22 Kasım 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

22 Kasım 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Ai, Ti ğ iyenin MAHDUMLARI en mükemmel, en $ büyük ve hakiki kuru kahvecisi KURUKAHVECİ MEHMED EFENDİ KŞAM — 19 — No. 6502 — Fiatı ker yea $ kuruş Madride, son günler içinde 100 tondan fazla bomba atıldı Asiler, Manzanaresi geçmeğe devam ettikleri, hükü- »etçiler de Üniversite mahallesini geri aldıkları iddiasında Kadiks 21 — Bir asi tebliğinde deni- Uiyor ki: otuz bom- an ve 20 avcı * Madrid hükü- vi ddeleri bom- dıman etmiş- ir Askerlerimiz, Man- çmeğe Asilerin eline geçen üniversite mahallesinden tıb ve eczacı fakülteleri a - Kamino Montana . ma- âdaki Havas muha- ratına göre, Madrid 4 şimal İstasyonu büyük bir kıs- asilere teslim sud ve nezaret cihetle dehalet mahallesine | PAZAR — 22 a 1986 KÜÇÜK İLÂNLARIMIZI okuyunuz! O sütunlarda istediğiniz! bulmak ihtimali çoktur Telefon: 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) « 24243 (Matbaa) - 23113 (Klişe) ASİLERİN TEBLİĞİ Madrid 21 — Hükümet kuvvetleri, dün üniversite mahallesini geri almış- lar ve Estromadur cephesinde hafif- çe ilerlemişlerdir. Toledo köprüsü mmntakasında da hükümet milisleri ilerlemişlerdir. Son günlerde asi tay- yareler Madrid şehrine 100 tondan fazla bombalar atmışlardır. Dün at- tıkları beyannamelerde Ma kına «bitaraf mıntakayi> göstermiş- lerdir. LİZBONDAN GELEN BİR HABER Lizbon 21 — General Fronkonun as- kerleri Montano kışlalarını krallık sa- Yemende büyük bir isyan | dahili harbin insan'leştir patlamak üzeredir Halk Imam Yahyadan bezdi, Imamın oğulları arasında da zıddiyet var Times gazetesi yazıyor: Avrupadaki umumi gerginlik ya- vaş yavaş Arap memleketlerine de intika etmeye başladı. Irak daha ye- ni bir darbel hükümete sahne oldu. Suriyenin vaziyeti ise daha henüz iyet etmiş değildir, Sancak kyadaki Türkler istiklâllerini er. Filistinde ise isyan hareketi henüz yatışmamış bulundu- gu gibi ileride ne olacağını kimse bil- tedir. Yemenden son gelen ha- e göre İse memnuniyetsizlik son i bulm patlak vermiye başlamıştır. inde elde ettiği tahtı elân dahg elinde bulunduran İmam Yahyanın idaresi halk tarafın- $ görünmemektedir. Halk İmamın casuslarının ve vergi toplayı- cılarının korküsu içinde yaşamakta- dır. İmam Yahya Saltanatında büyük lamıştır. Fakat memurlarının maa- şı gülünç denecek derecede âzdır. Bu cimriliği yüzündendir ki iki sene ev- vel orduları İbni Suudu mağlüp et- mek fırsatını kaçırdılar, Fena teçhi- zatlı, az maaşlı ordunun Vehhabilere galip gelmesi mümkün değildi. sene süren devrel bir servet top- bir e dahili harbe müncer olacak gibi görünmektedir. İmam Yahya , Babasının İnbi Suuda mağlöbiyetini fena telâkki eden velinhd Ahmed üç kardeşini bir- (Devamı 4 üncü sahifede) Seyid | ğı ve bu harekete Mil talebe birliği rayı karşısında bulunan İspanya mey- danını işgal etmişlerdir. | MADRİD TAHRİP Mİ EDİLECEK