8 Aralık 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

8 Aralık 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

ii — şeker, üç yumurta ağırlığında un, 30. gram tereyağ 5 portakal, Portakalların suyunu sıkmalı, şeker ilâve ederek tali; şerbet yapmah, Tor- te fırından çıkar çıkmaz bir kaşıkla bu şerbeti üzerine dökerek içirtmeli. İm pe ee ay girmesine yardım şekerle makine: dık, yahut şam eski yaşayışa hiç uymamakladır. Dört beş kii İM | kuru ise) şu 8 Kânunueyvel 198 hafaza etmek için. çal yahut haftada 50 gram kakao kaymai na alnınızı ve şakakla, #aj yapımız. Çocuğa süt içirtmek ee Fatma: Çocuğunu- da yatırılacak iki çocuğu olur. Yahut ibarettir. edilen koltuklar gece (2) numarada ad etmesine çare rahatça yaşamağa muvaffak oluyor. Salondaki Elmadan istifade bir müshil veya lâksatif alanlar da fazla sebze yemekti”. ilâç gibidir. Elma ği gibi külde, yahud Yanmaz. yatlar kalkınca di- | salon eski halini bulur. “Balıklara hava Evde makine yapmak kolay bir iş bir iştir Evlerde şekil şekil, enk renk kü- çük balıkları akusrlum içinde yetiş Tirenin' bükülmemesi için | girer. Buna mani olmak kolaydır: 'Ti- Te ve ibrişimin bükülüşünün bir tarzı vardır. Bazan makara veya masuraya ters tarafı ile yumurtanın yalnız sar ınız. Bu hem tü içmek eğlence ye: cuk bunu seve seve içer. dak inbisat, ederek içindeki kolayca çıkar Dudak çatlamasına karşı tedbir Bu mevsimin sert rüzgârından ba- nı ciltler pek çabuk müteessir olur. Hatmi çi. da görülür. SEVENLER YOLU Edebi Roman Anlaşılıyordu ki apartımanın maki- neleşmiş hareketli yaşayışmdan ayrı- hp birçok üzüntüler içinde köşkün sa- de, durgun hayatına gömülmek genç kadına ağır gelmişti. Sa- bah kahvaltılarında elma yemek, bar-( | saklar üzerinde çok iyi tesir yapar. olmamak şartil edilmiş olur. Bürhan Cahid MORKAYA Tetrika No. 46 devri geçecekti, Buhranın sebebi sa- dece bu idi. Doktor Mehmed Şükrü dedi ki: — Yapacağınız seyahat yorucu ol- mıyacaktır. Mevsim kıştır. Güzel ha- Doktor Mehmed Şükrü evlilik haya- | valı, eğlenceli yerler olmakla beraber la değiştirince bir zaman bulanır, taşar ve hızlarını kaybederler. Düşü- mamıştı. Şüphesiz ki, bu yadırganlık ır. Bu balıkların suyunun havası bi- #ince bunlara temiz hava vermek i - Fakat Gayet basit ve ayni dündür. Hava gazi ocaklar Mâstik borulardan a süzgeçten koymalı, bunu akualru- mun içine bırakmalı. Diğer ucuna soba yakmak için kullanılan körüklerden ye geçince Bun için makaradan tireyi koparmaz- dan evvel serbes olan uca düğüm yap» eyi k eye geçirmeli, Dikişi dikerken ire bükülmez. Kadife kumaşlar Bu sene kadife kumaşlar çok giyil- mektedir. Renklere gelince hemen her Tengi ve mor rağbettedir. Elmasların şekli değişti ucunu yerleştirmeli. Körüğü hava çıkmağa başlar, Sabah beş on dakik, akşam beş on adkika körük iş- letilirse balıklar temiz havadan mah- Tüm kalmaz. Son zamanlarda, her şey gibi, el- Jar hemen tamamen başka şekillerde- dir. Ekseriyetle ay şeklinde yapılıyor. Yüzüklere gelince, bunlar da küt, ka- lin olarak yapılmaktadır. sa faydalı olacaktır. Doktor gözleri tatlı bir hayale bağlanmış gibi dalıyor, sonra bir kâbustan uyanıyor- muş gibi yavaş yavaş yüzünün hatla- mı geriliyor, canlanıyordu. — Evet hanımefendi. diye doktor devam etti. Bu seyahat uzun yıllar ha- reketsiz kalan vücudünüzdeki lü- zumsuz maddeleri eritecek, sizi yaşımız- dan fazla gösteren durgunluğunuzu da! tashih edecektir. Bu son cümle Nermin hanımı şaşırt- ni yaşından fazla gösteren bir kusu- ru vardı, Onun müteessir olduğunu anlayan ik. | doktor sükünetle ve daha ziyade ru- sporlar hem vücudünüze hem ruhunu- bi ve uzvi buhranlar geçiren bir kadı- teselli edici bir sesle ilâve etti: unutmamalı ki, kadın biç bir zaman bir mağaza vitrini değildir. O yalnız tirmek mecburiyetindedir. Yüzünün tazeliği için ne kadar çalışırsa vücü- çasından başka bir şey. olabilir mi9. Öyle-gözler vardır ki, renkleri tabiatte bulunmıyacak kadar kıymetlidir. Fa- bir kadın ruhu olmadıkça onları her- recektir. ' Nermin hanımefendi derin bir dik- Katle doktoru dinliyordu. O söylerken kendini düşünüyor ve doktoru pek haklı buluyordu. Hattâ Selede kusurları vardır. B gibi değil bir doktor gibi Ve sizin için değil bütün ka söylüyorum, Hanımlarımız bi vetlerini çehrelerinin cazibesini mak için istimal ederler. Bütün dudak- bir erkok Ailenin en sıkı dostu olan üç erkek neler konuşuyorlardı. Gerçi kendinden bahsetmiyorlardı. Fakat üçünün de üzerinde birleştikleri nokta yirmi beş yaşını atlayan kadınların artık cinsi bir cazibeleri kalmadığı noktası idi. Kusursuz olursa olsun gene cinsi kıy- (Arkası var), i