4 Aralık 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

4 Aralık 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

italyan - Habeş işini bir uzlaşma yolu ile hal- letmek ümitleri azalıyor. —... Dün esen şiddetli lodos yüzünden Marmarada hiç bir vapur sefer yapamadı Sene 18 — No. 6154 — Fiatı her yerde 5 karaş ÇARŞAMBA — 4 Kânunuevvel 1935 Telefon: 24240 (Idare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbam) - 20113 (Klişe) Yukarıda Kadıköy iskelesine çarpan dalgalardan biri, aşağıda bir N vöpurk böcmb eden dalgalar İtalyanların şimalde ileri hareketi neden durdu? Romaâdan gelen bir telgraf, Tembieni temizlemek işinde çok güçlükle karşılaşıldığını bildiriyor Roma 3 - İğrattan aldığı malümata göre bienin temizlenmesi işine de- | > ediliyor, Fakat burası pusu tmağa o çok müsaid olduğun AN iş görmek güçtür. Tembien- in Yalnız katırların geçebileceği n Patika vardır. Bunun için bu- ih kati surette o zaptını temin içek üzere lâzım gelen askeri Mat güçleşmektedir. Habeş hariplerinin en son merkezle- m deaz zamanda meydana a Tİ <a; zaptedileceği ve İtal day, dümdar kollarının artık bun- hi, böyle taciz edilmiyeceği tah- olunuyor. in hava keşiflerine göre asıl Kar kuvvetleri Aşangi gölü ile biz alâçi bulunuyor. Di kuvvetler şu süretle ayrık * Decaz Ademesunun ku ” dasında 4000 asker, Nasibu Sstanin kumandasında 10 bin, bi, Kassanın kumandasında 15 N #iker; Ras Seyumun 70 bin ik kuvveti vardır, Ve bu kuv- aima seyyar bir haldedir. aj ara3 (A.A.) — Tembieni bi, 2lemekle mesgul yerli bir ta- iy” Alemale geçidi yakınında, Mal, in doruğundan açılan mit- T 2 ateşine tutulmuştur. arasında . saatlerce süren bir sa- te » sonra dağın doruğunu ele Mez ge muvaffak olmuştur. ; kaçmışlardır. İtalyan İş, askerlerden altı, Habeşler- * on beş ökü vardır. Italyan tekliği 3 — 61 numaralı * Avarı geçidinin cenu- resmi dir Stefani ajansının | bunda bir kolumuz 200 silâhlı | Habeşliye raslamış ve bunları püs- kürtmüştür. Düşman bir kaç ölü bırakmıştır. o İtalyanlardan bir yerli zabit ve 2 asker yaralanmış» tır, Eritre hududunda kıtaatımız Melpah havalisine gelmiştir. Kızılay 100 bin harb paketi gönderiyor Ankara 3 (A.A.) — İtalyan- Habeş harbi esnasında yaralanan ve hastalanan askerleri için yar. dım isteyen Habeş hükümetine diğer benzer cemiyetler gibi kı- znlay da üzerlerinde cemiyetin alâmeti ve «Türkiye» ismi bulu. nan 100,000" harb paketi gönder. mek suretile yardıma karar ver- miştir. Bu paketler, Adis Ababadaki maslahatyüzarımız namına Ha- beşistana gönderilecektir. (Devamı 4 üncü sahifedel Zecri tedbirlerin ilk neticeleri Italyada bazı fabrikalar bir kısım ameleye yol vermiş Berlin 3 — Romadan bildiril. diğine göre, kararlaşan zecri tedbirler cümlesinden olarak, ih- racatına ambargo konması üze- rine İtalyada iş azalmıştır. Bazi fabrikalarda bir kısım ameleye yol verilmiştir. Haftada çalışma saati 40 saate | indirilecektir. Maamafih bunun daha ziyade azaltılması ihtimali de vardır. —— Yukanda Haydarpaşa rıhtımın döven dalgalar, aşağıda dalgalar Kadıköy iskelesinin döşemesini söküyor, sağda mektepli bir çocuk Kadıköy kumluğunu böyle geçiyor Lodos fırtınası Dün Marmarada hiç bir vapur işliyemedi Kadıköy iskelesi yanındaki park su altında kaldı Yemişte de bazı dükkânlara su hücum etti Kok geliyor | lik parti dört güne kadar | limanımıza gelecek Mahrukat ihtiyacını karşılamak için dışarıdan kok ithaline