21 Nisan 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

21 Nisan 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

—. a AKŞAMDAN AKŞAMA Öldürülen köpek bakkal çırağı Geçen gün dostum Şevket Rodo'yla matbaadan çıktık. Haya kararmak Vzereydi. Görünürde kimseler yoktu. Birkaç hafta evvel bizim Acımusluk sokağın biraz ötesinde bir yıkınlı oldu. Galiba şair Nedim'in. İbrahim Paşasına ald olan — Şimdi mevcud 'unmayan konağın — duvarları yi- kılmıştı, 0 taş ve toprak tümseğinin Üzerinde mütereddid, titrek bir gölge belirdi, Sigara yakıyordum. Durup baktım: bir sokak köpeği... Bizi görmüş, korkuyordu... Âdeta insan nazarları 8ibi iladeli ve melül, mahzun, kor- kak, inkisarlı gözlerle bize baktı. Yo- Tuna devam etsin mi, o karmakarışık harabeye tekrar dalıp izini kaybettir- $İn mi, bir an kestiremedi. Fakat biz- den bir fenalık gelmiyeceğini o mü- kemmel sevki tabiisile kestirince — gene ihtiyaten kıyıdan kıyıdan ve her ha- | Peketimizi tarussud ederek bin bir ih- | tyatla, kulakları kırılmış, kuyruğu ba-| arasına sıkıştırılmış — sokağı Eeçti. Kimbilir nereye gitti. Bu tenhalıklarda zavallı hayvanın rikkatimizi çelbetmişti. — Âdeta yakalanmaktan korkan bir Gani gibi... — Düşman tahtelbahirlerine ras- Selmemek için tedbirler alan bir bita- Vapuruna benziyor. 7 Hısım akrabasını, eş dostunu, . le ve inilletini öyle bir katliâma Uğratmışız ki artık Âdem oğulların- Sıdkı sıyrılmış... Vaktile beni nev'i “ Şehrin bütün sokaklarına hâkim- Ken şimdi kendi işte böyle tekli tenha yor... Bu zavallı bikes ve haric ez kanun Dahlâkun elemi yüreğimden silinme» Mişti ki, 5, A, imzasile şöyle bir mek- UP aldım; “Dün Nişantaşında gidiyordum. Yo- un kenarına sekiz on kişi toplanmış; $€y seyrediyorlardı. Yanlarına yak. ANCA bunun gehirlermiş bir köpek Olduğun gördüm. Zavalk yerde kıv- Yanıyordu. j Bir bakkal çırağı elindeki yoğurdu Yuttururak zehirin tesirini gidermeğe Salıştı isede biçare hayvan biraz son- ta öldü, Yol ortasında böyle işkence İle kö- Pek öldürülür mü? Evet, başı boş kö- kler zararlıdır, fakat insani bir şe- İde ortadan kaldırılmalıdırlar. ere diye, çöpçülerin, memurların kin rli et, ekmek verip, sokak hirij ki pek aratıp yol ortasında 76- ilç ğine bunları toplayıp şiringa Tü ldürenez mi? Hayvanlara acımi- “sak, bari sokaktan geçen hassas < kızlara, hâmile kadınlara, mer- Metli ihtiyarlara acıyalım.» Bütün bir tarih, hattâ kablettarih dik, nsanlara sadakat göster- *Tİ İçin şu köpek cinsine karşı şef- ka izli iğimizi gösterip a'raftaki eski “Ur, <dlerini pişman etmiyelim... «m, ç #indan dayak yemek tehlikesi. köpeşe cn elindeki yoğurtla bir sin imdadına koşan şu bakkal Dala kadar olsun merhametli day- | yaz. (Va - Nü) “osun: |... Dü itbalât ve ihracat iye maya bandıralı Beşarabyâ vâputle Siya; Çöp yeniden kimyevi ocza, kâğıd ile g, Yan bundıralı Köpo Mele vapu- Asfalt gelmiştir. ey raftan dün Amerikaya koyun SE dertey “5 bin kilo mavi haşhaş, san- P, er İngiltereye tiftik, yumurta; Ain pe fasülye; “Mısıra tütün; Cenubi taze ve ed in; italya ve Yunanlstana ire yapı; Komanyaya tuzlu zeytin; Ce- Drak tütün gözidertimiştir. Yangın başlangıçları ea çifliği içinde bir katlı, üç Öğleye İlinde birine add bir evde Sari kaplama yanına Könu- m S#içrayan kivletmla ya; iü itfaiye gelinceye kadar bir odas Dia bilâhare