16 Temmuz 1945 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

16 Temmuz 1945 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Il ve Belediye sağlık müdürlerinin hirleşti- rilmesi düşünülüyor Sene 27 — No, 9607 her yerde 10 kuruştur. Sahibi: Necmeddin. — Neşriyat müdürü: Hikmet Feridun Es — AKŞAM Matbaası 1 1 B. Hasan Saka Rusya ile Çin e) konferansı N bu anlaşması geri kaldı | draw | Mareşal Stalin de Mançuri, Mogolistan ve Korenin ti line ait noktalar ma Potsdam'a vardı Churchili, Potsdam'a gelişinden hiraz sonra B.'Truman'la görüştü kaç gün süreceği belli değildir. mukadderatile ilgili bütün meseleler ihtilâfların kaldırılmasına çalışılacak ni | KONFERANS MÜNASEBETİLE SOVYET TEFSİRLERİ Moskova radyosu, barış düşman- larının Müttefik birliğini Zincirlikuyu'da bir aile faciası eme ei Lami SAğ Ve 11 bu işte kazanamıyacak- Ikisi geçimsizlik Günler Geçerken Leopol Sırıtmanın önünü almak 1 cekilmiyor Dil yolundaki | çalışmalarda “kelime (icadına LE aliya çok dele ez beraber ici bir kısmının e Parlâmentonun . derhal ui EN 3 anlamayı üzen bulmakta. > «evsaf» karşılığı giren ve ara sira mu- toplantıya çağırılması Haarterldraa «mahiyet > alien” KONAmılam enitelli > Bullardağ birdir, Şiar yiye demesine «nicelik» de lisanımızda ye- elerdendir. KV. asrın dil ve üslüp bakımından sayıl le biri olan (Kabusname) de şu cümle vardır: > «Çünkü ilim artuğ oldu, her nesnenin niteliğin ve nicel ceki Mi tail vardı ama gi Hrm yanak iten eğ; en sözünü bugün o Bunu bilen bilir, bilmez bilüsüz yoklukta olur varlık belüsüz bilirlerdi, Biz bu Kelimeleri cezası bile olsa kullanama- yız, mv da yerleştiremeyiz, «Bilgi - ilim», «bilgin . âlim» ise «cehil - cahil in karşılıkları nedir? yeni sinden gir diği bir yazıda insan ötekilerin de meselâ ebilimsizlik - bilinisiz» gibi Şöiirdş birer karlıkını düre OE zle işin en güç ve fa e lisanda bir âhenk sağlamak, sırıtmanın önünü Nü Refik Halid Karay