20 Temmuz 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

20 Temmuz 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

v 2 nbasış A K > A M 2 basış Sene 18 — No, 6377 — Flatı her yerde 5 kuruş PAZARTESİ — 20 TEMMUZ 1936 — — — > Telefon: 24240 (İdare) - 24249 ( Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Bu akşam bütün Istanbul halkı meydanlarda toplanacak Dokuzdan itibaren mızıkalar, orkestralar çalacak, halk imza haberini bekliyecek Bu akşam ve yarın akşam bütün dükkânlar ve umumi yerler sabaha kadar açıktır. Imza haberi gelince davullar, düdü kler çalacaktır Bu akşamki ve yarınki merasimin proğramını ve yapılacak şenliklerin tafsilâtını aşağıdan Montreuxde elde edilen muvaffaki- yelli neticeyi kutlulamak üzere bu akşam ve yarın memleketin her ta- rafında büyük tezahürat yapılacak- tır, İstanbulda yapılacak tezahürat için büyük hazırlıklar vardır. Bu akşam bütün İstanbul halkı meydanlarda toplanarak yeni muka- velenin imzası haberini bekliyecektir. Başlıca toplantı yerleri Beyazıd, Tak- sim, Şehremini, Üsküdarda Doğancı- lar, Kadıköyünde iskele önü, Beykoz, k y, Kartal, Bü- 'danıdır, akşam saat dokuz- dan itibaren bando muzıkalar, orkes- tralar, cazbandlar bulunacaktır. İm- za haberini sabırsızlıkla bekliyen hal- i i kı eğlendirmek için muzikalar güzel | havalar çalacaklardır. İmza merasimi bizim saatimizle yir- mi dörtte yapılacaktır, Montreux tel- | grafhanesi Ankara telgrafhanesi ile birleştirileceğinden omeresim hemen Ankaraya, Ankaradan derhal memle- ketin her tarafına bildirilecektir. Bu iş bir kaç dakika içinde yapılacaktır. İMZA HABERİ GELİNCE. Imza haberi gelince meydanlarda muzikalar iklâl marşını çalacak, halk da marşı söyliyecektir. Muhtelif yerlere konulacak hoparlörler imza haberini vereceği gibi vapurlar ve şeh- rin muhtelif yerlerindeki düdükler de çalarak halka müjdeliyeceklir. Ma- hallelerde davullar da çalacaktır. Bu akşam bütün dükkânlar, kahve- ler, eğlence yerleri sabaha kadar açık bulunacaktır. Halk sabaha kadar ge zip eğlenecektir. YARINKİ MERASİM Asıl merasim yarn yapılacaktır, Saat on altıda Üniversite konferans salonunda bir toplantı yapılacak Üni- versite rektörü Cemil Bilsel, profesör Etem Menemencioğlu, inkilâp kürsü- sü doçenti Enver Ziya Karal, biri kız, diğeri erkek iki talebe nutuk söyliye- cektir, BÜYÜK MİTİNG Saat on yedide Beyamd meydanın- da bir miting yapılacaktır. Miting be- ı, Halk partisi, es e Üniversite üirsüsü doçenti Hıfzı Veldet, meclisi inkılâ, eşrediyoruz Boğazlar konferansının neticesi hakkında Atatürk diyor ki... Montreuxde bulunan Kurun başmuharriri Asım Us, Boğazlar konferansı- nın muvaffakiyetle neticelenmesi üzerine Atatürke bir tebrik telgrafı çek- miştir. Atatürk bu telgrafa cevab vermiştir. Büyük şefimizin cevabı şudur; Milletinin yüksek seciyesine, medeni beşeriyetin aldatılamaz nerek kullanılan zekâ, lojik ve taç olduğu sulh ve huzur bahşeden neticeler doğurabileceğinin bir delili olan Montreux konferansı dirmeğe değer bir tarihi hâdisedir. Tebrikinize teşekkür eder, ben de sizi tebrik etmekle kıvanç duyarım. dan Refik Ahmed Sevengil, halk ns- mına Hasene ve Meliha Avni tarafla- rından nutuklar söylenecektir. Nutuk- lardan sonra abideye çelek konacaktır. ÇANAKKALE ŞEHİDLERİ Yarın şehir, parti, esnaf cemiyet- leri, ticaret odası