Londra 21 — General Frankonun ği takdirde Madrid şehrini tahrip ©- | deceği bakkındâki tehdidi, İngiltere ile Fransa arasında mükâlemelere se ir. Zannedildiğine gö- | ki İngiliz sefiri M. Hilin- Madrid ıkasında esi husu- sunda general Franko nezdinde bir teşebbüs yapmağa memur edilecek- tir. Miting Dahiliye vekâletinin mühim bir tebliği Ankara 21 (A.A) — Dahiliye ve- kölelinden tebliğ olunmuştur: Dün. 20 töşrinisani 1936 da İstan- bulda Mili talebe birliğinin siyasi bir miting daveli yapacağı öğrenilmişti. | Tahkikat neticesinde bugün bu mi- tingin, İstnabul idare âmirlerinin 1es- mi nasihatlarına râğmen ve kanunen lâzrmgelen izin alınmaksızın yapıldı- nin önayak olduğu anlaşıldı. Türkiye Cumhuriyeti hükümeti, talebenin si- yasi ve kendi maddi ve manevi ça- Uuşma topluluklarını kapılmalarını, hiç bir za; memiş, talebe ve hocalar arasında böyle birlikler yapılmasını memleke- tin kültürel terakkisine mant telâkki etmiştir. Son tecrübe, bu Kkanaalın isabetini bir kat daha isbat etmiştir. Binaen- aleyh hükümelçe bu teşekkülleri menedecek kanuni tedbirler alınmış- #r. Bu gibi teşekkülleri mevcut Jar- zedenler hakkında yapılacak mua- mele karunlarımızda sarihtir, Ineboluda fırtına Üç vapur limana uğrıyamadı İnebolu 21 (A.A.) — Yıldız poyraz fırtınası dört saattir şiddetle devam etmektedir. Cümhüriyet, Gülcemsl, İzmir vapurları fırtına yüzünden li- mana uğrayamadılar, Yolcular ve posta çıkarılmamıştır. İhraç edilecek üç bin parça tüccar aşyesi fırtınanın | tir. Dokt | miştir, Japon - aldi ahlaşınısı Rusya verilen teminatı kâfi ve mantıki bulmadı Doktor Şaht Tokyoya gidecek, bir Japon prensi yakında Berline geliyor Paris 21 (Akşam) — Tokyodan ge , len haberlere göre, Japon - Alman teşriki mesaisi günden güne sıklaşı- yor Şimdi Tahranda bulunan Alman iktisad nâzır Rayhşbank müdürü doktor Şaht Tokyoya davet edilmiş- r Şaht bu daveti kabul et- Fakat Tahrandan doğruca mı 'Tok- I yöym gideceği veyahud Berline döne- rek talimat aldıktan sonra bu ziyare- ti yapacağı henüz belli değildir. Bundan başka İmparatorun karde- şi prens Çiçibu kânunuevyel içinde Berline gelecek ve Alman ricalile temaslarda bulunacaktır. Prens Çiçi- bo Japonyonun en mahir diplomatla- rından biri sayılmaktadır, Son Japon - Mançuko ihtilâfı prens Çiçibonun eseridir. (Devamı 4 üncü sahifede) Donanmamız Maltada -Amiraller arasında dostane nutuklar söylendi Donanmamıza yapılan kabul, resmi çerçeveyi kat kat aşmaktadır Sağda Tokyo Sovyet sefiri M. Yarenef solda Tapon hariciye nazırı M. Arito sının muhabirinden; İngiliz Akdeniz donanması kamu- tanı amiral sir Dudley PFounddün akşam ziyafetinde misafirlerine son derecede parlak kabul göstermiştir. bil muhabbet hav ziyafetin sonlarına doğru amiral aya- ğa kalkarak misafirlerini selâmlamış ve şu nutku söylemiştir. (Devamı 4 üncü sahifede) En gülünç adami... (Karikatür müsâbakası serisinden: 12) İm fusa, “ir. çi sükünetini beklemektedir.