12 Haziran 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

12 Haziran 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Yalancı balık avcı KŞAM ları! Balık, Vaşington adını okuyunca hemen geminin imdadına koşmuş! Balık dört ayak takarak denizden çıkmış, ahıra doğru koşmaya başlamışı.. Amerikada bir Yalancılar klübü kurulduğunu geçenlerde yazmıştık. Bu klübe âza olmak istiyenin derhal kuyruklu bir yalan uydurarak gön- dermesi ve yalanın klüp idare he- yeti tarafndan kabul edilmesi lâzımdı. San zamanlarda aldığımız bir ha- berden anlıyoruz ki Amerikada sa- de Yalancılar klübü değil, ayni za- raanda bir de «Yalancı balık avcıları» klübü varmış. Her avcmın bir ya- lancı olabileceğini düşünen Amerika- hlar bir klüp kurmuşlardır. Balık tutan her hangi bir adam bu klübe âza yazılabilir. Yalnız - senede iki yalancı av hikâyesi uydurup gön- dermeğe mecburdur. Sene sonunda heyeti idare bu yalanlari toplar, okur ve en büyük yalanı uydurana şampi- yon madalyası verir, İçinizden bu madalyaya heves edeni varsa aşağı- daki hikâyelerden ilham alarak hiç durmadan bir tane uydursun ve derhal göndersin. Amerikan palav- rasından Üstün çıkarsa kontenjana tabi olmıyan madalyasını alır! Core Vaşingtonun balığı Amerikayı İngilizlerden kurtaran ve Amerikan Cumhuriyetini kuran Core Vaşington bir gün Florida açık- larında avlanıyormuş, bir balık tut- muş. Fakat balığın çırpınmasından müteessir olarak onu azad etmiş, Gel zaman, git zaman o Vaşington ölmüş. Üzerinden yüz sene geçmiş. Bir gün bu denizde bir vapur firt- naya uğramış. Kömürü ıslanmış, ya- rısı da denize dökülmüş, denizin or- tasında kalmış. Kaptan ne yapacağı- nı düşünürken birdebire vapurun kenarından kocaman bir balık başı görünüyor. Balık gözlerini geminin bordasında yazılı ismine dikerek ba- kıyor. Kaptan hayret içinde kalıyor. Balık ahıra doğru koşuyor! Biraz sonra balık dalıyor ve gemi- nin arkasında görünüyor. Bunu mü- teakip gemi hareket geliyor. Kapta- nın hayreti büsbütün artıyor. Maa- mafih geminin limana doğru yol al- dığından pek memnun oluyor. Balık kömürsüz gemiyi limana soktuktan sonra üç defa dalıp çkıyor. Sonra göz- den kayboluyor. Bu şayanı hayret hikâyeyi kaptan imanda anlatınca meselenin esası meydana çıkıyor. Bu balık yüz sene evvel Corc Vaşingtonun tutup azat ettiği balıktır. Büyüye büyüye gemi kadar olmuştur. Deniz ortasında muz- tar vaziyette kalmış geminin üzerin- de Corc Vaşington adını okuyunca €eki dostuna yardım makamında ge- miyi limana götürmüştür! Avcı köpek Klüp âzalarından biri bu hikâyeyi naklediyor: Herkes av köpeğinin meharetini Dakleder. Halbuki benim köpeğimde hiç kimsede bulurmuıyan bir kabiliyet var. Balık avlamak! Deniz kenarında oturuyorduk. Kö- peğim âdet edinmişti. Her sabah de- nize girerdi. Bir gün baktım denizden Suyun sıcaklığından balıklar ağaca asılıyorlar! İbtiyar balık Vaşington pek süklüm püklüm çıkıyor, dikkat ! ettim, kuyruğunun ucu gitmiş. Er- tesi sabah gene ayni vaziyet. Kuyru- gundan bir parça daha kaptırmış. Aklıma parlak bir fikir geldi. Bak iğnesi taktım. Baktım ertesi gün bi- zimki kuyruğunda koca bir balıkla koşa koşa geliyor. Çok geçmeden bir mahir balkçı ol. | du. O kadar ki katiyen küçük balık tutmuyordu. Küçük balık yaklaştı mı kuyruğunu sudan dışarı kaldınve- riyordu. Fakat bir gün baktım