söndürülmüştür. ken ye FDİsabal gazetesinin bacasin çıkmış , umlar tutuşmak suretile yan- Tafınae i$ ise de derhal yetişen İtfaiye ta- nn söndürülmüştür. beaziçi lisesinde müsamere navutköyde Boğaziçi lisesinde bir * Verilmiştir. Sxat 16 da istiklâl Müsamer Marşı gi, in ve başlıyan müsamere programında Bay Nun adında üç perdelik operet vardı, dn eddin Sevin - târafından yazılıp ODtre, Bil Koral tarafından bestelenen di Ka alan talebe fevkalide muvaf- Araş, , #alonu dolduranların alkışları nda müsemereye son verilmiştir. İ çevrili bahçeye gece yarısından sonra gir- Yeni yapılacak yollar Büyükada yolları, toz kalkmamak için katranlanacak Belediye, havalar düzelip yol inşasına müsald mevsim geldiği için bugünlerde ye- ni yolların inşasını münakısaya çıkâra- caktır, Bugünlerde ihalesi yapılacak yol- anlardır A radıköyünde Mühürdar caddesinin par- ke Inşası, Şehremini ile Silivrikapı arasın- daki yol. Bu yol, Eminönün meydanının tanzimi münasebetile meydandan çıkanı- lan eski taşlarla yapılacakır. Fatihten Edimekapıya kadar uzanan | caddelerdeki Töfüjler, Harbiye ile Taksim | arasında olduğu gibi kenarları çimenlik, | ortâları parke olarak inşe edilecekti, Hat- tâ bu röfüjlerin inşasına kısmen başlın- mışti. Şimdi belediye bu inşaatın — Edir- nekapıya kadar temdidi suretile — ikma- line karar vermiştir. üfus sayımı Dün numarataj için Beledi- yede bir toplantı yapıldı Şehrimiz nahiye müdürleri önümüzdeki teşrin aylarından birinde yapılacak nüfus | sayımına esas teşkli edecek numarataj için Belediye imar müdürlüğünde toplanmış” lardır. Belediye harita müdürü B. Galip, numarataj işleri etrafında izahat vermiş, evlerde, arsalardaki nok&an numaraların ne suretle tamamlanacağını anlatmıştır. İstatistik umum müdürlüğü, İstanbulda yapılacak numaratajın süratle ikmal edil- mesi halkında talimat vermiştir. Yapılacak nüfus sıyımının kati tarihi henüz belli ol- mamakla beraber, bü seferki nüfus sayı- mında bazı yenilikler yapılacaktır. Meselâ, fabrikalardaki işçiler tesbit edilirken bun- ların işçilik bakımından sınıfları sarih ola- | rak gösterilecektir. İ Tecrübe mahiyetinde Bakırköyünde ya- pılacak sayım hazırlıkları da tâmamlan- muştır. Bakırköy sayımının 23 nisanda ie- rası mukarrer olduğu halde o gün paskalye münasebetile hristiyan halkın sokâklarda gezecekleri düşünülmüş ve tecrübe sayı- munın mayısa tehiri münasib görülmüştür, Demirlerin mübayaasına başlanıyor Ticaret Vekâleti, demir stoku karama- mesinin 14 üncü maddesine uyarak mmn- takâ ticaret müdürlüklerine gönderdiği bir emirde kutru 6, 8, 10, 15, 20 milimetre- Mk yuvarlak demir çubuklarla 1/100 mili- metrelik lime demirlerin ve 20 milimetrelik putrellerin mübavaasina (o başlanmasını bildirmiştir. Dün, İstanbul mıntaka tica- ret müdürlüğü, hususi ellerde bulunan bu gibi demirlerin satın alınması için teşeb- büse geçmiştir. Inşaatta kullanılacağı İs- bat edilen demirler, satın slınmıyacaklır. Dereotu hırsızı Yahya yedi gün hapse mahküm oldu Hırsızlıkları muhtelif sabıkaları olan Yak- ya adında biri evvelki gece yarısından 300- ra Aksaray civarında Todarinin bahçesine giderek dereotu çalıp kaçarken mahalle bek- gisi tesadü! etmiş, orada ne yaptığını 49- runca Yahya: — Karımla kavga ettim, evden kovdu. Ben de bir gece yatmak üzere bü bahçeye girdim. Diye suçunu