4 Temmuz 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

4 Temmuz 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Fransa zayıflatılmasına razı değil CUMARTESİ — 4 TEMMUZ 1936 Habeş imparatoru Cenevreden tayyare ile Londraya gidiyor Fransız murahhası M. Delbos dünkü nutkunda bunu açıkça söyledi Asamble bugün son bir celse yapacak ve öğle vakti içtimaını tatil edecektir 4. Solda M. Litvinof ve M. Titülesko, sağda Yunan delegesi M. Politis Rüştü Aras ve Cenevre 3 (Akşam) — Milletler ce- Miyeti asamblesi bu sabah santon buçukta toplanmıştır. Rels M. Van Zelland bir karar sureti hazırlamak için bir Keyet teşkilini teklif etmiş, bu. teklif kabul edilmiştir. Bundan soh- ra Portekiz, İspanya murahhaslanı birer nutuk söylemişlerdir. Bu-iki Murahhas mütccavize karşı müessir ve ameli tedbirler alınması, on altın- cı maddenin sunda Wrar e ler, Norveç murahhası Milletler cemi- yeti mukavelesinin gözden .geçirilme- sinden - ve bahsetmiştir. FRANSIZ MURAHMASININ NUTKU Müteâkiben Fransız hariciye nazırı M. Delbos söz almış ve mühim bir kuvvetlendirilmesinden Asamblede bir hadise Bir fotoğraf muhabiri, Ispanya hariciye nazırını Muhabir, dünyanın nazarı dikkatini Almanyadaki Yahudiler üzerine çekmek için bunu yapmış Cenevre 3 (A.A.) — Fatoğraf muha- birlerinden Stefan Lex, bu sabah saab 1135 de İspanyol murahhası M. Bar- Cianın nutkunun tercümesi okunur- ken kendisini öldürmeğe teşebbüs ete miştir, Reis M. Van Zeeland, celseyi rek saat tatil etmiştir. Cölse tekrar açıldığı zaman M. van Zecland, teessüre şayan olan bu hâdi- senin asamblenin müzakereleri ile ne doğrudan doğruya ve ne de dolayısile bir güna alâkası olmâdığını söylemiş» tir. Matbuat mahafilinde Stefan Lexin akli melekâtının kâftesine malik olnin- dığı söylenmektedir, 5 (Devamı 7 nci sahifede) bit ç Esa Mahmud Esad Mahmud Kargkurdun günlerdenberi ilân ettiğimiz bu nefis romanına bugün başladık!... Altıncı sahifemizde okuyunuz. ndirilmesi husu- | Sovyet delegesi M, Potemkin görüşüyorlar nutuk söylemiştir. M. Delbos nutkun- da Milletler cemiyeti mukavelesinin tadili hakkında Fransanın düşüncele- tini anlatmıştır. Fransız delegesi de- ş.iştir Kiz Bo , l (Devamı 7 nci sahifede) 'Boğazlarda tahkimat siparişi . Şimdiden alınmıştır İzvestiya gazetesi böyle diyor ve Boğazlar projesinde Sovyet Rusyanın meşru menfeatlerinin gözetilmediğini yazıyor Maskava 3 (A.A) — Tas ajansı | hili harpte, Kafkasyadaki Denikin ve bildiriyor: İzvestiya gazetesi başmaka- | diğer pislikleri temizledikten ve Sov lesinde diyor ki: yet Rusya, Türkiyeninkomşusu ok «Teşrinievvel ihtilâli zaferinin aka- | duktan sonra, Sovyet hükümeti Türk binde Sovyet hükümeti Türkiyenin ; milleti ve Kemalist Türkiye ile en dos- taksimi hususundaki Çarlık Rusyası- tane münasebat tesis eyledi ve Tür- nın emellerini gömdü. Kızıl ordu da- | (Devamı 5 inci sahifede) «Son aylar zarfında Milletler cemi- yetinin uğradığı mağlübiyetten sonra fikirlerde bir tereddüd baş gösterdi, Cemiyet böyle bir mağlübiyete uğra- Yeni Habeş hükümeti /Gorede teşkil edilen yeni i hükümetresmen Milletler cemiyetine bildirildi Cenevre 3 (A.A.) — Habeş delege heyeti, Negüsün Göre de Bituodded Uolde Sadikin başkanlığında yeni Ha- beş hükümetini teşkil ettirdiğini res- men Milletler cemiyetine bildirmiştir. Ras İmmeru, memleketin süel kuvvet- lerini tensik için emir almıştır. Üç kişi havuzda boğuldu Yüzmek bilmedikleri halde derin yerde suya girmişler Ankara 3 (Telefon) — Nafia suşir- keti tarafından Bendderesinde yaptırılan havuzda bugün üç kişi boğulmuştur. Anafartalar caddesinde Birlik berber salonu sahibi Mustafanın 13 yaşındaki oğlu Şükrü ile, Tabaklar mahallesinde oturan Karabet oğlu 15 yaşında Horen ve Kastamonulu siracı Raşid sabahleyin havuza gitmişler ve iki metre derinli- ğindeki bu havuzda yıkanmak istemiş lerdir. Üç kişi ayri ayrı yerlerde söyu- narak havuza girmişler, fakat Bataklık olduğu için kendilerini geriye çekene. misler ve yüzmek de bilmedikleri için bo- dulmuşlarder; Kazadan sonra havuza bir adam inc dirlmiş ve boğulanların cesedleri kan- calarla çıkarılmıştır. Tahkikata devam ediliyor. Ş öldürmek istedi İspanya hariciye nazırı M. Barcla illetler cemiyetinin İ Boğazlar mukavelesinin bügün imzası muhtemel Yapılan konuşmalar neticesinde bü- tün güçlükler kalktı, tam anlaşma oldu Cenevre 3 — Milletler cemiyeti Burada söylendiğine göre yarın (Eğer bu kabil olamazsa pazartesi ümid ediliyor. Telefon: 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) ederken bir taraftan da Hariciye vekilimizle İngiliz, Fransız, Sow- yet Rusya murahhasları arasında Boğazlar hakkında yapılmıştır. Romanya hariciye nazırı M. Titülesko da bu konuşmalara iştirak etmiştir. Yapılan müzakereler neticesinde bütün güçlükler hal- ledilmiş, tam bir anlaşma olmuştur. sının Montreuxde toplanması ve mukavelenin imzası o muhtemeldir. Zecri tedbirler kaldırıldıktan sonra İtalyanın da mukaveleye iştiraki! asamblesinde müzakereler devam konuşmalar öğleden sonra Boğazlar konferan- günü toplanılacaktır. Yerli Mallar sergisi dün açıldı Sekizinci yerli mallar sergisidün 'Taksim bahçesinde merasimle açık mıştır. Merasime sanayi birliği reisi B. Vasıfın nutku ile başlanmıştır. B. Vasıf yerli mallarımizın günden güne terakki etmekte olduğunu söyledikten sonra Türkiyenin bir sanayi memle- DİPLOMAT ARMASI ! ŞorörR arması / KADIN BERBERİ ARMASI ! Meslek rmolarif, Vali muavin! sergi meğhalindeki kordelâyi keserken keti olduğuna işaret etmiştir. Bundan sonra vali ve belediye reisi Muhiddin Üstündağ namına vali mua- vini B, Hüdai serginin ticari ve iktisadi hayatımızın inkişafında mühim bir Tolü olduğunu, bütün medeni millet- i (Devamı 7 nci sahifede) A GE SUTÇÜ ARMASI /. GÜZEL SANATLAR ARMASI 1.