19 Temmuz 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

19 Temmuz 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

| Sahife 4 ! ANKARA RADYOSU || 19 Temmuz cuma öğle ve akşam , 12,35 Müzik, 12,50 Haber- ybek ve Anadolu havaları, 13,20 Operet parçaları (Plâk), 18,95 Cazband (PL) 18.30 Halk havaları, 18,50 Müzik CPI), 19,15 | Müzik, 19,45 Haberler, 20 Müzik, 2030 Konuş- ma, 20,50 Fasıl heyeti, 7115 İktisnd saati, 2130 Radyo gazetesi, 2145.Salön orkestrası, 2230 Ajans ve borsa haberleri, 22,45 Caz- band (PL) 20 Temmuz cumartesi sabahı 730 Program, 7,35 Müzik (PL), 8 Haber- ler, 8,10 Ev kadını, 830 Müzik (Plâk.) Bu gece nöbetçi'eczaneler Beyoğlu muntakasında * merkezde: (Beyoğlu), İHayreddin), (Taksim), Şişlide: (Necdet), Galatada: (Karaköy), Kasımpaşada CFuran), Has. köyde (Hasköy), Patih mıntakasında Şehzadebaşında İsmail Hakkı), Şehrs- mininde (Nazım), Karagül (e- mal), Fenerde (Hüsameddin), at- yada ÜErofllas), Aksarayda ( (Şeref), (Eminönü mıntakasında merkezde (Meh: med küzımi, Küçükpazarda: (Necat Ahmed), Alemdarda: (Arif Neşe, Kumkapıda: (Haydar); Diğer mınta- kular: Kadıköyde; (Büyük), (Yeldeğir- meni), Üsküdarda: (İniraher). Beşik- taşta: (Süleyman Recep), Büyükadada (Şinast Riza), Heybellde: (Halk), Sarı- yörde: (Nuri), Eyüpter (Hikmet) ec- taneleri TOrtaköy, Arnavutköy, Bebek ecza- neleri her gece nöbeteidirler.) Resmi Daire ve müessese- lerin nazarı dikkatine Kâğıt buhranı dolayısile gazeteler bacimlerini tahdid temek zarureti kar- şısında kaldıklarından ilân fiyatları- na on kuruş zam yapmak mecburi- yeti hasıl olmuştur. Keyfiyeti alâkadar daire ve müesse- selerin nazarı dikkatlerine arzederiz. GAZOZLU PÜRGOLİN MÜSHİL LİMONATASI Piyasaya çıkmıştır. Her eczanede bulunur. ŞARK MERKEZ EOZA TÜRK ANONİM ŞİRKETİ Hissedaraninın fevkalâde içtimaa davet ilânı: Ticaret kanununun hükümlerine tevfikan Şark Merkez Ecza Türk Anonim Şirketi hissedarlar hey'eti Umumiyesi aşağıda yazılı ruzuams mucibince müzakerede bulunmak üzere 23 Ağüstos 940 Cuma günü saat İl de Sirkecide Horasancıyan hanında Şirketin idare merkezinde Fevkalâde olrak içtima edeceğinden 25 bime senedine sahip olanların hâmil oldekleri hise senetlerini yahut mali müemeseler tarafından bu hususta veril- miş vesikaları Ticaret kanununun 371 nci maddesi mucibince içtima gününden en az bir hafta evvel Şirketin idare mer- kezine tevdi etmeleri rica olunur. İdare Meclisi RUZNAME 1 - Şirketin fesh ve tasfiyesi hakkında idare hey'e'i raporunun. okunmasıle buna dair krrar ittihası. 2 - Şirket müamelalin tasfiyesi için icab eden tasfiy. memurlarının intihabı, 3 - İntihab edilecek tasfiye memurla" rının selahiyet ve ücretlerinin tayini. TÜRK İNKILABI TARİHİ C. 1. GİRİŞ: Berlin muahedesinden 'Trab- Tusgarb savaşına kadar Yazan » Pro, Y. HİKMET BAYUR Türk Tarih Kurumu üyesi, Manisa Saylavı DEĞERİ 50 KURUŞ Satı; yeri: İstanbul ÜNİVERSİTE Kitabevi İstanbul İkinci İflas Memurluğundan : İstanbulda Aşir efendi caddesinde Baker hanırda Galip Sinabın İstanbul Birinci Ticaret Mahkemesince 19/6/940 tarihinde iflâsma karar verildiği ilân “ olunur. (28207) BÜYÜKDE MÜNİi ve arkadaşları KONSERİ, ROSELL razi EKZAMIN EKZAMANIN İLÂCIDIR Yara ve çıbanlara kullanılır. Her eczanede kutum 50 Krş. Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum idaresi ilânları Muhâmmen bedeli (807) lira olan kalem ucu, zarf ve muhtelif defterden ibaret 4 kalem kırtariye malsemezi (5/8/1940) Pazartesi günü saat (11) on birde Haydarpaşada Gar binası dahilindeki komisyon tarafından açık eksillme ususile satın almacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin (60) lira (53) kuruşluk muvakkat teminat ve kanunun tayin ettiği vesalkle birlikte eksiltme günü (o saatine kadar komisyona müracaatları lâzımdır, Bu İşe alt şartnameler komisyondan parasiz olarak dağıtılmaktadır. (6286) Erzurum - Sarıkamış, Mudanya - Bursa, Samsun - Çarşamba hatları hariç beynel- milel münasebetler: an müşterek biletler ve Avrupa hattında işliyen Semplon Sürat trenleri hariç olmak üzere bütün şebekeye mahsts D. D/101, halk ticaret biletleri için D.D/102, amele için D. D/103, şebeke ve İzmir - Denizi! D, D/104, Sirkeci - Edime - Kırklareli D, D./105. Samsun - Sivas D, D/108, Mersin » Mamure - İskenderun D. D/1O? No. lu mıntaka tarifeleri ihdas edilmiştir. Bu tarifenin tatbikine 16/R/940 tarihinden itibaren başlanacaktır. Mezkör tarihten itibaren D.D/7, 50, 85, 67, 71, 74, 84, 88, 97, 105, 110, 111, 128, 138, 134, 98, 116, 115, 130, 87, "73 No. lu tarifeler tâğvedilmiştir. Yeni tarifelere göre şimdiye kadar gidiş seyahatlerinde llât yapılmamış mıntakalarda mühim miktarda tenzilât yapılmış ve uzun mesafe. e gidiş ve yüz kilometreden ilibaren de gidiş - dönüş tenzilâ$ yo balk ölcaret bileti Ürretlerinde tâdilât yapılmıştır. Tarlfe şartlarına göre bin kilometreden faza mesafa Içiri bilek alan yolcularına İlk tevakkuf edecekleri istasyonu azimet istasyonunda bilet alırken, müteakiben tevakkuf edecekleri istasyonları da tevakkuf ettikleri istasyonlar- dan bareket ederken tayin etmek ve tevakkuf edecekleri istasyonlarda biletlerini biri muvasalatı müteakiben diğeri de hareket edecekleri gün olmak izere Iki defa vize ettir. mek şartlarile terakkuf hakkı verilmiştir. Bu şartlara riayet etmeden tevakkuf edösek yolcuların tevakkuf ettikleri istasyondan itibaren gidiş veya dönüş istasyonuna kadar le bilet almaları icabeder. Grup ve aile biletleri katarın hareketinden on beş di tedarik ödilmelldir. Anadolu Toros ve Semplon sürat trenlerine binmeder bu trenlers mahşus munzarı Ücreti biletini almıyan yolcuların bilet ve halk ticaret biletleri müteber tutuj- aktır. 1 ücretli halk ticaret bileti hâmillerinin. meccanen © nakledilecel 30 kiloya kadar y& tamamen nümunelik #icaret eşyası da bulunabilir. De. de eski tarifelere göre konulmuş olan ücret ve şartlar yeni tari- girdiğinden iiburen hükümsüzdür. la tafallât için istasyonlara müracaat edilebilir. 