12 Şubat 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

12 Şubat 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Makalle etrafında Yeniden şiddetli Muharebe oldu bir Sene 18 — No, 6222 — Fialı ber yerde $ kuruş 5 Tayyare piyangosu: “ Suriyede ÇARŞAMBA 12 — ŞUBAT 1936 Amerika ordu ve do- nanması için bir milyar- dan fazla sarfedecek mama — - 24949 (Tahrir) - Telefon : 24949 ei — 20113 ( Klişe) 24248 ( Matbas ) - yeniden kanlı liseler oldu Deyrizorda beş nümayiş- çi öldü, bir polis zabiti ağır surette yaralandı Paris 11 — Beyruttan gelen ha- erlere göre Şamda bir çok nü- Mayişler olmuştur. Nümayişçiler Polis tarafından dağıtılmışlardır. alepte, Lâzıkıyede va Saydada Sarşılar kapalıdır. Firat üzerinde Deyrizorda va- im hadiseler olmuş ve polis silâh İlanmağa mecbur kalmıştır. Beş hümayişçi ölmüş, bir polis zabiti Ağır strette yaralanmıştır., Suriye gazetelerinin verdi leri malümat Son posta ile gelen Suriye ga- Zeteleri Suriyedeki vaziyet hak- nda şu malümatı veriyorlar: Şamda nümayişler ufak fasıla- la devam ediyor. Dükkânlar hıdır. Halk açık dükkânlara ücum ederek camlarını kırmak: ır. Grev ilân eden talebe üniversite © toplanarak greve devama ka- tar vermiş ve arkadaşları serbes birakılmadıkça hiç bir müzakere- YS yanaşmamak ve greve devam (Devamı 4 üncü sahifede) Kadınlardan mü- rekkep bir heyet Parise gidiyor Heyet vaziyeti anlatac. İ ve istiklâl istiyecektir Halep 10 — Halep gazete- lerinin yazdığına göre son hadiseler dolayısile Suriyenin vaziyetini anlatmak ve istik- lâl istemek üzere Halebin mü- nevver (kadınlarından mü. İ rekkep bir heyet Parise gi decektir. Heyetin içinde Ha- lebin yüksek tabakasına men- sap bir iki hıristiyan kadın İ da vardır. Seyahat masraflı iane top- lamak suretile temin edilecek ve heyet mart sonunda yola Eminönü kaymakamının bir raporu Şehir içinde yapılma- sı istenen ıslahat 1 - Sırtta eşya taşımak yasak edilmeli, 2 - Seyyar Satıcılar yalnız pazar yerlerinde bulunmalı ve bun- lar mallarını lâstik tekerlekli el arabası içinde taşımalı, 3 - Şehir içinde manda, öküz ve merkep arabalarile nakliyat yasak edilmeli Belediye, şehir meclisinin içti- Ma devresi münasebetile kayma kamlıktara mühim bir tamim gön- rek yapılması icabeden işler bakkında bir rapor istemiştir. Eminönü kaymakamlığı bu hu- Süta belediyeye çok dikkate de- bir rapor vermiştir. Raporda «İstanbulu çirkinleştiren ve ipti- dai bir halde gösteren» noktalar- dan bahsedilerek şu ıslahata lü- zum gösteriliyor: 1 — Şehrin sokaklarında ha- malların eşya taşımaları, bazen yaya kaldırımlarına kadar çıkma- ları yürümeği güçleştirerek hem (Devamı 4 üncü sahifede) Sahte ölçülerin kalıpları bulundu Sahtekârlığın iç yüzü tamamile meydana çıkarıldı Ölçü ve tartı sahtekârlığının iç- bin. tamamile meydana çıkmış ve | | duğu, sahte damganın kalıplarını N evvelce sanıldığından daha | şumulü olduğu anlaşılmıştı. ahtekârlığı yapan fabrikanın * ustalarından Ekrem, muaye- kaçırılan ölçü ve tartılara | sahte damgaları fabrikada çalı- şan