gizlemeğe Kalkışmıştır. “Bu sözlere inanmayan bekçi, hırsız Yahyayı ya» kalıyarak dün adliyeye teslim etmiştir. Sultananmed üçüncü sulh ceza mahke- mesinde yapılan muhakeme neticesinde Yahyanın bahçede bir demet dereotu çaldı- gı sabit olmuştur: Ancak, etrah duvarla diği cihetle yedi gün hapsine karar veril- miştir. Bu suretle Yahya bir demet dersotu uğruna tevkifhâneye girmiştir. | Otomobil kazaları İki kadın, bir erkek yaralandılar Dün şehirde muhteiif otomobil kazaları olmuştur. Göztepe 7 plâka numarali husu «i otomobili idare eden eczacı B. Fazl Gör- tepe caddesi üzerinde ilerlemekte iken bir- denbire karşısına çıkan bir motörle çarpış- mamak için âni bir direksiyon kırmasi yap- mış, bu sırad bütün huzile kenardaki bir elektrik direğine çarpmıştır. Bu çarpma ol- dukça şiddetli olmuş, otomobil içinde bulu nan bayan Meserret muhtelif yerlerinden yaralanmıştır. Vakayı müteakip; zabıba memurları tah- | kikata el koymuş, yaralı kadın derhal ieda- vi altına aldırılmış, B, Fazil hakkında da ehliyetnamesiz otomobil kullanarak kara- ya sebebiyet suçundan kanuni takibata gi- rişilmiştir. Bundan başka; şoför Arifin ida- resimdeki taksi Sirkecide dörtyol ağzında. Ktiçükarasofya sakinlerinden B. Aliye; $0- för Turhanın idaresindeki diğer bir otomo- bil de Taksimde madım Markarite çarpa- rak-yarılanamlarına sebep olmuş; her iki yaralı da hastaneye kaldırılmış, şoförler ya- Kalanmışlardar, Büyükudada evvelce bir Kısım yollar in- şa edilmişti. Büyükada, bir sayfiye yeri ol- duğundan yazın tozsuz, dumansız olması lâzımdır. Bu itibarla Büyükadadaki di- er sokazların da tamiri ile üzerlerine kat- Tan dökülmesi kurarlaştırılmıştır. Bu kat- rTanlama ameliyesi de münakasaya çıkarı- Iacaktır, Maçkada Evranos sokağı parke olarak in- 48 edilecektir. Mecidiyeköyü ile. Büyükdere arasındaki yol da birkaç sene evvel katranlı 5058 ola- rak inşa edilmişti, Fakat aradan saman geçtiği için yoldaki Katranlar bozulmuştur. Belediye, bu şosenin de tamirile yeniden katranlanmasına karar vermiştir. Ortaköy deresi de açıkta aktağından et- Karilerimizin mektupları Çocuklara mahsus radyo neşriyatında nezahet lâzımdır Ankara radyosunda çocuklara mah- sus bir saat var, Bazen karagöz oy- natıyorlar; bazen de harp bataraları anlatıyorlar. Fakat son zamanlarda- ki harp hatıraları ders ve iyi telkin olmaktan çıkti. Meselâ kahramanlığı anlatılan bir pelerin ağzından yakışık almaz lükırdılar işitiyoruz. Bu Kahra- man, 6sir düşdükten sonra nasil kaç- tağını şu sözlerle anlatıyor: — Efendim bir eşşeklik ettim.. Ula- aan bir de baktım.. Vay canına... ih. Bu sözlerin çocuk terbiyesi De olsa olsa menfi bir münasebeti vardır. An- neler, babalar şikâyetçiyiz Dikkati celbederim. Beyoğlu Hamalbaşı 3okağında, 32 numarada Yedad Balkaya Türk armatörleri Dün toplanarak bazı karar- lar verdiler Dün. Türkiye armatörler birliğinde mü- him bir toplantı yapılmıştır. Bütün arma- törlerin iştiraki İle yapılan bu toplantıda çok esaslı büzi kararlar verildiği, verilen Kararlar hükümet tarafından tasdik edil- diği takdirde gayri resmi Türk vapurculu- gunun büyük bir inkisafa mazhar olacağı söylenmektedir. Dün öğleden onra geş rakte kadar devam eden İçilma neticesi. alâkadar makamlara arzedilmiştir. Bundan evvel de yazdığımız gibi kara- sularımız dahilinde yapılacak bütün deniz