3058 6198 İstanbul Defterdarlığından: Hocapaşa Aziziye caddesi 95 No. da ölü Mehmet Ralf karısı İsmete: 934 mali senesi için tarholunan kazanç vergisi tetkiki itiraz komisyonunun 16/11/937 tazih ve 33510 sa- yılı kararile terkin edilmiş olduğundan işbu tertin karari aleyhinde temyiren itiraz edil- miştir. İkametgâhınızın meçhul olması dolayişile keyfiyet 3402 sayılı kanunun maddeleri muçibince tebliğ yerine göçmek Üzere Jânen tebliğ olunur. 10-11 iael (627a) Istanbul Elektrik, Tramvay ve Tünel işletmeleri Umum Müdürlüğünden: | 1 — Muhtelif tp sigorta müzabları kapalı mektupla beklif istemek suretile “satın | alınacaktır. N 2 — Muvakkat teminat «167. liradır, $ — Tekliflerin Lavazımdan parasiz godarik edilecek şartnamesindeki tarifata uygun olarak 3077/90 salı günü saat 17 ye kadar Meteo hanının 4 Üncü katındaki Levazım müdürlüğüne imza mukabilinde verilmiş olması lâzımdır. (6118) Tramvaylar hakkında ilân Istanbul Elektrik Tramvay ve Tünel işletmeleri Umum Müdürlüğünden : Köprünün Eminönü cihetinde tamirat dolayıslle tarmvaylar köprüden geçer yecğinden 19 (ommuz 1040 cums günü saat 22 İle 20 temmuz 1940 cumartesi günü tahminen saat 9 arasında Beyoğlu ve Beşiktaş şebekesi tcamvayları Kareköyden ve Istanbul şebekesi tramvayları da Bahçekapıdan manevra yapacakları muhterem halka ilân olunur. «52124 Müdüriyet İ Kadıköy Vakıflar Direktörlüğü İlânları | Kapalı zarf usuliyle ilân I — Avcu koru vakıf ormularının Darlık, Kabaağaç, Karadere, Dardağan ağılı Tepe ören, Obruk ve Firsvundere mevkilerindeki ormandan yapılacak «0000» metre mikâbı gayri mamül meşe kertetesile 42000» metre mikâbı kayın kerestesi ve keresteliğe yara- mayan kısımlarile dallarından yapılacak 20000 kontal kömür kapalı zarf usulle arttır. mâya konulmuştur. 2 — Meşe kerestesinin gayri mamül beher metre mikâbı 25 ve kayın keresleşinin gayri memül beber'mötre imikâbi ci, lira ve kömürün beher kentaline «25» kuruş kıymet tahmin edilmiştir. 3 — Arttırma 9/8/90) cuma günü saat 15 de Kadıköy Vakıflar Müdürlüğünde ya- Pılacaktır. 4 — arttırmaya girecekler 1312 lira 50 kuruş muvakkat teminat vereceklerdir. 5 — Bu arttırmaya ald şartnameyi istekliler Vakıflar müdürlüğüne müracaatla göcebilirler. — Ba artırmaya İştirak edecekler keröste v nür #e odun ticaretile iştigal et- viklerine &nir Ticaret odasından ulacakları vesikayı dış zarfa kojacaklardır. 7 — Teklif mektupları üçüncü maddede yazılı sas! bir saat eyveline kadar Kadı- köy Vakstlar müdürlüğündeki arftırma komisyonu reisliğine makbuz mukabilinde ve. | rilecektir. Posta ile gönderilecek mektupların nihayet üçüncü maddede yanlı siatten kadar komisyon relsilğine gelmiş olması ve dış Zarfın mühür mumu dir. Postada vaki gecikmeler makbul değildir. Beyoğlu Vakıflar Direktörlüğü İlânlar Kiralık emlâk Sokağı No. su Cinsi Aylık kira Karan 30/1 Gazino 210 Pransız mezarlığı 109 Dükkin 16 Kadiriler 1 > 4 Ralfpaşa Teşvikiye " Ralfağa camli altında üç oda 8 Yenicami Cami avlusunda