16 Aralık 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

16 Aralık 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Japonya Çin yolu ile bütün Avrupayı tehdid ediyormuş Fransız gazeteleri Avrupayı B birleşmeğe davet ediyorlar Ingilterede...
 Bravo kaymakama! | Eminönü kaymakamı gizli yağ imalâtha- | nelerini meydana çıkardı Bir fırında ekmek içinden fare çıktı. Bir
 HNDikIk ler Biz, kaba bir mlillet değiliz ! — Ölü Reşidin karısı Nimecet!.. Resmi dairelerin kapısında iş...

ugün sahife m Sene 20 — No, 6884 — Flati her yerde 5 kuruş —— ————— PERŞEMBE 16 Kânunuevvel 1937 Fransız gazeteleri Avrupayı | birleşmeğe davet ediyorlar Ingilterede heyecan ve endişe artmaktadır. Almanya, Italya da protestoda bulundular Fakat Amerika iştirak etmedikçe hiçbir hareket yapılmasına ihtimal Paris 15 — Fransız gazeteleri, Ja- ponyanın Çin yolile Avrupayı tehdid. ettiğini yazıyorlar. La Republigue diyor ki: «Japonyanın maskesini çıkarıp at- ması zamanı gelmiştir. Japon. tayya- recileri, İngiliz ve Amerikan bâyrak- larını pekâlâ seçmi yu, beyazların o liyi tahliye etme» lerini arzu ediyor. Japonlar, artık be- yazları ne Şanghayda, ne de Nankin» de görmek istemiyorlar, Bu kadar gö“ ze çarpacak derecede kendisini gös- an sarı ırk tehlikesi, Avrupa Hların birleşmelerini' intaçetmiyecek mi9 Epogue gazetesinden: «Büyük de- Mokrasiler hastadır. Hepsi de ayni hastalığı yorlar: Cehid ve'gayret sarfından, muhtemel zararlardan, harpten, hülâsa her şeyden-korkuyor- lar, Bu şerait altında bu demökrasiler, denizlerin hâkimiyetini muhafaza €debilmeleri, servetlerini ve müstem- lekelerini ellerinde tutbalimeleri na- Sıl tasavvur olunabilir?» (Devamı 4 üncü sahifede) Fransız gazetelerinin Avrupayı tehdid ettiğini söylediği Japon askerlerinden bir müfreze Bravo kaymakama! Eminönü kaymakamı gizli yağ “imalâtha- nelerini meydana çıkardı Bir fırında ekmek içinden fare çıktı. Bir çok bozuk ekmekler bulundu Eminönü kaymakamı B.. Agâhın Pis, kokmuş yemek satan lokantaları Üçer gün müddetle kapatmak karari- BI vermekle ne kadar yerinde bir ha- rekette bulunduğunu dün yazmıştık. Eminönü kaymakamı, icraatını Yalnız lokantalara inhisar. ettirme- Mİştir, B. Agâh şehirde külliyetli mik- tarda mahlüt yağ imal edilerek sa- taldığını göz önüne almış, mahlüt yağ Yapanlarla satanları şiddetli surette tezalandırmağa -karar vermiştir. Bu- | hun üzerine esaslı surette araştırma» lâr yapılmış, Eminönü mıntakasın- da otuz kadar gizli yağ imalâthanesi bulunmuştur. Bu imalâthanelerde İğabe &letleri ve saire bulunmuştur. Bü imalâthaneler Tütün gümrü- de, Zindankapisırida, Tahtakale- “e, Taşçılardadır. Bu imalâthaneler Tber dükkânında, bir derici dükkâ- inn tavan arasında, bakal dükkâ- hında dar bir merdivende, dükkândan | dükkâna gizli geçen kapı altı gibi yer- ir. Bu gizli © imalâthanelerde hayvani ve madeni yağlarla sanayide | ilan bazı maddeler bulunmuş» Âmlileri haklarında kanuni takibat yapılmak üzere zabıt