28 Şubat 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

28 Şubat 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

Ka 28 ŞUBAT öke'de Halkevi Açıl- ması Sevinçle Karşılanmıştır Süke, (Hususi - gecikmiştir) — Bügün fırkamız umumi idare heyetinin kararı İle ka zamızda Halkevi açılma mera- simi büyük bir balk - kütlesi karşısında yapılmıştır. Merasimi C H. F. Aydın vilâyeli idare heyetl üyelerinden Bay Raif Feyzi Idaro etmiştir. Fırkamız Smumt idare heyetinden gön: derilen program —aynen tatbik edilmiştir. 2 — Cümhuriyet yemini 3 — Canlı tablo * — Halkevi açılma nutku S — Şliir 6 — Halkevi Hinin izahı ? — Halkevinde çalışacak. lar namına notuk B — Halkevi — maksadına '“yan bir perdelik piyes Moraslme saat 16 te başlan- Tüğ ve toplantı. — mahalline evelce konan radyo ile Ankara Halkevinden söylenen — açılma mutku — dinlenmiştir. Toplantı yeri hincsbinç dol uğu — gibi medhalde dahi yüzlerce kadın ve erkek birikmiş kalmış idi. Canlı tablo memleketin - genç kız. ve erkekleri - tarafından temell edilmiş ve bunda Türk milletinin durdurulmaz bir İş- tiyak ile en medeni — millet mmerkllne yükselmiş bir gencin eski hoca, saray adamı, cübbe, sarık, derviş ve saltanatı yıkar- ken diğer taraftan Atstürk'ün milletimize gösterdiği yol üze- rTinde yorulmak - bilmiyen bir azim ve sebatla — yürüyerek medeni milletler arasına girişi gösterilmiştir. Ba tablo bazırun tarafından — çok alkışlanmış ve beyenlilmiştir. Halkevlerinin açılması Böy- levi C. H.F. vilâyet idare he eti üyelerinden Bay — Ralf Feyzi tarafından söylenmiş ve töylev çok alkışlanmıştır. Mu- allim Bay Nadir — tarafından Bay Kemaloddin Kâmi'nin ştiri okunmuş v alkışlanmıştır. Halkevleri talimatnamesi oku narak izah edilmiştir. Halkev- lerinde içalışma şekli ve koru. Taş maksadı etrafında Bay Kol- daş tarafından söylenen söylev de çok alkışlanmıştır. Bayan Yo Bay Okutanlar tarafından j Piyes te Halkevleri- Dİn makşadlarından mühim bir kısınını anlatıyordu. Kısa bir Zamanda bu derece mükemmel olarak hazırlanmasından dolayı Söke okutanları eldden tebrike Suyandır. Kazamızın büyük ihtiyaçla Tından — birisi olan Halkevinin açılması halkımızı çok sevin- dirmiştir. Bu yuva İle daba ilk Bünden fırkalı ve fırkasız bü tün yurddaşlar çok alâkadar Olmuşlar ve fırkamız umümi İdare heyetinin bu kararından dölayı sevinç duymuşlardır. Kaza idare höyoeti başkanı #İmdilik Halkevi işlerini dön- tedir. Evelce — başlır kayıdı müsmeleleri — bittikten Yonra - kaza, İdare - heyeti azala- ;lııı birisl Halkevi başkanlı: ina — geçilecektir. — Atatürk'i İlhamlarile ııpıun_ıı:'= findan — kuralan * bu yüvanın kazamızda — uyandırdığ büyük slâka az zamanda çok inkişaf talimatname- Memleketlmizdeki boş arazl- nin kısa bir zamanda İmarını ve şenliğini temin — maksadile Izmir'de Kok halı Mı, Değil Mi? Tacirlerin Masraf Listesi ökonomi Bakanlığına Gönderildi.. Ökonomi bakanlığı memleke timizde Kok kömürünün yük- sek fiatle satıldığı ve fiatlerde ihtikâr yapıldığı bakkındaki şi- kâyetler üzerine tetkikat yap tırmaş, toptan — tonunun onaltı buçuk liraya, perakende onse kiz Hraya, ecaebl kok kömü rünün de yirmibir liraya satıl- dığı takdirde âmillerine ve va tıcılarına kâr bırakdığını tesbh etmiş, ba fiatten daha yükseğe kok satanlar hakkında takibat yapılmasını bildirmişti. Ökonoml — Bakanlığının bu bildirimi üzerine vilâyetce İz mir'deki kok kömürü satışları üzerinde tetkikat yepılmış idi. İzmir'deki kok — âmilleri Iki tüccardır. Dışardan yalmız Al: man kok kömürü getirilmek: tedir. Zonguldak maden kömü ründen yapılan koklar ton İti- barile 3S0—31 Hraya, Alman kok kömürü de 3Ö liraya ea tılmaktadır. | kok .—— hazırlanarak - tatbik mevkline konan (Bağ ve meyvalık yeri) dağıtma talimatnamesine — göre Ökonomi Bakanlığının tes. bit ettiği fiatle İzmir'deki kok kömürü satış fiatleri arasında denecek derecede Vila. yetçe yapılan teşebbüs üzerine tüccarları kok İmall için İetesini yarı yarıya mübim bir fark vardır. yaptıkları — masrafın vermişler ve bu İlsteye şimdiki flatler üzerinden yap tıkları bir para kezanmakta oldukla rını. bildirmişlerdir. Vilâyetçe de tüccarların ver. tetkikat görülmektedir. C. H. F. Büca nahiyesine bağlı ocaklar menfeatine evelce Elhamra — sineması — salonunda İzmir'in tanınmış ileri gelen Türk ve ecnebi alleleri tara- fından verilmiş olan müsamere dün akşam birçok yeni ilâve- lerle parlak bir çekilde tekrar edilmiştir. Müsamerede - pekçok balk, İzamir, Burbava ve Buca'da oturvn Türk ve ecnebl pekçok aileler bulanmüş, — tatlı — ve unutulmaz santler geçirmişler dir, Salon bıncahınç dölmüştü. Birçok — kimseler de oturacak yer bulamamıştır. 2 Müzikli ve danalı Bzovnin rüyası temsll edilmiş; birçok defalar alkışlarla tekrar ettirilmiştir. Türk ve ecnebi âlle kızlarından mürekkeb ba let grubları çok güzel, zarlf ve san'atkârane dansları İle seyir- ellerin takdirlerini — kazanmış- lardır. Bütün bu kızlar; mü- samerede vezife almağı bir e- ——— — edeceğine delildir. Bilhasan ka- dınlarımızıa Halkevine güster dikleri “çok yerinde olan alâ ötürü kazamız — halkı duymaktadır. Bu mü- nasebetle bir defa daha Söke balkı fırkamıza bağlılığını gös- termiştir. Büyüklerimize de açıl ma şenliği bildirilmiş ve saml: mi düygüler. sünulmuştur. mister Rol Alan Tük V Kızlar Takdirler Kazandı Müsamere Çok Güzel Oldu.. ref telâkki etmişler, müsame: renin tertibinde çalışan madam İngliş ile madam Fernan Gifre geceli gündüzlü çalışarak — cid- den fedakârlıkta — bulunmuşlar ve eserlerini tamamlamıya mu vaffak olmuşlardır. Piyeslerde Müsyü Kuk, Ma dam İngiliş'in küçük dir ve alkış toplamışlardır. ları tebrik ve takdir ederiz. ölçüler ve Ayarlar.. Damgalatma Müd- * deti üçay Uzatıldı.. Ölçü ve ayarların darıgalan ması İçin tayin edilrulş olan müddet, ökonoml bakanlığınca üçay daha uzatılmıştır. Mıntaka ölçü ve ayar başmüfcettişliğine gelen bir bildirimde Mayıs t0 nona kudar herkesin ölçü âlet: lerfinl belediye ölçü ve ayar memurluklarıda damgalattırma ları bildirilmiştir. Bu müddet zarfında dumgalatmıyanlar hak- kında kanani takibat yapıla caktır. Ba defaki müddet tem Fî.at_leri Pa- göre satışlardan bile pekâz miş olduğu masraf İlstesl üze: rinden tetkikat yapılmış ve bu tetkikat neticesi bir raporla ökonom! bakanlığına — bildiril. miştir. Vilâyetin raporunda neler olduğu gizli tutulmaktadır. Ba- kanlıktan gelecek emir üzerite tekrar kok — fiatleri üzerinde yapılman — muhtemel kızları İspanyol bebeği rolünde, Mat- mazel Kramer ve diğer kızlar ve vazife alanlar bütün inace: liklerile çalışarak rollerinde tak Biz de gerek müteşebblsleri, gerek müsamerenin tertibinde ve güzelliğinde muvaffak olan: ünün Şar duyumları Yurdu Imar Edelim! Hükümet Parasız Arazi Veriyor. Iz- mir'den Müracaatler Çoğaldı. şimdiye kadar kaç kişiye arazi verilmiş olduğu vilâyetten bü. tün kazalara ve nahiyelere gön- derilen bir - bildirimle — sorul muştur. Memleket istihsalâtını da ar- tırmıya yarıyacak ve balkı imar etmek şartile parasız arazi ve bağ, bahçe sahibi edecek olan