nâkliyatının tek elden İdaresi mevzuu ba- kii? kabul edilirse gayri resmi " ya armâtörler birfiği tarafından doğrudan doğruya, yahud da birliğe merbut yeni bir işletme teşekkülü tarafından yapılması icap eylemektedir. Dünkü toplantıda bu husus ta görüşül- müş ve hususi müesseseler tarafından sık- laşan Vapur isticarı teklifleri üzerinde mü- nakaşalar cereyan etmiştir. Hatay vapuru tevkif ediliyor Karadenizde bulunan Hatay vapuru Zon Buldaktan sonra Köstenceye gitmiştir. Va- Durun, şehrimizdeki mümessili alâkadar makama müracaat edörek Hatay'ın Kös- tencede mal yüklediğini, bu malları, tran- sit olarak Ilmanımızdan geçirerek Hayfa'- ya götüreceğini söylemiştir. Hususi ka- rarnameye göre, ecnebi sulara sefer ede» cek bir Türk vapurunun imanda teşekkül eden komisyon delâletile Münakalât Vekâ- letinden müsaade alması icap etmektedir. Hatay vapurunun böyle bir müsadeyi haiz olmadığı anlaşılmıştır. Gerek beşinci gu- be, gerekse liman kontrol teşkilâtı, dün akşam veya buzün İmanımıza gelecek olan Hatay'ın tevkifi işim emir almışlardır. Bakır, Marsilyaya gitti Münakalât Vekâleti, Bakır şilebinin de Türk suları dişine sefer etmesine izin ver- miştir. Bakır, dün akşam, Marsilyaya mü- teveecihen llmanımızdan ayrılmıştır. Hürriyeti ebediye bahçesi Hürriyellebediye bahçesi, ötedenberi halk için bir tenezzüh yeridir. Halk, bahçeye konan kanapeler üzerinde oturarak dinle- nirdi. Son zamanlarda bahçe kapanmış ve bakımsız kalmıştı. Bu havalide park ihti- Yarını karşılamak üzere böyle mlüsaid bir saha bulunduğunu nazarı dikkate alan Vali ve Belediye Relsi B. Lütfi Kırdar, bu hâbçeyi teftiş etmiş, burasının tanzimi e halkın oturacağı kanapeler konmasını em- retmiştir. Tedarik edilen kanapeler bah- çeya nakiedilmi; ve bahçenin tanzimine Bahçe, cumu günü açılacak- a müsteşarı nan nafta müsteşarı B. ve Belediye Reisi B. Lâtfı Kırdarı ziyaret derek şehrin imaz işleri ciratmda görüşmüştür. rafa koku negretmekte ve s8 bozmaktadır. Belediye, der palarak bu mahzuru İzaleye karar vermiş- tir. Bu derenin de kapantılmasına başla- nacaktır. Belediye, bütün bu inşaatı 98) senesi bütçesile yapacaktır. Bundan başka büt- çeye konan 900 bin liralık yol tahsisatı, bu yolların inşasına imkân bulunamadığından sarfedilememişti. Bu tahaisalan Üç yüz bin lirasına sid yeni bir keşifname hazır. lanmıştır. Yakında münakasaya çıkarıla- caktır. Bu münakasaya dahil olacak yol lar, ayrıca belediye tarafından tesbit edil- mektedir. Tahsisatın mütebakisi, 940 &8- nesi bütçesile yapılacak Yol inşaatına hasredilecektir. Ekmek çeşnisi Daimi encümen, tedkiklerini derinleştirmeğe lüzum gördü Şehrimizdeki değirmencilerin kullandık- ları ekmeklik buğday, münhasıran toprak- ofisten tedarik edildiğinden sert ve yumu- $ak un nisbetinin de değiştirilmesi lüzumlu görülmüş ve bu suretle sert buğday mikda- rınm yüzde on beşten yüzde yirmi beş veya yüzde otuz beşe çıkarılması için keyfi- yet, dalmi encümene bildirilmişti. Encümen, bu yeni çeşni üzerine imal edilen ekmek nümuneleri üzerinde İedkiklerine devam etmektedir. Ancak, encümen bu nisbet da- hilinde ekmek imalinin muvafık olup ol- madığına kati surette karar vermek üzere tödkikatını biraz daha derinleştirmeği mu- vafık görmüşlür. Bundan başka sert buğday mlsbetinin arttırılmasile ekmek renginin sarardığı görülmüştür. Bu