11 Şubat 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

11 Şubat 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

İN Sahite —4 Ço('uklnr için; Insan Nasıl Zengin Olur? —— .. .— İ (Acundaki savaş yollarına nanl girişilebileceğini bu olagğan hikâyemle çocuk. Tarımıza anlatırken sevinç duyuyorum. Dilerim ki sakıntılı ku- runlar — geçiren, — bütün acundan küçük bir parça olan yardumuzun alılgan ve oslu çocukları, bu üç kardeşten örnek — alsn, kendi — dirim — yollarım kendileri açsın.) $ ü Rize'nin fakir kasabaların. dan birinde gene pek fakir bir alle vardı. Çift İşçisi, karısı ve üç çocuğundan ibaret olan bu ailenin en büyük oğlu henüz önbeş yaşındaydı. Memleketin parasızlığı — yü- zünden bütün kasabanın bu yaştaki çacukları, boğaz tasa. sile kazanç meydanına çoktan atılmış bulunurlardı. Pekâz gelirli ve haylı zorlu İşi zavallı Hasan dayıyı sakat. lamış, vaktinden çok evel de kocaltımıştı. Evlâdlarına hiçbir şeycik bırakamadan dünyadan göçüb gideceğine —sevgi dölu baba yüreği o kadar kahırlamıb duturdu kil.. Bir gün sıra ile (15—14) ve en küçüğü de (12) yaşında olan oğullarını yanına çağırdı: — Evlâdlarım, dedi, görü- yorsunuz ki, artık koca koca adamlar — oldunuz, — İsterim ki, ölümlü dünyada gözüm arkada göçmiyeyim.. Hepinizi gücü- müze yakışır, temiz birer iş sahibi görürsem, ne mutlu bana, der, yüzüm gülerek, gözlerimi yumarım. Hasta adam — evlâtlarını bir bir gözden geçirdikten sonra onlara bütün memleketlileri gibi artık meydana atılıp — kendile- rini kurtaracak kadar kazanma kurunları geldiğini bir kez daha söylemiİş ve iİlk önce en büyük oğluna dönerek: — Sen, büyük oğlum Tur- ban, ne olmak istersin? Dedi. Tarban 15 yaşına verileml. yecek kadar acar kuüvvetli bir çocuktu. Babasının sözüne ve- yindi. — Bâbacığım, dedi, hayli zamandır senin yanında Kaya: lar çiftliğinde çalışıyorum, Ebh! İşimi de pek sevmiyor, benim- semiyor değilim. Hem buradan uzaklaşmak, hem de seni ihti. yar zamanında dinlendirmek içfa topraktan - ayrılımıyacağım, Baba oğlunun bu içli ve erce — sözlerinden pek ziyade sevindi. İkinci oğla Orban'a döndü; — Sen, oğlum, dedi, sen ne yolda çulışacakşın? Orhan: — Ben, dedi, Turhan — gibi toprak İşlerine meraklı değilim. Fakat denizi pek severim. An: cak, memleketin İlmanında her gördükte İçimi titreten — geml- lerden, büyük - vapurlardan bi- rine yanaşmama anamla birlikte razı olmanıza yalvarırım, Hasan dayı oğlunu, korkula da olea dileğinden döndürmek İstemedi: — Peki oğlum, dedi, soyu- muzan çoğu da denizci İdiler, Taorı sana da İsteğinde hayır: lar versin, En küçük kardeş İlhan daha babasını beklemeden söze atıldı: — Ben, dedi, büyüklerimin Soyadlarını ütüğ CANADOIT, S dıran Yurddaşlarımız.. Son yirmi dört saat içinde nüfas müdürlüğüne müracaat ederek soyadlarını kütüğe yazdı. ran Bayan ve Bayları yazıyoruz: Bayraklı'da Menemen cadde- tinde 99 mumarada Ali Naci Anlıak, Tütün fabrikasında ma- mül tütün ambarında çemberci Mustafa Ağırbaş, Buca belediye caddesinde 38 numarada Kâzım Atala, Fatih mahallesinde Bek- taş sokağında 7 numarada Şa- ban oğlu Şakir Akçe, Ticacret mahkemesi başkâtibi H. Febmi Aybar, Sabuncu Ömer Muhar- rem Apaydın, 122 — numaralı polis memuru Nâzim Akpulat. man, Odunkapıda 60 numarada Ali Rıza Akyürek, Askeri has- tane İnzıbat zabiti yüzbaşı Hü- seyin Hüsnü Atılganer, Ballı- kuyu'da Hacınliefendi caddesin. de 49 numarada Mustafa oğla M, Enver