Oda 4 Kâtip Mus- Ahıdudu Dükkân tafa Çelebi Yukarıda yazıb emlâk 31/5/941 gününe kadar kiraya verilecektir. İhalesi 20/7/M0 Cumartasi günü saat 10da yapılacağından isteklilerin © 75 pey âkçesile beraber Beyoğlu Vakıflar Müdürlüğü Akart kalemine müracaatları. (5919) Semti Galata Feriköy Tophane Nişantaşı Galata Beyoğlu Mahallesi Şahkulo Pangaltı Firuzağa zarı Beyoğlu Yabancı Askerlik Şubesinden: Beyoğlu ve Beşiktaş kazaları dahilinde | Fan Ve şubemize evvelce müracaat ederek bulunan 827, 328 ve 329 doğumlu yabancı bi-| yoklamalarını yaptırmış bulunan İslim ve iümum ibtiyas eratı le bu doğumlulardan | Sayri islâm ihtiyat eratın derhal şubeye olup İstanbalun muhteltf yerlerinde otu- | müracaatları ilân olunur, YARIN AKŞAM RE: BEYAZ PARK'TA R NURETTİN KADIN : ORKESTRASI idaresinde sabaha kadar KIR BALOSU, Masala. şimdiden tedarik edebilirsiniz. “Tel: 32 -43 MÜNİR NUREDDİN ve ARKADAŞLARI BU AKŞAM CADDEBOSTANI gazinosunda Tel: 52 - 223 BÜRO NAKLİ Ereğli Kömürleri İşletmesi İhrakiye ve kok servisinden Tophanede iskele eaddesind; 28 numarada kâin büromuzu bu kerre Galata'da veni yolcu salonunun 3 üncü katındaki dalreye nakletlik Alâkadarann matümu olmak üzere ilân olunur. (6130) Müdürlük Muhasebe Satış Sıhhat ve içtimai Muavenet Vekâletinden: Çorum Leyil, ve İstanbul Nehari Küçük Sıhhat Memurları mekteplerins alınma gart- ları şunlardır: Türkiye Cumhuriyeti tebaasından olmak ve yaşı 18 den aşağı ve 28 dan yukarı bu- lunmamak (yirmiden yukarı olanların askerlikle ilişiği kalmamış olacaktır), 3 — Orta mektepten pek Iyi ve iyi derecede mezun olmak (Lise swuflarında bir veya iki sene fayla okumuş olanlar tercih edilecektir, Bunlarla kadro dolmadığı takdirde orta dereceliler de alınır), 3 — İstekliler, bülün evrakını tamamlamış olduğu halde, dilekçelerini 15 Eylül 1940 #arihite kadar Çorum mektebi için Sıhhat ve İşimal Muavenet Vekâletinr, İstanbul mektebi için İstanbel Sıhhat ve İ, M. Müdürlüğü vamtasila mektep müdürlüğüne günde. receklerdir. Gönderilecek evrak Şunlardır; A) Nüfus hüviyet cüzdanı aslı, B) Orta mektep şehadetnamesi aslı, (daha fazla okumuş olanların şehadetname ile birlikte tahsil müddetlerini tasdik eden reşmi vesika), C) Basılmış örneğine uygun ve üstünde tasdikli fotoğrafı bulunan bir sıhhat raporu. (Bu raporu hastane baştabiplikleri Tuyarak üstünü mühürliyecek ve İstekli tarafından mühürlü zarf halinde olarak gönderilecektir.) Muayeneler Ankara, Sıvas, Erzurum, Diyarbakıt, Haydarpaşa nümune Hastaneleri; İstanbul Sari hastanesi, İzmir, Bursa, Konya, Adana, Samsun memleket hastanelerinde hastanelerin bulunduğu vilâyetlerin Sıhhat ve İçtimai Muavenet Tüklerine bizzat müracaat edeceklerdir. D) Çıktıkları mektepten veya mahalli polisinden alınttış hümühal kâğıdı, E) 45 x 6 boyunda üç tane fotoğraf (cepheden alınmış ve ince kiğıda basılmış ola- cak) 4 — Çorumdaki Leyli mektebe girmek isteyenler bu vesikalardan başka bir de aşağı- da örneği, yanlı, Noterlikten tasdikli ve