13 Ağustos 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

13 Ağustos 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Gazi Hazretleri Gazi Hazretleri evelki gün Ertuğrul  yatile Marmarada | bir deniz tenezzühü icra ederek Imralliye kadar...
 İstanbulda deniz banyoları Sıcaklar yüzünden banyolar bir dakika boş kalmıyor zarfında — İstanbul yağmurlar yağma Son günler
 Yerli mallar Dün açılan sergi pek mükemmeldir Yerli mallar sergisi dün merasimle açılmıştır. Sergiye B. M. M. reisi Kâzım...
 — Kıskançlık Sıhhiye memuru Zıya Ef. epeye diği zaman kodüktör Halit efendinin sıhhiye memurlarından Ziya efendi — tarafından
 M. Musolini İtalya — Yunanistana tevassutunu teklif etmiş Atina 11 (Fos) — Laheyden Atina gazetelerine  bildirildiğine İgöre

Günün Haberleri AKŞA suıı İT — No : 3891 / SALI — 13 Ağustas 1929 Yerli mallar Dün açılan sergi pek mükemmeldir Yerli mallar sergisi dün mera- simle açılmıştır. Sergiye B. M M. reisi Kâzım paşa, mebuslar; devair inde Türk sanayünin ne süretle inkişaf cttiğini ifade et- mektedir. Bilhassa dericilik ve ipekçilik kısımları çok - şayanı” dikkattir. Dericilik pavyonundaki sanayi ve | maadin bankası mamulâtı Avrupa mamulâtından farksızdır. Bundan başka serginin en zen- gin kısmı ipekçilik pavyonudur. teşhir edilen mallar renk, ! le inkişaf ettiği bu pavyonda anlaşılmaktadır. Ziyaretçilerin ipekçilik — pavyonunda kalmışlardır. Bilhassa Japon sefiri ipekçilerimizi tebrik etmiştir. Kolonya ve mamul şekercilik pavyonu da zengindir.Bu kısımda yerli çokolatalar ve şekerler ziya- erin takı mcip olmuştur.| Sergi on beş gün devam ede- cektir. Yerli —malların ” nefase- tini deri, ipek, kolonya sanayüi- mizin kudretini anlamak için ser- giyi yakından görmek lâzımdır. Bu ziyareti karilerimize tavsiye iz. Yeni seylâp Sürmene havalisine şid- detli yağmurlar yağıyor - Trabzon T1 ( Hususi ) — Dün yağan şiddetli yağmurlar Sürme- vede yeniden seylâp tevlit etti 'vve epice hasarat yaptı. Burada hava gündüz güneşli, gece yağmurlu devam ediyor. Sıcak çoktur. Tütün, mısır mah- sulü çok iyidir. Bursada yağmur Bursa, 11 (Hususi) — Bügün zavaf bazı garabetler oldu. Şehrir muhtelif noktalarına yer yer sürek-- siz yağmur yağdı. Uludağa düşen yağmurun — neticesi olarak — kup kuru olan Gökdere birdenbire taştı ve seller ufak tefek hasarat yaptı. M. Musolini İtalya —Yunanistana tevassutunu teklif etmiş Atina 11 (Fos) — Laheyden | Atina gazetelerine - bildirildiğine | göre M.Musolini M.Venizelosla Roma mülâkatında Türk - Yunan mes- elelerinin — hallinde - tevassutunu teklif etmiştir. Ayni malümata göre M. Venize- los Laheyde gazetecilere beyana- tında Türk ve Yunan hükümetleri- nin hüsnü niyetini kaydetmiş fakat itilâfa maalesef eşhasın menfaat- leri mani olduğunu ilâve etmiştir. Venizelosun Türk cevabı hak- kındaki mütalaası yarın gelecektir. İstanbulda deniz banyoları Sıcaklar yüzünden banyolar bir dakika boş kalmıyor Caddebostanı plâjında deniz banyo ve eğlencelerinden bir kaç manzara Son günler zarfında İstanbul | bol yağmurlar. yağma- sına rağmen sıcaklar devam edi- yor. Bu yüzden deniz hamamları- | na rağbet