4 Temmuz 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

4 Temmuz 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

4)2 100 bayrak yarışında takım Bayrak değiştiriyor. 10009 metre gibi Abusbah yarışın başlarında - Son metrelere kadar başta giden Faik, maniaya ayağı takılarak düşüyor ve yarışı ka; ; > zel İ a iğ Mısır ve Yunan atletlerinin iştirdkile tertib edilen atletizm bayramı dün nihayet buldu Recep 1500 metrede Türkiye rekorunu kırmağa muvaffak oldu. WMüsabakalardan sonra madalyalar Mısır Sefiri tarafından verildi Mısırlı ve Yunanlı atletlerin iştira- kile tertip edilen atletizm bayra- mına dün de Fenerbahçe stadında devam edildi, Müsabakalar 2 binden fazla seyirci önünde tam 16,30 da başladı, Bunların tafsilâtını sıra ile yazıyoruz: 200 METRE SÜRAT: Mısırlılardan Ebeyd ve Andriyadiş İştirak ettiler. Biz maalesef bu mesa- fede en iyi atletlerimiz olan İrfan ve Görsnden mahrumduk. Mısırlı at letler de iyi bir dereceile yarışı ka» zandılar, Teknik netice: 1 — Andriadis (Misir) 22 8. 4/10 2 — Ebeyd (Mısır) 3 — Mehmed 1500 METRE YARIM MUKAVEMET; Mısırlı atletlere karşı yegâne gali- biyetimizi bu koşuda elde etlik, Her zaman elde ettiği iyi derecelerle yü- zümüzü güldüren ve hiç şüphesiz da- ıâ çok iyi dereceler elde edecek olan Receb Türkiye rekorunu da kırarak birinci geldi. Teknik netice: 1 — Receb 4D.118. 1/10 yeni Türkiye rekoru 2 — Ali Yusuf (Mısır) 3 — Kemal — 490 METRE MANIALI: t Bu koşuda favorimiz olan Faikten bir gün evvelki gibi yeni bir Türkiye rekoru bekliyorduk. Fakat baş- tan nihayete kadar mükemmel bir koşu yapan Faik birinci bitirecek va» diyette iken ayağı manlaya takılarak yere düştü, Birinci gelen Mısırlı ak let Muskuris 57 8. ile kendi memle- kelinin rekot'unu kırdı. Eğer ayağı ta- kılarak düşmeseydi, Faik muhakkak Türkiye rekorunu kıracaklı, Teknik netice: 1 — Muskuriş 57 $, 2 — Haluani . 3 — Faik ı 19000 METRE MUKAVEMET; — Bir gün evvel 1000 metreyi kaza- nan Abusbah çok rahat bir koşu yap- tıktan sonra Türkiye rekorundan çok farklı bir derece ile kazandı. Teknik netice: 1 — Abusbah 34 D. 1 8. 4/10 2 — Artan 4X100 BAYRAK: Bir Mısır takımı ile iki Türk ta kımı iştirak etti, Bizim birinci takım: Halük, Neriman, Cihad, Semih.'İkin- Ie takım da: Seyvan, Nazmi, Sermed, Bülendden mürekkepli Misir taki- runı da; Haivani, Ebeyd, Andryadis, Eskonazi teşkil ediyordu. Bizden ilk koşan Halük, Halvaniyi biraz geçti ise de ikinci ve üçüncü koşucular» mızın zayif olması yüzünden büyük bir farkla kaybettik, Teknik neticet 1 — Mısır takımı 445, 3 — Türk takımı 3 — Türk takımı j Balkan bayrak yarışı (100-200 400: 800): Türk ve Mısır takımları arasında yapıldı. Bizim takım: Galip, Receb, Neriman, Halük. Misir takımı Muskuris, Ebeyd, Andıyadis, Eske- a-ziden mürekkepti. İlk olarak 800 & —— TA | | 1500 metrede Türkiye rekorunu Kıran Receb rakibi ile beraber Galiple Müuskuris koştular. Galip re- kibi Muskurisin favul yapmasına rağ“ men biraz geçmeğe muvaffak oldu. Fakat Receb yorgun olduğundan ikinci koşan Ebeyd arayı açtı ve bu fark gittikçe çoğalarak Mısırlılar ka- gandılar. Teknik netice; 1 — Misir takımı $ D. 238. 