evrakı ve bulu- | nan Âletler müddelumumiliğe tevdi edilmiştir. Yağlar, Hıfzıssıhha kanu- | nuna göre boyandıktan sonra sahip- lerine iade edilecektir. Bundan başka B. Agâh fırınları da sıkı bir teftişe tabi tutmuş ve kendi kazası dahilinde bozuk, noksan ek- mek bulunmuş, hattâ bir fırında bu- lunan ekmeklerden birinin -içinden bir fare de çıkmıştır. Bunun üzerine bu fırınlara şiddetli cezalar verilmiş- tir, Teftişe tabi olan ve cezaya çarptiri- lan “fırınların iki saat sonra yeniden teftişleri yapılmış, iki saat içinde ye- niden müfettiş uğrıyacağını tahmin etmiyen bu fırınların hiç mütenebbih olmıyarak yeniden bozuk, halitalı ek- mek çıkardıkları ikinci defg tesbit edilmiştir. Eminönü kaymakamı, bun lara da gayet ağır cezalar vermiştir. Çocuk Dünyası Teşrinisani | bilmecemizi halleden- lerin isimleri buğün 13 neü sahife mizdedir. »Dikkanticr Biz, kaba bir mlilet değiliz ! — Ölü Reşidin karısı Nimecet!... Resmi 'dairelerin o kapısında iş s0- hiplerini davet için böyle haykırıyor- lar. Evvelâ, ölmüş bir adamdan «Ölü diye bahsetmekte - bahusus zevcesi- | nin yüzüne karşı «ölünün kârişın di- ye kayırmakta - haşyet verici bir ka- balık vardır. Bizse ince bir milletiz. Dilimiz. de türlü türlü nazik farkları ifade için kelimeler vardır. Saniyen, bütün demokrat memle- ketlerde ferdlere bif lâkabla hitab et- niek âdettir. Hattâ Bolşevikler bile kendi aralarında biribirlerine «Yol- | daş- Yürddaş» derler. Bizde de «Bay - İ, Büyan» var. Bu rencide edici haykırmalara ar- tık bir niheyet verilsin. i | Çift hayatlı adam (Vâ - Nü) nun bü zabıta nuvelini bugün 13 üncü sahifemizde okuyunuz. Güzelemizde haftada bir kaç gün bu tarz uzun Hikâyeler neşredilecek- tir. BUYUK AŞK Nakleden: (Vâ - Nü) Bu his ve heyecan-damanına öbür (ÜTÜP verilmiyor. Dişlerinizde en ufak bir Arınma olunca dişçiye gidin. a lerinde görüyorsunuz: Ne muntazam |.. bessümü çirkinleştirir. dişlerini resim- Fena diş te- Telefon: 24240 (İdare) — 24249 (Tahrir) — 24248 (Müdür) — 2011$ (Klişe) - Japonya Çin yolu ile bütün Avrupayı tehdid ediyormuş Ankara 15 (A.A.) — Anadolu ajan- sının haber aldığına göre, Milletler Cemeiyeti tarafından Hataya gönde- rilen komisyon intihabatın sureti ic- rası hakkında 87 maddelik “bir tali- matname hazırlamış ve Milletler Ce- miyeti konseyi relsi tarafından tasdik edildikten sonra meriyete girmek üze- — İstersen inip bir otobüse binelimi.. Hatayda intihabat nasıl olacak Milletler Cemiyeti heyeti bir talimatname hazırladı Hükümetimiz takib edilen usulü protesto etti - Hatayda vaziyet re kâtibi umumiliğe tevdi etmiştir. Hatay'da mandater hükümet ma- kamlarile daimi temas halinde bulu- narak hazırlanmış olan bu proje, Mil- letler Cemiyeti devairi tarafından gayrı resmi surette ve yalnız malümağ husulü için Türkiye hükümetine bil. (Devamı 4 üncü sahifede) Meşhur bir Ingiliz gazeteci yeni Türkiyeye hayran İSunday Times'in siyasi muharriri: “Atatürk hakiki bir demokrattır,, diyor TE uma