bu talimatnameye bütün balkı- mızıb, bilhassa köylerde oturan yurddaşların ehemmiyetle —na zarıdikkatlerinin celbi ve ken- dilerine izahat verllerek imar şartile üç yıl içinde bu arazi nin topu senedlerinin verilece şinin anlatılması bildirilmiştir. Şahrimizden bazı kimseler fakân müdürlüğüne — müracaat ederek - tallmatname bükümle- rinden İstifade etmek suretile bağ ve meyvalık yeri almış ve imarına bile başlamışlardır. Müracaat — edenler de - epiy çoktur. Müracaat edenlerin le- Udalarında gösterdikleri yerle- rin sahibli olmaması için tet- kikat yapılmakta ve hükümete ald olduğu anlaşılanlar imar etmek çartile iniyenlere - veril. mektedir. Baundan sonra kaza, nahiye ve köylerde bunun için halkın fazla müracaati de temin edilecek ve boş arazinin İma- rına çalışılacaktır, Bomba! —— ..0 — |Ansızın Patladı ve Bir Kişi ğ Eenebi Yaralandı.. Dün sabah Tepecikte Çam- dibi mevkiindeki evlerden Mus- tafa Reşid oğla Bay Vedad'ın 41 numaralı evinin bahçesinde bir bomba patlamıştır. Bay Ve dad; bahçedeki baklaları - çapa- larken toprak altından beyaz bir fitilin çıkmış olduğunu gör müş ve çapa İle bu fitile vur: muştur. Fakat bu darbe müd hiş bir infilâka sebebiyet ver. miştir. Toprağın altında kaldığı anlaşılan bu bomba patlamış ve Bay Vedad ol eli ile yü zünden ve göğsünden yaralan. mıştır. Yaralı derbal Memleket hastanesine kaldırılmış, tedavi altına — alınmıştır.. Bombanın bahçede ne vaklittenberi kaldığı ve oraya kim tarafından bıra kıldığı hakkında zabitaca — tah kikata devam edilmektedir. Bay Vedad; oönsekiz - yaşın da idi, Bir Sigorta Tahsil- darının İhtilâsı. Türkiye Milli ve Fenika si görta şirketinin İzmir şubesinde tahsildar olarak çalıştırılan Falk oğlu Bay Salâhiddin'in sigorta puaralarından 600 lirayı zimme tine geçirdiği Muddılııııuılllgc haber verilmiş ve Bay Salâhid. din hakkında tahkikata başlan. mıçtır. Soülhceza - mahkemesine verilen maznun — İstlevab edil. miş ve bakkındaki tahkikatın gayri mevkuf olarak devamına karar verilmiştir. Üçüncü sorgü hâkimliğince tahkikata devam edilecektir. Mahkemelerde Sahtekârlık Davası.. Atkoşuları Müşterek Bahis Biletinin Nu- marası Nasıl Değişmiş? Vilâyet U. Meelisi.. Daimi Enâimeu Büdce Tetkikatına Pazar Günü Başlıyor. — Vali General Küzim Dirik Ödemiş, Torbalı ve Tire kaza: ları köylerinde bazı teftişte bu- Tanduktan sonra dün şehrimize dönmüştür. — Vilâyet daimt en: cümeni; dön öğleden evel Va: linin başkanlığında toplanarak 10 merila - toplanacak — olan vilâyet amumi meolisi için yeni yal büdeeel üzerinde müzakere' ye başlıyacaktı. Fakat vali öğ- leden sonra İzmir'e geldiğinden encümen; — yeni yıl - büdcesi üzerinde tetkikat — yapamamış- tr. Yalnız biriken kâğıdlar özerinde — konuşmalar — olmuş, bunların — muameleleri netlce- lendirilmiştir. Pazar günü top: lanacak olan vilâyet dalmi en eümeni büdce üzerinde meşgul olacaktır. Bergama Hayvan Sergisi. Ziraat Bakanlığınca Berga ma'da açılmış olan ehli hayvan sergisi münasebetile Bergama'ya giden vilâyet baytar müdürü Bay Adil ve mıntaka Zootekni müfettişi Bay Mitat şehrimize dönmüşlerdir. Bergama hayvan sergisine geçen yıl Kıbris'tan — getirilen 11 yavru katırla G eşek sıpası getirilmişti. Fen heyeti tarafından yapılan tedkikde eşek mpalarındam iki- #inln bakımları iyi olmadığı gö- rülmüş ve bunların sahiblerine ikramiye verilmemiştir. Diğer yavroların sahiblerine ikramiye dağıtılmış, halkın katır. yetiş- tirmeleri hakkında tavsiyelerde bulunulmuştur. — Köylülere ka tırların ebemmiyetleri