18 Eylül 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

18 Eylül 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Milletler cemiyeti kon- seyi bugün Cenevre- de toplanıyor —— — üçü tslavada toplanan kü ihtilâf olmudığını ) mazlıklar olduğu kanaatindedir. Almanyays İf ettiğini söylemektedir. bu hususta görüşmelidir» diyorlar. malümatı göndermiştir: is 18 (Akşam) — Fransız gazetelerinin ik itilâf devletleri arasında bir ayrılma mukaddeme- baş gösterdiğini yazıyorlar. Gazeteler geçen hafla Bra- | ik ililâf konseyinin arada hiç bir fn etmesine rağmen mühim Journal gazetesi Romanyanın İtalyaya, Yugoslavyanım Çekoslovakyanın ise SovyetRusyaya temayül Diğer Fransız gazeteleri de Fransâbin küçük itlaf (| kuvvetlendirmek için çalışmasını istiyorlar. «Cenevreye giden hariciye nazırımız, orada bulunan siyasi rical ile BRATİSLAVADA VERİLEN KARARLAR Şimal denizlerindeki facia Sene 18 — No. 6437 — Fistı ber yerde $ kuruş Bratislavı göre küçük itil ekserisi anlaş- reyah değişmiştir. Meşhur seyyah Charcot, 39 arkadaşı nasıl boğuldu | Charcot'nun ölümile ilim ve fen âlemi çok kıymetli bir uzvunu kabetmiştir Dün gelen telgraflar meşhur kutub kâşif Jean Chareot'nun bindiği Pour- 6i pas vapurunun İrlanda adası açık- larında şiddetli bir fı tınaya tutula- rak battığını, seyyah ile atkadaşları- nin kâmilen boğulduklarını, yalnız bir kişini kurtulabildiğini bildirmiş- tot 1867 de Paris civarında Iyde doğmuştu. Babası meşhur bir tıb üstadı idi, Ailece hep doktor olduklarından Jean Charcot da bu an- anaya rinyetle tıb tahsil etmişlir. Mek- tebten çıktıktan sonra tıb fakültesi ve kıliniği şefliğine tayin edilmiş, va. Pasteur' müessesesine girerek tesör Roux ve Meçinikofun mai- TıŞ, bir çok tubbi eserler yaştan beri deniz- ? yahatlere büyük bir Meclübiyet duymakta idi, Bu sebeble- 1901 de bir yelkenli tutarak bununla £ bir seyyahat yapmıştı. 1902 de kenli ile İrlanda adasına ka- 1903 de Paurguoi pas ge- Vi yaptırarak bununla kutba git- kutub havalisinde iki sene kala- Tak bir çok mühim keyiflerde bulun- muştur. © âzalığına bukadar sene ilme tığı hizmetle- Ti tebell için geçen haziranda dostları ve takdirkârları tarafından Pariste coğrafya cemiyeti salonunda bir top- Jantı yapılmıştı | Kopenhag 17 (A.A.) — Buraya ge | len bir telgrafa göre,, Pourgüci pas?» | adındaki Fransiz kutup gemisi, Faxa | körfezinde kâin Staramfjord a Jean Charcot rmda kazaya uğramıştır. Dalgalar, İzlanda sahillerine yirmi bir cesed at- mıştır. Bunlardan biri kutup kâşifle. rinden Charcotya aiddir. Hayatta kalmış yegâne kazazede olan baş tayfa Eugene Gouidec, şid- detli bir fırtına dolayısile «Pourguoi pas» nın Reykjanes'de tornislan et- miş ve sonra yolunu kaybederek saat 5.30 da karaya oturmuş olduğunu be- yan etmiştir. Deniz pek ziyade dalgalı olduğun- dan tahlisiye sandalları kullanılama- İ mıştır. Dalgalar, güverteyi aşmış ve geminin kazanı patlamıştır. Kopenhagdaki Fransız konsolosha- nesine göre gemi mürettebatı kırk ki- şi idi. Birbirine yapışık ikiz kardeşlerin hayatları Bunlardan bir aşk izdivacı yapmış olan Violet kocasından ayrıldı (Yazısı yedinci sahifemizdeğir.) k itilâfta ayrılık mı? Romanya Italyaya, Yugoslavya Almanyaya Çekoslovakya Sovyet Rusyaya meyletmiş Bütün Fransız gazeteleri, Fransanın Küçük itilâfı kuvvetlendirmek için çalışmasını istiyorlar aki siyasi mahadilin fikir ve mütalâasına feranslarda dalma Milletler cemiyetine dayanılmakta ve sulh muahedelerinin değişmemesi için yalnız Cenevre müessesesinden meded umulmakta idi, Şimdi ise bu ce tin kendi kuvvetine güvenmesi €sası kabul edilmiştir. Bu maksadla küçük itilâf devletlerinin büyük mikyas- ta ve süratle bir yeni teslihat programı derhal tatbik et- z kararlaştırılmıştır. progra ö Berlin 17 — Berliner Tageblât gazetesinin Peşte mu- | Weİeri me ER () babiri küçük itlAf konferansının neticeleri