21 Ekim 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

21 Ekim 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

ön Bugün sahite Şoför! Kendi selâmetin ve halkın selâmeti ei Sas Allah rızası mel... Bahusus arayla dururken, durmak, kalkmak nee azıcık /7 gabızlı oli.. Sürme araba Sene 20 — No. 6830 — Fiati her yerde 5 kuruş Muhterem misafirimiz bu akşam Ankaradan şehrimize hareket edecek General Metaksas dün Başvekili ve Başvekil vekilini ziyaret etti Bugün de Mareşal Fevzi Çakmak ve Dahiliye Vakili tarafından sayın misafirimiz şerefine ziyafetler verilecek Kurma; yateti Saat 19,30 da er trenle ann hareket edeceklerdi , Dünkü ziyaf. B. Metaksas, me yas da — Muhte- fem misafirimiz Yunan il ek- on general Metaksas refikası bugün > evvel bazı Kalma Tİ gezmişlerdi en B. Ri Dünkü ziyaretler Ekselâns general Metaksas öğleden sonra Başvekâlet Vekili B. Celâl Baya- ,30 da Hariciye / ız yaret etmiş ve kendisile bir müd- Rüştü iz Şerei getlekine ei köşkünde ie değer ya set bie ziyafet verilmi 0 (A. - İspanyadaki gönüllüler. bir nisbet dahilinde geri çekilecekler Almanya ile Italya ilk Ingiliz plânını abul ettiler ve iki tarafa muharip hukuku verilmesinden vazgeçtiler “ppak 20 (A.A.) — Ademi müda- Jler, bugünkü müzakerelerin esasını hü- € komitesi, bugün öğleden. sonra | ktmetlerine bildirmeği taahhüdoet- İl 80 da toplanmıştır. Müzakere- | —— 'Tali > önümüzdeki iç- ii se 18,30 da nihayet verilmiş, fa- | timaa kadar akaşa edilmekte €bliğin hazırlanması için bir saat Si an tekin atik Pa lâ- daha sirk e saat 19,40 ta nihayet ve; kârarlaştır- N eli ie göre, muhi Fe eler beyanatları nk; IŞİ ii Tali komite, önümüzdeki içtimaını, ları üze. | 22 teşrinievvelde saat 15 te YİNde anlaşmaya doğru elde edilen ie cektir, Yakkiler kaydedildikten sonra delege. (Devamı 13. üncü sahifede) ekili Celâl Bay. PERŞEMBE 2i Teşrinievvel 1937 - General Metaksas, e Vekili Celâl Bayarla birlikte salâm kıtasının önünden geçiyor Ankara 21 (Tele Başvekâl ar ve Hariciye Vekili Doktor Tevfik Rüştü Arasla görüşüyor kili ekselâns Metaksas, bugün, istira- hat için mezun bulunan vekil İs- met İnönünü evinde ziyaret etmiştir. Ankara 20 (Telefonl saât 20,30 da Yun (Devamı 4 üncü sahifede ) mDikkatler Milliyetçilik ve ırkçılık Gazetelerimiz arasındaki mi ünaka- rada, Ke: izmin mâlyeti > siplerine ki beke ırkçılık da- > a la meyiller gözükü- Eş başka. rejimler, şimdi yaşa- makta olan insanları leri: İğ göre siyasi tasnijlere uğrai- uğraşsınlar. Hordebinlerin bile pin edemiyeceği bu farkları ara- mak — bulunamıyacağı için — bizim havsalamıza abes gelir. Bizim anladığımız ve Kemalizmin de kabul ettiği in hududları içindedir. Milliyetçilik bu memleketin malıdır; bizim için yalnız o vardır.! “Irkçılık ise zararlı bir ithaldt eşygsıdır, O dan korunmalıyız. | MİMİK Telefon: 24240 (İdare) — 24249 (Tahrir) — 24248 (Müdür) — 20113 (Klişe) Iran Hariciye Nazırı B. Samii bu sabah geldi B. Samii şehrimizde üç gün kalacak, sonra Ankaraya girenin İran hariciye nazırı B. Samii Sirkeci istasyonunda İYazısı 2 nci sahifemizdeJ Almanya ve Italya yeniden bazı İspanyol adalarını işgal etmişler Fransız gazeteleri Londrada bir anlaşmadan ümitlerini kestiler İspanyayı; İtalya ve Almanyanın işgal ettil 20 — Fransız Ma ir Pe brain mütalâası bus panya meselesine ve Londi rada radikallerin . Oeuvre lara büyük ehemmiyet ek desi ii bir haber veriyor. Bu yorlar. Bütün gazeteler bu hususa dair si diyor ki: telerin «Baleares adalarile İspanya sahik ni bir netice çıkmıya- | dan işgal edildiği hü caktır. Ne yapacaksak miştir. Bu şimdiye kadaş kararlaştırmalıyız. (Devamı 4 üncü sahifede) Sıtma mücadelesine biran evvel başlamak lâzım Profesör Tevfik Sağlam: “ Doğrudan doğruya menşeli İstanbulda olan sıtma vakaları da yok değildir ,, diyor işli, Kâğıdhane, ğe semi- Bunlardan biri yer or bir zaf lerinde sıtma, vakalarının çoğaldığ bu mesele ile meşgul olmuştür.