20 Şubat 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

20 Şubat 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bugün Sahife laaan Sene 18 — No, 6230 — Fintı her yerde 5 kuruş İlk kadın tayyarecimiz A bir gün İstürk dedi ki min . adın çen olsun.» Van adı Gök oldu, Gökçen adın. ie ilişik» ii, var, Kuş gi kanad gibi. Gökyüzile adı Masindaki bu ik. baki, timsalden » Wkate çevir. Meyi aklına koy ir gün, ger », iri ka- gil bir kuş gi *uçuverdi. < gün evvel Hakaradan Es ehire plânör denilen motörsüz Yyare ile uçan Sabiha Gökçen, Ürkiyenin ilk kadın tayyarecisi kızdır. Motö-lü motörsüz tay- releri kullanıyor, paraşütle tay- en atlıyor. Ti en mayısta Ankarada açılan ?k kuşu tayyare mektebinde ilk melerini yapan, sonra Rusya- tayyarecilik öğrenmeğe giden çe Sabiha, sekiz ay geçmeden ana tayyare ile dolaşmaya | lanıyor, Sessiz çocuk çehresi- | Wzun mesafeler aşmak, yüksek | utlara meydan okumak isteyen vvetli bir iradesinin ağırlığı sin- N ai X >> Paraşütle ilk atladığınız za- | ağ hiç korku, heyecan duymadı- mı?, diye sordum. “rkuyu yenmiş gözlerinden, bu| alimi garip bulduğunu anladım: | > «Hayır, dedi. Bin metreye Miş bir tayyareden kendimi $I titim, birkaç saniye sonra | aç tün ipini çektim, paraşüt | dı, yavaş yavaş, aşağı indim...» Ri ze ve düşüncesi bile başkala- la tüylerini ürperten bu mace- | ni bu kadar tabii sükünetle | Me” henüz yirmi yaşını i bitirmiş bir Türk kızı idi, İz onun kafasında, 7,300 R telik yükseklik rekorunu kıran “, iz kadını Maryse Hilzin, sa- Aş kilometre ile sürat reko- Bone kazanan Madam Helen& b ber'nin, Meksikadan Nevyor- “çan Miss Amelia Earhartin, dala İngalls'in şanlı maceraları hi, Hyor. O, sade Türkiye sınır- iy "çinde uçmahla kalmak iste- 9” Türk kanadlarının ve Türk Necmeddin Sadık | (Devamı dördüncü sahifede) Eski kılıç alayları azan: Ahmed Refik “dinci sahifemizde okuyunuz 15 tip! müsabakamız Pek yakında başlıyor Bugün Sahife PERŞEMBE 20 — ŞUBAT 1936 : v Atatürk dün sabah şehirde bir gezinti yaptıktan sonra Perapalas oteline uğramış ve yanında mebuslardan Kılınç Ali, Cevad Abbas ile tayyareci bayan Sabiha olduğu halde hariciye vekili Tevfik Rüştü Aras ile birlikte yemek yemişlerdir. Resmimizde Atatürk yemek sofrasında görünüyor. Sanayi mektep- | Başvekil ve adliye leri programları | vekili geldiler değiştiriliyor Kurulacak sanayi için mütehassıs yetiştirilecek Ankara 19 (Telefonla) — Mem- leketimizde senayileşme hareketi. nin büyük adımlarla ilerilemesi (Devamü on üçüncü sahifede) Kral Boris Belgradda Bulgaristan Balkan antantına giriyor Belgrad (AA) — Havas ajansının öğrendiğine göre Buk | gar kralı Boris, Yugoslavya kral naibi prens Paul ve Yugoslavya başbakanı B, Milan Stoyadinoviç Bulgaristanın muhtemel iltihakı meselesini mü- zakere etmişlerdir. (Devamı on üçüncü sahifede) Medeni kanundan evvel sile şekli: — A canımt!.... Balkan antantına ! İsmet Inönü Istanbulda birkaç gün kalacak Başvekil İsmet İnönü ile adliye vekili Şükrü Saracoğlu bu