Alpay, Pazaryerinde Karakadı çıkmazında 34 numa râda İbrahim Necatl Ayşınlak, İnhisarlar başmüdürlüğü mu- hasebesinde Ziya Akol, Abajoli basığı Hasan Ataç, Alaybey Mitatpaşa sokağında 41 numa- rada Nuci Argunhan, Aydın demiryollarında kâtib Mehmed Tevfik Aral, Aydın demiryolu cer dalresinde tercüman Tevfik Küâmll Adalı, Tolgraf gişesi me- muru Mübahat ve kardeşi Or. ban Abel, Buca nahiye M. Rifat ve kardeşi Adaş, 180 numaralı polis memuru Ekrem Akalan, 57 numaralı polla me- murü Abdullah Akcan, Karşı: her ikisinin de — İşlerini pek sevdim, Sevdim ama, bunların çok az para getirir şeyler ol. duğu korkusu ile bambaşka bir çığır istiyoram, Ben hiç kork.- madan (Sonin ve ananın her vakit hikâyelerini —anlattığınız büyük amucamız Sengür - gibi İstanbul'a çalışmıya gideceğim, Hasan dayı henüiz pek küçük olan İlhan'ın aklına gelenden korktu. Çocuklarına kendilerini isteklerinden döndürmiyeceğini söylemişti... İşte İlhan daha mini mini bir bebekken dinle: diği Sengür amuca hikâyelerin- den kalasına neler neler kur- muştu ki, bu çağında tekbaşrna İstanbul'a kadar gitmek isti- yordu... Şimdi ne yapacaktı?.. Söz vermişti. Hiçbirisinin lste- gine lişemezdi. Kocasını ve çocaklarını titriye titriye dinli. yen yapındaki kadına döndü. Onu avutmak İster gibi yaparak; — Ne dersin kadınım, dedi, Küçük te pek yiğlt çıktı... Sessiz köy kadınının ağsını açacak hali yoktu. Onun, evlât- larının en ufacık bir acıslle sızlıyan ana yüreği bu korkuyu her vakıt İçin, içinde taşımıştı. Çocauklarının — isimlerinin bile daha vaktinde böyle olduklarını hep bunun için istememiş, San. gür amucayı hatırlatacak her- şeyden korkmuştu... Yoksa o da pek güzel bilirdi ki, (Hasan, Ahmet, Mehmet) isimlerinden Turhan, Orban, İlhan bütün kasabada yalnız da olea daha özlü, daha güzeldi... Eb! Amma İşte olanlar da muştu. Korktuğuna da uğru- ramıştı. Ean küçük yavrucuğu, parmak kadar çocuk, tıpkı bun- dan altmış sene evvelki gibi Sengür #emucamın yaptığını yap- mağa, para kazanmağa İstanbula gidecekti... Muallim S. A. Ülün yaka'da posta ve telgraf memura Mansur Acan, — Kahramanlar mahallesinde Aydın sokağında 8 numarada Şerif çinlikaya, İzmir Müdafaai hukuk mektebi muallim Naciye cimgü, Karşı- yaka'da hürriyet sokağında 14 numaradua Rifat cerrah, Bayrak. h'da Muradiye caddesinde 22 numarada Muhiddin — çolduz, Hacımahmud mahallesinde Tur- na Bsokeğında 92 numarada Mustafa çiner, İzmir Pirinç hanında kavas Hasan Basri çotintabra, Bayraklı'da Burnava caddesinde 26 numarada Ahmed çeken, Karşıyaka'da — Namık Kemal sokuğında 29 numarada Lütfi çarşıkoğlu, Burnava'da çaybaşı mabhallesinde 197 nu marada Halil oğlu Hüseyin çelikay, Tepecik'te Yiğitler so kağında 06 muarada İbrahim oğlu Rifat Dırplan, Aydın de- miryollarında teftiş delresinde kâtib Niyezi Dikbay, Kabra munlar rada — Veliyiddin — gülümser, Şeyh mahellesinde 9 numa: Talib görgenli, Karataş Halil- rifatpaşa caddesinde 302 numa reda Ali fegin, Göztepe tramvay caddesinde 859 numarada Ha: san Akif içer, Şaşalköyünde Musa kızı Sedef içlek, Yapıcı- oğlunda Hacısli sokağında 48 numarada Elilmi Leylâk, Kara- man sokağında 37 numarada İbrahlm Meneş, İzmir Hacıali. elendi sokağında d numaroda Şükrü Mahtav, Selâtinoğlu ma- hallesinde 23 numarada Meh- med oğla Hasan Merih, Dam- lacık'ta - Kılciımescid sokağında 5 numarada Sabrl -Soyugürel, Karçıyaka'da Namık Kemal s0- kağında 35 numarada Rıza Sulster, Karşıyaka'da Alaybey mahallesinde Celâlbey sokağın- da 66 numarada Muharrem Sayılı, İklçeşmelik'te Tüzçu so- kağında 26 mumarada Hakkı Selçik, 5 İnci saltaniye mahal. lesinde komiser mahmud soka: kında 7 numurada Ahmed Şen- öz, Şehidler tramvay caddesin. de 111 mumarada Ali - oğlu Remzi Unkan, Karantina tram- vay caddesinde 286 numarada Mehmed — gözteş, Kılcımescid mahallesinde İğneci sokağında 60 numarada İbrahim ve ailesi balkı Yalınkılınç, Karşıyaka'da Tahir — sokağında 4 numarada Sabri Yüksekülkü, Burnava'da Şeytanpınarı 14 numarada Etem Zobranlı, Değirmendağ Mustafa- oğa sokağında 18 numarada Agâh Aramaz, Hacımahmud mahallesinde 15 numarada İs- mell Hakkı oğlu Sezat Akbahıdı, 1 İnel süleymaniye mahallesin. de Kalender sokağında 5 nu- marada İzzet Akter, Değirmen- dere'de Hasan Aykaş, Güzelyalı tramvay caddesinde 15 noma- rada Galib Aksaray, Buca'da aşağı 13 numarada Hatlce Bu. calılar, Tepecik mahallesinde 22 numarada Mustafa Bekce- karal, Değirmendağı — mahalle- sinde 24 namarada İsmail Eş- ringü, Geri tütün şirketinde Hakkı Ergen, Memdübiye ma- ballesinde 56 numarada Yusuf Erinmezkapdan, Cedid mahal. Tesinde 560 sokağında 4 numa- rada Mehmed Ali Kebecloğla, Alsancak'ta karakol sokağında 73 numarada Celâl Karaata, Karantina'da 718 numarada İb- rahim oğlu Hüseyin Özşahar, Mecidiye mahallesinde 50 nu: e Yaz- mahallesinde 1 numa- | aylv Seçimi Hyrde Bayram Gibi Geçti.. Halk Şenlik Yaptı. Vilâyet Genel ğ üzüm Satışları Meclisi Azaları Da Seçildi.. P * Kİ yyr a» Aydında seçim intibalarından Aydın, (Hususi) — Vilâyetl. mizde saylav ve vilâyet meclisi aza seçimi çok bararetli olmuş- tor. Davullar, muzikalar çalın. mış, şenlikler yapılmış, a tertip edilmiştir. Vilâyet dahi linde, merkez de dahli, bütün kazalar donatılmıştı. Saylav ve- çimini ittifakla fırkamız nam zedleri kazanmışlardır. Genel mecils — azalıklarında da, evvelce fırka yoklamalarında tesbit edilen zevat seçilmişler. dir. Neticeyi bildiriyorum : Aydın merkezi: Bayan Ayşe Dr. N. Yazgan, Bay Etem Kadri, Bay Neşet avukat, Bay Raif Muhiddin ve Dr. Bay Sabri. Bozdoğan; Bayan Behice Al- kan, Bay Ahmed Vefa ve Bay Hakkı Siber. Çine: Ahmed Emin Arkayu, Atıf ve kahraman köylü Mekmed Karacasu: Ali Rıza Nazilli: İsmall Hakkı Akde- nDiz, avakat Ödmer, avukat Sa- mi ve Tevfik Bilgon Söke: Hulüsi, , Dr. Şakir ve Dr. Raif Aydın üyelerinin ikisi, Boz.- doğan'ın ikisi, Çino'nin iklel ve Söke'nin üçü yeniden seçll: mişlerdir. Karacasu ve , Nacilli üyele- ridde değişiklik olmamıştır. Saylav seçimine: Aydın ka: zasında 192 İkloci #eçmenden ——HLH—————. marada Ali Özyakut, Kahra- manlar'da Şehidler sokağında 2 numarada Osman oğlu İsmall Toğlu, Hacımabmud mahalle- sinde 7 numarada Ruşen Tar: hun, Alsancak gümrük muha- faza memuru Ali Arduç, Roma bankasında memur Muzaffer Arel, Zühdü Alpözen, Meş'u: diye mahallesinde 49 numarada Kâmil Aray, Ahkâmışahsiya kâ- dbi M. Nedim Alkaş, Gazller mahallesinde 44 numarada M. Ali Akben, Asliyecesa hâkimi İsmail Komaleddin Aksüt, Jan- darma K. bösab memuru Rifat Altınışık, Karataş Aras soka: gında T numarada Yaşar Ada- tepe, Kurantina'da Mansurzade sokağında G numarada Eşrof Atakan, Soğukkuyu'da 120 mu- marada — Tevfik — Acarkent, Emlâk — bankasında Zekeriya #Çine'de 71 den 71; 183, Bozdoğun'da 179 dan 179; Karacasu: da 36 dan 35, Nazilli'de 150 | Bergama'da seçilen Vilâyet genel meclisi azasından Bayan Fatma den 147 ve Söke'de de 77 den 71 zat soçime İştirak etmişlerdir. Maraş 9 (A.A) — Vilâyet umumi meclisi intihabı bugün vilâyetin her tarafında — yapıl. mıştır. C.H.F, namzedleri müt- tefikab kazanmışlardır. Vilâye. tin 12 üyesinden üçü kadındır. Manisa 9 (A.A) — Umumt üye intihabı vilâyetin hertara: fında bitti ve fırka vamzedleri ittifakla rey aldılar. Manisa umumi meclisine üye seçimine — başlanmadan — önce saylav — seçimi — münasebetile ATATÜRK'ün olusumuza neş: rettikleri beyanname okanmuş ve bu beyanname seçimde hazır bulunanlar tarafından ayakta dinlenerek ATATÜRK hekkın- da dakikalarca süren tezahürata vesile olmuştur. Kırkağaç (Hususi) — Seçim, düğün ve bayram gibi geçti. Her taraf donatılmıştı. Fırka bandosu çalıyordu. Hava çok yağmurluydu. İkinci seçmen- lerden salgın gripten çok hasta bulanan zevat bile gelmişlerdi. Fırka relsimiz göüzel bir söylev söyledi. Atatürk'ün beyannamesi sevgl ve saygılarla dinlendi ve Atatürk'e selâm ifadesl olarak bir. dakika ayakta duruldu. Fırka namzedleri ittifakla ka- zandılar. İkinci seçmenlere zi. yafet verildi. . Ödemiş kazasında umumi moclis azalıklarına Avukat bay Ekram, bay Selim, bay Hasan, bayan Berika ve Torbalı kaza- sında mühendis bay Ömer Lütfü'nün seçildiği gelen ha- berlerden anlaşılmıştır. HU SUBAT LA CNUN Borsa —— —— Borsada dünkü üzüm ve hire satışları aşağıdaki dedir. Ç Albıcı 342 Müeki. inhi. 0 50 46 F. Solari 15 25 39 L. Rociyo — 14 25 30 H. Alyotl — 14 75 20 Trifanidis 14 25 477 K. 5. K. 11 16 14 14 4 Zeytinyağı Satışları Kilo 21700 Muh. alıcı 24 50 Afyon Satışları Kilo gr. 147 600 İnhisarlar 67 — 68 Zahire Satışları Ç.. Cinsi KSK 570 Buğday 415 44 117 Arpa 380 3 48 Fasulye 8 10 190 Susam n l 86 Kendir to. 4 25 500 p. çekirdek — 2 75 275 pamuk 49 801 T. badem içi 45 150 Acı * içi 39 Salihli'de Yeni Kayma- kam Bay Kâmil Güzel işler Başarıyor" Salihli, (Hususi) — - Y kaymakamımız Bay Kâmll, d hal faaliyete geçmiştir. YO köy İşleri Ve alükası fazladı İstasyonla — kasaba — arasınd mezarlığın — bataklık — cihetlef doldarularak burası - bir haline konmuştur.. YakındA Şehir meclisinde de görüşülel mezarlık başka yere kaldırıl? caktır. Sart Mahmud Bey — İçindet geçen Ahmedili ve Manisa wıd nakıl yasıtalarımın geçimi İÇ temizlendi, dözeltildi. Bu retle Salihli Korşunlu su b yolarının Allahdiyen çamlığ bir yolla bağlanması temin miş olacaktır. Vilâyet, Bay mlil'in faaliyetini takdir etmişti” Şehir Meelisi: Şehir meclisi, elektirik şirl hesablarını iki muhasible tetki ettirmektedir. Bu Yıl da Aygırlar Satın Alınacak.. Bu yıl Kıbrıstan daha 0f sekiz eşek aygırı satın a0f caktır. Mühtelif köy büdeelt ründen ayrılmış — olan 2250 Hrabk tahslsat ziraat — bankif sında toplanmıştır. Vilâyet buf” tar müdürü Bay Adil Yergöf yakında Kıbrıs'a gidecektir. $ — Vilâyet köy bürolf tarafından — bhayvan — cinsisif mühtelif kazalarda — islâhi içif çalışma tarmını gösteren albül lar — hazırlanmıştır. — Dal hayvanların resimleri de kont” lan ba albümler her kazaj? gönderilecektir. Yunanistan'da Ti- cart Büyük Kılayuz Ankara Türkofisinden şebri miz Ticaret Odasına gelen bir yazıda; — Yunanlstan'ın bürüf Ticaret — odalarının ı.ıırıkı' İntişar edecek “Ticari Büyük Kılavuz, a — İzmir'de mevcol tHeari ve sanayi kurumlarımız? bu rehbere abone olmuları *” buna reklâm vermeleri tavsfj” edilmektedir. Abone ve reklâm pıdll"' istiyon tacirlerimiz — doğradi” doğruya Odaya müracaat veklerdir. 26