vaziyet üzerine, bu sert buğday esasına güre ekmek imal edilip edil- memesi bereddüdle karşılanmıştır. Belediye, ayni zamanda toprakofisle de temas edecek ve sert buğday nisbetinin arttırılması takdirinde İstanbulun ekmek- Uk buğday ihtiyacının nasıl temin edile- ceği görüşülecektir. Ancak bu temas ve tedkiklerden sonra yeni çaşniye göre ek- eriş yapılıp yapılmıyacağı kararlaştırıla- tar, Çoraplar yerli iplikten Piyasanın yeni ihtiyaçları Harbin icap ettirdiği sebepler kar. şısında, piyasanın yeni ihtiyaçları ve taleplerinden her zaman bahsediyo- ruz. Bu ihtiyaçlardan biri de serbes mıntaka meselesidir. Serbes mmtaka, bir zamanlar İstanbul limanının 1- lahı teşebbüsleri arasında çok tedkik edilmiş ve neticcde bir türlü halledi- lememişti. Fakat normal zamanlar. da başarılamıyan bu işi, bugünkü şartlar altında ortaya atmakta sebep nedir? Bu suale cevap vermek mec- buriyetindeyiz. Harp vaziyeti dola- yısile Akdenizde mütteffiklerin kon- trol yaptığı malümdur. Müttefikler, ticari işlerin geri kal- mamasını temin için, kontrole aid Son tahkikatın da İstanbuldaki İngi- liz konsolatosu tarafından yapılma» sını münasip görmektedirler, Konso- Jato kontrole aid bir mal üzerinde tahkikat yaptığı sırada, bu mallar pek tabii olarak gümrük muamelesi- ne tâbi tutulmuyorlar. Bu yüzden gümrüklenmemiş bu nevi mallar mavnalarda beklemektedir. Timanımızda, gümrüksüz malların ucuz beklemesini temin eden bir sa- ha olsaydı, malın beklemesinde pek mahzur görülemezdi. Mavnada bek- liyen eşyanın, maliyet fiati gün geç- tikçe daha süratle artar, İstanbul limanında büyük masraf- lara girmeden, mevcud antrepolar. dan bir kısmını. serbes mmtaka şart- larma tâbi tutmak imkânsız bir iş değildir. Alâkadar Vekâletlerin, bil hassa Gümrük ve İnhisarlar Vekile tinin, İstanbul limanınm bu ihtiya. cını temin etmesi kabildir. İkinci mesele de vagon meselesidir. Harp vaziyeti kara ve deniz nakliye tarifelerini müsavi bir hale getirmiştir Tabii zamanlarda kara nakliye tarife. leri, deniz nakliye tarifelerinden pek yüksek olur. Navlunların muhtelif sebepler yüzünden artması, bu kak deyi altüst etmiştir. Deniz nakliye tarifeleri o kadar arimıştır ki, buna dair lek bir misal vermek kâfidir; Harpten evvel, İtalyaya bir sandik yapılacak çorap Yabrikatörleri dün Sü- merbankta toplanarak bademae yerli iplik- ten çorap imalihe karar vermişiir. Çorap- gılar, pazartesi günü de sanayi birtiğinde #oplanacaklardır. Bütün Türkiyede 14 ka- dın, 26 da erkek çorabı işleyen fabrika var- Bir kaçakçılık Tayfa Mehmed, Romünyada para cezasına mahküm oldu | Gümrük muhafaza teşkilâtı, bir kaçak- | çılık vakası ile karşılaşmıştır. Bu kaçak- çılık vakasının dikkate değer tarafı, failinin iki defa cezaya çarplarılmış olmasıdır. Vaka şudur! Bundan bir müddet evvel Romanyaya hareket eden Türk Demirtaş vapuru, Kös- tenceye varınca, Rümen gümrük memur- ları, vapur mürettebatından Mehmedin va- ziyetinden şüphe ederek kendisini takibe başlamışlardır. Biraz sonra Mehmed, İs- tanbuldan birlikte getirdiği mühim mik- dardaki afyonları Rumen topraklarına ka- çak olarak sokmağa çalışırken, suç üstün- de yakalanmış, mahkemeye verilmiş ve yirmi bin ley vermeğe mahküm edilmiştir. Keytiyeti haber alan İstanbul mubafaza teşkilâtı, Mehmedi uzaktan tukibe başla” miş, suçlu Romunyada