25 Şubat 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

25 Şubat 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bugün Sahife SALI 25 — ŞUBAT 1935 Bugün Sahife Telefon : 24240 (İdare ) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 ( Küşe) < Sene 18 — No, 6235 — Fiatı her yerde 5 kuruş “Habeşler Aduanın gerisin e İki tank, birçok silâh ve mühimmat ele AĞ eJ SO SALA Ky Üritrede iki ordunun durumunu ve ras Imrunun Adua gerisine yaptığı hücum istikametini gösterir barita nda 24 (Akşam) — Röyter | günü, Habeşistanla Eritre arasın- inin Adis Ababadan aldığı | Mata göre Ras İmru, kuman- | ç, ttındaki müfrezelerle cuma “. Tigrede İtalyanlara hücum | İştir, Mizraş hattı ile Eritre hududu yg daki sahaya bir akın yap- İk Bu akında İtalyanlardan iki N birçak silâh ve mühimmat nı, sesirmiştir, Habeşliler 43 be- talyan askeri öldürmüşlerdir. Tani Ababa 24 (A.A.) — ital Cej " Takkaze nehrinden süren Sea valisi Ras İmru, Aksumun ki lde kâin Witite noktasında- a rumi karagâhından, cuma (Devamı dördüncü sahifede) Şair Orhan Seyfi diyor ki: antolojiyi ne mi yapmalı? W Bu » Ras İmru Aksum - Adua - | daki hudud hattını teşkil eden nehri istikametinde iki kol gönderdiğini söylemiştir, Bu kollar, avdetlerinde, on beş mü- himmat deposu, otuz hücum ara- bası, bir kaç kamyon tahrip ettik- lerini fakat esir almadıklarını bil- dirmişlerdir. Akın çok itina ile hazırlanmış gibi görünmektedir, Habeşlerin zayiatı az olmuştur. Habeş askerleri, Adua - Adigrat - Uarele Aksum hattı arkasına ilk defa ola- | rak girebilmişlerdir. Bu akın, Adis Ababada, Gojam vilâyetinin imparator aleyhinde isyan halinde Kese kâğıdı.. ,, L 2 “Hergün bir mesele..,, Karnavalın EŞ yn karnaval haftasinin son gü- ray gğudan Kurtuluşta Bakla hı, , “Karnaval panayırı yapıl- Bile "kek kadın bir çok mas- valdan vi ğlundan ve İstan- tig, halk bu panayıra baik akşama kadar eğlenmiş- Y, deki i resimde panayır ye- Maskelilerden bir kısmı sütunumuzda okuyunuz. son günü görünüyor. Fotografcımizin çek- tiği diğer resimler dokuzuncu sa- hifemizdedir. Yeni 15 MEŞHUR TİP Müsabakamıza ait tafsilât BUGÜN (0) nca sahifemizdedir. İ bir kadının miştir. | kadına âşıktır. disine yüz vermemektedir, Mus- | döndüler Gözü kızmış adam! Saldırmak istediği kadın tarafından balta ile öldürüldü Zonguldak 22 — Akçakese köyünden Mustafa, Ayşe adında evine gizlice gir Mustafa ne zamandanberi genç Fakat kadın ken- tafa eve girince Ayşeye saldır. mak istemiş, bunun üzerine genç kadın bir balta alarak Mustafa- nın üzerine hücum etmiştir, Ayşe Mustafayı balta ile bir kaç yerinden yaralıyarak öldür- | müştür, Malatyada kar Evelki akşamdanberi devamlı kar yağıyor Malatya 23 (A.A.) — Dün ak- şamdan beri devamlı kar yağiyor. Bir kaç gün evveline kadar çevre- mizde adeta yaz bavası yâşanı- i yordu. Kış, dünden beri kendisini göstermiştir. Karın bol olmasi sular ile yer Ürününün çokluğuna delâlet etti- Zinden çifçiler memnundur. IMüddelumumi sulkast davasındaki! kararı temyiz etti Ankara 24 (Telefonla) — Müd- delumumi Baha Arıkan suikast İ davası hakkında ağır ceza mah- kemesinin verdiği kararı bugün temyiz etmiştir. Ekmek 10 para düştü Francala fiatları olduğu gibi kaldı Bir müddetten beri ekmek fiat- leri hiç değişmiyordu. Son on beş gün içinde buğday ve un fiatlerin- de biraz düşüklük olduğundan belediye, yarından muteber olarak birinci ve ikinci nevi ekmekleri onar para ucuzlatmıştır, Fıranca- la fiati olduğu gibi kalmıştır. Bu suretle birinci nevi ekmek on bir buçuk, ikinci nevi ekmek de 11 kuruştari satılacaktır. Istanbul âli ticaret mektebi müdürlüğü ” “Ankara 24 (Telefonla) — fe- tanbul âli ticaret mektebi müdür. Tüğüne, iktisad vekâleti ihracati teşkilâtlandırma bürosu şefi Ser- wetin tayin edileceği söyleniyor, ye e > Halkevlerinin yıl dönümü münasebetile Ankarada yapılan toplantıdan bir intiba: Toplantıda bulunanlardan bir kısmı ve parti umumi kâtibi Recep Peker nutkunu söylerken Yeni yol vergisi kanunu Vergi verecek kadınların miktarı tesbit ediliyor Istanbul vilâyeti beş senelik yol proğramının tatbikine devam edecek Yeni yol vergisi kanunu lâyihası meclis açılır açılmaz meclise veri- lecektir. Kanun mecliste süratle görüşüleceği ve hazirandan evvel tatbikine başlanacağı sanılıyor. Yeni kanun, kazanç vergisine tabi kadınları da vergiye tabi tut- tuğundan şehrimizdeki kadın mü- kelleflerin mikdarı tesbit edilme- ğe başlanmıştır. Şimdiye kadar nafıa vekâletin- ce alınan yüzde on beş hisse yeri- ne yüzde ellinin vekâlete terkedi- leceği haberi gelince İstanbul vilâ- yet bütçesinin mühim zarara uğ- rıyacağı tahmin edilmişti. Fakat son yapılan betlerinin yükselmesi, bir kısım ka- dınların da vergiye tabi tutulması yüzünden, vekâlete verilecek yüz- de elli hisseye rağmen vilâyetlere eski nisbette hisse, hattâ belki de bir mikdar fazla kalacağı anlaşıl- mıştır. (Devamı 4 üncü sahifede) Sıvasta bir resim amatörü; tetkikatta vergi nis- | | Suriye kabinesi i | istifa etti Milliyetperverlerin fevka- lâde komisyondan istedikleri Şam 24 — Beşvekil Taceddin reisicumurun vazifesini kolaylaş- tırmak üzere istifa etmiştir. Eski kabinede adliye nazirı Ata bey yeni kabineyi kurmuştur. Kabine şu suretle teşekül etmiştir: Başvekil ve dahiliye Ata bey Eleyyubi, adliye Said Gazi, maa- rif Emir Mustafa Şahap, ziraat ve nafıa Mustafa Kuseir, maliye Edvard Honsey, Adliye, dahiliye ve maarif nazırlıkları nasyonalist- lere verilmemiştir. Kudüs 24 — Alman istihbaraf ajansının beyanına göre Suriyede İ vaziyet iyileşmiştir. Halep, Humus (Devamı 4 üncü sahifede) i — Şimdi Bükreşte bulunmak isterdim 1. — Neden)... — Türk ressamlarinın eserlerini görmek içini...