25 Şubat 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

25 Şubat 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

ıunull Sahife — 2 ÇNNN ; LANADOLU| ödemiş'te Bir Gece Yeni Saylav Doktor Bay Mustafa Şe- refine Bir Ziyafet Verildi.. Ödemiş, (Hususi) — Cumar- tesl akşamı, Ödemiş'in değer. bilen halkı çok sevdikleri Ça. makkale saylavı - ceki belediye başkanı Dr. Bay Mustafa Ben. gisu şerefine Ödemiş Halkevin- de 150 kişilik büyük bir ayrı- hık ziyafeti vermiştir. Ziyafette CELE. başkanı B. L Yayla, muallim B. E. Hamdi Akman söylevler söylemliş, sayın saylavınız. Dr. M. — Bongisu, karçılık vermiştir. Görüşmeler gok samimi geçmiş, tatlı dakl- kalar yaşanmıştır. Bu veslle İle E. Hamdi Akman'ın söylediği töylevi aşağıya aynen dercedi- yoruz: Bayanlar, baylar, sayın say. lavınız! Hepimiz biliriz ki hayatın bazı müstesna dakikaları — var- dir. Yaşadığımız şu — heyecanlı dakikalar besbelli ki onlardan biridir. Bu ayrılık konuklama toplantısı angımızda sönmeden yaşıyacak kutlu andaçlar örmek- tedir. Ulasal — yaşayışın tekin değeri, topluluk hayatına olan yararlıklarile ölçülür, Büyük filkü kişiler diye anlatmak İs- tediklerimiz de, ulusal dirimin kalkınma, genlik ve İlerleyiş lerinde geniş ölçüde yararlık- ları görülebilenlerdir. Bunları halk uyanık bir titizlikle gün: lemecine, Bagısına yazar; bun- lar yarattıkları eserlerinde yüz yıllarca yaşarlar. Bu ülkücüller ikf türlüdür. Bir kısmı öldük. ten sonra anlaşılır, bir -kısmı da sağlıklarında eserlerinin yer yer yayılışını gözlerile — görür, elgünün benliklerinde kayna- şan kıyançlı kulduklük heye: esanlarını — yakından — okurlar. İşte ba ikinciler iki kat gönenç- İldirler. Sayın — saylavrımız — siz bunlardan — birisiniz, hem de ne mütla iİkincilerden, Bayanlar, Baylar! Ödemiş'in bu ülküçül çocu- gu askeri tıb — mektebinden çıktığı 1903 ten bugüne kadar 32 yıl darmadan ülke ve ülkü işlerinin arkasından sönmiyen bir aşk ve heyecanla koşmuştur, 'in dssız, Suriye —ve Yemen'in —kızgın - çöllerinde, Çanakkale'de kanlı Anafarta boğuşmaslarında onu yurduü ve ulüsu için kutluluğuna — inan- dığı vazifesi başında bulayoruz, Cihan savaşının sonunda güzel İzmir'e düşmanın ayak bastığı onu İlk çete ku- ramlarında, ilk Böyük Ulus Kurultayı üyeliğinde bulünmuş, oradan da ATATÜRK'ün buüyrultusule Rodos'ta anayurdu için, dünün deyimile “kellesi koltağunda,, çok nezik - vazi- feler başında görüyoruz. Yur- dun, budunun aıh.. Hiği, Ata- türk'ün idaresinde - giriştiğimiz ulusal — savaşların yengisi için canını kalkan edinerek çalış: mayı en yüksek bir namus boreca bilen Ödemiş'in bu ül. kücülük çocuğu, baştaklık sa- vaşı - bitiminde, ömrünün ba. karını geçirdiği öz oymağı gü- zel Ödemiş'e kavuşuyor, asil düşüncelerle öz oymağının baş: kanlığını onaylıyor, o günden bügüne kadar on yıl ilerisinde, durmadan - dinlenineden çalışı- yor, onun didinmesile Öde: miş'te iyi kavranmış — bir plân — gerçevesinde caddeler — düzenle yan birçok binalar yapılıyor, parklar açılıyor, modern mez- baha yapılıyor, pedagojik ço- cok yavası kurulayor, en fenni kılıkta elektirik ve su kurum- ları temin ediliyor. Sayın saylavımız; Napolyon, Vaterlo yenilişin- den sonraki durüşünda, ! ken- disini müdafaa etmek İstiyen avukatlara müsaade etmemiş: — Benim tözlerim işterimdir. Demişti. Güzel Üdemiş'te Dr. Bay Mustafa Bengisu ölmez müsbet eserler yarattınız. Ödemiş elektiriğile aydınlana cak gözler, bengisadan İçerak sasazluğunu giderecek kimseler, çocuk yuvasında neş'eler İçeri- sinde coşarak — cümhuriyet to. murcukları ülkücül — şahsiyeti. nizi, dalma sonsuz sevgi, saygı ve kulduklarla anacaklarla ana- caklardır, buna emin olubilir. siniz. Sizden ayrılmakla hem üzü- lüyor, bem avunuyoruz. Üzü: lâyoruz; çünkü yavrular bir baba, gençlik bir önder, hasta- lar hazık bir doktor, kimsesiz: ler bir ata, Ödemiş candan sevdiği ve saydığı feragat ve fazilet örneği akman başkanın- dan — ayrılıyor. — Avunuyoruz, çünkü şuna inananlardanız; vazi. feler kabiliyet ve imkânlarln çerçevelenmiştir. Dar çevrede başardıklarınız — ülkü kılıkta bütünlemek için daha geniş çevreye atlıyorsunuz, dönenme kaynağımızın, Atatürk'ün yanı- na gidiyorsunuz, ne mutlu, Bu yeni alanda hem Öde- miş'imiz, hem de bütün ulus için daha çok verimli yarar- hıklar göstereceğinden eminiz. Bu inanışla yüksek şahsiye: tinizl candan seven ve sayın değer bilen elgünümüz, bütün Ödemiş muallimleri ve gençliği namına derin sevgl ve saygı- larla esenlerim. . .. Ödemiş, 24 (Hususi) — Dün akşam Çanakkale saylavı Dok- tor Bay Mustafa Bengisa şe- rofine şehir namına verilen zi. yafet çok parlak olmuştar. ZI. yafette kaymakam ' Bay H, Ş. Seçkin ile bütün dalre başkan: ları ve şehrin İleri gelenleri hazır bulunmuşlardır. Ziyafette C. H.F. başkanı Bay İ. Yayla, Ş. Muammer, E. H. Akman, Şükrü Konuk söz almışlardır, taylav Bay Mustafa Bengisu sözenlere karşılık verdi, Ata: türk mutuna orada bulunan- ları bir dakika ayakta durmıya davet etti ve Atatürk'ü derin saygı ve kulduklarla andı. Gös: terilen samimiyetten teşekkür ettikten sonra yaşadığı müs. Telyazı uyumları Istanbul'da 2 Cesed Bulundu tonya Bizden 935 Yılı Büdçesinin Mü- zakeresine Devam Edildi Reisicümhurunu Ankara, 24 (Hususi) — Bakanlar Heyeti bugün de Başbakan |Tebrik Btti General İsmet İnönü'nün başkanlığında toplanmış ve 985 büd. çesinin müzakeresine devam etmiştir. Sıhhi Yüksek Şüra Toplanıyor RuznamesindeHava Har- binden Korunma Vardır Ankara, 25 (Hususi) — Sıhhi yüksek şüra, yarın Sağlık ve İçtimsi Muavenet Bakanı doöktor Bay Refik'in başkanlığında toplanacaktır. Ruznamede, hava harbinden korunma İşi de vardır. Kurultay Başkanı Anka- ra'ya Döndü.. Bahkesir, 23 (A.A) — Ku rultay başkanı general - Kâzım Özalp şerefine dün akşam C, H. F.ında bir suvare verll. miştir. Sayın general yetl ziyaret etmiş, bir müddet kalarak vilâyet iİşleri hakkında valimizden malümat almıştır. Kurultay başkanı bundan sonra latasyona İnmiş ve Ankara'ya hareket etnilştir. Türk Ve Rus Sinemacılığı.. Moskova 24 (A.A) — Ode- sadan buraya gelmiş olan Bay Burbaneddin Mehmed ile Bay Kâmll Halil Tas Ajansının bir muhabirine beyanatta buluna- rak, Sovyet filimlerinin Tür- kiyede pek ziyade muvaffakı- yet kazanmakta — bulunduğunu ve iki memleket arasındaki dostluk bağlarının hergön daha ziyade kuvvet bulmakta oldu ğunu söylemişler ve Moskova: daki Ikametimizden lstifade ede- rek Türk ve Sovyet sinema ar- Üstleri teşrtikl mesal çare ve vasıtalarını artırmak İçin azami faaliyet — sarfodeceğiz — demlş- lerdir. Kastamoni'de Grip Salgını Kastamoni, 23 (A.A) — Grlp salgını burada