13 Mart 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

13 Mart 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Lokarno misakını İmza eden devletler arasında konuşmalar Daşı adı 7 18 — No, 6249 — Fistı her yerde 5 kuruş CUMA 13 — MART 1936 İtalyanlar Habeşis- tanda yeni bir taarruz için harekete başla- dılar grisi 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 ( Klişe) Londrada konuşmalar başladı Versay ve Lokarnonun ihlâl edildiğine karar verildi, nlar Reni boşaltmıyor Fransa istihkâmları ve emniyet tedbirlerini tkik için hududa bir heyet gönderdi Fran- Siz hariciye nazırı “Vaziyet vahimdir, diyor Alman topçuları Kolonyaya giriyorlar Londra 12 (Akşam) — Lokarno | Belçika başvekili tayyare ile an- isakını imza eden devletler de | geleri bugün saat yedide hari- “Plantı. 16 da yapılacak iken cak saat on altı buçukta geldi- | günden bir saat tehir edilmiştir. SYe nezaretinde toplanmışlardır. | (Devamı 8 inci sahifede) İngilterede iki cereyan arasında çarpışma Bir kısım siyasi rical Almanyaya karşı tedbir alınmasını istiyor, bir kısmı ise Almanyayı haklı görüyor İM, d ih, Londra 12 — Muhafazakâr fır- erkânından eski hariciye na- Sir! sir Osten Çemberlâyn ve ka- İneye memur lord Perey dün ak- m Kembriç ve Birminghamda İTE nutuk söylemişlerdir. Bu nu- larda Almanyanın serbestce ka. | Çemberlayn “ Bugün! Bugünkü Alman Alman politikası 1914 en evvelki Alman politikasına benziyor,, diyor M, Çemberlâyn demiştir ki: «Al. manya harbi kazanmış olsa bize, ona kabul ettirdiğimizden çok ağır şartlar ileri sürecekti. Bütün müs- temlekelerimizi alacaktı, Alman- yanın son hareketi tahammül edil. mez şeydir. İtalyaya karşı zecri Ve imza ettiği muahedeleri boz-| tedbirler alındı. Bu İngiltere için ını takbih etmişlerdir. Belediye reisi — Eyvah, | Aktör — Guliba gene bir Karaköy. Möprülü “demi öğe İ lülehinsnli; « (Devamı 4 üncü sahifede) mmm Tramvay direktörü — Aca: ba kaç ölü, kaç yaralı?... . Berlinde bir tebliğ neşredildi Almanyanın Fransız Sovyet paktına niçin itiraz ettiği anlatılıyor Berlin 12 (Akşam) — Bugün İ burada bir tebliğ neşredilmiştir. Bu tebliğde hülâsa olarak denili- yor ki Fransa (oOemniyetini te min için Belçika, Çekoslavakya, Lehistan ile muahedeler yapmıştır. | (Devamı dördüncü sahifede) Fransız - Sovyet paktı Fransız âyanı * 52 reye karşı 231 reyle kabul etti Paris 12 (Akşam) — Âyan mec- lisi bugün toplanarak Fransız - Sovyet paktini müzakere etmiştir. | İptida hariciye encümeni reisi M. Berenger söz almış, Almanyanın Lokarno muahedesini yırtarak (Devamı 4 üncü sahifede) e mama man Şair — Gene mi antoloji?.. | Hitler Rende mühim bir nutuk söyledi Fransızlar, Lehler, Çekoslovaklarla anlaşabiliriz fakat Sovyetlere asla... Berlin 13 (Akşam) — Reisi- cumhur M. Hitler dün Ren mınta- kasına giderek Karlsbruke şehrin- | de, 60 bin dinleyici önünde ilk nutkunu söylemiş ve demiştir ki: «— Alman hükümeti büyük bir | devlettir. Büyük bir devlet ise 14 milyon halk üzerindeki hâkimi-! yet haklarından feragat edemez. Dünyeya müszzam teklifler yöp- İ tık, büyük vaidler verdik. Ümid ediyoruz ki diğer memleketler de bizim gibi samimiyetle hareket ederler. Benden evvel hiç bir Al- man vatandaşı, böyle tekliflerde Ben ilk olarak bu teklifleri yaptım, Çünkü Alman milletinin bana itimadı vardır. Çünkü ben herhangi bir suretle (Dev bulunamazdı. İtinct sahifede) Hastaneden yeni çıkan vatman ne anlatıyor ? “Frenin tutmadığını enspektör Niyaziye söyledim, kızdı, dinlemedi,, diyor Kazadan sonra oradan ayrılan ve hususi surette tedavi gören daha 10 kişi dinlenilecek Şişhane faci- - f asının üzerin- den on beş gün * geçtiği halde halâ lâfı her- ; kesin ağzında dolaşıyor. Ace- ba kabahatli kim? malhıke- mene zaman başlayacak!.., Ehili vukuf tetkikatını bi- Vatman Fahreddinin tirmiş, raporu- va nu müddei umumiliğe gön dermiş, yapılan tahkikata göre | faciadan mesul olanlar arasında vatman Fahri de vardır. Vatman hastaneden çıkmış. Kendisile gö- rüşeyim dedim Vatmanı evinde buldum, Sade fakat temiz bir ya- takta yatıyor, — Size bu faciayi bütün tefer- ruatile anlatayim diye söze başla- | dı, Ben geceleri çalışan bir vatma- nım.. kaza gecesi saat 122 numaralı arabayi Fatihte 669 numaralı vatman Muraddan tes- lim aldım. Usulen bütün frenleri- ni muayene ettim. Bir bozukluk (Devamı altıncı sahifede) Bir gazete ikinci tabı çıkarınca neler düşünülür?... maya girmiş olmalı!,.. 19,30 da | Diplomat — Habeşler Ro- Küçük itilâf ve Balkan antantı Fransız mahafili “Bunlar iyi gün gibi kara gün dostu da olduklarını gösterdiler,, diyor Paris 12 (Akşam) — Cenevre- deo göle büberlöre göre küçük itilâf ve Balkan antantı delegeleri dün Cenevrede M. Titüleskonun reisliği mışlardır. altında bir toplantı yap- Toplantıda Fransanın noktai nazarma müzaheret edil mesi kararlaştırılmıştır. Bu haber Fransız mahafilinde büyük bir memnuniyet uyandır. mıştır. Selâhiyettar mahafilde de- niliyor ki: «Fransa ve Belçikanın azimkârane hareketleri her tafta büyük bir tesir yapmıştır. Küçük itilâf ve Balkan antantı yani Çe- koslovakya, Romanya, Yugoslav. ya, Türkiye ve Yunanistan Fran- sız ve Belçika noktai nazarlarına müzaheret etmekle iyi gün gibi kara gün dostu da olduklarını gös termişlerdir. (Devamı 4 üncü sahifede) Muallim — Acaba yeni bir bayram mu?...