Muller adlı bir Almanın vur. da bu işçinin hazırlyatak bir ya- hudiye yaptırdığı, fabrikada bir müddet bulunmuş olan işçi Mısırlı (Devamı sekizind sahifede) zanan numaraları 8 inci sahifemizde okuyunuz Fırtına devam edecek Sıcaklık sıfırdan aşağı 4 dereceye indi Dün gece başlıyan fırtır fırtına karada ve denizde bir çok tahribat yaptı. Karın kalınlığı 40 santimetreyi buldu. Fırtına Ankarada da çok şiddetlidir Unkapanı köprüsü kâmilen parçalandı Iki apartıman bir çok binalar yıkıldı ei Kar Münire birkaç manzara: 1 Karın kapadığı bir râvha, 2. Saat NN görünmüyor, 3 - Yolda gidenlerin hali, 4 - Bütün otomobiller beyaza boyandılar, 5 - İşaret memurü tipiye rağmen iş başında Bu sene baharı andıran havalara| bir çeyrek içinde her taraf bem- bakarak «kış gelmiyecek» diye hükmedenler çoktu. Birkaç gün evvel hava bozmuş, oldukça sert bir rüzgâr esmişti. Fakat bu ha- va uzun sürmedi, arkasından tek- rar ılık, güneşli hava başladı. Bu- nun için dün akşam hava birden bire soğuyarak şiddetli bir tipi başlayınca herkes şaşırdı. Şimdi bütün İstanbulda günün meselesi kış ve kardır. Tipi bütün şiddetile devam edi- yor. Herkes «acaba ne kadar sü- recek? Acaba ekinlere, bahçelere zararı var mi?» diye biribirine s0- ruyor. Tipi nasıl başladı? Dün hava yağmurlu idi. Baro metre çok düşmüştü. Termometre de ancak altı dereceyi gösteriyor- du, Saat ona doğru hava birden- bire değişti. Rüzgâr kara yele çe- virdi ve kar yağmağa başladı. Kar o kadar sık yağıyordu ki, beyaz olmuştu. Karla beraber şid- detli bir fırtına da başlamıştı. Rüz- gârın sürati saniyede 25 metreye i kadar çıktığından sokaklarda yü- rümek güçleşmişti. Tipinin şidde- tinden on metre ilerisi görülemi- | yordu. Bu yüzden saat 11,45 de köprüden hareket etmesi lâzım ge- len Kadıköy vapuru kalkamamiştır. Fırtınanın şiddeti Fırtınanın şiddetinden birçok kazalar olmuştur, Hemen bütün sokaklarda tahtaperdeler, levha- lar yere düşmüştür. Birçok evlerin kiremitleri uçmuş, karayele bakan taraflarda bazı camlar kırılmıştır. Rüzgâr 40-50 senelik ağaçları kö- künden çıkarmıştır. Şehzadeba- İ şında tramvay tellerinden bir kıs- mı kopmuştur. Bazı duvarlar da yıkılmıştır. Bir aralık rüzgârın ye- | reattığı kiremit ve tabelâlar o ka- dar çoğalmıştır ki, yaya gezmek güçleşmiştir. Fırtına Karadenizde çok şid- detlidir. Birçok vapurlar limanla- ra sığınmışlardır. Bugün boğaz- dan hiç bir vapur Karadenize çık» mamıştır. Kar 40 santime're Fırtına ve tipi elân devam edi- İ yor. Gece saat ikiden sonra pek az hafiflemekle beraber gene çok | şiddetlidir. Karın kalınlığı 40 san- timetreyi bulmuştur. Bazı kuytu yerlerde 60-70 santimetre yüksek- liğe çıkmaktadır. Kar tramvay seferlerini güçleş- tirmiştir, Tramvay kumpanyası bu sabah erkenden yolları açtırmış, bütün hatlara arabalar çıkartmış» tır. Fakat makasların mütemadiyen karla dolması ve bunların sik sık temizlenmesine lüzum hasıl olma» sı yüzünden tramvaylar makas yerlerinde beşer onar dakika bek» lemeğe mecbur oluyorlar. (Devami 2 na sahifede)