9 Aralık 1945 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

9 Aralık 1945 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

HAFTA KONUŞMASI Temcid pilâvı gibi Nasreddin Hoca yabancı âlemde bize hiç yük Me e en faydalı zandayı yaptı, yapmakta devam ediyor. Bektaşi fıkraları da ecnebi imi Kya çevrilse Türkün Hakas içtimai nispetsizliğe ve. bâtıl Hi ae kar Mühim bir eser. eser... Yeryüzünde 10, 10,000 enberi yaşayanı aksim belediye bahçesinde dünyanın en dikkate değer iki ağacı var.. F ilimlere elbette San Francisco konferansında murahhaslara dağıtılan tohumlar — Pro- fesör Esat Muhlis'in eseri — 10,000 sene yaşıyanlar — Ağacın gövdesin- den geçen yol — «Ormanlar anası» nın boyu — Türkiye tiştirilebilir mi?. Taksim bahçesindeki ağaçlar.. cın göfdesi içinden kolaylıkla gi çebilirler, Bazı vi içi İse bir lokanta seçe sokulmuştur İZ sak oya Bizde bu selin ağaç ge lebilir mi?, Profesör Esat unun rinde durmuştur, Bizde ri a a. getiştirmek, LE memleket haline Tak ir, Hattâ bugün Me ii sekoya ağacı da vaj . Eğer Beyoğlun: da 1 oluruyona- De Yi de her gü bu ağaçlar - ül ve iki genç sekoya vardır, bunlar Taksim Belediye bah- gine. Biri kapıdan girer enerin ME itim Ben de hunların ne ağacı olduğunu kitabında gördükten iki bana sekoya olan sayı adır, bahcesinde, Ihlamur köş- ve Büyükde- dağlarında yetiş- ederek bir Bir profesörümlüzün kıymetli hizmeti.. ... S anki politika mü? Bir yapılan ibadet - Tec- Refik Halid cins ayakkabı derisi » - Tersi amba ... T ürk hikâye ve arasında wilâyettir - Vizite, Abone bedeli bir diştir - Komprime - sanat. penceresi - Eski zaman — Tersi irat in mal, — Gel keyfim - Evin üst dair hiciv şa züyle Görmemişin biri da emsali çok ma — birdenbire sedet rmiş; aşçısına ; yorum, konuşmama fakat kâse önüne en güzel ken neye yazacağımı Taksim bahçesinin kapısı ve Iki taraftaki sekoya ağaçları şöyle bir göz atar,