hakkında verilen İzahat üzerine herkes gelecek yıl katır yetiştirmek için çalışacağımı vadetmiştir. Yakında Ödemişte de böyle bir hayvan sergisi açılacaktır. Domuz Mücadeleleri. Domuzların Kuyrukla- rı Alınacaktır.. Mahsullerimize zarar veren yeban domuzlarile mücadele iş lerinde, bazı kazalardaki müca- dele komlayonlarının mükellef. ler tarafından getirilen domuz kulaklarımı - topladıkları görül müştür, Bu kareket sulistimal. lere meydan verecek mahiyette olduğundan dün vall muavini Bay Sedad Erim'in başkanlı: ğinda toplanan vilâyet ziraat mücadele komlisyonu bundan sonra — öldürülen — domuzların yalmız kuyruklarının - kaza ko. misyonlarınca toplanmasına ve makbuz mukabili alınıp sevke- dilmesine karar vermiştir. Müâ kollefiyete tâbi tatulan diğer zararlı hayvanlar için kazalar: daki komisyonlar münasip gö rülecek tarzda tedbir. almakta serbest birakılacaktır. Tehdit Etmişler Karantina — caddesinde — Ali oğla İsinail İle Hasan — oğlu Rasihi; Besim oğlu Rasım'ı teh: dit — ettiklerinden zabıtaca ya: kalanmışlardır. eşek aygırlarının mahsullerinden Geçen yıl mühasebelt husüsl- yenin sonbahâr atyarışlarında * müşterek — bahis için aldıkları 11 numaralı biletin Dumarası üzerinde sahtekârbk yapmakla suçla Bay Ali ve Ahmed'in duruşmalarına dün Ağırcezada devam — edilmiştir. Duruşma tafhasına göre koşuda 9 nama: rah. at birinci gelince suçlular 11 rakkamını 9 yapmışlar ve ikramiyeyi almak için müracaat ettikleri sırada tatulmuşlardır. Sabtekârlık maznunları; bu bi: letlere hiç dokunmadıklarını, yalnız o sırada sarboş — halde oldukları için numaraların ne süretle değiştirilmiş — olduğunu hatırlayamadıklarını — söylemiş: lerdir. Vukuf ehli tarafından ;bilet: ler — Özerinde — yapılmış olan te kiketa ald rapor dünkü duraüşmada okunmuştur. Bunda biletler üzerinde — tahrifat ya: pilmiş olduğu tesbit ediliyordu. Müddelamumi muavini Bay Şevki; söz alarak tahrifla ki: min tarafından yapıldığının da vukuf ehline tesbit ettirilme: şini İstemiştir. Mahkemece bu dilek kabul edilmiş ve tahri: fin saçlulardan bavgisinin ya: zislle yapıldığının tesbit ettiril: mesine karar — verilimiştir. Bu tetkikat için düruşma — başka güne bırakılmıştır. Para Cezası Gördüler.. Yakalanan Eşya Da Müsadere Edildi.. İtalya bandralı Çitta di Barl vapurile İzmir'e gelen bay İs- tamati adında bir yolcunun tsalon gümrüğünde şübhe Öze- rine yapılan araştırmada üze- ründe mühimce miktarda ceza bulunmuştur. Bunların güm- rük resmi, cezalı olarak alın: miştir. Alanya'dan gelen ve bay Necati adını taşıyan bir. yol cunun da yatak, yorgan — ve yastıkları içinde iyi clnsten sansar — postları — tutulmuştur. Banların av reemi verilmediği anlaşılmış, sansar - postları mü- sadere edilmiş, kaçak — suretlle getirmiş olandan da para cezeası alınmıştır. Bundan bir müddet — ovvel Arnavudluük'e gitmek üzere va: pura binmek İstiyen Arnavud Eşref'in — üzerinde bir miktar altın bulunmuştu. — Kambiyo kanumuna göre altın kaçakçısı ihtlaas mahkemesine verilmiş ve mahkemece altınların mü: saderesine ve ayrıca 191 İira para cezasına mahküm edil. mesine karar verilmiştir. Mahkemeye Verildi Şehitler'de Sepetçi sokağında Hulld oğla beây Hüseyin'i öldür. meğe teşebbüsde bulunmakla suçla Mehmed oğla HBasan ile Buca'da yukarı mahallede Os.: man öğlu büy Rüstem'i tabanea karşavile — yaralamakla suçlu Mehmed oğlu Hasan Çavuş za- bitaca tutulmuş ve müddeiumu: miliğe verilmiştir. Suçlular hak- kındaki tahkikata birinet sorgu —— hüklnliğince başlanmıştır. —