17 Mayıs 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

17 Mayıs 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

Yirmidördüncü Yıl —N 6215 CUMA 17 MAYIS — 1935 İzmir'de hergün sabahları çıkar siyasal gazetedir. Telef on: 2776 Habeşistan Ordusuna Girmek Istiyen Al- manları Kabul| Etmedi. & Yaşasın, Büyük Türk Ordusu. SASTEESLEEIE SAA L TPT VH Partisi Kuruİtayinda Sü Bakanı Bay Receb Peker, Partı Sof General Kâzım özalp'ın Diyevi. p Sü Bakanı General Kâzım Özalp ırı KA — C E. (K yında Gümrük ve Bakanının izahatın- N;T— Sü Bakanlığı hak- okunmuş ve ler ..k.' General Kâzım Öz. “ılovı söylemiştir: '—..__"- mazbatasında ya- BİDi İnşaata — ald İşler k ve müsaadesi — nla- 'x Ve Imkân hâsıl oldakça ıuıııı.mınıı Buğday hakkındaki — mütalen k"“* bk kanan mes'e- Mıhıllennde bu: ylıı-ıı halkın elin ——ııı teminen evsafı “İllııgu kadar müssid Sütin alınması içle "reuegn. Gebze'deki Sebhane yardır. Bun- '. kısa bir zamanda N'iiiı' yere nakledilme- taktır. Ya, yeni bir veyabud burada yer — gösterecek "il-ıııııı ve bu'dileği 'Ileye çalışırız. Bun- N bir dilek yoktur, Hs betle ordu hakkında '“yhııol hsterim, Arkadaşlar, C. H. Partisinin dört yıl içinde yaptığı -yararlı işler hakkında pek yerinde söz- ler söylenmiştir. Cumuriyet or- dusu da bu müddet içinde blr kat dabha İlerlemiş ve — güveni- nize lâyık bir derecede yüksel- miştir. (Alkışlar) Ordu İşlerinin gizliliği hepi- nizce bilinen bir mes'ele oldu- gundan burada bu İşler hak: kında açıkca söz söylememi slz de calz görmezslniz. (Tabii sesleri) Bu gebebden sözlerim kısa olacaktır. Arkadaşlar, ordomuz en İle ride — milletlerin ordularından ayırtl olmiyacak — son eletem teknik vesaltle mücehbez bulun- maktadır. (Bravo sesleri alkış lar) kara, deniz ve hava kuv- vetlerimizin teşkilâtı bugünkü İlerl askerliğin İIcapları gozö- nünde tutularak milletimizin yüksek kabiliyetleri de - bize yer vönden üstün bir orduya malik olmak İimkânını ver miştir. (Alkışlar) Öyle bir zamanda bulunuyo- ruz ki bütün milletlerin savaş vasıtalarını çoğaltınakta ve or- dalarının gücünü birbirlerile ya mış edercesine artırmaktadırlar. Biz de bu hava içinde pek ta. bi olarak hazırlanmaktan geri kalmıyoruz. ( Alkışlar. ) Ordu. muz gerekli olduğu vakıt bü: tün huklarımızı ve en yüksek menfeatlerimiz! hakkile koruya bilecek bir haldedir. (Bravo s04- leri, ulkışlar.) Bu değerde bu- lunan ordumuzaun maddi ve manevi kuvvetlerine bugünkü Ihtiyaçlara uygun bir surette vüs'at ve İnkişaf vermek milli ödovimizdir. Bütün emeklerimiz, bütün bu ödevi yerine getir: mek içindir. Bu uğurda malını, canını ve bütün varlığını foda etmekten çekinmediğini göster miştir. (Alkışlar,) Bu sayede ordumuzun ken- disine düşen vatani hizmetlerini her zaman yapabilecek bir ha!. — Sona 7 incl eshifede — rasında Neler Söyledi? Varlığımız İçinde Yurdun Kuvvet ve Şerefini Temsil Eden Partimizdir. Hakikati Ararken, Çetin-Y-olIaı-da Ilerlerken Mes'e- leler üzerinde Kıyasıya Konuşmalıyız' Ankara, 15 (A.A) — Bugün sast 13 de illerden gelen del- geler şerefine Cumuriyet Halk Partisi genel sekreteri Receb Poker parti sofrasında su böy- levl söylemiştir: Öz