ve diğer teşekküller murahhaslarından mürekkeb bir he- yet Edirnekapıdaki şehidliği ziyaret edecektir. Heyet Çanakalle harbi $8- hitlerinden burada medfun bulunan» ların kabirlerine çelenkler koyacaktır. FENER ALAYI Yarın akşam muhtelif yerlerde fe- ner alayları yapılacaktır. Asıl büyük fener alayı saat yirmi bir buçukta Beyamddan hareketle Taksim meyda- nına kadar gidecektir. Alaya bir çok bandolar iştirak edecektir. Yarın İstanbul baştan başa donana- cak, akşam üzeri her taraf tenvir edi- lecektir, Yarın akşam da bütün dük- kânlar ve umumi yerler sabaha kadar açık bulunacaktır vw Ankara 19 (Akşam) — Mon- treux konferansındaki murahhas heyetimiz çarşamba günü mem- | lekete avdet edecektir. ordusunun bükülmez bazusuna ve bonsansına dayanarak ve güve- enerjinin, bütün beşeriyetin muh- eseri cidden sevinmeğe ve şevin- Kadıköy su şirketi belediyeyegeçiyor ik hakkındaki şikâyet- erden çoğu tahakkuk etti Kadıköy su şirketinin mukâvelena- mesine tamamen riayet etmediği hak- kında nafıa vekâletine yapılan şikâ- yetler üzerine nafla vekâleti, şirketler baş müfettişi bay İbrahimi tetkike me- mur etmişti, Bay İbrahim, bir maliye müfettişi ile şirket mukavelesini ve şirketin son senelerdeki muamelelerini baştan ba- şa tetkik etmiş, neticede şirket hak- kında yapılan şikâyet ve ihbarlardan çoğunun tahakkuk ettiğini gürmüş- tür, Tahkikat neticelerini gösteren ra- por bugünlerde vekâlete verilecektir. Diğer taraftan şirketin Paristeki mer- kezi hamına nafıa vekâlelile temas et- mek üzere Paristen gelerek Ankaraya giden M. Menaşe şirketin hilkümetee satın alınması için bazı teklifler yap- mıştır, Fakat bu teklif için M. Menaşe- nin haiz olduğu salâhiyet kâfi görül hifi (Türk ordusu, bu gece Montreux mukavelesinin imzasını müteakip, Boğazları işgal edecek) — Güzetelerden — Çanakkale şehitlerinin ruhu: — Hiç bir ihtifalde bu kadar sevinç duymamıştım!... Montreuxde sabahtan beri büyük faaliyet var . M. Titülesko da Montruxye vasıl oldu. Murahhaslar hediye edilecak altın stilolarla muahedeyi imzalıyacaklar Hariciye vekilimiz delegelere, matbuat müdürü gazetecilere ziyafet verecek, mühim nutuklar söylenecek Montreux 20 (Sureti mahsusada giden arkadaşımızdan) — Montres ux'de bugün sabahtanberi büyük hazırlıklar vardır. Bütün murahhas lar Montreux palasta toplanmışlardır. Romanya Hariciye nazırı M, Titülesko da bu sabah gelmiştir. İmza resmi bu akşam saat 22 de Montreux palasın büyük salonunda yapılacaktır. Bütün mürahhaslara birer altın stilo verilecektir, Stilonun üzerinde Montreux konferansı hatirasi yazılıdır. R İmza resmi münasebetile mühim nutuklar irad edilecektir. Harici» ye vekili Tevfik Rüştü Aras imzadan sonra delegelere bir ziyafet vere- cektir, Matbuat umum müdürü Vedad Tör de burada bulunan gazete. cilerin şerefine bir ziyafet verecektir. Murahhas heyetimiz çarşamba akşamı hareket edecektir. Müjde her tarafta heyecanla bekleniyor Ankara 20 (Akşam) — Yeni , bir heyecan uyandırdığı,geniş halk boğazlar mukavelesinin imzalan. | kütlelerinin imza resmini kutlula- dığı gece bütün Türkiye muzzam | mağa hazırlandığını bildiriyor. tezahürlere sanhe olacaktır. Mem- Ankara köylülerile eski muha- leketin her tarafından gelen ha- | ripler ve şehit anaları muntazam berler ve yapılan sayısız mürı kafileler halinde Ankaraya gele-