1 Mart 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

1 Mart 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Ziraat bankası köy- lüye geniş bir yardım yapmak için esaslı tedbirler alıyor AKŞAM İtalaya ordusunun Ha- beş kuvvetlerinin ricat yollarını kestiği rivayet ediliyor —— aki elini Sene 18 — No. 6240 — Fiatı her yerde 5 kuruş PAZAR 1 — MART 1936 —— Şimaldeki Habeş kuvvetleri İtalyanlar tarafından çevriliyor Cenup cephesinde, general Grazyani Harar şehrine karşı büyük bir taarruza hazırlanıyor Roma 29 — 140 numaralı resmi 28 şubattan itibaren başlıyan tebliğtir: Eritre cephesinde birin: | büyük meydan muharebesi hâlâ | dövümi ediyor: Londra 29 (Akşam) — Habe şistandaki İtalyan kuvvetleri baş İ kumandanı mareşal Badoglyo bu (Devamı 10 uncu sahifede) ci kolordu, Ambaalaci üzerine yü- rürlerken üçüncü ordu ile yerli as- kerlerden mürekkeb Eritre kolor- dusu, şimal ve cenuptan Ras Kas- sa hücum etmişlerdir. Facia tahkikatı son safhaya girdi Frenin bozukluğu tahakkuk ediyor tes- bitine ehemmiyet verilen nokta nedir? Son tramvay kazasının sebeple- rini tesbit etmek üzere belediye “ fen müşaviri mühendis profesör Mustafa Hulki, makine şubesi mü- dürü mühendis Nusret, seyrüsefer | baş mühendisi Yakuptan mürekkep ehlivukuf heyeti dün de tetkikle- rine devam etmiştir. Tetkikat nihayet salı sabahına kadar ikmal edilerek raporu müd- deiumumiliğe verilecektir. Ehlivu- kuf tetkikat neticesinde edindikle- ri fenni kanaatı kimseye ifşa etme- © mişlerdir. Elektrik freni bozuk Maamafih dün yazdığımız vec- hile kazazede arabada mevcud beş frenden elektrik freninin bozuklu- ğu tahakkuk etmiştir. Ancak bu (Devamı 10 uncu sahifede) Vatman Murad Hâl binası çatladı mı Belediye, duvarda görü- len çatlaklığın binaya değil sıvaya aid olduğu fikrinde Hal duvarında görülen çatlaklık dolduruluyor Sebze ve meyva hâli duvarla- Hâlde görülen ârizalar bina- nın esasına ait değildir. * 21. İzmir muallim mektebindeki hadise Hademeyi ve müdür muavinini yaralıyan Kâzım tevkif edildi Solda: Yaralanan B. Reşid sağda: B, Reşidi yaralıyan Kâzım İzmir 28 (Akşam) — Erkek muallim mektebinde müdür mua- vini bay Reşidi öldürmek mak- sadile yaralıyan üçüncü sınıftan matrud talebeden Kâzım ile ar. kadaşları hakkındaki tahkikata adliyece devam edilmektedir. Kâ- zım tevkif edilmiştir. Tahkikata göre Kâzımın mek- tepten koğulmasının sebebi de vamsızlığı, üzerinde bıçak taşı- mak ve esrar bulundurmaktır. Bir talebenin yapmaması lâzım ge len bu hareketlerinden ötürü; Kâzım tasdikname verilmek su- retile mektepten çıkarılmıştır. Fa- kat 0:4 (Devamı 4 üncü sahifede) Petrol ambargosu geri kalacak Halihazırda ambargonun tatbikine imkân görülmüyor Londra 29 — Havas ajansi mu- habirinden: İyi membalardan alınan bazı haberlere göre martın ikisinde Cenevrede toplanacak olan on se kizler komitesi şu neticelere va- racaktır: Hali hazırda İtalyaya karşi pet- rol ambargosunu tatbik etmek imkâni yoktur. Ancak diğer mad- deler hakkında zecri tedbirler (Devamı 10 uncu sahifede) Genç şairler eskilere ateş püskürüyorlar Türk edebiyatı hâlâ “Binnaz, “Baykuş,, “Gönülden sesler,, “Akşı memnu,, ile temsil edilmek zavallılığına mı düşecek?.. Hergün bir mesele Telefon : 24240 (İd dare ) - 24249 ( Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 ( Klişe) başvekil Okada saklanarak kurtuldu Soldan itibaren: Saklanmak suretile hayatını kurtaran başvekil Okada, ortada ve sağda son isyanda öldürülen amiral Osumi ile amiral Saito Londra 29 (Akşam) — Son isyanda âsiler tarafından öldürük düğü bildirilen amiral Okada sağ- dır. Başvekil, (Ohususi (kâtibi Hiraninin evinde saklanmış ve isyan bastırılıncaya kadar meyda- na çıkmamıştır. Âsiler, amiral Okada zannile kayın biraderi albay Maçulyi öl dürmüşlerdir. Amiral Okada, baş- | vekâletten istifa etmişse de istifa- namesi imparator tarafından ka» bul edilmemiştir. Londra 29 (Akşam) — Son isyan bugün saat birde tamamile bastırılmış ve âsiler teslim olmuş- lardır. oÂsilerin teslimi, dün ge ce başlamış ve bire kadar müştür. (Devamı 10 uncu sahifede) sür Ziraat bankası köylüye yardımını genişletiyor Kefaletli ve ipotekli ikrazat için esaslı talimatnameler hazırlandı Ankara 29 (Akşam) bankası umum müdürlüğü; köy- lülere, müstahsile yardım şekil- lerini genişletmiştir. Bunun için Ankarada toplanan Ziraat ban- kasının muhtelif şubeler müdür- leri; yapılacak geniş yardım şe- killerini konuşarak kararlar almış- lardır. Görüşülen meseleler beş esas üzerindeydi; an ra 1 SMM Ziraat | 1 — Mevcut göre alınması lâzım gelen tedbir. ler, 2 - Köylülere yapılacak kredi şekli, 3 - Zirat ikrazata yeni sis temler ilâve etmek, 4 - Mahsul karşılığı ikrazat alanında da deği şiklikler yapmak, 5 - Ziraatten borçlu olanlara icabında ayrıca ikrazat yapmak. (Devamı 10 uncu sahifede) kaynaklarımıza SİMA İ il il Japon âsileri nihayet hükümete teslim oldu | 18 âsi zabit hançerle karınlarını deştiler