20 Haziran 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

20 Haziran 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sokakta bir kedi dolaşıyordu. . o Kedinin tüylerinde bir pire dola- şıyordu. Kocaman bir köpek kedinin üze- rine atıldı. Pire içinden: Eyvah dedi, kediyi yutacak. Be- ni de beraber yutacak!.. Budala kedi!.. Ne duruyorsun kaçsana!.. R R kaçmak istedi. Ke- eri vücuduna dolandı, dı adı. sirlinı amelini ku kabarttı, kulaklarını indirdi; bıyıklarını dikletti, ağzı- nı açtı, sivri dişlerini gösterdi, burnundan soludu, nefeslendi, tıksırdı, öpek birden bire durdu, hav- döndü, kuyruğunu kısıp uzaklaştı. Pire içinden: — Bendan korktu kaçıyor! dedi. Artık uzaktan bir köpek gö- rünce hemen kedinin kulağına yaklaşıyor: — Korkma, ben buradayım! Or. Pire dilinden anlamıyan kedi kulağını kaşıyor, köpeğe ters ters bakıyor, Köpek cesaret edip yaklaşamı- yor. Pire de göğüs kabartıyor; — Beni gördü?... Sarhoşluk Yalpa vura vura evinin kapısına geldikten sonra cayıp, gidip bir kadeh daha içecekti. Bir kâğıt parçasına yazdı: «Ahmed köşedeki meyhaneye gitti, biraz sonra gelecek» ve kâğıdı kapısına iliştirdi. İ Kahraman pire İ | Dünyanın en çok sucuk seven insanları Almanlardır. Hem parlar. Biliyor musunuz, Alman- yada kaç çeşit sucuk vardır? 1982. Si > Nevton bir ağacın altında otur- muş gölgeleniyordu. Birdenbire daldan bir elma düştü. Nevton bunun üzerine cazibe kanununu keşfetti. İnci hastalıktır ey İnci istridyenin tutulduğu bir hastalıktan doğar. Bu bir nevi urdur. u ur ekseriyetle etle kabuk arasında olur. İstridye bu uru in- ce bir kılıfla sarıp sarmalar daha ziyade büyümesine mâni olur. Bazan bu ur kabukta peyda olur. O zaman istridye urun et- afına et sarar, bastırır ve inciyi kabuğun içine âdeta hakkeder, Çok büyük inciler ölü istridye- lerde bulunur. Hayvan inciyi sarmalayamaz, inci büyür, istrid- yeyi zehirler, hayvan ölür. Bilmece a Çözlimü: Tarih 20 — Haziran 1936 6 Harflı bir nehirim. 1,5. 6' um «şöhret», 6, 2, 3 üm «nefesli musiki âletin, 4, 5, 6 ım «köy oteli», 3, 2, 1 im ingilizce «evet» dir. Bilmecemizi doğru halleden- lerden birinciye: 5 lira, ikinciye: 2 lira, üçüncüye: I lira, A kariimize de muhtelif hedi- yeler verilecektir. N Ss , kâğı- dı gördü, okudu: «Ahmed evde yok- muş, bari gidip köşedeki meyhanede dedi. aşi eserini almıştır. m mn m Tatil zamanlarınızda boş oturmayın; bir taraftan eğlenin, gezin, bir size üç tane resim. istediğiniz gibi boyayınız. | 5 kart biriktirenler | Firuzan Taceddin Süheylâ... Azamet! Bonapartın gözdesi Kambase- res kendini beğenmiş, azametli bir adamdı. Bir gün devlet dairelerinden birine girdi, daire müdürü meş- — Koltuğa buyurunuz, dedi. Kambaseres kızdı; — enim kim bilmiyorsun galiba!... Ben Bona- partın sağ kolu Kambaseresim... — Öyleyse iki koltuğa oturunuz. | NV ge Dev aslan Bir gün aslan yolda bir eşeğe rasladı. Hiç eşek görmemisti. du: — Sen kimsin? — Dev aslanım. - — Vay. sen aslanlardan daha mı kuvvetlisin? — Elbette. — Öyleyse gel bakalım, birbi- rimize kuvvetimizi gösterelim. Beral yürümeğe başladılar. Bir nehir kenarına geldiler, As- lan sıçradı, öbür kıyıya atladı. Eşek başladı yüzmeğe. Güç hal ile öbür kıyıya geldi. Aslan şaştı; — Sorma, kuyruğuma bin kilo- luk bir balık asıldı, kendimi ge- ne de kurtardım. Yürüdüler. Bir duvarın dibine geldiler. Aslan bir sıçrayışta du- varı aştı, Eşek güç hal ile tırman- dı, duvarın üstünde bocaladı, güç hal ile öbür tarafa indi. As- lan şaştı: bulup o bulamadığımı o tarttım. Amma şimdi sana kuvvet ve kud- retimi göstereceğim. Sen bu du- varı yıkabilir misin? Aslan tekmelemeğe başlaadı du- varış pençeleri kanadı, duvar ye- rinde durdu. Eşek iki kuvvetli çifte ile duvarı yıktı. Aslan: — Aşkolsun, dedi, benden kavvetli imişsin. — Benim başka bir kuvvetim daha vardır, gel bak. Eşek duvar dibindeki dikenle- ri yemeğe başladı. Aslan: