26 Şubat 1955 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

26 Şubat 1955 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

Sahife 10 yun inel kül dir çi «önihony Gulnn»ismini minin sahnesinde «X, yıllar Hollywood'da kik bülün dünya tanıyor, Onu rerima» ile birlikte görüyorsunuz. il üçüncü sınıf rollerde harcıâlem #klör, son zamanlarda it kabi resimde «Kanlı Sevdi yukarkl Anthony Guinn'in yeni filmi Filmin orijinal adı: Gö Cavallerin Rünticana Eser: Glovannl Verga Pp, için köyünden. Di ne uzak Bap rollerde: Anihcney Oulnn £ Kalmştır. Üzerinde, ni BiLe la ee Sök bataras TE tore Manni vw li paasri Köydeki dostları onu ne: m ie renk X sonra tanıyıp amy. lendirilmiş bir Minerta İtalyan Meydanda, çeşmenin başın ilmi. toplanan kızlar bu gehce h ran hayran bakıp içlerini çe- binhögtnei çel“ bo ez Lola'nın e- cilya'nın kırlarını ve dağları ( vine eken, San nı hoş bir kırmızılığa büri tuzza kanımda UK müş. Büyük yol üstünde, bir (lerle bakıyı arabadan genç bir adam ini- Fakat “Turldâu, yoldâ, Lo y tikadan yiye Kk la'nın arabacı Alfio ile evlen- Hon; samdan ka. çan diğini öğrenmiştir. Bunun ü- zerine doğru annesinin -yanı- 0d'un “yeke “Panoramik,, kepazelik Çetin A. Ozkırım 1895 te Lumiöre karöeslerin sine; yana, sanatın en genç kolu hayli Sadece büreket edep hayaller i ui ER op ü hirbaitnişetek Teki vie yana bıralarsak, ei fade sadece köze, yeni bir vu sunmak- tan bi ba bir 7 lem midir? Bu tiya e, o mu, yok- Sa sine: Ve ayrı bir tartış- ma k Memleket gelişmelerinden hayli seride olmakla Pei eledr teknik yönden ümüze ayak uydurmaya çalışıyor. vE ir edile in Şeye. m üç buutlu filmlerden sonra şimdi de «Cineniaskope» u sezrelolil erek. Fakat bir GE var a onu ya unutuyoruz, ya da hasır altı ediyoruz; Samimiyet... «Cinemaskope, filmlerin en belli başlı özellikleri şunlar: Geniş perde ve seslerin, her kişinin bulun- duğu yerden gelmesi. imdi lerden faydalanıp sinemalarım ız wi özellikli iyo, Cinemaskope» film- madı. ze " Cinemaskope, perdesi gibi eniş perde... Buna tamam... imiz norma) sine- fazla büyüdüğü rene sanatı diye bir şey kalmıyor, Resimlerde ba: ayaklar kesildi; ıların hayranı için fazla yukarı ya lıkla vi sahnelerde kişilerin burnunun hi- yi üzum vardır? rencide etmekten ve filmi katlet- işe yaramıyan şekle ökse başla, | bu bir son vermek gerektir. Bu iş biraz Mara çıktığı zaman, sun?) lileri Naylon diyı sokak çığırtkan yaptığına benziyor, Maddede 5 SEVDA, ilk kucaklaşma- hansi sonra haberin doğru olup olmadığı sorar. . Haki- kat olduğunu e Lola” yı kıskandırmak için Santuz- za'ya m yap, MEZE başlar. Çok geçmeden Iki genç bir- birlerini semi başlar; Sa- österip, Türiddu" KLAN g nun dönüşünü - beklemiyen Lola, ill bir kk kapılarak “ eski nişanlısını tekrar elde etmeğe mz ve- ii m: sa yapılan vE ında — Lok Alberto Lattuada Ufak . tefek “ve sinirli; fakat sempatik bir şahsiyet olan bu eski mi- ük üs- alarndan ri olarak ta- Çok zeki ihtir Bil nduklağ anı oİnsan- kaderlerini yl veya içini de şartların kurb; ELİ sellini kadar sert olmıyan el ea ye alla ÜRÜNE KKK -- an AYR, Lattuada, daha hissi bir n "hâlen mizde çak Klein 1 şehri- O MAR AKŞAM Geçenlerde seyretmek / fırsatını bulduğumuz «Dişi Kurt» filminin genç sanatçısı May Brüt, «Kanlı Sevda» nın bir sahnesinde, sırada Turiddu, Lola'nın evi- ne gider, Fakat Santuzza bu- nu görmüştür. Turiddu, hana döndüğü vakit kendisine çı- kığır. ve yakırida'anne olağa- Lola ay, e- yi tah- uriddu e 'düşü- dan çıkıp gi- nra bir ço- mi e ça kon arak ge- 26 Şubat 1955 Eogart'ı, dör re Oscar kazanmış . olan Billy i yi in Sabrina filminde ği vE karak- artık olgun bir öreceğiz. Şunset Boülevi ve Stalag rent (Humphrey Boza ri nin rejisörü, Bogart'ın yanına modern için Sabri kül kedisi Audrey Hepburn ve William Hol- düşe; cenin: ne olduğ li den'i de takarak çok güzel bir komedi. filmi lerini tav. Bu film aynı zamanda müzik- $ yaratmıştır. Sabrina (Audrey Hepburn) bir. kının iğ unu anlar. severler lakları için bir $ milyoner ailesi olan Larrabee'lerin şoförü- Meğer Laurent iyafet de olacaktır. Zira e- nün kızıdır ve ailenin en genç oğlu David'e Audrey Hepbila? kabiliyetini * hiçbir serin fon müziği, Mas-cagni' (William Holden) delice âşıktır mde bu kadar mmel kullanmamıştır. nin Cavalleria Rusticana Sabrina'yı Aşçılık öğrenmesi için lr Yaka yine genç kız kalblerini tit- perasından alınmıştır. önderir. Fakat Sabrina; Pariste reten «jeu umphrey Bo- ETKİYEN LATİN Çetin. “A.“Ozkirım lip Pistro Maxagn! pera- sını seyretmiş veya ai ia MİŞ olan müzik meraklıları neti- ne olduğunu bilirler. m a nda m e 1 öğrenir, Nevyork'a tam bir pine büyük bir kol 22 a geçmiştir. döner. Onu gören erkekler, Sabrina, kısa, enelerin en güzel başlarının dönmesine mâni öl amazlar. David tilmlerinderi biri kimi u Bir Sanatcımızın Başarısı zılay Gençlik Kurumu Kızi Eller) adlı dokümanter filmi; in vi ia kısımlarını tamamlama! ir iden nel r mış bului gelenleri huzurunda” ilk defa Filmii natkârımız har retle tebrik edilmiştir. rısı Viyana radyolarında sitayişle bahsedi necek olan kıymetli sanatkârımızı biz de tebrik e bundan sönrki da rılar dileriz. SR in da değerli sanatçı tarafından hazırlanmakta olan (Birleşen k üzere e z Süleyman Tamer çalışmalarını maktadır. , Maarif VE al e vE ia Mn beğeni in m kekli idda Karin. yiz en ızın bir resmini görüyorsunuz. rak gösteri İTALYAN italyan sa sonu rönesansi berto D. £i rini vermi ek ile en i günel ese- fakat aynı za- manda da bu film a hare- ketin sonunun > muştu. O 2; mania ir yan film sanayiinin ercisi LALE ORALOGLU'nur «Sevdiğim Sendin» in maktadır. Şimdiden senenin e bakılan bu film z ie li tesimde nak «Sevdi Sei çevrilmesi sona ermiş bulun- Tü a pe FİLMCİLiGİNDE NEO RERLİZM tedrici Ka eğlence rüsumlarınım İM ül n aynen pro iade teşebbüsü ile mi im bankası, gil ine «Roma lik ani, ha vap ii n ilâ nlere © selini, De Sa üzde © Naz alyan ln eslik va eserlerine rastlanmamış- ve — Siyonu üç milis cıkmış ve ii Gel Orson Welles'in dediği gibi nemalarda ii tini ndan Roma küçük bir Hollywood ol- muştur. Son milletlerarası festival- lerde İtalyan filmeiliğinde da- ha ziyade ticari filmlere yer Halyan sinemacılığırda neorealizm'in kurucusu sayılan yelbr Villorla de E 'nın baş rolünü Sophia Loren'e oynattığı #ilminin bir sahne ünlü renli- neorealiat n senaryosunu yazdığı en iyi Türk filmi na: sinemalarımı ile Mua

Bu sayıdan diğer sayfalar: