12 Ocak 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

12 Ocak 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Ilk Italyan gönüllüleri Helsinkiye vasıl oldular (Baş tarafı 1 inci sahifede) 6a tutulan İtalyan tayyareleri Roma tarafından Berlin nezdinde yapılan teşebbüsler üzerine İtalyaya inde edilmiştir. Almanya İtalyan malzeme- sini elân vermedi Londra 11 — Almanya, İtalyanın dört teşebbüsüne rağmen, Finlândi- yaya sevkedilecek İtalyan malzeme- sini alıkoymakta devâm ediyor. Bun- Yarın Pinlândiyaya gönderilmesine müsaâde elmediği gibi İtalyaya iade- sini de kabul etmemektedir. İtalya- nın Berlin sefiri Atolico dün yeniden teşebbüste bulunmuştur. Fakat Al manya vaziyetini değiştirmemiştir. Bu hâdisenin İtalya ile Almanya arasında esaslı ihtilâflara sebeb ol- ması muhtemeldir. Almanya Sovytt Rusya tarafını tutmaktadır. İtalya ise Sovyetlere aleyhdar vaziyet almış- tır. İtalya bu suretle hareket etmek- Je antikomintemi pakta sadık kal maktadır. Binaenaleyh Almanya ile arasmda bir ihtilâf çıkarsa buna Al manya sebebiyet vermiş olacaktır, İsveç Kralının nutku Londra 11 — Üç Skandinavya dev- Jeti, İsveç, Norveç ve Danimarka Fin- lândiyaya yardımda bulunmağa kati surette karar vermişlerdir. İsveç Kralı Gustave bugün parlâmentoyü açarken söylediği nutukta: «İsveç Finlândiyaya, muktedir olduğu bü- tün maddi ve Irsanl yardımda Gulu- nacaktır.. demiştir. tirdiği müdafaa tedbirlerinin alın- makta olduğunu, mili müdafaa büte çesinin 47 milyon İngiliz Jirası dere- cesine çıkarıldığını söylemiş ve hâlk- tan fedakârlık istemiştir. Diğer taraftan Norveç ve Dani- marka da Finlândiyaya yardımda bü- Tunmaktadır. İsveç gazetelerinin Alman- yaya cevapları Stokholm 11 (A.A.) — Pinlândiya- ya yardım bahanesile Skandinavya devletlerinin İngiltere tarafını istilsam ettiklerine dair Alman ittihamlarına cevap veren İsveç malbuatı, İsveç'in bitaraflıktan katiyen ayrılmaksızın Finlândiyaya yardım edeceğini müt- tefikan yazmaktadır. Stokholm 11 (A.A) — Afton Bla- det gazetesinin Berlin muhabirine göre, Hitler, İsveç meselesi hakkında Nazi erkânile müzakereler yapmak- tadır. Bu papta bir tebliğ neşredilme- si muhtemeldir. Norveçin tedbirleri Lonâra 11 — Norveç hükümeti ha- va tehlikesine karşı tedbirler almağa karar vermiştir. Karadenize dünde hiçbir vapur çıkamadı (Baş tarafı 1 inci sahifede) Yakında Mersine gidecek Erzurum vapuru ile Tırhanın tamirine yara- yacak alât ve aksam gönderilecektir, Dün, llmanımızda da hafif fırtına vardı. Maamafih, vapur seferleri in- amını kaybetmemiştir. İstanbulda dün hava kapalı ve kıs- men karlı geçmiştir. Rüzgür şimali şarkiden saniyede 6 ilâ 3 metre hızla esmiştir, Sıcaklık en fazla 2, en a3 sıfır derece idi, İki sandal devrildi, 2 kişiden haber yok Üsküdarda oturan Hüsameddin “İs- minde biri; balık yüklü sandallle dün sabah Bahkhaneye gelmek üzere yo- la çıkmış, Sarayburnu önlerine gel- diği bir sırada sandal sulara kapıla- rak devrilmiş ve Hüsameddin de de- nize düşmüş ise de yetişen bir römor- kör tarafından kurtarılmış ve tedavi edilmek üzere hastaneye kaldırılmış- tır, Yine Üsküdarda oturan balıkçı Cahid ve Hikmet isimlerinde iki kişi dün sabaha karşı İbrahimin sandali- le balıkhaneye gelmek üzere yola çık- mışlarsa da