da baş göster: miştir. Merkez ve Taşköprü İle okulları tatil edilmiştir. bügün — vilâ —— — — demine kadar unutmıyacağına, gene Ödemiş yurd ve budunu için elinden geldiği kadar çalı- şacağını söyledi ve alkışlandı. Bir tarafta bando seçme hava- lar çalıyordu. Konuklama top- lantısı çok neş'ell geçmiştir. Sayın saylav; bugün esat 14 de hususi motokarla Ödemiş'ten isatir © bereket etaniştir Muğla Halkevinde Okuyanlar.. Muğla, 24 (A.A) — Halk- evinin yıldönümünde Halkevi başkanının verdiği Izahata göre, Halkevi kütübbunesinde sekiz yüz cildden fazla kitab vardır. Bir yıl içinde kütübbanede on bin üçyüz yedi kişi okumuş- tur. İki yıl içinde yirmi kon: ferans on konser on beş mü- samere verilmişlir. Bu yıl için: de konferans ve müsamerelerde onbinden fazla köylü merkezde hazır bulunmuşlardır. Yözyirmi üç köylü memleket hastanesine yatırılmış yüz seksen köylü de ayak tedavisi ve üçyüz kişi de halkevi bakım yurdunda tedavi edilmiş ve bakılmıştır. Merke- zin yüz yirmi bir köyü köy- cüler komitesl arasında taksiıım edilmiş binlerce köylünün işi görülmüştür. Ayrıca mllli ve hususi yapılan toplantılarda beş yurddaş bulunmuştur. Kastamonu 24 (A.A) — Hal. kevi Iİçilmai yardım şubesi ev- velce huftada İki gün yaptığı polikilnik gününü hergün yap: mıya başlamıştır. Maraş C.H.F. Vilâyet Kongresi.. Maraş 23 (A.A) — Cümhu- riyet Halk Fırkası vilâyet kon- gresi bugün belediye salonunda tekmil mümesslller, vali, vilâ- yet erkânı ve birçok dinleyi- ciler önünde kurulmuştur. Ula — Önderimiz — Atatürk'e candan bağlılık ve derin say- gıların sunuülmasına ve büyük- lerimize de tel yazıları yazıl. masına alkışlarla karar — veril- miştir. Koogre relsl Burdar saylavı Bay H. Onaran tarafından okunan İdare heyetl raporu müttefikan onaylanmışlır. Kon- gre yarın da devam edecektir. Istanbul Lisesi, İstanbul, 24 (Hususi) — İs- tanbul lisesinin bânisi Bay Os man Hamdi için bügün ihtifal ADER AA açi ea ÖL Bunlardan Biri Topkapı'da, Diğeride Maslak Yolunda Yatıyordu. ——— ——— İstanbul, 24 (Hususi) — Bugün şehrimizde Iki cesed bulunmuştur. Bunlardan biri Topkapı'de, diğeri de Maslak'ta bulunmuştur. Topkapı'da bulunan cesedin yüzü soyulmuş bir halde İdi. Cina- yeti İşliyenler henüz ele geçirilememiştir. Zabıta tahkikatına devam etmektedir. ——— -- .:4-4---0 Çöüme— — — Bakanlar Heyeti Gene Toplandı * Atatürk üüit ee Litvanya Ankara 24 (AA) — Lit vanya'nın milli bayramı müna- sebetile Relsiecümbhur Atatürk ile Litvanya Relsicümburu Bay Antanas Smetona arasında teati edilen telgraflar aşağıdadır: Litvanya Relsteümhuru Bay Antanas Smetona Hazretlerine, Litvanya'nın milli bayramı mübasebetile — zatıdevletlerine hararetli — tebriklerimi arzeder ve şabsf saadetinizle Litvanya- mın refahı hakkındaki temenni- lerimi kabul buyurmanızı rica eylerim. Türkiye Relslcümburu Ka- mâl Atatürk Hazretlerine, Litvanya'nın, istiklâlinin yıl- dönümü —münasebetile — gerek hakkımda ve gerek — Litvanya bakkında zatıdevletlerinin izhar buyurmuş oldukları temenni ve tebriklerden fevkalâde müte- hassls olduğum halde en hara- retli teşekkürlerimin kabulünü rica ederim, Memlekette . . Hava Vaziyeti Ankara, 24 (A. A) — Ziraat Vekâleti Meteoroloji enatitüsün- den alınan malümata göre son 24 snat içinde Cenub Anado- lusunun Adana çevresi yağışlı, diğer