ne taraftar bulunmuşlardır. Halbu- ki Fransa, Japonya gibi büyük askeri devletler tenkısatın harbiye bütçesinden — yapılmasını - iltizam etmişlerdi. “ Amerika prensip itibariyle stok eslih: mühimmatın — tahdit ve tenkisine taraftar olmakla ber ber meselenin” hallini teshil için Büyük askeri devletlerin noktai mazar'nı iltizam eyledi. Neticede terki teslihata mani olan bir nok- ta halledilmiş oldu. İhzari komisyon müzakeresine devam — ededursün. - Askeri - ve bahri devletler fırsattan bilistifa- de tesliheta devam ediyor. Hatta böyük bahri devletler Vaşington mukavelesinin inkizasına intizaren yeni saffı harp ve tayyare gemi- leri için bazırlık yapıyorlar. Bahusus Japonya fevkalâde ha- zırlıklar yapıvar. Japonyanın mu- kavele mucinince tecdidine salâ- hiyettar olcuğu tayyare gemi dünyanın bu sınıfa mahsus en iyi gemileridir. Kont Betlen Hariciye vekili Tevfik Rüştü Beyin İtalyayı ziyaretinden sonra İtayanın harici siyasetinde şayani dikkat yeni bir faaliyet görülüyor. İtalya hariciye müsteşarı olup sinyor. Musolininin harici işlerde sağ eli mekamında bulunan Sin- yor Grandi Macaristan paytahtına resmi bir ziyaret icra etmiştir . Macarlar, başta rcisi muzzarı kont Betlen olduğu halde İtalya dev- letinin hariciye müsteşarına fevka> lâde iltifat göstermişlerdir. İtalya, Fransanın Şarki Avrupa, İçki kontrölü Her tarafta içki satışı tahdit ediliyor Belçikada kahvehanelerde ispir- tolu içki içmek memnudur. İspir- folu içki arzu edenler evlerinde içebilirler. Bu içkileri satmaktadır. Fakat sarfiyatı az olsun diye, pahalı olan bu içkiler ancak iki şişe birden - satılabilir. İ yi birden alacaklar az olduğu için İitleredü'ias, Haci gel | barlar kapandıktan sonra, ispir- tolu içkiler ancak altı şişe birden satılabilmektedir. Bu hal sarhoşluğu a: . Haftalığından artıran amele evinde içebilmek için altı şişe birden aldığı içkiyi az zamanda bol bol içmektedir. Bu suretle fazla içki içilmemesi için barların erken kapatılmasından fayda ye- rine zarar görülmektedir. Muhabbetli damat Kaynanasını çok hasta görünce intihar etti İngilterenin en meşhür ümerayi bahriyesinden Amiral Mogg bir deniz - Kenarinda zehir içerek | intihar etmiştir. Büyük mühen- dislerden — bulunan bu fen ve harp adamının sebebi intiharı gayet gariptir. Amiral Mayg çok bassas bir adamdır. Temas eylediği adamlar rabatından ziyadesile mütessir rmakta- d İntiharından bir gün evel kayin validesini ziyaret etmiştir. Gayrı kabili tedavi bir hastalıga oğrıyan ,kadının ah ve fiğamı Amirahı fena halde mütcessir etmiş ve intiha- dakika şaşmaz SiNGER saatlerini kullanınız lüklerin ber vev'i bul Köprübaşında Fenni Deposu Rumanya müstesna - olarak, İslav | devletlerinden teşkil eylediği itti- fak zümresine, Bulgaristan - müs- tesna olarak, İslav olmuyan dev- letler arasında kuvvetli bir siyasi manzume teshil etmeğe çalışıyor. Harbı umumiden sonra en çok haksızlıklara maruz. kalan Macar- | milleti kendisine uzadılan bu eli derin bir samimiyetle tutmuştur. Filvaki bu manzuma Avrupanın | en kuvvetli askeri V Fransanın ittifak zü sında zaif isede M. Grandinin bu defaki ziyareti gibi vesileler ile mütemadiyen kuvvetle Bir zaman sonra bunun büyük bir müvazene amili — olacağını Gramofonalrı, kazandığı rağbeti rem halka esaslı bir kolaylık bayilerimizden : Sirkeci - Hamidiye caddesinde 5 eyleriz.. ve Sirkeci - Muradiye caddesinde S1 numarda