Sarayburnu açıklarında | Ekmek fabrikası İngiliz müessesesi yakında tekliflerini bildirecek Şehrimizde ekmek fabrikası kurmak için Belediye We temas eden bir İngiliz fabrika- sının mümessili B, Kelkman, Ankaradaki temaslarını bitirmiş ve Ankara Belediye- sile esas itibarile anlaşmıştır. Müessese, Ankarada 8 saatte 32 bin ekmek imal ede- cek bir fabrika kuracaktır. Mümessli, İstanbulun ekmek vaziyetini de todkik ettiğinden İstanbulda kurula- cak fabrika etrafındaki tekliflerini ya Landrâdan gönderecek, yahut da tekrar İstanbula dönerek burada tekliflerini ya- pacaktır. Japon kabinesi istifa ediyor Tokyo 11 (A.A.) — Havas ajansın- dan: İyi malümât alan mahafli Baş. vekil B. Abe'nin istifa etmeğe karar verdiğini ve bu kararını Kabine erkâ- | mina bildirdiğini söylüyor. Bu karar, yeni Kabinenin teşekkülüne kadar res- mi mahiyet iktisap etmiyecektir. İstanbul MW Sanayi Birliğinden: Nİ- zamnamemizin 13 nel maddesine göre 29/1/0840 pazartesi günü mat beşte Birlik merkezinde âdiyen yapılacak heyeti umu- miye toplantısına sayın âzanın teşrifleri- ni dileriz. Ruzname: 1) Senelik messi raporu, 2 Senelik hesap raporu, 3) Yeni idare he- e oç, e gemin rtrarmosu ŞEHİR TİYATROSU Tepebaşı Dram kısımı Gece sant 20,30 da HAYAT BİR RÜYADIR sikli cad. Komedi kasrı ÖZÜN saat ni dı 1 suların tesirile sandal batmış, üçü de | denize dökülmüşlerdir. Hikmet, 'yüze:yüze kendisini kur- tarmış, fakat İbrahim ile Cahid bu- Tunamamıştır. Bunların da yüzerek bir tarafa çıktıkları tahmin edilmek- | tedir. Vapurlar limanlara sığınıyorlar Giresun li (A.A) — Denizde ve karada, iki gündenberi fırtına bütün şiddetile devam etmektedir. Limanı. İn mıza gelmesi beklenen vapurlar flr- tınadan diğer limanlara sığınmış bulunmaktadırlar, Tekirdağ 11 (A.A.) — Şiddetli s0- Zuklar ve kar yüzünden İstanbul ile İ Tekirdağ arasındaki otobüs seferleri | inkıtan uğramıştır. Marmarada fırtı- na devam etmekte olduğundan üç İ gündenberi Hmanımızda bulunan tuz gemisi hareket edememiştir. İ Sinop 11 (AA) — Karadenizde fırtına- İ nın devamı dolayısile vapurlar seferlerini muntazaman yapamamaktadır. Bu yüzden Denizyollarının İstanbul - Trabzon seferi- ni yapan İzmir vapuru İstanbuldan lima» nımıza dört günde gelebilmiştir. Yolda de- nizle çarpışma neticesinde vapurun baş ta- rafındaki isim lâvhasını dalgalar koparıp götürmüştür. Vapur Jlmanımızda fırtınas nın ve tipinin ini beklemektedir. VAOYO Dalga uzunluğu CUMA 12/1/8949 1230 Program ve memleket saat ayar, 1235 Ajans ve metsoroloji haberleri, 1280 Türk müziği (PL), 1330/14 Müzik: Karışık hafif müzik (Pİ) 18 Program ve memleket saat ayarı, 1846 Türk müziği: Türküler ve oyun havaları Sadi Yüver Ataman, 18,20 Türk müziği çalanlar: Fahire Fersan, Refik Persan, Cey- det Çağla, 1— Okuyan: Necmi Riza Ahıs- kan, 1- Sultaniyegâh peşrevi, 2- Dede - Sulu | taniyegüh ağır semai: (Nihan ettim seni). İ 3“ Lemi - Sultanlyegüh şarki? (Andıkça geçen günleri), 4- Arif bey « Segâh şarkı: (Bülbül yetişir bağrımı hun etf! feganın), 5- Arif bey - Muhayyer şarkı" Ey ateşi gam büğrımı yak), 7 Okuyan: -Radife Erten 1- Sel. Pınar - Kürd Hicagkâr şarkı: (Ne | gelen var ne haber), 2“ Musa Süreyya - | Kürd. Hicaskâr şarkı: (Gün döğmayacak). | 3- Arif bey - Karcığar şerli: (Yıkma