bir türlü de- nizden çıkmak istemiyor. Çağırıyo- rum, çağırıyorum gelmiyor. Güç belâ getirebildik. Kuyruğuna baktım. Kü- çücük bir balık takılı, Meğer bunu yem olarak takmış, büyük balık bekilyor- muş. Ağaçtan sallanan balıklar Geçen yaz Mister Leech ismindeki | Amerikalı Virginia eyaletinde Norfolk gölünde balık avlamağa çıkıyor. Uzun müddet kayıkla dolaşıyor. Fakat ba- ık hiç vurmayınca merak ediyor. Eli- ni suya daldırıyor. Bir de ne baksın, su güneşten kuynar su haline gelmiş. Sahile bir ağacın dibine sandalını çe- kiyor ve gölgede uykuya yatmak için hazırlanıyor. Tam başını yere koyacağı zaman bakıyor sudan bir balık fırlıyor, ağü- cın dâllarına yapışıyor. Serin havada sallanmağa başlıyor. Mister Leech ol- tayı bırakıp çifteye sarılıyor ve Ss&- Yinlemek için dala tutunan balığı kuş avlar gibi öldürüyor. Bu balığı takiben sudan daha bir çokları fırlıyarak dallara tutunduk- lari için Leech ogün sayısız balık vuruyor. Domuzu yutan balık Amerikanın cenup eyaletlerinde çok sıcak orada domuzlar yazın deni- ze dalarlar, saatlerce yüzerek serinler- ler. Bizde mandalar yaz sıcağında de- re içlerinde yattıkları gibi.. Floridalı Mister Kobakın anlatıyor: — Bir gün öğle uykusundan kalktık- tan sonra bahçeyi sulamak için aşa- diya inmiştim. Domateslerle meşgul olurken bir hışırtı işittim sahilde bir balık kafası gördüm. Sudan çıkmış kocaman O balık bana doğru ilerliyordu, Korkumdan yerde dona Kaldım. Balığın altında dört de ayağı vardı. Neyse bana bir- şey yapmadan yanımdan geçip gitti. Domuz ahırma daldı. Derhal komşu- ları çağırdım. Gidip esrarengiz balığı ahırdan çıkardık. Meğerse büyük bir morina balığı bizim denizde yüzen do- EEE i gemisini itmeye başlıyor muzlardan birini yutmuş. Domuz, ba- lığın karnında tepinerek hayvanın karnını delmiş, balığı öldürmüş, Bu- nun üzerine sahile çıkmış. Yürüye yürüye ahırına gitmiş. Mister Kobak bu hikâyenin hakiki olduğuna yemin ediydr. Fakat yalan- cı balkçılar klübünün'en eski azasının olduğunu unutmamak lâzım!, Saati yutan balık Mister Parvin beliğa çok meraklı- dır. Onun için daima avda vakti unu» tur. Evdekileri yemekte bekletir. Mis- | ter Parvin ayni zamanda biraz da kı- abıktır. Karısından körktuğu için av- da saatini yanıbaşına koyar, İkide bir de geç kalmamak için bakar, Bir gün gene bir balık yakalıyor. Fakat ba lık bol olduğu için yakaladığı balığı kenara atıyor. Oltayı tekrar daldırı- yor. Bu arada yakaladığı balık fırla- dığı gibi kendini denizde buluyor. Parvin etrafına bakıyor. Balık saati de yutup götürmü Balığın ağzından «tik tik» diye saat sesleri geliyor! Bir sene sonra ayni mıntakada av- lanırken Parvin büyükçe bir balık ya- kalıyor. Ağzından iğneyi çıkardığı sı- rada tık tık diye bir gürültü işitiyor. Saat sesi... Taaccupla balığın ağzı- nı açıyor, Ne görsün saati balığın ağ- zında. Elân işlemekte... Meğer balık kulaklarını hava için oynattıkça sa- at kurulmuş ve bir senedir İşliyor. muş!... Kandıra yolunda bir otomobil devrildi İzmit (Akşam) — Kandıradan Pi. narlara gezmeğe gidenleri götüren 3 otomobilden şolör Fevzinin İdaresin- İ deki otomobil virajda dönemeyip üç defa taklak atmış, fakat büyük bir te- sadül eseri olarak içindeki iki kişiye ve şoföre bir şey olmamıştır. Bunlar otomobilin pencerelerinden çıkmak suretil canlarını kurtarmışlardır, ot0- mobil