gittikçe artmaktadır. —| Bir zamanlar deniz hamamları kışın bozulan, yaz gelince tekrar kurulan salaşlardan ibaretti. Son zamanlarda şehrin muhtelif nok- | talarındaki plajlarda, — Avrupada olduğu gibi deniz hamamları tesis edilmeğe başlandı. İstanbulda ilk asri deniz hama- mi Florya — plajında — açılmış- tır. Bunu Altınkum, Kalamış, Fe- nerbahçe, Caddebostanı hamam- lari takip etti; Reşmimiz de bu bamamlardan birinde banyo eden- leri gösteriyor. Bu manzara Avrupa plajlarını ve oradaki hayatı hatırlatmaktadır. Yeni plajlar halk tarafından çok rağbet görmektedir. Bilhassa cuma ve pazar günleri bu. plaj- larda hiç bir boş yer kalmıyor. Plajlara deniz banyosu yapma- yan bir kısım romatizmalılar da yafeti ile sıcak kumların ülerek uzun müddet burada kalıyorlar. ehrimizde gidiyor. Bunlar de denize miktarı gittikçe çoğaldığı için gelecek seneler yeni yeni plajlar- da banyolar tesis edileceği anla- şılmaktadır girenlerin Gazi Hazretleri evelki gün Ertuğrul yatile Marmarada bir deniz tenezzükü icra ede- rek İmralliye kadar gitmişler: 've geceyi denizde geçirmiş- lerdir. —Dün de - boğaza kadar giderek tenezzühlerine devam buyurmuşlar ve ukşam üzeri saraya âvdet etmişlerdir, Gazi Hazretleri gece tenez- zühleri esnasında radyodan geminin telst-ile konserlerine devam etrmetarini istemişler- dir. Bunun üzerine radyoda alaturka konser veren heyet könsere devam etmiştir. Gazi Hazretleri radyoya be- yendikleri şarkılardan bazıla- emretmişlerdir. Bu şar- kıların başında en çok beyen- dikleri Karadeniz şarkısı bu. dunuyordu. Müteakıben alaf- ranga parçalar terennüm edil- miştir. Kıskançlık Sıhhiye memuru Zıya Ef. banliyo — treni | diği zaman kodüktör Halit ılıı.— efendi olduğunu dün yazmıştık. Vak'a Göztepe ve Maltepede tarafından — yaralanıış esaslı - dedikodulara — sebebiyet vermiştir. Bilhassa Ziya efendinin zabıtaya verdiği ifadeler bu hadi- seyi bir kat daha ehemmiyetli bir safhaya sokmuştur. Bu hadise etrafında aldığımız atalümat ve carihin polise ver- diği ifade şudur: Göztepede Halil Rifat Paşa çayırında Nahide Ha- nımın evinde kiracı sıfatile Kadi- köy belediyesi sıhhiye memuzu Ziya efendi ile zevessi ve çocukları oturdukları halde son zamanlar - da zevcesinin - bazı hareketleri Ziya efendiyi kaskandırmış kari- sına ait bazı mektuplar elde eb miştir. Bu mektuplar carihin idı asına göre kondüktör Halit efendi ile teati edilmiştir. Ziya efendi bu vaziyet karşısın- da zevcesini ve çocuklarını ala- rak hem biraderi, hem de baca- 'nağı Sadi beyin evine taşınmıştır. Vaziyet bu merkezde iken ge- çen Cuma günü bütün aile efradı Maltepede akrabalarından birii nişan merasimine gitmişler, nişan evinde Ziya efendi fazla - içmiş, son tren ile avdet edecekleri sı- aramış ve kondük- efendi ile gezerken Ziya efendi son trenle Haydar- paşaya dönerken © gün mezun bulunan Halit efendiye tesadüf etmiştir. — Aralarında — cereyan eden ağız — kavgası — gittikçe şiddetlenmiş, tren Göztepe istas- yonuna gireceği sırada evvelâ Halit efendi Ziya efendiyi kolun- | dan hafifçe yaralamış, Ziya efen | di, bundan büsbütün asabileşerek (Devamı ikinci sahifede )