29 Ağustos 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

29 Ağustos 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

İspanyada Irun önün- de harb hafifledi, baş- ka taraflarda şiddet- lendi Gelecek pazar günü Moda koyunda bü- yük deniz yarışları ya- pılacaktır Telefon: 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) « 24248 (Matbas) - 20113 (Klişe) sekizinde Edvard Bil kurultayında dün de üç tez okundu Bugün ecnebi dil âlimleri tezlerini okumağa başlıyacaklardır Sene 18 — Ni 7 — Fiztı ber yerde 5 kuruş CUMARTESİ — 29 AĞUSTOS 1936 İngiltere kralı cuma günü İstanbula geliyor Hususi surette seyahat eden Jen muhterem misafirimiz Dolmabahçe sarayında Atatürkle görüşecek, Istan- bulda üç gün kalarak müzeleri, âbideleri temaşaya şayan yerleri gezecektir A mağ İngiltere kralmın seyahat esnasında çekilen bir resmi ve bindiği Nahlim yatı Akdenizde dük de Lankaster nami- le husu: e lan İng cuma günü İstanbula geleceği haber alınmıştır. Kral sekizinci Edvard şim- Adalar denizinde bazı ada- yaret etmektedir. Bindiği Nah- lin yatı perşembe günü Çanakkaleye tır. Yata iki torpito refa- ıisafirimiz Çanakkale- ya çıkarak Seddülbahir ve Kil- ct edecektir. Bu münasebet- len otomobiller İstanbu Eral, hususi surette seyahat etti- ğinden Çanakkalede merasim yapıl- İki torpitomuz Nahlin Bütün Avrupada bü yatını karşılıyacak ve ordu müfettişi general Fahreddin kendisini istikbal edecektir. Şu sırada Adalar denizinde bulunan donanmanuzın Boğaz hari- | cinde Nahlin yatını karşılaması muh- temeldir, Kral umumi barbde ölen (İngiliz askerlerinin mezarlarını ziyaret ettik- ten sonra akşam üzeri yatına binerek İstanbula hareket edecektir. Yat cu- ma sabahı İstanbula vasıl olacak ve Dolmabahçe önünde demirliyecektir, Kral motörle Dolmabahçe rıhtımına çıkacaktır, * Atatürk kendisini rıh- tımda karşılıyacak ve iki devlet reisi Dolmabahçe sarayında görüşecekler- dir.. (Devamı 7 nci sahifede) ük askeri hazırlık var ” Slim sulh zamanında ordusu iki mi onu buluyor. Fransanın da yeni tedbirler alması isteniyor Almanyanın askerlik hizmetini bir seneden iki seneye çıkarması Fransa» da derin bir heyecan ve endişe uyan- âırdı, Fra ri, Almanyanın bu tedbir uh zamanında 1,765,000 h altında e duracağın i misli artmış olaca İKİ SENELİK ASKERLİK HİZMETİN- DEN EVVEL ALMAN ORDUSU 300,000 Rayhşver 598,000 1914 senesi kara efradı 898,000 yekân YARI ASKERİ TEŞKİLÂT MEVCUDU 200,000 8. 5. kıtaları 100,000 8. A. kıtaları 100,000 motörlü kuvvet 400,000 : yekün ASKERE HAZIRLIK DEVRESİ MEVCUDU mecburi 275,000 karargâhları Moda büyük deniz yarışları Şehrimize gelecek İngiltere kralının bu yarışlarda bulunması muhtemeldir İki hafta evvel, Moda deniz klübü ta- rafından tertip edilen deniz yarışları- nın kazandığı büyük muvaffakıyet zerine bu yarışların 6 eylül pazar gü- nü gene Moda koyunda tekrar edilmesi kararlaşirılmıştır. İstanbul kürek birincilikleri yarışla- Tidaogüne tesadüf ettirilecektir, Ya- Pılasak yarışlar arasında alamanalar, kanca, tahlisiye, motör, yelkenli yarış- ları vardır. , Yarışların fevkalâde mükemmel ol- ması için lâzimi gelen bütün hazırlık- lar yapılmış ve tertibat alınmıştır, İngiliz kralı sekizinci Edvardın, o gün İstanbulda bulunursa kayık ya- rışlarını seyretmesi ihtimali vardır, Muhterem misafir yarışları görmek arzusunu gösterdikleri takdirde Nah- lin yatile Moda açıklarına gelerek orâ- dan bunları seyredecekleri tahmin o- | Yunuyor. j Milletler cemiyeti konsey ve asamble toplantısına gidecek heyetimiz Milletler cemiyeti konsey ve asamb- lesinin 18 eylülde yapacağı toplantıda heyeti murahhasamız Hariciye vekili Tevfik Rüştü Arasın reisliği altında Dahiliye vekili Şükrü Kaya, riyaseti cumhur kâtibi Hasan Riza, Milletler cemiyetindeki daimi delegemezi Nec- meddin Sadaktan mürekkep olacaktır, İrana bir heyet gidiyor İran ile aramızda muallâkta kalan meseleleri görüşmek üzere Tahrana bir heyet gidecektir. Heyette Bolu saylavı Cemal Hüsnü, Hariciye umumi müdür lerinden Kemal Köprülü bulunmak- | tadır. Heyet ayın yirmisinde hareket | edecektir. Rusyaya gidecek | sporcular kimler ? Yaşarla Mersinli Ahmed ağlebi ihtimal seyahate iştirak edemiyecekler Eylül ayı zarfında Sovyet Rusyayı ziyaret edecek olan spor kafilemizin kaç sporcudan mürekkeb olacağı tes- bit edilmiştir. Rusyaya gidecek spor kafilemiz arasına bisikletcilerimiz de ilâve edilmiştir. HANGİ FUTBÖLCÜLER GİDİYORLAR? Futboleü kafilemizin 22 futbolcü- den mürekkeb olacağını yazmıştık. Gidecek futbolcüler şunlardır: (Devamı 2 inci sahifede) Askeri terfi fistesi arıdanların isim- leri beşinci sahifemizdedir. ! karıda Atatürk celse arasında başvekille görüşüyor, aşağıda solda Agop Dilaçan, sağda doktor Ali Agakay tezlerini izah ediyorlar Dil Kurultayının dünkü celsesi sa- attamlide kalabalık bir dinleyici kütlesi huzurunda açıldı. Atatürk saat 14 de salona girdiler. Kurul kan Kuri Conker başkanlık ediyordu. Sekreter Zerin Dilmen geçen zabtı o- kudu. Bundan ra başkan: — Şimdi bay Agop Dilaçan tezini o- kuyacak.. dedi B. Agop Dilaçan «Güneş-Dil teorisi- nin antropolojisi» adındaki tezini an- lattı, B. Dilaçan Güneş-Dİl teorisinden bahsederken demiştir ki: «— Bu teori, Türk dilinin etimoloji, morfoloji ve fonetiğini yaparken hem dil menşeli, hem de dil aileleri arasın- Diünumemen kulağındaki daki rabıta mese teriyle açmış ve ayn dilini analaştırmış, umum bu muamma kati olarak halledilmiş o- luyor, Bunun üzerine (Türk dili ana dildir) neticesine a pasteriari olarak varıyoruz.» Agop Dilaçan sana dil» meselesin- den bahsederken demiştir ki (Devamı 4 üncü sahifede) arar amam mt me se şema AĞUSTOS 1922