yerleri yağışsız, fakat ke- sif bulutlu ve kapalı geçmiştir. Bu çevrede ölçülen yağmur miktarı bir milimetre — etrafın- dadır. Trakya, Ege — mıntakalarile Orta Anadolü'nun batı kısımı bir alçak tazyik dalgası içine girmiş bulunmaktadır. Bundan ötürü buralarda bava bir gün evvele nazaran 10 derece etra- fiında yükeelmiştir. Orta Ana- dolu'nun doğu kısmı ile Doğu Anadolusunun hava vaziyetinde blr değişiklik yoktur. Karadeniz kıyılarında hava açık vaziyotte- dir ve sıcaklık derecesi bir gün evvele nazaran üç derece etra- fında yükselmiştir. Yurdda en düşük suhunet sıfırın altında Kars'ta 23, Erzurum'da 15 de. recedir. En yükşek sıcaklık Bursa'da 21, Adana'da 19, An- kara'da bügün sast l4 de 9 derece kaydedilmiştir. Seyhan ve Ceyhan Taşdıktan Sonra.. Adanı, 24 (A.A) — Seyhan ve Cayhan ırmaklarının taşması bazı köylerimize yayılması ve zarar derecesi hakkında son duyuklar gelmiştir. Bu duyuk. lara göre Seyhan suları üç köye ald olarak beşbin hektar genişliğinde tarlalara — yayılmış ise de köylülerimiz elbirliğile hendekler açarak biriken suları denize akıtmışlardır. Her iki NNN 25 SUBAT Günün İ Küçük Duyumlar! Yumurta Alacak İspanya hükümetinin yılı için 879,023 —kental $ mürta İthal edeceği / şebrlii Türkofle müdürlüğüne “ı rilmiştir. Her memleketin panya'ya sokacağı yamurtaltf men'şelerini — gösteren detti ve — alâmetlerin yııııınl' kabukları - üözerine — varuldi olması şarttır. İspanya İd meti yumurta kontenjanı # yumurta İtbalâtçılarına Hani vermiştir. Bergama'da Hayvıl: Sergisi Açıldı.. Bugün Bergama'da Kıbi eçek aygırları döllerinden 1 ve sıpalar için bir sergi ğ mışdır. Muhtelif köylerde döllerden hayvanlar sergiye ' tirilmiştir. Vilâyet bıylıtdı dürü Bay Adil Yergök mıntaka zeotekni müfettişi V Mitat Öğülen bugün B ya giderek sergiye hayvanları tetkik edecel İyi dereceyi kazanacak b ların sahiblerine İkramiye ' rilecektir. Zirant Bal ef ikramiyeler için baytar © dürlüğüne 180 lira gelm “EGE,, »Ege,, adile çıkmıya b yeni arkadaşımızı kutlulı Zengin Müsamere.. C.H.F. Buca nahiyesinlü çen akşam Elhamra salonli verdiği zengin müsamerentü * rarı rica edilmiş ve günü saat 17 de tekrar edili” kararlaştırılmıştır. Bu müsamere mül birçok ecnebi aflelerine Bayanlar sahnede vazife lardır, Okurlarımızın bu * eğlenceli müsamereyl ş yacakları şüpbesizdir. | Urganlı'da j Yeni Muhtar | Seçimi Yapılmıştır« Urganlı, (Hususi) — köyünde geçen Çarşamba ; muhtar seçimi yapılmıştır. " evi ve hertaraf bayraklarlA? | lenmişti. Şenlikler arasında F | dığa rey — atılmasına İhtiyar heyeti, Cümhuriyet F fırkası üyeleri ve köylület F” dığin başında bulunayorli” Jandarma karakol ku Yusuf çaevaş da encümen * olarak — sandığın başındaâ © Halk; reyini atmak üzere "i akın geliyordu. Reylerln * ması bittikten sonra Hi müdürü Bay Ziya'nın ve y kan köy muallimi — ile bi önünde sandık açıldı ve FÜ ; | tasnif edildi. Neticede lığa çokluk reyle eski Bay Mehmed Arif Ö seçildiği unlaşıldı. İhtiyar H4 üyeliklerine de Bay DWEĞ Bay Abdül, Bay Şerif, Bay Bay Rasim vo köyün fırkâ * heyeti üyesinden Bay O” Şen ocak - seçildiler. Mühtarlığa — Bay g Arff'in seçilmesi balk #L dan sevinçle karşılanmışti”” a dit çok çalışkan, köydül mektep İnşa ettirmiş, ket” » berkese sovdirmiştir. YePİ Ö için de muvaffakıyetler " mlştir. |