arkadaşlarım, Apkara'ya — gelişiniz - vazife olduğu andan itibaren benim çeşldli vazifelerim arasında di- ğer bir vazifem daha vardı. Bu da her gelen arkadaşın An- kara toprağına ayak — bastığı anda elim ile elini, göğeüm İle göğsünü sarıb sıkmaktı. ( Al kışlar ) Arkadaşlar, bu — vazifeyi ya- pamadım, Yapamadığım yalnız B. M. Doğan Sözlnyor Şemsi Pş. nın Feriki Ali- şan Kapotu Hikâyesi. Yalan, Hayat Yolunda Taşınacak Çantanın Malzemelerindendir. Sorduğum snaller şunlardır: 1 — Hayatta ençok korkduğunuz dakika, 2— Eaçok sevindi. Biniz dakika, S— Saadet hakkındaki telâkkiniz, 4 — En fazla ya lan söyliyen kadın mıdır, erkek midir, 5 — Yalan İâzım mıdır? Kendi hatamı, kendim çekl. yorum. Ne diye kulkar da, iş biran evel bitsin, diye yazıları eski ve merhum barflerle ya zarım?. Dünkü ankette ne ba kayım: Mis gibi karikatür, damdazlak “Karikatör, olarak çıkmış. Bi zim mürettipler galiba “Doktör, asansör, erigatör, ematör,, gibi kellmeleri düşünerek bizim ka- rikatürün sonunu Ür“ yap mışlar. Yüzüme bir şamar gibi indi, kulağımda vabşi, zarıltılı, zor patlatıcı bir akla biraktı. Sinirli sinirli yürürken Anadolu Ajansının İzmir mümessili Bay Mustafa Doğan'a rastgeldim. Bay Mustafa Doğan, eski bir askerdir ve Balkanlara, komlte- cilere, İttihad ve Terakkiye eid batıralar noktasından “Hatıra ambarı,, gibi bir zattır. Anadolu Ajansı İzmir Mümeesili Bay Mustafa Doğan Kolkola verdik, Birincibeyler sokağından — Ajane — dülresine — Sonu 5 İaci yüzde — C. H. Partisi Cenel Yazganı Bay Receb Peker bu değil! Hepinizin yurd bak- | düğünüz, sada gördüğünüz de- kındaki duygusunu ve oraları | gil, içinde bnlunub kuvvetlen: için, burası için, bütün yurd | dirdiğiniz ve değerleşdirdiğiniz için mutlak bir fayda oldu- | çetin çalışmaların tatacu hali, ğunda şüphe olmıyan - fikirle meşgul edici hali, bu söyledi- rinizi, konuşmalarınızı, — dilek- | gim ödevleri yerine getirmekten lorinizi — şahsen — dinlemeyi do | beni bıraktı. - Nibayet bu ek- ödev sayarım. Ba içten vazife | sikliği ödemek için bir çara sayışıma bepinizin İnanı oldu- | diye bugün bu parti sofrası ğüna da zerre kadar şüphe | etrafında bulaşmayı düşündüm. yoktur. (Hay, hay sesleri) fakat | Bagünkü toplanışımız bir lokma arkadaşlar, buna rağımen — gör- — Somnu 4 cü yüzde — Eransız-Rus Müzakereleri Bay Laval Moskova'dan Varşova'ya Geçmiştir Bay Laval Ayrılmadan Evvel Bay Stalin Tarafından Kabul Edildi İstanbul 15 (Hosusi) — Moskovadaki — Fransa Rusya basları arasındaki konuşmalar bitmiştir. Neşredilen tebliğe göre konuşmalar açık ve dostça şeçmiştir. Ademi tecavüz, İstişare ve mütecavize ademi muavenet paktı da yapılacaktır. Rusya, Fran- saDım emniyeti seviyesinde müsellâh kuvvet bulanduracaktır. Fransız harlciye nazırı Moskova'dan ayrılırken geçid resmi ya- pılmış, oayedişer büyük tayyareden mürekkeb ve etrafında saatte 450 kilometre sür'atli avcı tayyareleri bulunan üç tayyare filoşu üçmuştur. Bay Laval bugün Varçova'ya vardı. Mareşal Pilsudaki- nin ceneze merasiminde bulunacaktır. Lehletan mareşalın resmini taşıyan 6 seri pul çıkarıyor. Bay Stalin, ayrılmadan evvel bay Lavalı kabul etmiştir. murah -