23 Ekim 1944 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

23 Ekim 1944 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

RLEŞİK AMER İNTINAP. MÜCADELESİ neticesi hakkında cevap gazeteden yüzde uslar Doğu Prusyada kilometre ilerlediler “ Almanlar, Doğu Prusyada Tilsit nehrinin cenup kıyısına “çekildiler Acımalı mı? nümdeki resim, şehirleri fsilâya uğrıyacak al Sia ei “dikleri eşyayı yüklenerek şehirden şehre göç edi Alman milletinin halini gösteriyor. Biri torbasmı vur- muş, düşüne düşüne giderken, karı koca oldukları anlaşılan bir kadınla bir erkek de bavullarını bir çocuk elban yerleştirmiş, onu itiyorlar. Bir başka Gri yal yalnız bir iki giyecek eşyası alıp yo- Ja düzülmüş. in suratlarında derin bir ıstırabın, « kederin, felâketin izleri okunuyor. Ağızlar kilitlenmiş, kollar ümitsizlikle iki yana düşmüş. kabahati olduğunu sormak, Müttefik- lerin şu zavallı halka nasıl olup da ema rim düşünmek kabildir. Fakat nasıl acısınlar? Müttefiklerin memleketleri, şe- hirleri, Köyleri | birer harabedir. Bunların suçlusu yalnız Alman iğ mi? ına bunca felâ- keler gran eğer Al an ileri gelenleri ise geri kalanlar, yani bir kısmı bu resimde görün: lar onlara cesaret vermiş, ların Alman milletinin saadeti pahasına bütün Avrupayı kırıp dökmek arzularını şimdi teessüfle kapanan bu ağızlar kamçıla- mış şimdi derin bir ümitsizlikle iki yana düşen bu eller onları eğ Iman Çekoslovakya yıkıldığı, Polonya devrildiği, E sa yi mi Zugoslarya batırıldığı, Yunanistan öldi lü ğü zi onların t« Mer yerleşmenin . kendisini (daha mesut edeceğini için için düşünmemiş, bunu istememiş, isteyen. lerle çi olmamış mıdır? Ferdin hürlüğü nasıl başka: hürlüğünün başladığı yer e bitiyorsa milletlerin saadetleri di be başka — milletlerin smırianmalıdır. Milletçe iyi olmak lâzımdır. Kendileri o iğini, saadetini düşün. şıha fenalık yapmak İsteyen insanlar nasıl geçer? Börü hiç eksik olmıyan «ebedi sulh» galiba milletler bu tekâmüle eriştikleri gün gelebilecektir. Eri wvket Rado Kaati! arabacı Saklandığı evde yakayı ele verdi vardılar hududuna Aachen şehri nasıl teslim oldu Alman komutanı, kayıtsız ve şartsız teslim teklifini kısa bir itirazdan- sonra kabul etti Işçi çocuklar Türk tabiiyetine kabul edilen millettaşlarımız Avusturya lamel! Tirolda bazı ha bazı havaliyi ele geçirmişler Müsveddelik Fransızca 'Tefrika, No, Ziraat arasında