kefili taahhüt senedi vereceklerdir. “Taahhüt senedi örneği Leyli Küçük Sıhhat memurları mektebine alınarak tahsil edip morun olduğumda, Sıhhat ve İçtimai Muavenet, Vekiletinin tayin edeceği vazifede beş yıl hizmeti kabul et- maediğim veya kabul edip de muayyen müddeti bitirmeden bıraktığım ve sıhhi sebepler dışında mektepten dalm! olarak çıkarıldığım takdirde benim için sarf edilmiş olan para- Yı tamamen öğemeği ve bu taahhüt senedi mucibince benden istenilecek para için, öde- mek mecburiyetinde olduğum tarihten itibaren 9 9 faiz yürütülmesini kabul ve taahhüt eylerim. TELEFON: Ne. | Sarih ikametgâh adresi Yukarda adres ve hüviyeti yazın olan . , . . . . in bü taahhütname muci- binee ödemek mecburiyetinde bulunduğu her deri yılt için İki yüz Ira olmak Üzere bütün tahsil müddeti için ceman 490 liraya kadar parayı, falzile beraber, borçlu , . . İla birlikte müteselali kefil ve müşterek mütaselsil borçlu sıfatile ödeyecoğim. Kefilin adresi Sıhhat ve içtimai Muavenet Vekâletinden : Bu yıl, Tıb Talebe yurduna alınacak talebenin kabul şartları şunlardır” 1 —a) F.K. B, sinifi için: Tam devreli Jiselerden veya lise derecesinde olduğu Maarif Vekâletince dik edilmiş mekteplerden pek İyi ve iyi dereosde mezun olmuş, olgunluk imtihanlarını yermiş olmak, b) Diğer sınıflar Için: Bulunduğu sınıfı ipi derece İle geçmiş, Yabancı di ve Askerlik imtihanları vermiş olmak, — İsteklilerin, bütün evrakını tamamlamış olduğu hâlde 30 eylül 1940 tarihine ka- dar doğrudan doğruya Sıhhağ ve İçtimal Muavenet Vekâleline müracaat etmeleri, ve di- * ve sarih adres vermeleri lâzımdır, 3 — İştekinerden evrakı tam ve şartları haiz olan (75) talebenin kabul muameleleri, müracat tarihine göre alacakları sıra numarası üzerinden derhal yapılacaktır. Üniver» site Ikmei tıntihanları neticesinde Yur$ kadrosunda yer açıldığı takdirde, müracaat etmiş olanlar arasından evrakı tam ve şartları haiz olanlar, yine müracaat sira numarası göde- tilerek alınacaklardır. Gönderilecek evrak şunlardır: A — Türkiys Cümhuriyeti tebaasından olduğuna bildiren nüfus hüriyet cüzdanı aslı. B — Meklep şehadetnamesinin aslı (imtihanlarını tamamen bitirdikleri halde şeha- detnamelerinin tasdik muamelesi göcikmiş olanlar mektep müdürlüğünün - aynı zaman- da meşuniyet derecesini de gösteren - fotoğraflı ve resm! mühürlü bir vesikazını gönde- rüçeklerdir.) — Okudukları mekteplerden veya mahalli polis idaresinden alınmış hüsnühal va“ (328) aka. D — Mütehassuları tam bir hastane heyetinden, basılmış örneğine uygun ve üstünde tasdikli fotoğarafı bulunan bir sbhiat rapory. (Bu raporu hastane baştabiplikleri zarflı- yarak üstünü mühürliyerek ve istekli tarafından mühürlü zarf halinde olarak gönderi- lecektir.) pu Muayeneler Ankara, Sıvas, Ersurum, Diyarbakır, Haydarpaşa nümune hastane» lert; İstanbul Çöcuk hastanesi, İzmir, Bursa, Konya, Adana, Samsun memleket hastana- lerinde yapılacak ve buralârda müayone edilmek için Bu hastanelerin bulunduğu vilâyet lerin Sıhhat ve İçtimai Muavenet müdürlüklerine istekliler bizzat müracaat edeceklerdir. KE — Örneği aşağıda gösterilen, Noterlikçe tasdikli bir taahhüt senedi (Bu senet İs- tekli tarafından aynen tanrim ve Imza edilecek; ve altı, örneğinde görüldüğü vegii £ül tarafından keza aynen ve tamamen yazılarak Imzalanacaktır.) F.— 45x6 boyunda altı tane fotağrafı (eopheden alınmış ve ince kiğıda basılmış ola” 4 — Yaşları 23 yi geçkin bulunanlar, yurtta okumaya ve ileride mecburi hizmetlerini yapmaya engel olacak bir hastalığı veya arızası olanlar, evliler kabul edilmezler. 5 — İsteklilerin gönderdiği dilekçe ve vesikaların vekâletçe alındığı adreslerine bildi” rileceği gibi kabul edilip edilmedikleri de gene adreslerine ayrıca bildirileceklir. TAAHHÜT SENEDİ ÖRNEĞİ Leyfi Tıp Talebe yurduna kabul edilerek her hangi bir Tıp Fukültesinden tabip olm rak çıktığımda, 2000 sayılı kanun mucibince yurtta geçirdiğim zamanın (tatiller de dahil) üçte ikisi kadar bir müddetle Sıhhat ve İçtimat Muavenet Vekâletinin tüzum * göreceği mahaller 15 hizmet ifasını kabul etmediğim veya muayyen müddeti bitirmeden hizmeti terk eylediğim takdirde yurtta benim için sarf olunan paranın İki katını öğemeği; ve ip tahsilini terkettiğim veya sıhhi sebepler dışında Pakülteden dalmi olarak çıkarıldığını, yahut yurtta bir seneden az bir müddet kalarak yurdu terk eylediğim takdirde benim içi sartedilmiş olan parayı tamamen ödemeği; ve bu taahhüt senedi mucibince benden İst#- necek paralar için ödemek mecburiyetinde olduğum tarihten itibaren * 9 faiz yürütül- mesini ve 2000 sayılı kanunun diğer cezai hükümlerinin de hakkındu tatbikini kabul ve taahhüt eylerim. Sarih ikametçâh adres Yukarda adres ve hüriyetl yazılı olan . . . .. . . . .m bu taahhütname mucibince ödemek mecburiyetinde bulunduğu her dera yılı için üç yüz bira olmak üzere bütün tahafi müddeti için ceman 1809 liraya; ve Iki katını ödemek mecuriyoki hasıl ol” duğu takdirde 3600 Uraya kadar parayı, falzile borabor, borçlu . . bir” Mikte müteseisi! kofll ve müşterek müteselsil borçlu sıfatile ödeye Kefilin sarih adresi Harp Okulu Komutanlığından: Sivil Yaelerde Ikmale kalmış talebelerin Harp okuluna girebilmelerini te'min mağ“ sadile kayt ve kabul muamelesi, Eylüi nihayetine kadar uzatılmıştır. İkmali olup Har? okuluna girmeğe İstekli olan talekelerin şimdiden mensup oldukları askerlik şubeler müracaat ederek muamelelerini ikmal ettirmeleri ve ikmâlde muvaffak oldukları tağ” dirde evvöleş tekemmül ettirecekleri evrakı Xe okula alınacakları Uâz olunur, e 1289) Devlet Limanları işletme Umum Müdürlüğünden: İşletime ihtiyacı için 35 - 40 beygir kuvvetinde Iki zamanlı dakikadaki devir ai 450 - 550, yedek silindirli başlığı, iptidai hava tüpü ve mutad yedek aksam ve tefi e birlikte iki tane deniz Dizel motörü satın ; alınacaktır. Elinde hazır malı mevcut olağ iateklilerin tekliflerini nihayet 20/7/940 tarihine kadar idare levazun şubesine teri etmeleri. 481153