mü- saade edilmesi üzerine ilk sipa- riş evvelki gece verilmiştir. Mem- leketimizin senelik kok ihtiyacı 80 ile 90 bin ton arasındadır. Türk antrasiti fabrikası senede elli dört bin ton kömür istihsal ede cektir. İstanbul gazhanelerinin kok istihsali de 30 bin ton ka- dardır. Şu halde dışarıdan ancak on bin tona ihtiyaç vardır ki hariç- ten getirtilecek kok mikdarı da ön bin tondur. Bu koklar doğru- dan doğruya Türk antrasiti mü- essesesi tarafından sipariş edil miştir. Kömür fiatleri yerli ve ecne- bi olarak ekonomi bakanlığı ta- rafından evvelce tayin edilmişti. Bu fiatler yükselmiyecektir. İlk kömür partisi nihayet dört güne kadar limanımıza ge lecektir. Italyaya mal ihrac edenler Ankara 3 (A.A.) — İktısat ve- kâletinden: «İtalyaya mal ihraç etmiş olup- ta bedelini henüz almamış olan- ların peşin veya vadeli alacaklı oldukları miktarı en yakın T, C. Merkez bankası şubesine 16 ilk kânun 1935 pazartesi akşamı sa- at beşe kadar bildirmiş olmaları lâzımdır.» Izmirde vapurlar rıhtıma yanaşacaklar İzmir 1 (A.A.) — Şimdiye ka- dar limanımıza gelen yolcular ka- yıklarla vapurdan çıkıyor ve ka- yıklarla vapura gidiyorlardı. Bir çok zorlukları olan bu halin kal dırılması hususunda ilbaylıkça yapılan teşebbüs iyi netice vermiş- tir. Türk limanları arasında sefer yapan vapurlarımız İzmir lima- nına doğrudan doğruya rıhtıma | yanaşmak süretile yolcularını çı- | karacaklardır. İstanbul - İskenderiye seferini yapan vâpurlarımız da İstanbul dan geldikleri zaman rıhtıma ya- İki günden beri hüküm süren lodos fırtınası dün çok şiddetlen- miştir. Uzaktan Marmara köpük içinde, bembeyaz bir halde gö- rünüyordu. Haydarpaşa dalga- kıranına çarpan dalgalar minare boyu yükseliyor ve sular dalga- kıranın içine dökülüyordu. Dalgalar Haydarpaşa rıhtımı nı, bir çok sahilleri kaplamıştı. Buralardan ıslanmadan geçmek kabil olamıyordu. Karada lodosa karsı yürümek çok güçleşmişti. Rüzgâr bir çok i yerlerde kiremitleri uçurmuş, tah- taperdeleri, © ağaçları devirmiş, rıhtımları harap etmiştir. Deniz- de de bazı sandallar parçalan- miştir, Fırtınanın şiddetinden Marma- rada bütün vapurlar - seferlerini durdurmağa mecbur olmuşlar- dur. Dün Adalara ve Kadıköyü- | ne hiç bir vapur işliyememiştir. Haydarpaşaya ancak saat dokuz- dan sonra bir kaç vapur hareket edebilmiştir. Fakat öğle vakti | fırtına şiddetini (artırdığından Haydarpaşa vapurları da seferle- rini tatil etmeğe mecbur olmuş- lardır. Dün sabah Yalova postasıni | yapmak üzere kalkan vapur Ka- İ dıköy rıhtımında tahribat dıköy önünden dönmeğe mecbur olmuştur. Yakın iskelelere gide cek diğer bazı vapurlar da liman- dan ayrılamamışlardır. Kadıköy rıhtımı Büyük dalgalar en ziyade Ka- yap mıştır, Dalgalar rıhtımın taşları- nı sökmüş, bir çok yerleri boz- muştur. Bu yüzden Kadıköy tram- vayları da bir müddet seferleri- ni durdurmağa mecbur olmuşlar. dır. Kadıköyünde iskele yanında» ki park ve kumluk kâmilen su ak tında kalmıştır. Sular belediye dairesinin yanına kadar gelmiş- tir. Burada âdeta bir göl teşek- kül etmiştir. Dalgalar bazı balıkları da ka- raya attığından açık gözler Ka- dıköy kumluğunda sersemleşen balıkları avlamakla meşgul ok muşlardır. Yemişte su altında kalan dükkânlar Lodosun tesirile Halicin suyu kabarmıştır. Bu yüzden deniz su- ları sahildeki bazı dükkânlara hü- cum etmiştir. Bunlardan bir kıs- mı — boşaltılmıştır. Yemişte bazı (Devamı 4 üncü sahifedel ma 4 1 1 a rm