fazla hasara uğramıştır, 12 Hazi 1937 Meclis, dünkü toplantıda birçok lâyihaları kabul etti Adliye vekili B. Şükrü Saracoğlu kan gütme hakkında beyanatta bulundu Ankara 11 (Telefon) — Meclis bu- | gün toplandı. Bazı maddelerden istih- | lâk vergisi alınmaması hakkındaki kanunun birinci maddesinin beşinci fıkrasının, kazanç vergisi kanununun üçüncü maddesinin beşinci ve yirmi birinci fıkralarının tefsirlerine gid mazbatalar okunarak kabul olunmuş- tur. Ereğli şirketinden alınan liman, de- miryolu ve madenlerin Kozlu ve Ki- dimi demiryollarının işletilmesi ve havzadaki deniz işlerinin inhisar al- tina slnmasına, göçmenlerle nakle- dilenlere, mültecilere ve kuraklık, do- Tu, sel, yangın ve hastalık gibi afet- lere uğrıyan mühtaç çifçilere ödünç olarak tohumluk ve yemeklik buğday dağıtılması için Türkiye Cumhuriye- ti Ziraat bankasının üç milyon yedi- Yüz elli bin Hraya kadar kredi açma- sına selâhiyet veren kanun lâyihala- rile hava müdafgg genel kumandan- lığı teşkili, vilâyetler evinin tesisat ve mefruşatı için gelecek senelere cari taahhüdad İcrası hakkındaki kanun lâyihaları da müstaceliyet o kararile kabul olunmuştur. Gene bugünkü toplantıda müsta- celiyet kararile müzakere , ve kabul edilmiş olan kanunlar arasında, Dev- letdemir yollarının ihtiyacı olan mu- harrik ve müteharrik edevatın sipa- rişi için 16 milyon liraya kadar ta- ahhüd yapılmasına, Sümer bank ser- | mayesine evvelce ilâve edilmiş bulu- nan 45 milyon liraya 15 milyon lira daha ilâvesine aid kanunlar da bu- İunmakta, idi. Bu sonuncu kanuhun bir meddesi hükmü ile de demir 8e- nâiyi masraflarını karşılamak ve &- zami sekiz senede itfa edilmeksÜzere 20 milyon liraya kadar bono ihracı hususunda maliye vekiline selâhiyet verilmektedir, Kan gütme Kan kütme sebebile işlenen fiiller Zoru ne imiş! | Bir adam Adana sıhhiye müdürünü yaraladı Aadana 11 (Hususi) -— Bugün bu- rada çok garib bir yaralama Vakası oldu. Lâciverd elbiseli, siyah gözlüklü bir adam, saat 17,50 de Saat kulesi önünden geçen Shhiye müdürü B. Hüsnüye hücum etti ve Sıhhiye mü- dürünü bacağından biçakla yaraladı. Mütecaviz yüzünü mendil ile kapa- yarak kaçmıştır. Görenler kendisini tanıyamamıştır. Sıhhiye müdürü te- davi altına alınmıştır, Tahkiktata de- vam ediliyor. Türkiye - İtalya ticaret münasebatı artırılıyor Ankara 11 (Telefon) — İtalyanlar- la aramızdaki ticari münasebetlerin arttırılmasını temin maksadile bugün İktisnd Vekâletinde öğleden evvel ve öğleden sonra iki toplantı yapıl mıştır. Öğleden evvelki toplantıda şehrimizde bulunan Roma sefiri B. Hüseyin Ragıb ile İtalye elçisi hazır bulunmuşlardır. İzmirde petrol ve benzin ihtikârile mücadele ediliyor İzmir 11 (Telefon) — Petrol ve ben- zin ihtikârı mücadelesine başlanmış- tır, Lüzumsuz yere fiat yükselten Şel benzin deposu memuru meşhut suç- lar kanununa göre bugün muhakeme edildi. Mecliste pazartesi günü müzakere edilecelk lâyihalar Ankara 11 (Telefon )— Petrol ve benzinden alınan resimlerin indirik mesine dair kanun lâyihalarile Diyârı- bekirden Irak ve İran hududlarına kadar yapılacak demiryolları ve Tür- kiye « Mısır arasında imzalanan dost luk muhadesi ve ikamet mukavelesi- nin tasdikine dair lâyihalar Meclisin pazartesi günkü ruznamesine alın- mışlır. hakkındaki kanun müzakeresine baş“ lanırken söz alan adliye