sa- kin burcl penahım felek), 4- Lemi - Kar- cığar şarkı: (Bir gölge öl beni peşinden Koş- tur), 19 Serbee sahi, 18,10 Meğleket saat ayarı, ajans ve meteöoloji haberleri, 19,25 "Türk müziği: Fasıl heyeti, 20 Konuşma (MU Ji kahramanlık menkibeleri), 20,15 Temxti: Köyün baykuşu, yazan: Tahir Olgaç, 21,15 Serbes sat, 21,29 Müzik: Radyo orkestraşı (Şef: Dr. Praetorlus), 1- L. Vin Beethoven: Prometheus uvertürü; 2- F. Mendelssohn Bartholdy: Hebridler uvertürü, 3- A. Bo- eidinu: Le Onltt de Bâghdat uvertürü, 4- A. Borodin: Üçüncü (Bitmemiş) Senfoni, Ir minör, 22,16 Memleket sant ayarı, Ajans baberleri, ziraat, esham - tahvilât, kambi- yo - nukut borsası (flat), 2245 Müzik: Go» Hstler (PI-, 23 Müzik: Cazband (PL), 2345 - 2330 Yarınki program ve kapana > GÜN K ŞERLOK Sinemasında Bugün matinelerden itibaren TAKSIM sinemasında AS PARÇAS 70,000 kişi gördü, güldü, ağladı ve alkışladı HOLMES 2 Türkçe sözlü filim birden (Baskerviller'in Köpeği ) — 3 PALAVRACILAR POLİS HAFİYESİ Ayrca: GRAF SPEE zırhılısının Montvideoda infilâk ve batması Aşk mı istiyorsunuz ? Heyecan mı arıyorsunuz ? Müthiş ve Muazzam sahneler mi görmek istiyorsunuz ? Harikulâde meraklı bir mevzu mu bekliyorsunuz ? Bunların hepsini size Dünya Sinemeacılığının tek pırlantası CEBELUTTARIK CASUSU TÜRKÇE SÖZLÜ nüshası iPEK $ 11 İkincikânum 940 Türk borcu I Peşin Ergani Sıvas - Krzurum YI PARA ve ÇEKLER 1 Sterlin 100 Dolar 100 Frank 100 Liret 100 İsviçre Pr. 100 Florin 100 Rayşmark 100 Belga 100 Drahmi 100 Lava 100 Çokoslovak Kr 100 Pezeta 100 Zioii 100 Pengo 100 Ley 190 Dinar 109 Yen 100 Isveç Pr. 106 Ruble MEVLÜT Beklenmedik ufu- 1ü (le bizlerin ve bü-f” tün tanıdıklarının |; İ yüreklerinde ünul- maz ve unutuimez yaralar açan İstan- bul vilâyeti varidat | Kontrol memurla - rından Suat Çınar- Oğlunun aziz ruhu- na ithaf edilmek Üzere ölümünün Xır.k kınci gecesine Tâst- byan 14-1-940 pa- zar günü öğle na- mamnı müteakip Üsküdarda Doğunci- lar cami şerifinde mevlüdü nebevi okuttu» rulacağından merhumu tanıyan ve seven- lerin hülarasını ihya maksadile teşrifleri” ni rica ederiz. Eşi: Dürnev Çinaroğa VEFAT Eski mabeyin kâtiplerinden mer- hum Mehmed Edib beyin kızı ve mu- siki muallimi Mehmed Baha Parsın refikası ve doktor Bedreddin Parsm valdesi ve Halide Edib Adnanın hem- şiresi Sultan Selim Cümhuriyet lise- si İngilizce muallimi bayan Nilüfer Pars dün akşam rahmeti rahmana kavuşmuştur, Cenazesi bugün Kızta- şındaki 'evinden kaldırılarak “Fatih camiinde ikindi namazı kılındıktan sonra Edirnekapısındaki hususi mak- berine defnolunacaktır. Kederdide ailesine beyanı taziyet | eyleriz. İİ enkzmmek mi hm eke e) TEŞEKKÜR Son Harbiye Nazırı gi ın vefatı münasebetile mektubu aldık: Ufulile bisi matemlere garkeden © âlle relsimizin hastalığı ve cenazesi ile alâka- dar olmak veyü bizi Laziyet etmek lütfu. hu gösteren Müdaafai Milliye Vekâletine, bütün «ilâh arkadaşlarına, Denizyolları müdürüne, Esirgeme derneği azalarına, Avrupadan ve tayradan telgraf ve mektup yollayan dostlarımıza ve muhali mümkün yapmak için uğraşan doktorlarımıza gaze- teniz vasıtasile teşekkürlerimizi bildirm hiri rica ederiz. Oğlu Osman Münir Kutnak lesinden aşağıdaki Zevcesi Tiviye Kutnak eral Ziya Kutna» | filminde bulacaksınız