2/10 2 — Türk takımı Atma ve atlamalar YÜKSEK ATLAMA: Yüksek atlamaya Yunan şampiyo- nu Pantazis da iştirak ediyordu. Bu spesyalitede bizim en kiymetii iki atletimiz olan Pulad ile Süreyya iş- tirak edemediklerinden Pantazisle yalnız Jerti yarıştı. İleride de şimdiki kadar ciddiyetle çalışırsa büyük bir şampiyon olacağı muhakkak olan genç atlet Jerfi (Ankara) son Balkan şampiyonu olan rakibini Jüp etti, Teknik netice; 1 —Jerfi l M.83 (Yeni Ankara rekoru) 2 — Pantazis (Yunan) IM. 79 CİRİT: # Cirit atmaya bir gün en atlet ler iştirâk ettiler. Mısırlı Saiyeğd gene kolayca kazandı, Teknik netice; 1 — Saiyed Katp (Mısır) 66 M, 97 2 — Rasim 4m. 33 3 — Şerif 43 M.60 DİSK ATMA: Yalnız bizim atletler arasında yâ pıldı. Teknik netice; 1 — Arab ST M 65 2 — Yusuf 3TM, 17 3 — Yavru 36 M.20 GÜLLE ATMA: Buna da yalnız bizim atletler işik rak ettiler. Teknik netiçej 1 — Ateş /13M,40 2 — Arat suM 3 — Şerif /uM ÜÇ ADIM ATLAMAş Bu mesafenin fayorileri plan Pu lat, Süreyya, Fethi mazeretlerine mebni iştirak edemediler. Teknik netice; 1 — Yavru BM 38 2 — Üçtek 2M.53 3 — Seyvan 2 M.37 se. Dünkü yarışlarda da bir gün evvel- ki gibi Mısırlı atletler tam bir muvaf- fakıyet kazandılar, Yalnız bizden Re- ceb 1500 metrede Türkiye rekorunu kırmak ve rakibini geçmek suretile muvaffak oldu, 400 maniahdada Faik güzel bir galibiyet kazanacak ve bir Türkiye rekoru kıracaktı. Son mantaya ayağı takılarak düşmesi bü- yük bir talihsizlik oldu. Konkurlar- da da Jerfi i M. 83 gibi Balkanlar için yüksek bir derece ile tecrübeli rakibini yendi. Sost Mısırlı atletleri de yakından tanımamıza vesile olan atletizm bayramında da bu üç atlet yüzümüzü güldürdü. Ağustos ayı içinde yapılacak bey- nelmilel temaslarda diğer atletleri mizi de bu kabil muvaffakiyetler ka- zanırken göreceğimizi ümid ederiz. Bu sene atletizm federasyonu başka nı Vildan Aşır ve monitör Naili Mo- ran tarafından çok iyi bir şekilde or- ganize edilen afletizmimizin bu gidiş- le inkişaf edeceği muhakkaktır, Fa» kat bugün için Mısırlı koşucuları bizimkilerden oldukça yüksek bulk galiplere madalyaları verilmiş ve bu #rada Türkiyede 1916 danberi atle- tizmin inkişafı için çalışan B, Unvan- la 110 manialı, koşuda Türkiye re- korunu kıran Falğe birer kupa veril- miştir, Tevfik Kuyaş Pera B. takımları şampiyonu Gayri federe klüpler arasında ter- tib edilen Apoyevmatini kupasının B, takımları finali dün sabah Taksim stadında Pera ile Şişli arasında oy- nandı, Peralılar üstün bir oyundan sonra 3 - | kazanarak kupayı aldılar, Kara Ali, Tekirdağlı ile güreşmedi Halk İzmirde gişelere hücum