28 Ekim 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

28 Ekim 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sulh ümidleri azaldığın- dan zecri tedbirleri tatbik hazırlıkları başladı. Sene 18 — No. 6117 — Mamma Anlaşma ümidleri azalıyor, zecri tedbirlerin tatbiki için hazırlıklara başlandı Ingiltere, Italyan tekliflerini kabul etmiyor. Bir kısım vapur kumpanyaları Italyan limanlarına uğramamaları için vapurlarına emir verdiler Fiatı her yerde 5 kuruş PAZARTESİ — 28 Teşrinievvel 1935 Telefon: 24240 (dare) « 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Bulgaristanda nehirlerin taşması büyük zararlara sebeb oldu. —— Ismet İnönü diyor ki.. “Ciddi bir sulh politikası siyasetimizin esasıdır ,, “Milletleri meşgul eden büyük vakalar içinde memleketimizi gaileye kaptırma- imak için ciddi bir surette itina ediyoruz,, 1“ Gemiyeti akvamın sulhu muhafaza için olan igayretlerinde ve taahhüdlerinde Türkiye birin. ci safta çalışan devletlerden biri olacaktır,, Londra 27 (A.A.) — Fransa hü “Dele kümeti, italyan - Habeş harbinin kalline esas olabilecek İtalyan tek- İiflerini İngiliz kabinesine bildir. miştir, Sanıldığına göre, İngilte- Ye, bu teklifleri, hiç değilse malüm olan şekillerile, kabul etmiyecektir. Bununla beraber, İngiltere hü- kümeti, her türlü müzakere ve İtak Yan tekliflerini tadil ihtimallerini el birliği ile tetkik için, Parisle s- 1 bir temas muhafaza etmektedir. Siyasal membalar, kabinenin, Zecri tedbirleri tatbik için her türlü tedabiri almış olduğunu ve İtalya Habeş davasının halline bir çare bulunmadıkça bu tedbirlerin tatbikine devam edileceğini söyle- mektedirler, Roma 27 (A.A.) — Yarı resmi Sevenler, Habeş meselesinin halli henüz bir teklif mevzuu olmadığı” MI ve ancak diplomatik temaslara vesile olduğunu tavzih etmektedir. rr, Fransa ve Hollandanın durumları Cenevre 27 (A.A.) — Fransa ükümeti, ayın otuz birinde topla- | Yâcak olan komitenin tayin ede- €eği tarihte ekonomik tedbirleri tatbike hazır bulunduğunu Millet- | *r cemiyeti genel sekreterliğine ildirmiştir. z Ancak, Fransa, komitenin kara- Pile, kestirilecek tarih arasında, dört günlük bir mühlet istemek- tedir. Bu müddet zarfında iktiza Habeşlerin cenub cephesine gönderdikleri deveye binen muntazam askerlerinden bir müfreze eden son hazırlık tedbirlerini ala» | caktır. La Haye 27 (A.A.) — Parlâ- mento İtalyaya karşı tatbik olu- nacak ekonomik zecri tedbirlere Holanda hükümetinin de katılma» sina izin veren bir kanun lâyihası- İ ni onaylamıştır. | Zecri tedbirleri tatbik Napoli 27 (A.A.) — İçlerinde iki İngiliz, iki Holanda, bir Japon, (Devamı 4 üncü sahifedel ivas - Erzurum hattı Sivastan 40 kilometre ilerisine kadar ray döşendi Anadoluda şimendifer K Sıvas 278 (Akşam) — 28 - Erzurum demiryolu inşaatı Sünden güne ilerilemektedir, Sı- Vastan 40 kilometre ilerisine ka- le Tay döşenmiş, bu yolda ame- m. “© malzeme trenleri işlemeğe inşaatına aid bir resim başlamıştır. Günde 800 - 1,000 metre ara- İ sında demir döşenmektedir, Bu I ml içinde 142 inci