sabahki ekspresle İstanbula gelmişler ve mutad merasimle karşılanmışlar- dır. Başvekil İsmet İnönü, şehri- mizde bir kaç gün kalacaktır, Heroin bulmak için.. Sahte reçete ile eczaneye i baş vuran kadın yakalandı İ Zabita hercin ibtilâsı yüzünden sahtekârlık yapmaya kalkışan bir kadın yakalamıştır. Seza adında- | ki bu kadın öteden beri heroin ve kokain kullanıyormuş. Fakat son | zamanlarda zabıtanın sıkı tedbir- | leri karşısında heroin bulamamış- İtir. (Devamı on üçüncü sahifede) 0 Telefon : 24240 (İdare) - 24249 ( Tahrir) - 24248 - 20113 (K İngiltere Habeşistana yardım edilmesini istiyor Onsekizler komitesi mart iptidalarında Cenevrede toplanıyor Petrola ambargo konması ' fikri tekrar canlandı. M. Eden bizzat Cenevreye gidecek Cenevre 19 — Havas ajansı muhabirinin bildirdiğine göre, petrola ambargo konmasını görüşecek 18 . ler komitesi yakında” toplanacaktır. İngiltere komitenin 2 martta, Fransa ve komitenin reisi olan İspanyol murahhası ise 9 martta toplanmasını istiyor. Çünkü o tarihte milletler cemiyeti yeni binasına geçmiş olacatır. Londradan gelen haberlere göre İngiltere hariciye nazırı M. Eden komitenin toplanmasında bulunmak üzere Cenevreye gelecektir. Londra 19 — Deyli Telegraf politika muharririnin yazdığına göre İngiliz kabinesi, petrola ambargo konulması işile yeniden uğraşacak- tır. İngiliz hükümet muhafili, Habeşlerin Makallenin cenubunda uğra dıkları mağlübiyetin vaziyeti daha ziyade nazikleştirdiği mütalâasın- dadır. Habeşler için bilhassa yiyecek tedariki güçleşmiştir. Habeş müdafaa kuvveti azalıyor. Cenubda İtalyanların taarruza ha- zırlanması bu intiba arttırmaktadır. İngiltere, bu şerait dahilinde mil. letler cemiyetinin diğer âzasile mutabık olarak mutearrızın kurbanına yardım için ne gibi tedbirler alınması mümkün olacağını tetkik etmek istiyor. Petrol ambargosuna karar verilmediği takdirde diğer bazı ted birler kararlaştırılacaktır. Habeşistanda yağmur mevsimi başladı Ingilizlere göre şimali Habeşistanda artık harb harekâtı duracak Londra 19 (Akşam) — Amba- | aradam dağından çekilen Habeş kuvvetleri Garaziam dağı ile Ghe- va dağı arasındaki mıntakada bir- | leşmeğe başlamıştır. Bu mıntaka- | da dağlar 2500 metre ile 2600 met- re arasinda yüksektedir. Garaziam dağının yüksekliği 2637 metredir. Habeşler burada şiddetli bir mu- kavemet göstermek niyetindedir. ler. İngiliz mahafilinin kanaatine gör re İtalyanlar şimdi Eritrede hare- (Devamı on üçüncü sahifede) Yeni Amerika sefiri geldi - Selir Ailesi erkânile beraber istasyondan çıkarken Yeni Amerika sefiri M. Murray | dün ailesile birlikte İstanbula gel- | den çok memnun olduğunu, haf- tanın sonuna “doğru Ankaraya gi- miştir. Sefir, istasyonda sefaret er- | derek hükümet erkânımızla temas kânı ve Amerikan kolonisi tara- | ta bulunacağını söylemiştir. Sefir, fından karşılanmıştır. | Atatürk Ankaraya döndükten son Sefir, bir muharririmize Türki. | ra itimadnamesini takdim edecek- yede hükümetini temsil edeceğin- | tir. —