İnemasında ln SAKARYA'da İstanbulda görülmemiş büyük bir Film: Şen ve Şuh bir Fransız filmi Macera Kadınları (Aristokratlar klübü) VİVİANE ROMANCE - ELVİRE POPESCU «- ARMAN BERNARD Günün hâdiselerile alâkadar büyük bir film Denizaltı Avcı Gemisi (Fransızca sözlü) «RİCHARD GREEN - GEORGES BANCROFT tle Denizaltı harbinin bütün heyecanını yaşatacaktır, 2 büyük ve güzel fim birden... İlâveten: Fox Jurnal son dünya havadisleri ve GRAF yon SPEE nin infilâki ve batışı Arabistanın cenneti Yeşil Lübnanda çevrilen en büyük Şark filmi TÜRKÇE HURMALAR ALTINDA GEMiLE 4b Devlet Demiryolları Umum idaresi ve Limanları İşletme ilânları DD. Yolları Siyas cer atelyesinde çalıştırılmak üzere tecrübeli elektrikçi ustalarına acele ihtiyaç vardır. Yüksek tevettür şebekesinde, motör montaj ve tamiratında, mü- temadi ve mütenavip motör sarguarında garmda birinci işletme müdürlüğüne müracaat etmeleri, Aşağıda mevkii, m menkuller ayrı ayrı ve üçer sene müddetle rayede 22/1/940 pazartesi günü saat 11 de yonu tarafından yapılacaktır. İsteklilerin çalışmış işçilerden talip olanların H. Paşa 201) * senelik muhammca.kira bedeli, muvakkat (etuinatı yazılı gayri açık arttırma usulle kiraya verilecektir. Mü- Birkecide 9. İşletme binasında A. B komis- aynı gün ve saatie komisyona gelmeleri iâ“ Kımdır. Şertnameler parasız olarak komisyondan verilmektedir. Mevkii Sirkeci istasyon Yeşilköy > Bakırköy » Nevi No. 3 satış barakası Satış barakası Teminat Bedeli iki adet kübik satış barakası Senelik kire Teminat 401 lira M3L 101 » 2nnL m0 » 3400 L. 160,52 “447358 Mezbaha ve Koyun tadat kapılarından denize kadar olan yolların harçlı parke kaldırım inşası kaldırımı İnşası | 401,58 543440 Beyoğlu Şişhane meydanı Çocuk bahçesi civarındaki yolların parke İlk tembiai mikdarlari ii tahmin bedelleri yukarda yazili İşler ayrı ayrı açık ek- İ silmeye konulmuştur. İbale"16/1/940 perşembe günü önat 14 de daimi eneümende ya- pılacaklır. Şartnameler zabıt ve muamelit müdürlüğü kaleminde görülebilir. Taliplerin İ ihaleden 8 gün evvel Wen işleri müdürlüğünden alacakları fenni ehliyet ve 939 yalı Ti- cüret odası vesikalırı ile birlikte ihale günü munyyen saatte datmi encümende bulu- maları, i Harp akademisi (44) komutanlığından: | Harp skadtmisine yevmiye üç lira ücrelle bir elektrikçi alınacaktır. Nafia Vekâ letinden tasdikli üçüncü derece ehliyetnameyi halz olması şarttar. ğına müracaat eyiemeleri, Beşiktaş Halkerinden: Zelfele felâketine uğrayan vatandaşları- mıza Beşiktaş Halkevinin bir yardımı Ol- İ mak ücre 13/1/940 cumartesi akşamı stat 20,30 da Beşiktaş Gürel sinemasında bir müsamere tertip edilmiştir. Müsameremi nbul belediyesi şehir armonisi sanatki er verilecektir. iyesile odib Münir Hamdinin (Fır- Nar eseri temsii edilecektir. tarafından bir kon- | Taliplerin 15/11. Kânun/940 tarihine kadar Yıldızda Harp Akademisi komulanlı- 0340) YENİ NEŞRİYAT İNANÇ Genç muharrir ve sanatkârlardan mü rekkap bir «İnanç» istmile bir sanat, aktünlüte Meemuası meşretmeğe mmışlardır. İnanç ayda bir defe çıks- caktır. İlk nüshasında sanat ve fikir ba- yatını alâkadar eden bir çok yazılar, muharrirlerin, şiir, tedkik | teretimeleri, memleketimiz ve yabancı memleketlere ald sanat haber ve yazalari vardır. Tavsiye ederiz.