10 Mayıs 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

10 Mayıs 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Milâsta sekiz tarikatçı tevkif olundu Saidi Kürdi ile muhakemeleri Eskışehırde yapılacak Muğla 9 (A.A.) — Milâsta bir otuz
 Atatürkün büyük par partı kurultayında söylevi Dış sıyasada amacımız, barışı korumak, güven içinde yaşamaktır S0vyetlerle...
 Su kontrol saatleri Apır!ımınlırdîd umumi kontrol saatinden ücret alınmıyacak Apartımanlarda her katın ayrı su saatleri...

Yakup Kadri ANKARA ARSEN LUPEN Roman serisi tamamlandı 6 büyük cilt Her cildin fiyeti: 80 kuruş AKŞAM KİTAPHANESİ Değerli edibimizin son eseri Fiyeti:; 1 lira AKŞAM KITAPMANESİ Sene 17 — No. 5946 — Fiatı her yerde 5 kuruş CUMA — 10 Mayıs 1935 Telefon: 24240 (İdare) « 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 pak i Milâsta sekiz tarikatçı tevkif olundu Saidi Kürdi ile otuz mürteciin muhakemeleri pri zepaliik Atatürkün büyük parti kurultayında söylevi Dış siyasada amacımız, barışı korumak, güven içinde yaşamaktır Sovyetlerle dostluğumuz her zamanki gibi sağlam ve içdendir. Balkan paktı gittikce Avrupa barışının temel taşlarından biri olmak yerindedir. Yakın uzak devletlerle ilgilerimiz normal ve dostcadır ra 9 (Hususi) — Cumuri- Halk partisi dördüncü büyük kurultayı bugün büyük merasimle iştir. Kurultay salonu bay- süslenmiş, Partiye mensub 49lavlar, delegeler dinleyicilerle İağtan bie dolmuştu. kurultayın açılmasına in dakika kala, sürekli alkışlar ında salona girdiler ve orta da oturdular. Bütün âze- na ayağa kalkarak büyük ön- ne» alkışladılar, Sa siralarda idare heyeti âza- oturuyorlardı. İktisadı vekili bay Celâl Bayar,bay Abdülhak Hâmidi kolundan tuta Yanına oturttu, Elçiler locasın- Sovyet elçisi B. Karahan, Al Anya ve İtalya elçilerile diğer gile mensubları bulunuyor. "1, Kurultayın açılış merasimi pe alındı. : İni Bundan sonra kurultay başkari- le yazganlarının seçimine ge- ii Başkanlıklara kamutay baş- iy Bay Abdülhalik Renda, bay fet Arıkan, kurultay yazganlı- ba bay Naşid, bayan Fakihe, Mi Kadri ve bay ibrahim 1 seçildiler, : Atatürkün söylevi dan sonra Atatürk şiddetli “yla arasında kürsüye çıkarak *öylevle kurultayı açtılar; m sayın üyeleri, Karşılarında bulunmakla haz dalan delege arkadaşlarimi lake yüce ulusumuzu say- Üsanarım, anda, bundan önceki kurul kan, ve'partimizi doğuran Sıvas taya < ki, dış ve iç düşman- süngüleri altında kurulmuş- ii, hatırlamak, geçen 16 yılın in göz önüne ge- i kolaylaştırır: kenarında yıkık bir ül. Kr düşmanlarla kanlı bo- ağar. Yıllarca süren savaş... a, 0) sonra, içerde ve dışarda ile tanılan yeni vatan, yeni Yete, yeni devlet ve bunları ba- mak için arasiz, devrimler... O halk Atatürkün söylevini Taksim meydanındaki hoparlörden & İşte Türk genel devriminin bir kişa diyemi... Bayanlar, Baylar, Partimizin her kurultayi, dene- bilir ki, bir dönüm başında top- lanmıştır. 