AHMET GALİP Beylere taksitle satışa müsaade edildiğini beyanla kesbi şeref “ZENİT, gramofonları müdiriyeti: Istanbul Sultan Hamam, Camcı Başı Han GRAMATOPOLO biraderler Mösyö V. HER (LA FEDERAL) LÖ FENİKS DÖ VİYEN in yazıhaneleri Galatada Doyçe bank karşısında Türkiye Millt hanına nakledilmiştir. DİŞ TBİBİ A. EDENBURG Kuranlar ( 22 ayar ) 5 lira Tâstik diş LiJ2 » Batün çene (lâstik ) 3ö Boyoğlu Soflali sokak No 8: | O M.Diks isminde bir genç iki Bir kadın bundan Amerikada Boston - şehirinde garip bir talâk vakası olmuştur. sene evel Anita isminde bir genç kızla evlenmiştir. İzdivaçlarının senei devriyesinde Dikş karısına hediye olalarak bir tabak takımı almıştır. Tabakalar eve gelir gelmez Anita biraz ekfinmiş, fakat ko- casına bir şey söylememiştir. Ertesi gün sofrada Anita ko- casını öyle kızdırmış ki Diks önündeki tabağı kaldırdığı gibi parçalamıştır. Anita buna aldırış etmemişti, Bundan sonra her yemekte bir münakaşa, ve mütcakıben bir kaç tabak kırmak âdet olmuştur. Bir iki ay süren bu hal, Diksin aldığı tabak takımını tuz. buz etmiştir. Yeni takımdan - kırılacak - bir şey kalmayinca, münakaşalar da Yeğkleşmeğe Goğanp — fakak Ü v üiee öi i8ği tığından gene tabak kırmakta devam etmiştir. Bunun üzerine Tabak kırmak merakı!... dolayı kocasından ayrıldı. Fakat kocasına tazminat verecek Kendisine bunu söylersem üzü- leceğini - bildiğim için onu her pön. kadrarak tabaklar / güne cendisine kırdırmağı ” düşündüm ve muvaffak oldum. Fakat Diks fena bir adet peyda etti. Şimdi sebep yökken — bile tabakaları kırıyar, ben buna — tahammül edemem. Onun için talâk talep ediyorum » Mahkeme talâk kararını vermiş- tir. Fakat Anitayi kocasının hediye olarak aldığı tabak takımının Anita mahkemeye müracat ederek talâk talep etmiş ve sebep olarak, kiymetini ödemeye, ve kocasını demiştir ki: “Kocamın bana hediye| zorla huysuz ettigi için de 1500 olarak get tabak takımını | dolar tazminat vermeğe mabkâm eee SA aa naannanancanan sanammand YAPACAĞINIZ HEDİYE SİZE LÂYIK OLMALIDIR Parker Duofold mürekkepli kalem - hem güzel hem faideli Bir Parker Düctaki kelemini hediye ediniz : Bunun pek boşa gileceğine ve minneti şükranı mucip olacağına ernin olabilirsiniz. Gerek şekli gerekse renkleri büyük bir zevki sefm He im- ihap edildiklerine Yeliklir. Kalemin sapı hiç kırılmaz ve her gün istimali neticesinde kat'iyyen bozulmaz, Ucu İso yazıyı kolaylıkla yazdınr ve güzelleştirir. Eli yormaz zirn sapı gayet İafil ve müvazenclidir. Parker Ducfold, elin birikaç hareketile o kadar sülületle dolduruluyor ki ne Parmaklar ne de elbise lekelenmez. Kırtasiyenizi aldığımız mağazada Parker Duofold kaleminin gösterilmesini isteyiniz. ve size hiç bir taahhüda mucip olma- mak üzere bir kere tecrübesini yapınız. O zaman bütün fevar iğini anlıyacaksınız. Bsasen Parker Duofolden başka bir kalem ı)eırl(er Duofold nazarı itibare alarak ve muhte- göstermek arzusu ile İstanbul 1 numarada KILIÇÇI Z. BEDRİ İstanbulda G. DİELMAN ve BİLL müessesesine müracaat. Kiralık kiış!ıler Emniyet Sandığı Müdürlüğünden: Sandığın uhdei tasarrufunda bulunan Göztepede Merdiventariki sokağında atik 1,3 ve cedit 35,35 numerolu iki bap köşk müştemilâti ile beraber tamamen ve yahut ayrı ayrı kiraya verileceğinden talip olanların 1 Mayıs 929 tarihinden itibaren on gün zarfında pey akçe- leriyle beraber Sandık idaresine müracaat eylemeleri ilân olunur.