kilometreye | varılacağı umuluyor. Her kısımda büyük bir çalışma görülüyor. | Fransız kabinesi veradikaller M. Daladier, “Hükümet bizi memnun “etmezse kabineyi değiştireceğiz,, diyor Paris 27 — Radikal kongresin- de büyük .bir ekseriyet Fransa- daki faşist teşkilâtmm dağıtık masını istemiştir. Bunların ba- şında ateş salip teşkilâtı geliyor. Kongre hükümete iştirâk lehinde karar vermekle beraber arzusu- nu da açıkça gösterdiğinden ka- bine ile radikaller arasında ih- tilâf çıkması ihtimali vardır, Paris 27 (A.A.) — Eski baş- bakan M. Daladicr radikal kon- gresinde söylediği nutukta de. miştir ki: «Hükümet bizi mem- nun etmezse vazifemiz hükümeti değiştirmek olacaktır.» M. Daladier ortalığı karıştıran cemiyetlere karşı şiddetli ted. birler alınmasını istemiştir. Cephelerde hareket fazlalaştı! Habeş çeteleri Sudan hududunda Eritreye akın yapıyorlar Cenup cephesindeki Habeş kuv- vetleri kumandanı Ras Deste Gorahaiyi şiddetle müdafaa etmek için emir almıştır Bu cephedeki İtalyan kuvvetleri 140 bin kişidir. Habeşler 300 bin kişi topluyorlar, Romadari İntransizeant gazete- i sine bildiriliyor: Gazetelerin al dıkları haberlere göre Tessenei Ankara 27 — Belediyeler birin ci kongresi bugün Halkevinde top- ğ lanmıştır. Encümenlerin raporları kabul edildikten sonra İzmir bele- / diye reisi doktor Behçet Uz bir nu- tuk söyliyerek bütün belediye re- islerinin tanışmalarını temin eden hükümete teşekkür etmiş ve Ata- türke afiyet ve uzun ömürler dile- miştir. Bundan sonra Başbakan İsmet İnönü alkışlar arasında kür- süye çıkmış ve mühim bir nutuk söylemiştir. Başbakan belediyele- rin ehemmiyetinden ve vazifele. (© rinden bahsederek yeni Türk cu- muriyetinin ihtiyaçlarının hergün i arttığını, memleket medeniyet se- viyesi yükseldikçe ihtiyacın arta- cağını söyledikten sonra bayat pahalılığı ile uğraşmak lüzumü- na işaret etmiş, sonra demiştir ki: Türkiye, bütün hayatında sulh. içinde ve intizam içinde yaşama. nin arsıulusal güzel bir nümunesi- I dir. Arkadaşlar enternasyonal ha- | yat huzur içinde değildir. Büyük vakalar milletleri çok meşgul et- ! mektedir. Biz bu hâdiseler içinde | memleketimizi gaileye kaptırma- | mak için ciddi bir surette itina edi- yoruz. Sulh hayatı ciddi bir sulh | politikası bizim siyasetimizin esa- sıdır. Bunu sizin huzurunuzda tek- rar etmek benim için bir fırsattır. Sulh hayatını temin etmek için Türkiyenin bağlı olduğu muahede- lere dikkatli bir surette riayet et- Başbakan ismet inönü | mek şiarımızdır. Şüphe yok ki kollektif emniyet noktai nazarından bağlı olduğu- muz bütün muahedeler Cemiyeti Akvamla aramızdaki taahhüt çer- çevesi dahilindedir. Arkadaşlar, Cemiyeti Akvamda- ki hukuk ve vazifelerimizi takip ve tetkik etmek taahhüdümüz ica- bıdır. Cemiyeti Akvamın kollektif emniyeti prensip olarak takip et- mesi bizim Cemiyeti Akvamdan beklediğimiz en büyük faydadır. (Devamı 2 nci sahifede) AL 0 tn —429 İlkteşrin 1935 günü yeni yapılan — Baba bunlar ne yollan?... — İlerleme, yükselme yolları oğlumla yolların açılma töreni yapılacaktı