1927 kurultayı, doğu- dan kopan azıyı yenerek cumuri- yetin sarsılmaz temelde olduğu- nun anlaşılmasına, 1931 kurultayi güvenlik ve sükünun kesin olarak kurulmasına rastgelir. Bu kurul tayımız ise, geniş ölçüde gelişim devri içinde bulunduğumuz gün- lerde toplanmiş oluyor, Kurultayın yeniden alacağı iler- leme ve yükselme tedbirleri ile va- tanın yüksek yönetimini erdemli ellerinde tutan partimizin, şerefli EN nliyor, solda: Halkevi üyelerinden bay Hâmid nutuk söylüyor. " tarihini zehginleştireceğine şübhe yoktur, Başarılan İşler Geçen kurultaydan bugüne ka- dar, kültürel ve soysal alanda ba- şardığımız işler, Türkiye cumuri- yetinin ulusal çehresini, kesin çiz- gilerile, ortaya çıkarmiştır. Yeni harfleri, ulusal tarihi, öz- dili, ar, ilimsel muzik ve teknik kurumlarıyla, kadını, erkeği her hakda eşit, modern Türk sosyetesi bu son yılların eseridir, (Devami 4 üncü sahifede) Edebiyat örnekleri: 11 Muğla 9 (A.A.) — Milâsta biz kişinin İspartada tarikatçılık yap- mak istiyen Saidi Kurdi ile mu- |“ haberesi anlaşılmış ve yapılan aramada bu adama gelen mek. tublar ve risalelerde Milâsda ye- di kişinin adı geçmiş olmasından ötürü bu sekiz kişi adliyece tev- kif edilerek İspartaya gönderil- miştir. — İsparta 9 (A.A.) — Iç bakâhi Şükrü Kaya, İsparta muhabiri. ! mize şu beyanatta bulunmuştur: ! «925 Şeyh Said isyanı müna- | sebetile İspartaya naklolunan ve kendisine Bediüzzaman adıni ta» kan Saidi Kürdi, dini siyasete alet yaparak irticai propaganda» lara girişmiş ve bir takım saf a- damları kandırarak doğru yoldan şaşırtmağa çalıştığı anlaşılmıştır. Adliye hâdiseye el koyarak Sai- di Kürdiyi ve muhtelif yerlerde kandırabildiği otuz kadar mürte- li tevkif etmiştir. Temyiz mah- kemesinin kararile muhakemele- ri Eskişehirde yapılacaktır. Genel e&mniyet idaresindeki sicilline nazaran Saidi Kürdi 31 mart irticaına karışmış ve Şark vilâyetlerindeki irticai Kürd ha- reketlerinde faliyetten geri dur- Nafıa müsteşarı Atinadan geldi Yunanistanda yapılan tetkikler iyi neticeler verdi !' Yuüanis- ;, tanda (su te Fİ sisatı ve muh- telif o nafin iş | leri hakkında tetkikaf ve ie maslar yapan Nafıa - müsle- (5 şari bay Arif Baytın dün şehrimize dön- müştür. (Bay Arif birmu Yafa müsteşarı harririmize şu bay Arif beyanatta bulunmuştur, Yunanistanda su tesisati ve muhtelif nafıa işleri hakkında tetkikat ve temaslar yapan Nafıa (Devamı 4 üncü sahifede) 3 Hadise hakkında beyanatta bulunan bay Şükrü Kaya madığından, İspartaya naklolun- muştur. Anlaşılıyor ki merkum otuz senelik mayalı bir mürteci o- lub, ifsad edecek saf vatandaş aramaktadır. Başka sanatı yoktur. Şimdiye kadar elde edilen malü- mata göre hâdise mahdud ehem- | miyetli bir zabıta vakasından iba- rettir ve halk arasında hiç bir te- siri olmamıştır. | Sukontrol saatleri Apartımanlardaki umumi kontrol saatinden ücret alınmıyacak Apartımanlarda her katın ayrı su saatleri mevcud olduğu halde bu katlarda oturan abonelerin w- mumi su sarfiyatını tesbit için şirket tarafından fazla olarak her apartımana bir kontrol saati ko- nuluyor. Bu saat için bina sahiblerin- den kira alınması imtiyazlı şirket- ler nezdindeki hükümet baş mü- fettişliğinin dikkatine ilişmiştir. Baş müfettişlik böyle kontrol saatleri için bina sahiblerinden kira bedeli alınamıyacağını Ka- dıköy su şirketine bildirmiştir. Alâkadarların nazarı dikkatle- ri celbediliyor. «Bir gün fakat isyan etti bütün baba hindiler, Gulü gulül diye koşub ta tepeme bindiler!» —Fazıl Ahmed— la bir tartıl gibi yürürken raylar- da yaz, Önümden ta içimden akıb geçti bem- | beyaz, Bir tren? —ebri Esad— | «Bazen yırtık yelkenli bir sandala çarparak, Bazen ufkun kıpkızıl şaraba taparak, Gitgide coşuyorlar bak deniz sarhosları!Iş —Ömer Bedreddin—