vekili Şükrü Saraçoğlu beyanatta bulundu. Kan kütme hastalığının çok dar sahaların sayılı aileleri içinde bulunduğunu söy“ ledikten sonra kanunun heyeti veki- le kararile münhasıran bu hastalığın bulunduğu bölgelerde tatbik olunac8” ğına işaret etti ve dedi ki: «Bu kanun tatbik edildiği bölgeler” de kan gütme yolu İle bir cinayet irtikâb edilecek olursa mahkeme ca Dinin bir dam altında oturan ve Jâyk hada sayılan yakın akrabalarını bu- lundukları yerin 500 kilometre hari cine çıkaracaktır. bulunmuyan sayılı akr akrabalar hakkında hakkını kullanacaktır. Bundan başks herhangi bir cürüm olmamakla ber& ber herhangi bir şahsın kan küttüğü ve intikâm almak için hazırlık ve fır“ Sat yolunda bulunduğu bazı deliller ve karinelerle anlaşılacak olursa bu şahıs ta bulunduğu yerden 500 kilo- metre harlce çıkmıya mecbur edile- cektir, Arkadaşlar umuyoruz ki, bu kanun süratle tesirini yapacak ve bu kuru” nuvusta âdeti güzel ve medeni Türki- yemizi süratle ve ebediyen terkede- cektir. Tek dileğimiz bu kanunu tat bik etmek fırsatını ele geçirmiştir.» Kanun adliye vekilinin bu beyana tanı müteakib müstaceliyctle müzgke“ Te edilerek kabul olunmuştur. Bundan sonra köy eğitmenleri ka- nunu ile Tahranda yapılacak sefaret binalarının tefrişatı için sari (aal- hütlerde bulunulmasını, Türkiye - İtalya arasında Romada imza edilmiş olen ticaret ve Seyrisefain muahede- sile ticaret anlaşmasının ve merbutar tanın tasdiklerine kanun lâyihala- hâkim | roda kabul edilerek yarın saat ondaâ toplanmak üzere içtimaa nihayet ve- rilmiştir. yı . Türkiye - Fransa (Baş tarafı birinci sahifede) Hariciye vekilimizle Fransız harici" ye nazırının İmzasını taşıyan bu pro tokolu Türk - Fransız münasebalının takviyesine müledair olan ikinci bir protokol takibelmektedir. Bu prot© kolda şöyle denmektedir: «Cenevrede takarrür eden anlaşma ile Türkiye - Fransa dostane teşriki mesaisinin teyid edilmiş bulunduğu bu sırada, yüksek akıtt devletler kar» şılıklı menfaatlarının sağlamlaşmö” sını ve inkişafını görmek hususunda” ki müşterek arzularını kaydetmek âz“ mında, bulunmakta ve bu maksadi? bir ikamet mukavelesi akdını istih” daf, şubelerini alâkadar eden ve h& nüz muallâkta bulunan işlerin tesvi* yesini taell ve bu niyetle yeni teşri" ki mesal anasırı taharri eylemek hu suslarında mulâbık kalmışlardır. Morgol ve Kuvarsandan senede nekadar bakır çıkaracağız Ankara 11 (Telefon) -—- Morgol bö” kır madenlerinde İngiliz bakır firma” Jamdran celbedilen omütehassısların yaptığı tedkikat bitmiş ve tesisat pr” jelerinin hazırlanmasına başlanımı$” tır. Bu sahadan senede 6 bin ton ba” kır istihsal edileceği anlaşılmaktadı” Kuvarsan madeninden de ilk olaraf bu ay sonunda safi bakır çıkarılacak” tır, Kuvarsanda senevi 2500 ton istih” Sal yapılacaklır. Festival programı yeniden yapılacak Festival komitesi, dün belediyed? toplanmıştır. komite evvelce bir proğ” ram hazırlanmış, festivalin devam 1 ceği bir ay içinde yapılacak eğlenceli” günlere taksim etmişti, Fakat son 8 lerde memleketin bir çok yerlerin talebler olduğu için hem bu talebi içinde dikkate çarpanları proğrai, ilâve etmek, hem de festivalin son P tasını teşkil eden Balkan heyetleri” aid eğlence ve müsamereleri bir e daha zenginleştirmek üzere proğrs değiştirmeğe karar vermiştir. proğr#”* yeniden yapılacaktır.