hakkında şu) Jâhlarını standardize edeceklerdir. Her biri senede 350 tayyare yaptıracaktır. İ AKŞAM CUMA — 18 EYLÜL 1996 50 sene müddetle Fransız hududla- rını temin Almanya Fransanın böyle bir teklifi nasıl karşılaya- | cağını anlamağa çalışıyor Paris Vi (Akşam) — Madam Tabo- vis Ocüvre gazelesinde yazdığı maka- lede diyor ki: «Almanya politikasına kati istika- met vermezden evvel derin derin düşü- nüyor. Almanya gerek Parise, gerek Moskovaya adamlar göndermiştir. Pa- rise gidenler, M. Hitlerin 50 sene müd- detle Fransız hududlarmı temin ede- cek beyanatta bulunmasını Fransız- ların ne suretle karşılayacaklarını an- lamak istiyorlar. Mockovaya gidenler ise Rusların Fransız - Sovyet paktına ne derece emniyet ettiklerini araştır. maktadırlar. Almanya iki hududda birden harbe girmek istemiyor.» Sporcularımız Moskovada Tezahüratla karşılandılar maç bugün yapılacak Moskova 17 (A.A.) — Hususi mu- habirimiz bildiriyor: 16 eylülde Odesaya varan heyet Karshiya otelinde şerefine verilen öğle yemeğinden sonra Moskovaya hareket etti. Odesalılar istasyonda parlak ve samimi bir uğurlama yap- tılar, Gece yarısı Kief istasyonuna varıldı. Kieflilerde heyetimizi Oteza- hüratla karşıladı ve uğurladı. Perşem- be günü saat 17 de Moskovaya vardık, İstasyonda spor şurü: si ve heyet- leri mahalli teşekkü mümessilleri ve Türk elçilik heyeti karşıladılar. Başlarında bando bulunan Yüzlerce kişiden mürekkep Sporcu kıtaları te- zahüratta bulundular, (Devamı 4 üncü sahifede) İCMAL Orta Avrupanın vaziyeti den Yugoslar. lovakya Hariciye plandıkları vakit, Avusturya Hariciye nazırı İtal yaya giderek M. Mussolini ile görüştü. (Devamı 4 üncü sahifede) nazır İ gazete! İspanyol ihtilâlcileri Malaga şehrini işgal ettiler. Telefon: 2424) (İdaro) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matban) - 90113 (Kliş») ———— İki vekilimizin Atinayı. ziyareti Türk - Yunan dostluğu daha ziyade kuvvetlendi Yunan gazeteleri dostluğa dair çok hararetli makaleler neşrediyorlar Atina 15 (Hu Ep sus o muhabiri- Ni mizden) — Ha- riciye o vekilimi- zin Cenevreye gi- derken — Atinaya uğrıyarâak Yunan başvekilile görüş- mesi ve Türk do- nanmasının Mal tadan dönüşte, Yunan filosuna geçen seneki zi- yaretini iade ede- ceği haberi, bura erini Türk - Yunan dostlu- | ğundan, iki mem- leket arasındaki Sıkı teşriki mesa- iden (hararetle bahsetmeğe sevketti, Cenevreye giden, dahiliye vekillerimizle diğer de | lege © ve müşavirlerimizin (obindik- | leri Kirinale vapuru; cumartesi günü | saat 14 de Pire limanına girince Yu- | nan dahiliye nazırı ile hariciye neza- reli umumi kâtibi, Türkiye maslahat- güzarı Kemal Kavur, sefarethane er- kânı, Sovyet Rusya elçisi, Romanya ye Yugoslarya maslahatgüzarı, Mman reisi ve âzaları va- pura giderek iki vekilimizi Okarşıla- mışlardır. | İki vekilimiz, vapurdan karaya çı karken birinci nümune efzon taburu- na mensup bir bölük asker selâm res. | mini yapmış, askeri mizika da istik- lâl ve Yunan marşlarını çalmış, Pire belediye dairesinin balkonuna Türk bayrağı çekilmiştir YUNAN BAŞVEKİLİLE MÜLÂKAT Hariciye ve dahiliye vekilleri, ken- dilerini karşılamağa kelenlere hara- retle teşekkür ettikten sonra otomo- billerle doğruca Atinadaki Grande (Devamı 4 üncü sahifede) Dahiliye vekili Şükrü Kaya, Yunan başvekili M. Metaksaş ve Hariciye vekili Tevfik Rüştü Aras Yunan hariciye nezareti önünde hariciye ve azıl Ahmed sırada çi- bütün ömrü okumak ve ya (entellektüel tazaman neşredecoğiz. Fazıl Ahmed bu manzum ve mansur yazılarında" politika, 6s: tetik, tenkit, edebiyat, felsefe, terbiye ve saire gibi bir çok mev. zulara temas etmektedir. Okuyu cularımıza şu suretle temin etti ğimiz zekâ ve zarafet ziyafelinden dolayı pek mesuduz (Akşam) bir kaç güne kadar bu neşriyata başlıyacaktır. AKBABA Renkli resimlerle dolu İ bir mizah şaheseri. A A a ANLA A m Kış hazırlığı!