serbes bırakılıp da karasularımıza gelince kendisini yakalıya- rak adliyeye teslim etmiştir. Mehmed, rü- sum vermeden Türkiye hududları haricine Türk malı kaçırmak suçundan muhakeme edilmek Üzere tevkif edilmiştir. Rüşvet suçluları Birinci cezada nakzen yeni- den muhakemelerine başlandı Galata civarında bazı esnaltan rüşvet al. yaktan mazhan öçüncü komiser Talât, Ni- yazi, polis memuru Kâni, Zeki, Hüseyin ve Kahraman asliye birluci ceza mahkemesin- de yapılan muhakemeleri neticesinde üçer buçuk ay hapse mahküm edilmişlerdi. Bu muhükemeye bakıldığı sirada şahid olarak dinlenen. Alİ, Niko, Mehmed, İspiro ve daha birkaç bakkal mahkemede, maz- munların kimseden rüğvet almadıklarını söylemişlerse de mahkemenin tahkikatı ne- ticesinde bunların da maznuniara rüşvel verdikleri ve mahkemede yalan göyledikie- ri sabit olduğu cihetle öniar da muhtelif cezalara çarptırılmışlardı. Asliye birinci ceza mahkemesinin bu kararları, temyiz mahkemesi tarafından maznuaların aleyh- lerine nakzedilmiş ve evrak mahkemeye | gönderilmiştir. Dün birinel ceza mahkemesinde davaya yeniden başlanm. ğinde değişiklik olduğu kik edilerek mahkems , temyizin nakıs kararına uyup uymaması hakkında karar vermesi için muhakeme başka güne bira- kumıştır. hetle, evrük ted- yumurta bir liraya sevkeğilirdi, Şim- di ise 450 kuruşlur. Demek ki, arada dört buçuk misli bir fark var. Kara ve deniz nakliye tarifeleri arasında bir fark olmadığı için, ek- seriyetle tüccar, kara yolunu tercih etmektedir. Çünkü vagonla yapılan sevkiyat daha emin şartlar içinde ce- reyan edebilir. Halbuki vapurlarda aktarma müşkülâtı, ambar istifi, tah- mil ve tahliye İşleri, bütün bu badi- seler esnasında malın ziyana uğra- ması ihtimali çoktur, Vagonla yapı- lan nakliyatta ise bu gibi mahzurlar mevcud değildir. Vagonla nakliyat yapmağı tercih eden tacirler, kâfi derecede vagon bu- lamadıklarından şikâyet ediyorlardı. Alâkadarların ifadesine göre Bulga- ristan demiryollarından kira ile vas gon bulmak kabildir. Bulgarların ellerinde sebze ve mey» va nakliyatı için, bol mikdarda bu» lunan vâgonların bir kısmı bu mev. sim boş durmaktadır. İhracat tacir. leri, Bulgaristanla aramızda bir va- gon anlaşmasının pek faydalı olaca- ğına kanidirler. Görülüyor ki, ihraç mallarımızı ko- aylıkla sevkedebilmek için, piyasa- nın, İstanbul limanmın yeni yeni ih- tiyaçlarını temin etmek mecburiye. tindeyiz. Hüseyin Avni , Çocuk Esirgeme Kurumu iane kutuları dolaştırmıyacak Istanbul Çocuk Ksirgeme Kurumu merke- sinden: 23 Nisan Hâkimiyeti Milliye ve Ço- cuk bayramı günü, halktan kutularla iane toplamak hakkı kurumumuza tahsis edil. miştir, Uzun senelerdenberi küçük çocukla rin terbiye ve ahlâkları ürerinde çok fena tesirler yaptığını düşünen kurumumuz, ku- tularla halktan iane toplamak şeklin! kajl- dırmıştır. Bu şekilde para toplanılanuyaca- ğı ve toplayanlar hakkında kanuni mukmes le yapılması için ereniyet direktörlüğünden rica ediimiştir. Binaenaleyh muhterem va- tandaşların 23 Nisan günü kutularla para toplayanları gördükleri takdirde en yas kın pölik mevkline haber vermelerini bile hassa rica ederiz. m (80,000) LİRA Milli Piyangonun 1. inci çekiliş bi- letleri satılığa çıkarılmıştır. Biletleri. nizi bugünden alınız. (80.000) lirayı kazanacsk olan bilet belki de yarına, kadar satılmış olur,