ederek paralarını Tayyare cemiyetine teberrü etti! İzmir 3 (Telefonla) — Bugün Al sancak stadyomunda Tekirdağlı ile Kara Ali güreşeceklerdi. Bu güreş daha evvelden yenişme güreşi diye ilân edilmişti. Fakat Kara Ali güreşe çıkmamıştır. Halk pehlivan aleyhin- de tezahürat yapmıştır. Zabıta Kara Aliyi halkın elinden güç kurlarmış- tır, Gişelere hücum eden halk dühu- liye paralarını geri istemişlerdir. Fa kat bu paraları geri alınamamıştır. Bunun üzerine halk: — Madem ki güreş olmamıştır. Gİ- şede bu maksatla toplanan paraları- mızı tayyare cemiyetine teberrü edi- yoruz. Diye bağırmışlardır. Kara Ali peh- livanın Tekirdağlı Hüseyin İle güreş- memek üzere ileri sürdüğü bahane çok sudandır. Bundan evvel pehlivan Yamalı Hüseyin ile İzmirli Hüseyin güreşti- ler. Yamalı Hüseyin 15 dakikada İz- mirli Hüseyin pehlivanı, Tekir Sü- leyman da altı dakikada Karşıyaka- lı Vasfiyi yendiler. Süleyman ikinci güreşini Karaağaçlı Nur! ile yapmış ve bir dakika 40 saniyede galib gel- miştir. Türkiye üçüncüsü Molla Mehmed beş buçuk dakikada Sındırgılı Şerifi soltaya getirerek yenmiş, Manisalı Halil ve'Mülâyim pehlivanlar bir saat hep ayakta güreşmişlerdir. Ne- ticede berabere kalmışlardır. Mülâ- yim müdafaa vaziyetinde güreşmiş- tir. Şmeling hasta Nevyorkta vapura sedye ile nakledildi Nevyork 3 — Joe Louis ile yaptır ğı maçta mağlüb olan Şmeling bu- gün Almanyaya hareket etmiştir. Şmeling maçın yapıldığı geceden- beri hasta idi ve hastanede bulunu- yordu. Boksör geceleyin sedye ile Bremen vapuruna nakledilmiş ve bu yapurla yola çıkmıştır. Tenis Şalanj ve Güneş kup nihayetlendi Challenge kupası finaline Telyan, geçen senenin galibi El karşılaştı. Suad birinci seti kaybetti, İkinciyi (6 - 3) Üçüncü seti (6 - 0) gibi bir farkla Telyana bıraktı. D set oldukça mücadeleli geçti bu seti (8 - 6) kazanmağa vw” oldu. Beşinci sette, her İki hassa 'Telyan tamamile yo! Bu seti Suad (6 - 0) kazana lenge kupasını bir kere daha e ağ aç ag By .l Bu final maçı, heyeti umu < barile tenisin şehrimizde her $, râz daha gerilemekte olduğ bir surette göstermiştir. Bu etraflı olarak avdet edeceğiz. Challenge çift erkek fin Jaffe - Baldini çifti, mitage çiftini, 6-3, 11-9, #8) 6-4 yenerek kupayı aldılar, Beş set uzıyan bu maçta | çift de oldukça iyi oynadı. İ İbrahim Cimcoz ve Baldini & nadılar. GÜNEŞ KUPASI Tek erkek finaline Nişan ve 5, mışlardı. Neticede Nişan, Half | rek kupayı kazanmıştır. | ÇİFT ERKEK FİNALİNDE $ Nişan - Fehmi Daplı Jiras * murat çiftini6-3, 11-9, 4, yenerek kupay: almağa mi olmuşlardır. Barutgücü sah dünkü maçlar Barutgücü alanındadün maçlar ve neticeler şunlardır: | 1 — Barutgücü ikinci genç ile Ateşspor A, takımı $-3b 2 — Barutgücü birinci ge! mi - Ateşspor A, takımı 6-1 cü galib. 3 — Harbiye Yılmaz B. ta rutgücü B. takımı 4-0 galib. 4 - Harbiye Yılmaz A. rutgücü A. takımı da 4 - 0 Barutgücünün